مهارت و یادگیری
همیشه یک درخواست را به عنوان یک انتخاب قاب بندی کنید.
هیچ کس دوست ندارد برای انجام کاری که نمی خواهد انجام دهد تحت فشار باشد. با بازنویسی دقیق یک درخواست، میتوانید به فرد احساس کنید که طبق شرایط خودش تصمیم گرفته است.
افراد بی خانمانی که جملاتی مانند «این به شما بستگی دارد که بخواهید کمک کنید یا نه» نسبت به کسانی که صرفاً درخواست پول می کنند، درآمد بیشتری کسب می کنند. همین امر به طور کلی برای گروههایی که ساختارهای پرداخت «هر چه میخواهید» را برای موسیقی خود ارائه میدهند صادق است. آنها می دانند که شما به راحتی می توانید موسیقی آنها را به صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید، بنابراین شما را تشویق می کنند آنچه را که فکر می کنید درست است پرداخت کنید.
یک تکنیک کمی تهاجمی تر، بستن فرضی است:
این یک تکنیک فروش کلاسیک است که در هر موقعیت اجتماعی قابل استفاده است. بهجای درخواست اجازه، «آیا میخواهید کمک مالی کنید/به یک قرار بروید/چیزی برای خوردن بگیرید» فرض کنید که آن شخص قبلاً این کار را انجام داده است. البته، شما نمیتوانید فقط کسی را مجبور به انجام کاری کنید، اما یک سوال اصلی میتواند او را به مسیر درست سوق دهد: "آیا میخواهید 5 دلار کمک کنید یا 10 دلار؟"
اکنون به جای اینکه فقط بله یا نه بگویند، آنها باید فعالانه درخواست شما را رد کنند و احساس کنند که منکر می شوند.
اگر در یک بار یا در خدمات مشتری از هر نوعی کار می کنید…
پشت پیشخوان یک آینه بگذارید. وقتی مشتری عصبانی به شما نزدیک می شود، باید خودش را در آینه ببیند و به احتمال زیاد آرام می شود. هیچ کس دوست ندارد وجهه اش را خراب کند.
پاداش: اگر عصبی هستید آدامس بجوید.
از نظر تکاملی، مغز ما فرض میکند که اگر در حال غذا خوردن هستیم، در خطر فوری قرار نخواهیم گرفت، بنابراین واکنش مبارزه یا فرار ضعیف میشود.