دیجیتال مارکتینگ در اصفهان
اگر در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ اصفهان کار می کنید، به احتمال زیاد مشتق شده ای از Lumascape بدنام را دیده اید که تعداد بی شماری از بازیکنان و فناوری هایی را نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال را فوق العاده پیچیده و هیجان انگیز می کند - با این حال، احساس غرق شدن در آن نیز آسان است.


در اینجا مروری کوتاه بر دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مقایسه آن با تبلیغات سنتی که به سمت واقعیت تبلیغات همهکانالی میرویم، آورده شده است . اگر مشتری Mediaocean هستید یا صرفاً علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، می توانید در ما که توسط تیم آموزشی Mediaocean میزبانی می شود شرکت کنید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استراتژی و فرآیندهایی است که تبلیغکنندگان را با مخاطبان خود در کانالهای دیجیتال مرتبط میکند. یک تبلیغ خود یک خلاقیت است که از طریق موجودی دیجیتال به اشتراک گذاشته می شود - فضایی که یک ناشر برای تبلیغات در پلتفرم خود در دسترس قرار می دهد.
دیجیتال به تعدادی کانال مختلف اشاره دارد که همگی برای جذب منحصر به فرد مخاطبان و مقابله با اهداف مختلف قیف تبدیل استفاده می شوند. کانال های دیجیتال شامل نمایش، جستجو، موبایل، اجتماعی و ویدئو می باشد. در ابتدا به عنوان "بازاریابی تعاملی" دیجیتال به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا با تبلیغات تعامل داشته باشند و با برندها ارتباط برقرار کنند.
به لطف حجم وسیعی از فناوری هدفگیری و جمعآوری دادهها در بازاریابی دیجیتال، تبلیغکنندگان میتوانند هم به مخاطبان بزرگ و هم به بخشهای دقیقتر دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه مقیاس را به خطر بیندازند. این شامل توانایی هدف گیری بر اساس ویژگی های خاص از جمله جمعیت شناختی، رفتاری، روانشناختی و موارد دیگر است. بازاریابان نه تنها می توانند گروهی از افراد را هدف قرار دهند، بلکه می توانند دستگاه های خاص و حتی کاربران فردی را بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند، هدف قرار دهند.
علاوه بر این، بازاریابان دیجیتال به ویژه مصمم به سنجش موفقیت کمپین ها هستند. تعدادی از تعاملات کاربر مانند برداشت ها، کلیک ها، بازدیدهای وب سایت، سرنخ ها و خریدهای واقعی را می توان ردیابی کرد. به همان اندازه، دیجیتال ردیابی بازگشت سرمایه (ROI) را آسانتر از رسانههای سنتی میکند و به بازاریابان کمک میکند اثربخشی کمپینها را ببینند و تصمیمهای بهتری برای بهینهسازی و آینده بگیرند.
دیجیتال چه تفاوتی با تبلیغات سنتی دارد؟
سنتی به تبلیغات خطی تلویزیون، چاپ، رادیو، پست مستقیم و خارج از خانه (اغلب به عنوان بیلبورد شناخته می شود) اشاره دارد. وجه تمایز اصلی این رسانه ها این است که پیام یک مکالمه یک طرفه است. این امر سنتی را به عنوان "تبلیغات پخشی" تعریف می کند، زیرا به مصرف کنندگان می رسد، اما مصرف کنندگان ارتباط برقرار نمی کنند.
علاوه بر این، هدف گیری سنتی بسیار گسترده تر است، زیرا معمولاً تنها با تخمین بیننده تعریف می شود. اگر تبلیغکنندهای بخواهد هدفگیری دقیقتری را با ترکیب ویژگیهای جمعیتی و رفتاری مختلف اجرا کند، نمیتواند این کار را انجام دهد، زیرا مخاطبان ناشر با رسانههای سنتی ضعیفتر تعریف میشوند.
آخرین تفاوت عمده - که اغلب به عنوان نقطه بحث بین دو طرف استفاده می شود، روش های اندازه گیری است. اگر یک مشتری بالقوه تبلیغی را در تلویزیون خطی مشاهده کند و بعداً آن محصول را در فروشگاه بخرد - تقریباً برای بازاریابان غیرممکن است که این اقدام را با دقت به تبلیغات مرتبط کنند. کاری که بازاریابان قادر به انجام آن هستند، اندازه گیری افزایش فروش قبل و بعد از کمپین است. روش دیگر گنجاندن یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل خاص در تبلیغات در صورت امکان است تا بتوان به طور مستقیم به تبدیل ها نسبت داد.
علیرغم مزایای دیجیتال، کانالهای رسانهای سنتی هنوز برای مصرفکنندگان محبوب هستند و میتوان این دو را در تعامل با همگرایی رسانهها بیشتر مشاهده کرد. همگرایی رسانه ای ترکیب فرم های رسانه ای در یک پلتفرم به منظور ارائه یک تجربه پویا است.
در عصر مدرن تبلیغات همهکانال، بازاریابی دیجیتال چگونه در مقابل سنتی قرار میگیرد؟
یک گزارش اخیر توسط eMarketer به این نتیجه رسید که در سال 2020، هزینه تبلیغات دیجیتال 55 درصد از کل 614 میلیارد دلار هزینه تبلیغات در سراسر جهان را تشکیل می دهد که 4.8 درصد بیشتر از سال 2019 است. پیش بینی می شود که در سال 2021 16.4 درصد بیشتر رشد کند. Medioacean 150 دلار دارد. میلیارد دلار از مجموع هزینههای رسانهای سالانه که از طریق پلتفرم ما انجام میشود.