تاریخچه تراکتور در دنیا
تاریخچه تراکتور
در زمان های پیشین برای گرداندن تسمه یا تامین توان مورد نیاز کارهای کشاورزی از ماشینهای بخار اولیه استفاده میکردند. این ماشینها خودرو نبودند و اغلب به کمک دام های مزرعه از مکانی به مکان دیگر در مزرعه کشیده میشدند. اولین قدم در تحول ماشینهای بخار، تبدیل آنها به تراکتورهای کششی بود که در دهه ۱۸۵۰ اتفاق افتاد. در سال ۱۹۱۲ سازندگان موفق شدند تراکتورهایی با موتور بنزینی به بازار عرضه نمایند. با اختراع موتور دیزل توسط دکتر رودلف دیزل این نوع موتور به عنوان مولد توان بر روی تراکتورها نصب شد که خود آغاز جدیدی در صنعت تراکتورسازی به شمار میرفت. برای خرید لوازم تراکتور با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی سیسال مراجعه فرمایید.


درسالهای اخیرصنعت تراکتورسازی در جهان پیشرفت چشمگیری داشته که اکنون تراکتورها مجهز به اتاقک راننده با کلیه وسایل و تجهیزات از جمله وسایل ایمنی درست شده اند. توان اینگونه تراکتورها زیاد و دارای جعبه دندههای خودکار است و چهار چرخ محرک و فرمان هیدرولیک هستند.


ورود تراکتور به ایران
ورود گاوآهن فلزی در زمان ناصرالدین شاه اتفاق افتاد و خریداری اولین تراکتور نفتی در زمان رضاه شاه برای مدرسه فلاحت در 1325 انجام شد. وارد شدن تراکتور و کمباین به ایران به سال 1331 باز میگردد و در همین سال بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی آغاز به کار کرد. بر اساس مدارک باستان شناسی در شش هزار سال پیش در سالک کاشان کشاورزی انجام انجام می شده. استفاده از تراکتور و ماشینهای کشاورزی در ایران به دنبال اولین نمایشگاه ماشینهای کشاورزی که در سال ۱۳۰۰ شمسی در تهران برگزار شد متداول شد. در سال ۱۳۰۸ شمسی اولین تراکتور نفتی ساده برای مدرسه عالی فلاحت در شهرستان کرج خریداری گردید تا دانشجویان بتوانند با روش کار آن آشنا شوند و آن را در مزارع برای عملیات کشاورزی به کار بگیرند.

