آیا میتوان هر روز با الپتیکال ورزش کرد؟

استفاده از الپتیکال ها ساده است و فشار زیادی به مفاصل شما وارد نمی کند. همچنین اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا اگر می‌خواهید به طور منظم ورزش‌های هوازی خوب انجام دهید، عالی هستند. استفاده از الپتیکال  و یا اسکی فضایی هر روز اشکالی ندارد، اما توصیه نمی شود، زیرا در صورت انجام تمرینات معمول، بدن هر چند وقت یکبار برای ریکاوری و ترمیم نیاز به استراحت دارد. برای جلوگیری از ورزش بیش از حد و فرسودگی، حداقل یک روز در هفته استراحت کنید. ورزش بیش از حد می تواند منجر به درد و ناراحتی و همچنین خستگی و افسردگی شود.

استفاده روزانه از الپتیکال دارای معایبی است، اما این بدان معنا نیست که روش خوبی برای ورزش نیست. دانستن راه‌های درست و نادرست استفاده از الپتیکال برای اطمینان از اینکه هر آنچه را که می‌توانید از تمرین خود به دست می‌آورید، مهم است. ما همه اینها را در اینجا و موارد دیگر پوشش خواهیم داد.

Image for post
Image for post

خطرات استفاده روزانه از الپتیکال

اگر هر روز از الپتیکال استفاده کنید و تمرینات قدرتی یا تمرینات شدید را انجام دهید، اگر به خودتان اجازه یک یا دو روز استراحت ندهید، پس از چند روز در معرض خطر قرار خواهید گرفت.

افسردگی یا اضطراب: استراحت نکردن یک یا دو روز می‌تواند منجر به احساس درد دائمی شود و انجام فعالیت‌های ساده روزانه را مانند یک کار طاقت فرسا کند. ورزش بیش از حد می تواند سطح کورتیزول را بالا ببرد و باعث شود شما احساس استرس کنید یا از حالت عادی خارج شوید.

مشکلات خواب: اگر هر روز بیش از حد از الپتیکال استفاده کنید، به دلیل ورزش بیش از حد و وجود آدرنالین باقیمانده از ورزش، می تواند منجر به خواب ضعیف شود. بهتر است هرگز بیش از حد ورزش نکنید، به خصوص اگر از قبل مشکل خواب دارید.

تشدید مشکلات قلبی: اگر بیماری قلبی دارید، استفاده از الپتیکال همراه با تمرینات شدید یا تمرینات قدرتی بیش از پنج روز در هفته بی خطر نیست. اگر سه تا پنج روز در هفته بدون مشکل دچار عارضه قلبی هستید، استفاده از الپتیکال به تنهایی با شدت کم یا متوسط ​​باید بی خطر باشد، اما برای ایمن بودن ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

هر چند وقت یک بار باید از الپتیکال استفاده کنید؟

بهترین کار این است که فقط پنج روز در هفته از الپتیکال استفاده کنید تا به خود استراحت دهید تا خسته نشوید. همچنین می‌توانید در دو روز هفته که از الپتیکال استفاده نمی‌کنید، فقط برای فعال ماندن، نوع دیگری از ورزش را انجام دهید، اما از آنجایی که قرار است در حال استراحت باشید، هیچ کاری بیش از حد شدید انجام ندهید.

اگر از تنظیمات کم شدت استفاده کنم، استفاده از الپتیکال هر روز اشکالی ندارد؟

استفاده از الپتیکال هر روز برای مدت طولانی ممکن است بد نباشد اگر فقط از تنظیمات کم شدت استفاده کنید و برای چند دقیقه در روز ورزش کنید. با این حال، استفاده از الپتیکال کالری زیادی نمی سوزاند و ممکن است دچار تنبلی حافظه عضلانی شوید.

تنبلی حافظه عضلانی زمانی اتفاق می‌افتد که به طور مکرر به همان شیوه ورزش می‌کنید، در نتیجه بدن شما با این استرس‌ها و فشارها سازگار می‌شود، که ورزش را آسان‌تر می‌کند و در نتیجه کالری کمتری می‌سوزاند.

اگر در طول برنامه تمرینی خود به خودتان فشار نمی آورید، مهم نیست که چقدر این کار را انجام می دهید. بهتر است برنامه‌ای تهیه کنید که باعث شود برای آن کار کنید - و در این بین روزهای استراحت و ریکاوری را ممکن می‌سازد.

جلسات تمرین با الپتیکال چقدر باید باشد؟

توصیه می شود از الپتیکال بین 150 دقیقه تا 250 دقیقه در هفته استفاده کنید، به این معنی که می توانید بین 4 تا 6 روز در هفته با 30 تا 50 دقیقه در هر جلسه ورزش کنید.

اگر تازه شروع کرده اید، بهتر است از الیپتیکال بین ده تا 15 دقیقه در هر جلسه استفاده کنید.

به تدریج زمان را افزایش دهید تا به 30 دقیقه در هر جلسه برسید.

کم کم به افزایش ادامه دهید اگر احساس می‌کنید می‌توانید بیش از 30 دقیقه در هر جلسه ورزش کنید، می‌توانید زمان را پنج دقیقه اضافی یا شدت الپتیکال را افزایش دهید.

 

در طول ورزش با الپتیکال از چه تنظیم شدتی باید استفاده کنم؟

به تدریج شدت را همراه با زمان خود تنظیم کنید.

با شدت کم، می‌توانید 30 دقیقه تا یک ساعت در هر جلسه ورزش کنید، زیرا شبیه پیاده‌روی است و خیلی سخت نیست، به خصوص اگر به اندازه کافی از الپتیکال استفاده می‌کنید. اگر کاملاً درد را احساس نمی کنید، می توانید شدت آن را به متوسط ​​افزایش دهید.

در شدت بالا، شما باید فقط تا 30 دقیقه ورزش کنید و به فواصل کوتاه‌تر تقسیم کنید، تا به عضلات و بدن خود فشار وارد نکنید برخی از تمرینات اینتروال از قبل برنامه ریزی شده عالی برای الپتیکال وجود دارد که انجام تمرین عالی بین 15 تا 50 دقیقه را بسیار ساده می کند.

نحوه استفاده موثر از الپتیکال

اکنون که تعداد دفعات استفاده از الپتیکال و مدت زمان جلسات شما را توضیح دادیم، اجازه دهید به نکات و ترفندهایی بپردازیم تا تمرین الپتیکال خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید:

تمرینات قدرتی را در برنامه روزانه خود بگنجانید، بنابراین تمرینات مشابه را هر روز انجام نمی دهید. همچنین می توانید تمرینات شدید را در برنامه خود بگنجانید تا کالری بیشتری بسوزانید و روال معمول خود را تغییر دهید تا تمرین شما خسته کننده نشود.

هنگام استفاده از الپتیکال پاهای خود را صاف نگه دارید تا روی انگشتان پا راه نروید زیرا این کار می تواند فشار زیادی به پاها و پاهای شما وارد کند. همچنین، بهتر است زانوهای خود را خم نگه دارید، زیرا این کار می‌تواند فشار غیر ضروری روی زانوهای شما را کاهش دهد.

هنگام تغییر سرعت و شدت در الپتیکال خود، می‌توانید آن را به عقب برگردانید تا سایر قسمت‌های پایین تنه‌تان را که در غیر این صورت به سادگی جلو می‌روید، کار نمی‌کنند. حرکت معکوس ممکن است برای زانوهای شما سخت باشد، پس راحت باشید و خیلی سریع حرکت نکنید.

از الپتیکال با یا بدون دستگیره ثابت یا متحرک استفاده کنید اما استفاده از آن بدون دسته نیاز به تعادل بیشتری دارد. اگر از دسته‌ها استفاده می‌کنید، می‌تواند به شما کمک کند صاف‌تر بایستید و دسته‌های متحرک نیز می‌توانند به کارکردن قسمت بالایی بدن شما کمک کنند.

برای بهره مندی از مزایای آن، مجبور نیستید هر روز از الپتیکال استفاده کنید

استفاده منظم از الپتیکال می تواند عضلات، ریه ها و قلب شما را بهبود بخشد و استقامت و استقامت بیشتری به شما بدهد. یکی دیگر از مزایای عالی استفاده از الیپتیکال این است که فشار کمتری روی کمر، باسن و زانوهای شما وارد می‌شود، زیرا پاهای شما مانند زمانی که برای دویدن یا دویدن می‌روید به زمین برخورد نمی‌کند.

استفاده از الپتیکال هر روز یا هر چند روز یکبار می تواند:

·        به طور قابل توجهی سلامت قلب و عروق خود را بهبود می بخشد. علاوه بر فواید قلبی عروقی، استفاده منظم از الپتیکال همچنین می تواند فشار خون را به دلیل ترشح سروتونین، معروف به هورمون احساس خوب، کاهش دهد.

·        کمک به بهبود گردش خون و اکسیژن. این به نوبه خود ایمنی را تقویت می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای استفاده از الپتیکال به طور معمول این است که می تواند التهاب را کاهش دهد و به کاهش استرس با شدت کم یا متوسط ​​کمک کند.

·        ورزش های تحمل وزن را انجام دهید که استخوان های شما را سالم نگه می دارد. این می تواند به ساخت تراکم استخوان کمک کند.

 

با توجه مناسب به بدن خود و با توصیه پزشک، ممکن است استفاده روزانه از این دستگاه ایرادی نداشته باشد، اما فقط به یاد داشته باشید که واقعاً حتی ضروری نیست که با ورزش هرروز با الپتیکال و با شدت بالا، سلامتی خود را به خطر بیاندازید.