آموزش لینک سازی خارجی از صفر تا صد در سال 2021

 

همانطور که همگی می دانیم سئو بخش مهم و ارزشمندی از هر وبسایت و کسب و کاری را در بر می گیرید. سئو تشکیل شده از فرایند های مختلفی است. یکی از مهمترین بخش های آن، لینک سازی خارجی یا به اصطلاح اکسترنال لینک است که مربوط به سئو خارجی (Off-page seo)  است و با اجرای اصولی و استاندارد آن می توانیم به شدت به سرعت رشد و ارتقا اعتبار سایت خود کمک کنیم تا سریعتر به صفحه اول گوگل برسیم. در این به مقاله، به آموزش لینک سازی خارجی  خواهیم پرداخت و با نکات تخصصی و بسیار حیاتی این حوزه به طور کامل آشنا خواهیم شد.

لینک سازی خارجی چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است با تعریف ساده و مختصر آن آشنا شویم. لینک سازی خارجی یعنی، لینکی که از سایت مبدا به سایت مقصد انتقال پیدا میکند. به عنوان مثال شما یک لینک از سایت x برای صفحه اصلی سایت y ساخته اید. هنگامی که شما برای سایت خودتان از سایت های دیگر به صورت استاندارد لینک می سازید، در واقع دارید وب سایت خودتان را نزد گوگل محبوب میکنید و به گوگل می فهمانید که سایت من از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است، در نتیجه همین امر سبب افزایش اعتبار و بهبود رتبه سایت شما می شود.

تصور کنید شما یک وان پر از اردک های لاستیکی دارید که میخواهید آن را پر از آب کنید. اردک ها صفحات سایت شما هستند و آب لینک های خارجی (بک لینک) سایت شما هستند. وقتی شما شروع به پر کردن وان از آب (لینک های خارجی) کنید ، اردک های شما (صفحات سایت) همه به بالا می روند. این چنین است که لینک ها خارجی باعث بهبود وضعیت سایت شما می شوند.

لینک سازی خارجی همانطور که گفته شد یک عامل شتاب دهنده قوی بشمار می آید، اما در صورتی که این پروسه اصولی و به درستی پیش نرود می تواند اثرات مضری را برای سایت شما به همراه داشته باشد، پس با ما همراه باشید تا به بهترین شکل از این آموزش لینک سازی خارجی استفاده کنید.

انواع لینک سازی خارجی

در مجموع لینک سازی خارجی به دو دسته اصلی لینک سازی طبیعی و لینک سازی مصنوعی تقسیم می شود.

لینک سازی طبیعی:

همانطور که بطور واضح از نامش پیداست، یعنی لینک های خارجی که به طور طبیعی ایجاد می شوند بدون اینکه صاحب وب سایت مجبور باشد از طریق خرید لینک خارجی (بک لینک) یا سایر روش ها لینک ایجاد کند.

به عبارت ساده، وقتی سایر وب مسترها، وبلاگ نویسان یا دارندگان وب سایت به محتوای شما (صفحات، وبلاگ، تصاویر، محصولات، فیلم ها و غیره) لینک می دهند، لینک سازی خارجی طبیعی اتفاق می افتد زیرا آنها فکر می کنند محتوای سایت شما برای خوانندگان مفید است و به سایت ها یا صفحات آنها ارزش می بخشد.

 

 

لینک سازی مصنوعی:

لینک مصنوعی، لینکی است که به طور مصنوعی توسط مدیران سایت ایجاد می شود و تنها هدف آن فریب الگوریتم های موتور جستجو برای بهبود رتبه سایت آن ها است.

هنگامی که بنیانگذاران Google اولین الگوریتم رتبه بندی سایت خود را ایجاد کردند، لینک های طبیعی نقش بسیار مهمی داشتند. اکنون بعد از گذشت بیست سال از تولد گوگل، لینک های طبیعی با یک تفاوت عمده هنوز بسیار مهم هستند و آن پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی و الگوریتم های گوگل است.

هزاران نفر به طور روزانه سعی می کنند الگوریتم گوگل را با تولید لینک هایی (مصنوعی) شبیه لینک های طبیعی تحت تاثیر قرار دهند، اما گوگل به طور مداوم در حال بروز رسانی الگوریتم های رتبه بندی و الگوریتم های دیگر خود برای شناسایی و کاهش اهمیت این لینک های جعلی است. در نتیجه اگر می خواهید ساخت بک لینک انجام دهید، باید دقت زیادی در لینک سازی خارجی خود داشته باشید یا از یک منبع معتبر برای آموزش لینک سازی خارجی بهره ببرید.