5 تا از بهترین غذا برای خوردن بعد از یک جلسه تمرینی سخت

در مورد تناسب اندام و سبک زندگی سالم، سلامت و ورزش بسیار صحبت شده است. اما تغذیه چطور؟ غذای سالم تنها کلید دستیابی به نتایج مطلوب از جلسات تمرینی سخت شماست.

عرق کردن شدید در باشگاه نمی تواند شما را به تنهایی تناسب اندام کند. چندین نکته ضروری دیگر وجود دارد که باید در نظر داشت. نمودار رژیم غذایی شما مهم است. رفتن به باشگاه با شکم خالی به همان اندازه احمقانه است که بعد از بازگشت از تمرین خود را گرسنه نگه دارید. هیچ فایده ای ندارد.

در مورد مصرف غذا بعد از ورزش، باورهای غلط زیادی وجود دارد. خوردن نوع غذای مناسب بعد از تمرین چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد. خوردن یک وعده غذایی مناسب در عرض 20 تا 60 دقیقه پس از تمرین به ترمیم سریعتر عضلات کمک می کند.

وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین مهم هستند و نباید آنها را نادیده گرفت. با این حال، خوردن مواد مناسب نیز حیاتی است. این امر از بسیاری جهات به روند تحول شما کمک می کند.

داشتن یک وعده غذایی متعادل و مغذی بعد از تمرین به شما کمک می کند تا آب بدن خود را دوباره تامین کنید، زیرا بدیهی است که تن ها آب را در باشگاه از دست داده اید. بدن باید هیدراته نگه داشته شود.

در حالی که تمرین ماهیچه های شما آسیب دیده است و برای ترمیم آن، بارگیری وعده غذایی خود با پروتئین و کربوهیدرات دوباره بسیار حیاتی است.

علیرغم همه چیز، نکته مورد بحث این است که وعده غذایی بعد از تمرین شما باید حاوی چه چیزی باشد؟

باید شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد. همه اینها را در نظر داشته باشید در اینجا 5 بهترین غذا برای خوردن بعد از یک تمرین سخت وجود دارد.

تخم مرغ- نیازی به گفتن نیست که تخم مرغ بزرگترین منبع پروتئین است و بنابراین در صدر لیست بهترین غذاهای بعد از تمرین قرار دارد. به دلایل مختلف، یکی از محبوب ترین مواد غذایی برای کسانی است که از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند.
تخم‌مرغ‌ها با تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما پس از تمرین پر شده است. اگرچه سفیده تخم مرغ پر از پروتئین است، اما توپ زرد داخل تخم مرغ به نام زرده حاوی چربی و کلسترول است. کسانی که رژیم غذایی کالری محدودی دارند باید از خوردن زرده خودداری کنند. با این وجود، مصرف تخم مرغ کامل نیز برای بدن شما بسیار مفید است.

ماهی قزل آلا: یک تکه ماهی سالمون کبابی یا دودی نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه حاوی اسید چرب امگا 3 است که در افزایش سرعت سنتز پروتئین مهم است. بنابراین توجه به آن چیزی جز بد نیست. کلاله های زیادی در ارتباط با چربی ها وجود دارد. اجازه دهید هوای شک را پاک کنیم، همه چربی ها بد نیستند. زمان قهرمان واقعی است. مصرف مواد غذایی مانند ماهی آزاد که سرشار از چربی است بعد از تمرین می تواند به کاهش درد ناشی از پارگی عضلات کمک کند. از این رو عضلات آسیب دیده را ترمیم می کنند و سطح گلیکوژن را نیز افزایش می دهند.

بلغور جو دوسر: برای افزودن مقداری کربوهیدرات در بشقاب بعد از تمرین، بلغور جو دوسر می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد زیرا به ترمیم عضلات آسیب‌دیده کمک می‌کند. این به تهیه گلیکوژن تخلیه شده یا از دست رفته در طول تمرین کمک می کند. گلیکوژن را برای جلسه تمرین بعدی بازیابی می کند. همچنین، جو دوسر با شیر و مقداری آجیل خشک می تواند به شما کمک کند تا وعده غذایی بعد از تمرین خود را متعادل کنید، زیرا وعده غذایی ایده آل بعد از تمرین باید حاوی کربوهیدرات ها و پروتئین ها به نسبت 2:1 یا 3:1 باشد.

جوجه کبابی با سالاد سبزیجات- مرغ منبع غنی از پروتئین به همراه آهن، کربوهیدرات، فسفر و سلنیوم است که به وفور در آن وجود دارد. جفت کردن سینه مرغ کبابی با یک غذای سبک مانند ترکیبی از سبزیجات مغذی و سالم می تواند در روند بهبودی شما معجزه کند.

میوه های تازه - بدن شما تمام انرژی خود را به شکل عرق تخلیه کرده است. بنابراین باید دوباره با گلیکوژن پر شود که انرژی بدن را تامین می کند. خوردن میوه هایی که مملو از کربوهیدرات های سریع الاثر هستند مانند موز، انگور، هندوانه و کشمش می تواند ریکاوری ماهیچه های شما را تسریع کند، گلیکوژن را دوباره پر کند و بدن شما را برای رفتن دوباره به باشگاه آماده کند. آب هندوانه یا آب انار تازه تهیه شده نیز می تواند ایده خوبی باشد.

هنگامی که عجله دارید، می توانید یک شیک پروتئینی یا یک نوار پروتئینی بگیرید زیرا شامل تمام اجزای مهم مورد نیاز بدن شما می شود. با این حال، همیشه توسط متخصصان توصیه می شود که به بدن خود دوز مناسبی از مواد مغذی طبیعی بدهید. بنابراین، خوردن یک وعده غذایی کامل بعد از تمرین احتمالا بهترین ایده برای نوازش بدن آسیب دیده شما است.

نکته اصلی این است که ورزش به تنهایی بدنی لاغر و هیکل عالی برای شما فراهم نمی کند. از دست دادن رژیم غذایی خود یک ایده رقت انگیز است. اگر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما تامین نشده باشد، قرار است چگونه کار کند؟

همچنین مهم است که به طور مداوم عادات غذایی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بدن شما از مصرف غذاهای اشتباه خودداری می کند.