چگونه وبلاگ بنویسیم

از آنجایی که در این صفحه هستید، احتمالاً از قبل می دانید که روند وبلاگ نویسی چقدر برای موفقیت تلاش های بازاریابی شما ضروری است. به همین دلیل است که یادگیری نحوه راه اندازی و مدیریت موثر وبلاگ به گونه ای که از کسب و کار شما پشتیبانی می کند بسیار مهم است.

چگونه وبلاگ بنویسیم
چگونه وبلاگ بنویسیم
چگونه وبلاگ بنویسیم

بدون وبلاگ، با مشکلاتی مانند بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو (SEO)، فقدان محتوای تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی، نفوذ اندک مخاطبها و مشتریان خود، و تعداد صفحات کمتری را که می توانید برای اشتراک گذاری استفاده کنید، مواجه خواهید شد.

پس چرا بسیاری از بازاریابان هنوز لیستی از بهانه‌هایی برای اینکه چرا نمی‌توانند وبلاگی داشته باشند، دارند؟ شاید به این دلیل که، وبلاگ نویسی تجاری ممکن است غیر جالب، وقت گیر و دشوار به نظر برسد.

خوب، زمان بهانه به پایان رسیده است و این راهنما اینجاست تا به شما در درک دلیل آن کمک کند. در این مقاله نحوه نوشتن و مدیریت وبلاگ کسب و کار شما و همچنین ارائه الگوهای مفید برای ساده کردن وبلاگ نویسی شما را پوشش خواهیم داد.

در این مقاله به سوالات زیر به صورت مفصل پاسخ خواهیم داد:

  • پست وبلاگ چیست؟
  • یک پست وبلاگ خوب چیست؟
  • چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم
  • نمونه های از پست وبلاگ

پست وبلاگ چیست؟

پست وبلاگ هر مقاله، خبر یا راهنمای است که در بخش وبلاگ یک وب سایت منتشر می شود. یک پست وبلاگ معمولاً موضوع یا پرس و جوی خاصی را پوشش می دهد، ماهیت آموزشی دارد، از 600 تا 2000+ کلمه متغیر است و شامل انواع رسانه های دیگر مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و نمودارهای تعاملی است.

پست وبلاگ چیست؟
پست وبلاگ چیست؟
پست وبلاگ چیست؟

پست های وبلاگ به شما و کسب و کارتان این امکان را می دهد که در مورد هر موضوعی، بینش، افکار و داستان ها را در وب سایت خود منتشر کنید. آنها می توانند به شما در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد کمک کنند. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

امروزه، مردم و سازمان‌ها از هر طبقه اجتماعی، وبلاگ‌ها را برای به اشتراک گذاشتن تحلیل‌ها، دستورالعمل‌ها، انتقادات، اطلاعات محصول، یافته‌های صنعت و موارد دیگر مدیریت می‌کنند. قالب های وبلاگ محبوب بسیاری وجود دارد، اما در اینجا شش مورد از رایج ترین آنها وجود دارد:

  • پست "چگونگی".            The "How-To" Post
  • پست مبتنی بر فهرست    The List-Based Post
  • پست "چیست"              The "What Is" Post
  • پست "راهنمای نهایی"    The Pillar Page Post (“Ultimate Guide”)
  • پست "بمب خبری"         The Newsjacking Post
  • پست اینفوگرافیک          The Infographic Post
    بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که پست وبلاگ شما چشم مخاطبان هدف، شخصیت های خریداران و مشتریان شما را به خود جلب می کند؟

یک پُست وبلاگ خوب چیست؟

قبل از نوشتن یک وبلاگ، مطمئن شوید که پاسخ سوالاتی مانند "چرا کسی باید به خواندن کل این پست وبلاگ ادامه دهد؟" و "چه چیزی باعث می شود مخاطبان ما بیشتر به آنجا برگردند؟"

یک پست وبلاگ خوب جالب و آموزنده است. وبلاگ ها باید به سوالات پاسخ دهند و به خوانندگان کمک کنند تا چالشی را که با آن مواجه هستند حل کنند و شما باید این کار را به روشی جالب انجام دهید.

فقط پاسخ دادن به سؤالات یک نفر کافی نیست. شما همچنین باید در عین حال که درگیر هستید، مراحل عملی را نیز ارائه دهید. به عنوان مثال، معرفی شما باید خواننده را جذب کند و او را وادار کند که به خواندن پست شما ادامه دهد. سپس از مثال هایی استفاده کنید تا خوانندگان خود را به آنچه می گویید علاقه مند کنید.

به یاد داشته باشید، یک پست وبلاگ خوب خواندنی است و محتوای آموزشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک پست وبلاگ دنبال کنید.

1. مخاطب خود را درک کنید.

قبل از شروع نوشتن پست وبلاگ خود، مطمئن شوید که درک واضحی از مخاطبان هدف خود دارید.

سوالاتی از این قبیل بپرسید: در مورد چه چیزی می خواهند بدانند؟ چه چیزی با آنها طنین انداز خواهد شد؟

اینجاست که فرآیند ایجاد پرسونای خریدار به کار می آید. وقتی موضوعی را برای پست وبلاگ خود مطرح می کنید، در مورد شخصیت های خریدار و علایق آنها چه می دانید.

مخاطب خود را درک کنید.
مخاطب خود را درک کنید.
مخاطب خود را درک کنید.

به عنوان مثال، اگر خوانندگان شما نسل قدیمی هستند که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستند، احتمالاً نیازی به ارائه اطلاعات در مورد شروع کار در شبکه‌های اجتماعی ندارید - اکثر آنها از قبل این اطلاعات را ندارند.

با این حال، ممکن است بخواهید به آنها اطلاعاتی در مورد نحوه تنظیم رویکرد رسانه های اجتماعی خود بدهید. این نوع ترفند چیزی است که به شما کمک می کند مطالبی را در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما واقعاً می خواهند و به آنها نیاز دارند منتشر کنید.

2. دامنه وبلاگ خود را ایجاد کنید.

شما به مکانی برای میزبانی این پست و هر پست وبلاگ دیگری که می نویسید نیاز دارید. این امر مستلزم انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) و یک سرویس میزبانی دامنه وب سایت است.

یک CMS را انتخاب کنید.

یک CMS به شما کمک می کند یک دامنه وب سایت ایجاد کنید که در آن وبلاگ خود را واقعاً منتشر کنید. پلتفرم‌های CMS می‌توانند دامنه‌ها (جایی که وب‌سایت خود را ایجاد می‌کنید) و زیر دامنه‌ها (جایی که یک صفحه وب ایجاد می‌کنید که به وب‌سایت موجود متصل می‌شود) را مدیریت کنند.

 یکی دیگر از گزینه های محبوب، یک وب سایت وردپرس خود میزبان در یک سایت میزبانی مانند WP Engine است. چه یک دامنه یا یک زیر دامنه برای راه اندازی وبلاگ خود ایجاد کنید، پس از انتخاب CMS باید یک سرویس میزبانی وب را انتخاب کنید.

4. موضوع اولین پست وبلاگ خود را مشخص کنید.

قبل از نوشتن هر چیزی، موضوعی را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید. موضوع برای شروع می تواند بسیار کلی باشد. به عنوان مثال، اگر شرکتی هستید که یک CRM را برای مشاغل کوچک به شرکت می فروشید، ممکن است پست شما در مورد اهمیت استفاده از یک نرم افزار واحد برای همسو نگه داشتن تیم های بازاریابی، فروش و خدمات شما باشد.

نکته حرفه ای: ممکن است نخواهید برای اولین پست وبلاگ خود وارد مقاله "چگونه" شوید.

چرا؟

اعتبار شما هنوز ثابت نشده است. قبل از اینکه به دیگران آموزش دهید چگونه کاری را انجام دهند، ابتدا باید نشان دهید که در زمینه کاری خود یک رهبر و یک منبع معتبر هستید.

به عنوان مثال، اگر شما یک لوله کش هستید که اولین پست خود را می نویسید، هنوز پستی با عنوان "چگونه سیستم لوله کشی را در حمام خود جایگزین کنید" نخواهید نوشت. ابتدا، می‌توانید در مورد نصب شیرآلات مدرن بنویسید، یا داستان موفقیت خاصی را که در نجات یک شیر قبل از سیل در خانه مشتری داشتید، بگویید. در اینجا چهار نوع دیگر از پست های وبلاگ وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید:

لیست ("Listicle"): 5 روش برای تعمیر شیر آب نشتی
مجموعه انتخاب شده: 10 برند شیر و سینک که امروز باید در نظر بگیرید
ارائه SlideShare:  نوع شیر آب برای جایگزینی شیر قدیمی (با تصاویر)
خبر: مطالعه جدید نشان می دهد که X٪ از مردم به اندازه کافی شیر آب خود را تعویض نمی کنند

5. با عنوان کاری بیایید.

ممکن است به چند عنوان کاری مختلف برسید - به عبارت دیگر، تکرارهایی از نزدیک شدن به آن موضوع برای کمک به تمرکز بر روی نوشتارتان.

برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید موضوع خود را به «ابزارهایی برای تعمیر نشتی شیرآلات » یا «علل رایج نشتی شیرآلات» محدود کنید. عنوان کاری مشخص است و پست شما را راهنمایی می کند تا بتوانید شروع به نوشتن کنید.

6. یک مقدمه بنویسید (و آن را جذاب کنید).

ابتدا توجه خواننده را جلب کنید. اگر خواننده را در چند پاراگراف اول - یا حتی جملات - مقدمه از دست بدهید، آنها خواندن را متوقف می کنند (حتی قبل از اینکه پست شما را تکان دهند). شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید: داستان یا جوک بگویید، همدل باشید، یا مخاطب را با یک واقعیت یا آمار جالب درگیر کنید.

سپس، هدف پست خود را شرح دهید و توضیح دهید که چگونه مشکلی که خواننده ممکن است با آن مواجه شود را برطرف کند. این به خواننده دلیلی برای ادامه خواندن می دهد و به آنها نشان می دهد که چگونه این پست به آنها کمک می کند تا کار یا زندگی خود را بهبود بخشند.

7. محتوای خود را در یک طرح کلی سازماندهی کنید.

گاهی اوقات، پست‌های وبلاگ می‌توانند برای خواننده و نویسنده حجم زیادی از اطلاعات را داشته باشند. ترفند این است که اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید تا خوانندگان از طولانی بودن یا مقدار محتوا مرعوب نشوند. این سازماندهی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد - بخش‌ها، فهرست‌ها، نکات - هر آنچه مناسب‌تر است. اما باید سازماندهی شود!

برای تکمیل این مرحله، تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که پست خود را مشخص کنید. به این ترتیب، قبل از شروع نوشتن، می‌دانید که کدام نکات را می‌خواهید پوشش دهید و بهترین ترتیب برای انجام این کار را خواهید داشت. 

8. پست وبلاگ خود را بنویسید!

مرحله بعدی - اما نه آخرین - در واقع نوشتن محتوا است.  اکنون که طرح کلی یا الگوی خود را دارید، آماده هستید تا جاهای خالی را پر کنید. از طرح کلی خود به عنوان راهنما استفاده کنید و در صورت نیاز همه نقاط را گسترش دهید. درباره چیزهایی که قبلاً می‌دانید بنویسید، و در صورت لزوم، تحقیقات بیشتری را برای جمع‌آوری اطلاعات، مثال‌ها و داده‌های بیشتر برای پشتیبان‌گیری از امتیازات خود انجام دهید، در حالی که هنگام ترکیب منابع خارجی، انتصاب مناسب را ارائه دهید. وقتی این کار را انجام می دهید، همیشه سعی کنید داده های دقیق و قانع کننده ای برای استفاده در پست خود پیدا کنید.

9. پست خود را تصحیح و ویرایش کنید.

کار شما هنوز کاملاً تمام نشده است، اما به پایان کار نزدیک هستید! فرآیند ویرایش بخش مهمی از وبلاگ نویسی است - آن را نادیده نگیرید.از یک همکار آگاه بخواهید که پست شما را کپی و تصحیح کند. همچنین می‌توانید از چک‌ لیست ویرایش نهایی کمک بگیرید یا از یک چک‌کننده گرامر رایگان استفاده کنید.

تصویر شاخص

یک تصویر بصری جذاب و مرتبط برای پست خود انتخاب کنید. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی به محتوا با تصاویر بیشتر برخورد می‌کنند، تصاویر بصری بیش از هر زمان دیگری مسئول موفقیت محتوای وبلاگ شما هستند.

برای کمک به انتخاب یک تصویر برای پست خود، "چگونه تصویر ایده آل برای پست وبلاگ بعدی خود را انتخاب کنید" را بخوانید و به بخش مربوط به قانون کپی رایت دقت کنید.

ظاهر بصری
هیچ کس یک پست وبلاگ غیرجذاب را دوست ندارد. و این فقط تصاویر نیستند که یک پست را از نظر بصری جذاب می کنند - قالب بندی و سازماندهی پست نیز می باشد.

در یک پست وبلاگ با قالب بندی خوب و از نظر بصری جذاب، متوجه خواهید شد که سرصفحه و سرصفحه فرعی برای شکستن بلوک های بزرگ متن استفاده می شود - و آن سرصفحه ها به طور مداوم استایل بندی می شوند.

در اینجا نمونه ای از آنچه به نظر می رسد آورده شده است:

نکات ظاهری بصری در نوشتن وبلاگ.
نکات ظاهری بصری در نوشتن وبلاگ.
نکات ظاهری بصری در نوشتن وبلاگ.

اسکرین‌شات‌ها همیشه باید حاشیه‌های مشخص و مشابهی داشته باشند تا در فضا شناور به نظر نرسند - این سبک باید از پستی به پست دیگر ثابت بماند.

حفظ این یکنواختی باعث می شود که محتوای شما حرفه ای تر به نظر برسد و در چشم راحت تر به نظر برسد.

موضوعات و برچسب ها
برچسب ها کلمات کلیدی خاص و عمومی هستند که یک پست را توصیف می‌کنند. آنها همچنین به خوانندگان اجازه می دهند تا محتوای بیشتری را در همان دسته در وبلاگ شما جستجو کنند. از افزودن لیست برچسب‌ها به هر پست خودداری کنید. در عوض، در استراتژی برچسب گذاری وبلاگ کمی فکر کنید.

برچسب ها را به عنوان "موضوعات" یا "دسته ها" در نظر بگیرید و 10 تا 20 برچسب را انتخاب کنید که نشان دهنده تمام موضوعات اصلی است که می خواهید در وبلاگ خود پوشش دهید. سپس به آنها بچسبید.

10. یک CTA درج کنید.

در پایان هر پست وبلاگ، یک CTA درج کنید که نشان می‌دهد می‌خواهید خواننده بعد از آن باید چه کاری انجام دهد - مشترک شدن در وبلاگ خود، دانلود کتاب الکترونیکی، ثبت نام در یک وبینار یا رویداد، خواندن مقاله مرتبط و غیره.

پس از اینکه بازدیدکنندگان پست وبلاگ شما را می خوانند، روی CTA کلیک می کنند و در نهایت شما یک سرنخ ایجاد می‌کنید. اما CTA همچنین منبع ارزشمندی برای شخصی است که محتوای شما را می‌خواند. از CTA‌های خود برای ارائه محتوای بیشتر مشابه موضوع پستی که به تازگی خواندن آن را به پایان رسانده‌اند، استفاده کنید. 

11. برای سئوی درون صفحه بهینه سازی کنید.

پس از پایان نوشتن، به عقب برگردید و عناصر درون صفحه پست خود را بهینه کنید.

در مورد تعداد کلمات کلیدی که باید بگنجانید وسواس نداشته باشید. اگر فرصت‌هایی برای ترکیب کلمات کلیدی مورد نظر شما وجود دارد و بر تجربه خواننده تأثیر نمی‌گذارد، این کار را انجام دهید. اگر می‌توانید URL خود را کوتاه‌تر و مناسب‌تر با کلمات کلیدی کنید، آن را دنبال کنید. اما کلمات کلیدی را فشرده نکنید و به دنبال چگالی کلمات کلیدی دلخواه نباشید – گوگل هوشمندتر از این حرف هاست!

در اینجا یک یادآوری کوچک سئوی وبلاگ در مورد آنچه که باید بررسی و بهینه سازی کنید آورده شده است:

توضیحات متا

توضیحات متا توضیحات زیر عنوان صفحه پست در صفحات نتایج جستجوی گوگل هستند. آنها قبل از کلیک بر روی آن پست، خلاصه ای کوتاه از پست را در اختیار جستجوگران قرار می دهند. آنها در حالت ایده آل بین 150-160 کاراکتر هستند و با یک فعل شروع می شوند، مانند "بیاموزید"، "بخوانید" یا "بدانید".

در حالی که توضیحات متا دیگر در الگوریتم رتبه‌بندی کلمات کلیدی گوگل نقشی ندارند، به جستجوگران تصویری از آنچه از خواندن پست به دست می‌آورند می‌دهند و به بهبود نرخ کلیک شما از جستجو کمک می‌کنند.

عنوان صفحه و هدرها

اکثر نرم افزارهای وبلاگ نویسی عنوان پست شما را به عنوان  صفحه شما در نظر می گیرد، که مهمترین عنصر سئو در صفحه در اختیار شماست. اما اگر تا کنون از فرمول ما پیروی کرده اید، باید از قبل یک عنوان کاری داشته باشید که به طور طبیعی شامل کلمات کلیدی یا عباراتی باشد که مخاطب هدف شما به آنها علاقه مند است.

عنوان خود را با تلاش برای قرار دادن کلمات کلیدی در جایی که طبیعتاً به آنها تعلق ندارند، بیش از حد پیچیده نکنید. با این اوصاف، اگر فرصت های واضحی برای افزودن کلمات کلیدی مورد نظرتان به عنوان و سرصفحه پست خود وجود دارد، با خیال راحت از آنها استفاده کنید. همچنین، سعی کنید تیترهای خود را کوتاه نگه دارید - در حالت ایده آل، کمتر از 65 کاراکتر - تا در نتایج موتور جستجو کوتاه نشوند.

متن لنگر (Anchor Text)

Anchor text کلمه یا کلماتی است که به صفحه دیگری پیوند می زند - چه در وب سایت شما یا در وب سایت دیگر. به دقت انتخاب کنید که کدام کلمات کلیدی را می خواهید به صفحات دیگر در سایت خود پیوند دهید زیرا موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی صفحه شما برای کلمات کلیدی خاص این موضوع را در نظر می گیرند.

همچنین مهم است صفحاتی را که می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید را در نظر بگیرید. می توانید در نهایت به جای صفحه دوم، آن را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهید - و این یک دستاورد کوچک نیست!

بهینه سازی نسخه موبایل

بیش از 60 درصد از بازدیدهای ارگانیک بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود. به این ترتیب، داشتن یک وب سایت با طراحی واکنش گرا بسیار مهم است. علاوه بر اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما (از جمله بازدیدکنندگان وبلاگ شما) بهترین تجربه ممکن را دارند، بهینه سازی برای موبایل به وب سایت شما امتیاز سئو می دهد.

12. عنوان جذابی را انتخاب کنید.

آخرین اما نه کم اهمیت، وقت آن است که عنوان کاری خود را تقویت کنید. خوشبختانه، ما یک فرمول ساده برای نوشتن عناوین جذاب داریم که توجه خواننده شما را به خود جلب می کند. در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید:

  • با عنوان کاری خود شروع کنید.
  • همانطور که شروع به ویرایش عنوان خود می‌کنید، به خاطر داشته باشید که دقیق و واضح نگه داشتن عنوان مهم است. 
  •  روی زیبا کردن عنوان خود کار کنید - چه از طریق زبان قوی، همخوانی یا یک تاکتیک ادبی دیگر.
  • اگر می توانید، با استفاده از چند کلمه کلیدی بهینه سازی کنید (البته فقط اگر طبیعی باشد!).
  • در نهایت، ببینید آیا اصلاً می توانید آن را کوتاه کنید. هیچ کس یک عنوان طولانی و طاقت فرسا را ​​دوست ندارد - به یاد داشته باشید، گوگل قبل از اینکه آن را در صفحات نتایج موتور جستجوی خود کوتاه کند، 65 کاراکتر یا کمتر را ترجیح می‌دهد.

در حال حاضر، شما باید بدانید که برای چه کسی می نویسید، یک وبلاگ کامل راه اندازی کنید و اصول نوشتن یک پست وبلاگ را درک کنید. در حالی که درک جنبه های عملی نوشتن یک پست آسان است، شروع کار در اولین مقاله دشوار است.

بیایید روند نوشتن اولین پست وبلاگ را طی کنیم.

اولین پست وبلاگ شما: انتخاب موضوع، نوشتن پست و کسب بازدید

شما اکنون نکات فنی و عملی را در اختیار دارید پس زمان آن رسیده است که اولین پست وبلاگ خود را بنویسید.اینجا فضایی برای معرفی خود و وبلاگ جدیدتان است (یعنی «به وبلاگ من خوش آمدید! این موضوعی است که من به آن خواهم پرداخت.

اما اولین پست وبلاگ شما نباید راهنمای چگونگی انجام آن باشد. به یاد داشته باشید: شما هنوز در این زمینه قدرت کافی ندارید. به جای آن باید با «میوه کم مصرف» شروع کنید، و در مورد موضوعی بسیار خاص بنویسید که به بخش کوچکی از مخاطبان هدف شما خدمت می کند.

به نظر غیرشهودی می رسد، درست است؟ اگر افراد بیشتری به دنبال یک عبارت یا موضوع هستند، این به معنای خوانندگان بیشتری برای شما خواهد بود.

اما این درست نیست. اگر موضوعی کلی و بسیار جستجو شده را انتخاب کنید که توسط رقبای اصلی یا برندهای معتبرتر پوشش داده شده باشد، بعید است که پست شما در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار گیرد. با انتخاب موضوعی که تعداد کمی از وبلاگ نویسان درباره آن نوشته اند، به وبلاگ تازه متولد شده خود فرصت دهید.

اولین پست شما باید یک موضوع خاص و کم حجم را پوشش دهد. همانطور که بیشتر و بیشتر در وبلاگ خود می نویسید و قدرت موضوعی ایجاد می کنید، می توانید شروع به پوشش کلمات کلیدی با جستجوی زیاد کنید.

بیایید از طریق این روند قدم برداریم.

1. موضوعی با حجم کم پیدا کنید.

اولین قدم این است که موضوعی را با جستجوهای کم در گوگل پیدا کنید (توصیه می کنیم حدود 10 تا 150 جستجوی ماهانه را انجام دهید). این موضوعات رقابت کمتری را ارائه می دهند و بنابراین باید به پست وبلاگ جدید شما اجازه دهند راحت تر رتبه بندی شوند.

برای انتخاب موضوع، می توانید یک جلسه طوفان فکری سنتی انجام دهید یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. ما دومی را پیشنهاد می کنیم زیرا در واقع می توانید ببینید که چند نفر به دنبال آن موضوع هستند. از عبارت "تحقیق کلمات کلیدی" نترسید. این فقط برای بازاریابان نیست، بلکه برای وبلاگ نویسان جدید نیز مناسب است. و انجام آن واقعاً آسان است.

برای شروع سریع تحقیق کلمات کلیدی خود، ابتدا با شناسایی موضوع کلی وبلاگ خود شروع کنید.

فرض کنید لوله کشی موضوع عمومی و سطح بالا شما ممکن است باشد (67 هزار جستجوی ماهانه). سپس، این عبارت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند:

هنگامی که این عبارت را از طریق ابزار اجرا می کنید، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط ظاهر می شود. لیست را اسکن کنید و یکی را با حجم جستجوی کمتر انتخاب کنید. برای این مثال، از «لوله کشی زیر سینک» (1.4 هزار جستجوی ماهانه) استفاده می‌کنیم.

دوباره آن کلمه کلیدی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی اجرا کنید. به کلمات کلیدی مرتبط نگاه کنید. یکی را با حجم جستجوی کمتر پیدا کنید. این کار را دوباره انجام دهید.

برای این مثال، ما به «مشکلات لوله کشی زیر سینک آشپزخانه» (10 جستجوی ماهانه) می پردازیم. این موضوع برای اولین پست ما است.

یک کلمه کلیدی کم حجم و کم رقابت انتخاب کنید که رتبه اول پست شما را تضمین کند.

 
2. عبارت را در گوگل جستجو کنید تا هدف جستجو را دوباره بررسی کنید.

شما موضوع خود را دریافت کرده اید - اکنون، دوباره بررسی کنید که هدف جستجوی کاربر با یک پست وبلاگ برآورده شود.

معنی آن چیست؟

اگر کسی به دنبال "مشکلات لوله کشی زیر سینک آشپزخانه" است، ممکن است به دنبال آموزش، نمودار، مقاله یا محصولی باشد که بتواند مشکل را برطرف کند. اگر آنها به دنبال سه مورد اول هستند، شما خوب هستید - این را می توان در یک پست وبلاگ پوشش داد. با این حال، یک محصول متفاوت است و پست وبلاگ شما رتبه بندی نمی شود.

چگونه قصد جستجو را دوباره بررسی می کنید؟

عبارت را گوگل کنید و به نتایج نگاه کنید. اگر مقالات و پست‌های وبلاگ دیگر برای آن عبارت رتبه‌بندی می‌شوند، شما خوب هستید. اگر فقط صفحات محصول یا فهرست‌هایی را از نشریات اصلی پیدا می‌کنید، موضوع جدیدی را برای پوشش در اولین پست خود پیدا کنید. اصطلاح "حمام لوله کشی زیر سینک" را در نظر بگیرید. به نظر کاملاً مناسب بود زیرا جستجوهای ماهانه کمی داشت.

قبل از نوشتن اولین پست وبلاگ خود در مورد یک موضوع کم حجم، با جستجوی کلمه کلیدی در گوگل، قصد کاربر را دوباره بررسی کنید. همچنین، فراموش نکنید که به افرادی که تاکنون در مورد آن موضوع نوشته اند نگاهی بیندازید. اگر یک برند بزرگ می بینید، در مورد موضوع دیگری بنویسید.

3. سوالات و اصطلاحات مربوط به آن موضوع را بیابید.

شما یک موضوع بسیار منحصر به فرد دارید که تا کنون تنها توسط چند نفر پوشش داده شده است. زمان آن فرا رسیده است که با پوشش موضوعات مرتبط یا مجاور آن را تقویت کنید.

از ابزارهای زیر استفاده کنید:

پاسخ عمومی: وقتی کلمه کلیدی خود را در این ابزار قرار می دهید، لیستی از سوالات مربوط به آن عبارت را به شما ارائه می‌دهد.
گوگل: گوگل بهترین دوست شماست. عبارت را جستجو کنید و در قسمت «People also ask» و «People also search for» را جستجو کنید. حتما آن موضوعات را در پست لمس کنید.
شما همچنین می توانید از این ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که در بالا در مرحله اول ذکر کردیم استفاده کنید.

5. طرح کلی و نوشتن پست.

اکنون، زمان آن است که اولین پست خود را ترسیم کنید و بنویسید!

با موضوع تخصصی خود و سوالات مرتبط به عنوان پست راهنما، اکنون می توانید پستی بنویسید که بسیار مرتبط با جایگاه شما باشد و رقابت چندانی نداشته باشد. 

فراموش نکنید که:

حداقل 1000 کلمه را بزنید. بارها و بارها ثابت شده که پست های طولانی تر رتبه بهتری دارند.
کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان قرار دهید. موضوع مهمی را که در مرحله اول انتخاب کردیم را به خاطر دارید؟ سعی کنید آن را به طور طبیعی در عنوان خود کار کنید.
حداقل دو H2 را با عبارات جستجوی مرتبط وارد کنید. آن موضوعات مرتبطی را که در مرحله سوم یافتیم، به خاطر دارید؟ از آنها به عنوان H2 برای ایجاد اقتدار موضعی قطعه خود استفاده کنید.

6. اولین پست خود را از طریق اطلاع رسانی تبلیغ کنید.

به عنوان یک وبلاگ نویس جدید، احتمالاً هنوز در رسانه های اجتماعی دنبال کننده ای ندارید. راه حل؟ چند بک لینک برای پست ایجاد کنید تا آن را از روی زمین شروع کنید.

بک لینک ها یک عامل اصلی رتبه بندی هستند، اما شما نمی خواهید از روش های کلاه سیاه مانند ارسال هرزنامه در بخش نظرات در وبلاگ های دیگر استفاده کنید. در عوض، با افراد تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که این منبع جدید وجود دارد تا بتوانند به پست شما پیوند دهند.

برای مثال، اگر یک لوله کش هستید، ممکن است با انجمن لوله کش محلی خود تماس بگیرید. در اینجا منابع بیشتری برای تبلیغ پست وبلاگ وجود دارد:

برای وبلاگ آماده هستید؟

وبلاگ نویسی می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند، تبدیل شدن به یک رهبر فکری و متخصص در صنعت خود، جذب سرنخ های واجد شرایط و افزایش تبدیل کمک کند. مراحل و نکاتی را که در بالا توضیح دادیم دنبال کنید تا امروز شروع به انتشار و بهبود وبلاگ خود کنید.