چرا در سال 2022 سئو اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد؟

چرا سئو در سال 2022 بسیار مهم است؟ پاسخ ساده است: اگر برای کلمه کلیدی مورد نظر خود در 10 نتیجه برتر گوگل رتبه بندی قرار نگیرید، اکثریت قریب به اتفاق کاربران ممکن است وب سایت شما را نبینند.

به گفته HubSpot،  درصد از افراد در گوگل به جستجوی محتوا می پردازند و هرگز از صفحه اول نتایج جستجو برای مشاهده صفحات دوم به بعد عبور نمی کنند، به همین دلیل رتبه بندی در صفحه اول گوگل بسیار مهم است.

اهمیت سئو در سال 2022 برای کسب و کارها
اهمیت سئو در سال 2022 برای کسب و کارها
اهمیت سئو در سال 2022 برای کسب و کارها

با پیروی از بهترین روش‌های بهینه‌ سازی و سئو ، پایه‌ای برای افزایش دید وب‌سایت خود در جستجو ایجاد می‌کنید.
به گزارش اینوتکنیوز، می‌توانید از استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی برای کسب رتبه بالاتر در گوگل و بهینه‌سازی سئو بهتر استفاده کنید. اگر اصول اولیه را رعایت نکنید، شانس شما برای رتبه بندی در صفحه اصلی گوگل به همان نسبت کم خواهد بود.

با پیروی از بهترین شیوه های سئو، زمینه را برای افزایش دید وب سایت خود در جستجو فراهم می کنید. پس از انجام این کار، می توانید به تحقیقات پیشرفته تر کلمات کلیدی بروید و یک استراتژی پیوند ایجاد کنید.

شما باید این بهترین شیوه ها را دنبال کنید تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشید.

چگونه سئو سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم: البته برای اطلاعات بیشتر 30 فاکتور رتبه بندی سایت را نیز بخوانید:
1) محتوا را برای جستجو تراز کنید.

2) عنوان جذاب و توضیحات متا را بنویسید.

3) محتوای گسترده ارسال کنید.

4) تصویر را بهینه کنید.

5) از لینک های داخلی استفاده کنید.

6) کلمات کلیدی را در URL خود قرار دهید.

7) سرعت بارگذاری صفحه را بهینه کنید.

8) بهبود قابلیت استفاده از وب سایت.

9) روی دریافت بک لینک های معتبرتر تمرکز کنید.

در مقاله امروز به 4 مورد اول می پردازیم:

1) محتوا را برای جستجو تراز کنید

هدف جستجو (که "نیت کاربر" نیز نامیده می شود) هدف هر جستجوی جستجو است. درک و ارضای هدف جستجوی شما اولویت اصلی گوگل است. تمام صفحات برتر گوگل به شدت توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته اند تا از ارتباط جستجو اطمینان حاصل شود.

برای سئو فروشگاه اینترنتی ، بهترین نتایج، پست‌ها یا ویدیوهای وبلاگ هستند، نه صفحات تجارت الکترونیکی که «کوکی‌های جو دوسر» را می‌فروشند. گوگل می داند که افرادی که این جستجوی خاص را انجام می دهند به جای خرید، می خواهند یاد بگیرند. از سوی دیگر، اولین نتیجه جستجو برای «خرید کوکی‌های بلغور جو دوسر» یک صفحه تجارت الکترونیک بود. زیرا در این صورت گوگل می داند که مردم در حالت خرید هستند. بنابراین، دستور پخت کوکی‌های جو دوسر در اولین نتیجه ذکر نشده است.

2) عنوان جذاب و توضیحات متا را بنویسید.

عنوان صفحه و توضیحات متا دو متا تگ مهم در صفحه هستند. ابتدا بیایید نگاهی به تگ های هدر بیندازیم. تگ‌های عنوان متنی قابل کلیک هستند که در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و از منظر سئو بسیار مهم هستند.

به گفته گوگل: در بهینه سازی سئو، عنوان ضروری است تا کاربران بتوانند به سرعت محتوای نتیجه و چرایی مرتبط بودن آن با نیازهایشان را درک کنند. این اغلب اطلاعات اولیه ای است که برای تصمیم گیری در مورد نتیجه کلیک کردن استفاده می شود، بنابراین مهم است که از عناوین با کیفیت بالا در صفحات وب خود استفاده کنید.

3) محتوای گسترده ارسال کنید

در واقع، موتورهای جستجو در محتوای گسترده و دقیق رتبه بهتری دارند. این تحقیق توسط تعدادی از مطالعات پشتیبانی می شود، از جمله آخرین تحقیقات کاغذی با بازده بالا از SEMrush. یک یافته کلیدی این مطالعه این است که در مقایسه با مقالات متوسط ​​(901-1200 کلمه)، مقالات طولانی (پست هایی با 3000 کلمه بیشتر) دریافت شده است. افزایش 3 برابری در ترافیک، افزایش 4 برابری در حجم اشتراک و 3.5 برابر افزایش بک لینک ها.

4) تصویر را بهینه کنید

تصاویر نقش حیاتی در بهبود تجربه بازدیدکنندگان وب سایت شما و بهینه سازی سئو دارند. احتمالاً زمان زیادی را صرف انتخاب تصاویر مناسب برای بهبود پست های وبلاگ، صفحات محصول و سایر صفحات مهم در وب سایت خود می کنید.

در صورت استفاده صحیح، تصاویر به سئوی کلی وب سایت شما کمک می کنند و ترافیک ارگانیک را افزایش می دهند. سرعت وب سایت یک سیگنال مهم رتبه بندی است و تصاویر معمولاً بیشترین سهم را در اندازه کلی صفحه دارند. بنابراین، برای بهبود عملکرد کلی وب سایت، باید تصویر را برای سرعت بهینه کنید. در اینجا چهار راه برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد. بهترین فرمت فایل را انتخاب کنید. اولین قدم در بهینه سازی یک تصویر، انتخاب بهترین فرمت فایل است، پس بیایید نگاهی به فرمت های JPEG، PNG و WebP بیندازیم. بهینه سازی تصاویر سایت اهمیت زیادی دارد. 

پرکاربردترین فرمت های عکس در اینترنت JPEG و PNG هستند. به گزارش Innotechnews، هر دو فرمت از روش های فشرده سازی متفاوتی استفاده می کنند، بنابراین اندازه فایل بین آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. نمایش JPEG و PNG بهترین روش بهینه سازی تصویر است. با توجه به تفاوت بالا در اندازه فایل، JPEG به راحتی می تواند برنده قطعی اعلام شود. با این حال، استفاده از JPEG به عنوان فرمت تصویر واقعی برای سایت شما اشتباه خواهد بود.

اگرچه JPEG برای عکس‌ها ایده‌آل است، PNG برای تصاویری که حاوی متن، هنر خط و غیره هستند بهتر است. WebP گزینه دیگری است که گوگل آن را به عنوان یک فرمت تصویر مدرن تعریف می کند که فشرده سازی بدون تلفات عالی را در اینترنت فراهم می کند.

تصاویر WebP بدون اتلاف 26 درصد کوچکتر از PNG هستند. با همان رتبه بندی کیفیت SSIM، تصاویر WebP با اتلاف 25 تا 34 درصد کوچکتر از تصاویر JPEG معادل هستند. تصویر را فشرده کنید. هرچه اندازه فایل تصویر بزرگتر باشد، بارگذاری صفحه بیشتر طول می کشد، بنابراین حتما قبل از آپلود تصویر در وب سایت خود، آن را فشرده کنید.

خوشبختانه چندین ابزار رایگان برای سئو سایت و فشرده سازی تصاویر وجود دارد.

-TinyPNG: TinyPNG از فناوری فشرده سازی با اتلاف هوشمند برای کاهش اندازه فایل های PNG و JPEG استفاده می کند.

-ImageOptim: اگر کاربر مک هستید، می توانید این ابزار رایگان را برای تمام نیازهای فشرده سازی تصویر خود دانلود و استفاده کنید.

-ImageOption ابزاری است که توسط گوگل توصیه می شود. تا کنون، این بهترین ابزار فشرده سازی برای JPEG (نه PNG) است. برای فشرده سازی PNG بهتر است از TinyPNG استفاده کنید.

-ShortPixel: اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، می توانید این افزونه فشرده سازی تصویر را نصب کنید. طرح رایگان ShortPixel 100 تصویر را در ماه فشرده می کند.

-squoosh.app: کمپرسور گوگل که می تواند به عنوان یک برنامه کاربردی یا به عنوان نسخه وب استفاده شود.

متن جایگزین را برای تصویر مشخص کنید. اگرچه گوگل در درک تصاویر راه طولانی را طی کرده است، افزودن متن جایگزین به تصاویر هنوز یک مرحله ضروری است. افزودن متن جایگزین به تصاویر می تواند دسترسی به وب را بهبود بخشد و به مرورگرها در درک بهتر تصاویر وب سایت شما کمک کند.

در زیر نظرات گوگل در مورد نوشتن متن جایگزین آمده است:

-در انتخاب متن جایگزین باید بر روی ایجاد محتوای مفید اطلاعاتی تمرکز کرد که باید از کلمات کلیدی به درستی استفاده شود و در زمینه محتوای صفحه باشد. از قرار دادن کلمات کلیدی در ویژگی‌های جایگزین خود اجتناب کنید، زیرا این امر تأثیر منفی بر تجربه کاربر خواهد داشت و ممکن است باعث شود وب‌سایت شما هرزنامه در نظر گرفته شود.

- هنگام نوشتن متن جایگزین برای تصاویر، آن را مختصر نگه دارید و از اشتباه گرفتن کلمات کلیدی مورد نظر خودداری کنید.

-بارگذاری تنبل تصاویر بارگذاری تنبل تکنیکی است که بارگذاری منابع غیر مهم (تصاویر، فیلم ها و غیره) را در حین بارگذاری صفحه به تاخیر می اندازد. در عوض، تصاویر و ویدیوها را تنها زمانی آپلود کنید که کاربران به آنها نیاز داشته باشند. گوگل رابطه بین بارگذاری تنبل و عملکرد وب سایت را اینگونه توضیح می دهد: هنگامی که تصاویر و ویدیوها با تنبلی بارگذاری می شوند، زمان بارگذاری اولیه صفحه، وزن اولیه صفحه و استفاده از منابع سیستم را کاهش می دهیم، که همه این موارد باعث می شود تاثیر مثبتی بر عملکرد داشته باشد. برای تاخیر در بارگذاری تصاویر و ویدئوها در وردپرس می توانید از افزونه رایگان a3 delayed loading استفاده کنید.