نحوه استفاده از تردمیل - صفر تا صد تردمیل

دانستن نحوه استفاده صحیح و ایمن از تردمیل برای هر کسی اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که من این راهنمای جامع را در مورد نحوه استفاده از تردمیل گردآوری کرده‌ام و همه چیزهایی را که معتقدم باید بدانید را پوشش می‌دهد.

فواید تردمیل

تردمیل ها فواید زیادی دارند، از جمله راحتی - که توضیح می دهد که چرا بسیاری از آنها تردمیل را در خانه خود برای استفاده شخصی نیز انتخاب کرده اند. علاوه بر راحتی، استفاده از دستگاه تردمیل به شما این امکان را می دهد که کنترل کاملی بر محیط دویدن خود داشته باشید، از جمله عواملی مانند سرعت، شیب و سرعت - که به نوبه خود به شما امکان می دهد برنامه تمرینی ساختارمندتری را دنبال کنید. و البته، آب و هوا وجود دارد. دویدن روی تردمیل به شما این امکان را می دهد که از هر گونه شرایط آب و هوایی شدید اجتناب کنید، به این معنی که تمرین شما همیشه ایمن و موثر خواهد بود، به خصوص برای کسانی که تحرک محدود یا آسیب دیدگی دارند.

در نهایت، مزایای فیزیکی وجود دارد: یک جلسه تردمیل نوید یک تمرین کاردیوی تمام بدن را می دهد. تردمیل‌ها «می‌توانند گروه‌های عضلانی کلیدی را هدف قرار دهند که افراد مسن برای بهبود تعادل و استقامت باید آن‌ها را تقویت کنند، مانند عضلات چهارسر ران، ساق پا، باسن و همسترینگ» نتایج نشان دادخ است که شرکت کنندگان در هنگام استفاده از تردمیل نسبت به سایر دستگاه های کاردیو کالری بیشتری می سوزانند و ضربان قلبشان بالاتر است.

برای کسانی که احساس راحتی در دویدن در اماکن عمومی ندارند، تردمیل نیز گزینه ای عالی برای شروع سفر دویدن و کسب اعتماد به نفس است. اگر به نظر شما می رسد، بیایید در مورد نحوه استفاده ایمن و موثر از تردمیل برای استفاده حداکثری از تمرینات خود به جزئیات بیشتری بپردازیم.

نحوه استفاده از تردمیل: اجزای دستگاه

وقتی نوبت به آشنایی با تردمیل می رسد، بخش های زیادی وجود دارد که صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنید، ثابت هستند. آنها عبارتند از:

کمربند: این قسمتی است که هنگام دویدن حرکت می کند و با دسته ها به قاب متصل می شود.

صفحه‌نمایش و کنترل‌ها: این جایی است که معمولاً از ماشینی به ماشین دیگر، با صفحه‌های لمسی، فن‌ها، تلویزیون زنده، دسترسی به اینترنت، اتصال بلوتوث یا اتصال به برنامه‌های خارجی، بیشترین تنوع را دریافت می‌کنید. همه تردمیل‌ها شما را از مسافت و زمان کلی شما به حداقل می‌رسانند، اما دیگران می‌توانند معیارهایی مانند کالری، وات یا ضربان قلب را ردیابی کنند.

نگهداری وسایل: همچنین باید مجموعه‌ای از نگهدارنده‌ها  هستند.  جایی که بتوانید اقلامی مانند بطری‌های آب، تلفن همراه یا کلیدهای قفل را در آن نگهداری کنید.

ویژگی های ایمنی: اینها شاید مهم ترین مؤلفه همه باشند. اکثر تردمیل ها دارای یک سیم ایمنی هستند که می تواند به لباس شما بسته شود و در صورت عدم اتصال، به طور خودکار تسمه را قطع می کند. ممکن است یک دکمه توقف اضطراری نیز وجود داشته باشد.

نحوه استفاده ایمن از تردمیل

اگرچه هنگام دویدن بر روی تردمیل باید ملاحظات مشابهی مانند دویدن در فضای باز رعایت کرد، نکات دیگری نیز وجود دارد که هنگام استفاده از ماشین دویدن باید به آنها توجه کنید. من اینها را به ترتیب در زیر فهرست کرده ام:

1.     قبل از اینکه روی تردمیل قدم بگذارید، مطمئن شوید که تسمه ثابت است و گیره ایمنی به تردمیل وصل شده است (در صورت وجود).

2.     هنگامی که روی تردمیل قدم می گذارید، در حالی که نرده را گرفته اید، پاهای خود را روی قاب تا دو طرف کمربند قرار دهید.

3.     تردمیل را با استفاده از دکمه شروع سریع یا انتخاب یک برنامه روشن کنید. مطمئن شوید سرعتی است که می توانید به راحتی هنگام پا گذاشتن تسمه حفظ کنید. اگر مطمئن نیستید، با سرعت پیاده روی شروع کنید.

4.     هر تمرین را با حداقل پنج دقیقه گرم کردن و خنک کردن شروع کنید و به پایان برسانید.

5.     پس از حرکت و احساس ثبات، دستان خود را از ریل بردارید و سرعت را به سرعت دلخواه خود افزایش دهید.

6.     برای توقف، دستان خود را روی نرده ها و پاهای خود را روی قاب تا دو طرف کمربند قرار دهید. دکمه توقف را بزنید و اجازه دهید کمربند کاملا متوقف شود.

نحوه استفاده از تردمیل با فرم صحیح

وقتی نوبت به فرم اجرای شما می رسد، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

1.     مهمترین چیز این است که تا حد امکان آرام باشید

2.     شانه خود را شل کنید و آنها را از گوش خود دور کنید

3.     بازوها را به عقب برانید.

4.     تنفس خود را آرام نگه دارید، هوا را به معده خود بکشید تا تنش در قسمت بالایی بدن کاهش یابد

 

نحوه استفاده از تردمیل: عملکردهای کلیدی توضیح داده شده است

همیشه بهتر است برای مدل خاصی از تردمیل که استفاده می کنید با یک مربی صحبت کنید یا با یک دفترچه راهنما مشورت کنید، اما در اینجا مروری سریع بر برخی از عملکردهای کلیدی است که در همه ماشین ها و نحوه استفاده از آنها خواهید یافت:

سرعت: این به صورت کیلومتر (کیلومتر در ساعت) یا مایل در ساعت (مایل در ساعت) نمایش داده می شود. در حالی که تردمیل های باشگاه ممکن است تا حداکثر سرعت 14 مایل در ساعت بالا بروند، برخی از ماشین های ساخته شده برای خانه ممکن است حداکثر سرعت 10 مایل در ساعت را داشته باشند. توانایی کنترل سرعت برای جلسات اینتروال مفید است که به شما در افزایش تناسب اندام و سرعت کلی دویدن کمک می کند.

شیب: تردمیل شیب را به صورت درصد نشان می دهد که به درجه تپه مربوط می شود. همیشه با شیب ۱ یا ۲ درصد بدوید، زیرا دویدن در فضای باز را تقلید می‌کند، به علاوه به طور فعال به کاهش تأثیر بیشتر روی مفاصل کمک می‌کند».

برنامه های از پیش تعیین شده: بسیاری از تردمیل ها دارای برنامه هایی برای اهداف خاص هستند. با وارد کردن اطلاعاتی مانند قد، وزن و سن، داده های دقیق تری از جلسات تمرینی خود دریافت خواهید کرد. تردمیل به طور خودکار سرعت و شیب را در نقاط تعیین شده تنظیم می کند و به شما اجازه می دهد روی دویدن تمرکز کنید.

این به پایان می رسد راهنمای من در مورد نحوه استفاده ایمن و موثر از تردمیل. اکنون باید با قدم گذاشتن بر روی دستگاه دویدن، دویدن با عملکردهای مختلف و استفاده از عملکردهای مختلف اطمینان داشته باشید تا بیشترین بهره را از تمرینات تردمیل خود ببرید.

با مزایای بسیار زیاد و با همه کاره بودن دستگاه، تمرین روی تردمیل ممکن است مکمل عالی برای برنامه تمرینی شما باشد تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.