روش های درمان افسردگی

یافتن بهترین درمان افسردگی برای شما

وقتی افسرده هستید، ممکن است احساس کنید که هرگز از زیر سایه تاریک بیرون نخواهید آمد. با این حال، حتی شدیدترین افسردگی نیز قابل درمان است. بنابراین، اگر افسردگی شما را از داشتن زندگی دلخواه باز می دارد، در جستجوی کمک دریغ نکنید. از درمان گرفته تا دارو و تغییرات سبک زندگی سالم، گزینه‌های درمانی متفاوتی وجود دارد.

البته، همانطور که هیچ دو نفر دقیقاً به یک شکل تحت تأثیر افسردگی قرار نمی‌گیرند، درمان «یک اندازه متناسب با همه» نیز برای درمان افسردگی وجود ندارد. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. با این حال، با آگاه شدن تا حد امکان، می‌توانید درمان‌هایی را بیابید که می‌توانند به شما در غلبه بر افسردگی، احساس شادی و امید دوباره و بازیابی زندگی‌تان کمک کنند.

Image for post
Image for post

نکاتی برای درمان افسردگی

تا جایی که می توانید درباره افسردگی خود بیاموزید. تعیین اینکه آیا علائم افسردگی شما به دلیل یک بیماری زمینه ای است یا خیر، مهم است. در این صورت، ابتدا باید آن وضعیت درمان شود. شدت افسردگی شما نیز یک عامل است. هر چه افسردگی شدیدتر باشد، احتمالاً به درمان شدیدتری نیاز خواهید داشت.

یافتن درمان مناسب زمان می برد. ممکن است برای یافتن درمان و حمایتی که برای شما بهترین کار را انجام می دهد، به آزمون و خطا نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تصمیم به دنبال کردن درمان دارید، ممکن است چند تلاش لازم باشد تا درمانی را پیدا کنید که واقعاً روی او کلیک کنید. یا ممکن است یک داروی ضد افسردگی را امتحان کنید، اما اگر روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشید متوجه می شوید که به آن نیازی ندارید. پذیرای تغییر و کمی آزمایش باشید.

تنها به داروها تکیه نکنید. اگرچه دارو می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد، اما معمولاً برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست. سایر درمان‌ها، از جمله ورزش و درمان، می‌توانند به همان اندازه دارو موثر باشند، اغلب حتی بیشتر، اما عوارض جانبی ناخواسته ای ندارند. اگر تصمیم دارید دارو را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که دارو زمانی بهترین اثر را دارد که شیوه زندگی سالم را نیز تغییر دهید.

حمایت اجتماعی دریافت کنید. هر چه بیشتر روابط اجتماعی خود را تقویت کنید، بیشتر از افسردگی محافظت می شوید. اگر احساس گرفتگی می کنید، از صحبت با اعضای خانواده یا دوستان مورد اعتماد خود دریغ نکنید، یا مثلاً در یک گروه حمایت از افسردگی به دنبال ارتباطات جدید باشید. کمک خواستن نشانه ضعف نیست و به این معنی نیست که سربار دیگران هستید. اغلب، عمل ساده صحبت کردن با یک نفر می تواند کمک بزرگی باشد.

درمان نیاز به زمان و تعهد دارد. همه این درمان‌های افسردگی زمان می‌برند، و گاهی اوقات ممکن است بسیار کند یا خسته کننده به نظر برسد. این طبیعی است. بهبودی معمولاً فراز و نشیب های خود را دارد.

تغییرات سبک زندگی: بخش مهمی از درمان افسردگی است

تغییر سبک زندگی ابزاری ساده اما قدرتمند در درمان افسردگی است. گاهی اوقات ممکن است آنها تمام چیزی باشند که شما نیاز دارید. حتی اگر به درمان دیگری نیز نیاز دارید، ایجاد تغییرات مناسب در شیوه زندگی می تواند به رفع سریعتر افسردگی و جلوگیری از عود آن کمک کند.

Image for post
Image for post

تغییر سبک زندگی برای درمان افسردگی

ورزش. ورزش منظم می تواند به اندازه دارو در درمان افسردگی موثر باشد . ورزش نه تنها سروتونین، اندورفین و سایر مواد شیمیایی مغز را تقویت می کند، بلکه باعث رشد سلول ها و ارتباطات جدید مغز می شود، درست مانند داروهای ضد افسردگی. بهتر از همه، لازم نیست برای یک ماراتن تمرین کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید. حتی نیم ساعت پیاده روی روزانه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای حداکثر نتیجه، در بیشتر روزها 30 تا 60 دقیقه فعالیت هوازی را هدف قرار دهید.

حمایت اجتماعی. شبکه های اجتماعی قوی انزوا را کاهش می دهد که یک عامل خطر اصلی برای افسردگی است. به طور منظم با دوستان و خانواده در تماس باشید یا به یک کلاس یا گروه بپیوندید. داوطلب شدن یک راه فوق العاده برای دریافت حمایت اجتماعی و کمک به دیگران و در عین حال کمک به خود است.

تغذیه. خوب غذا خوردن هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روحی شما مهم است. خوردن وعده های غذایی کوچک و متعادل در طول روز به شما کمک می کند انرژی خود را حفظ کرده و نوسانات خلقی را به حداقل برسانید. در حالی که ممکن است برای تقویت سریع آنها به سمت غذاهای شیرین کشیده شوند، کربوهیدرات های پیچیده انتخاب بهتری هستند. آن‌ها شما را بدون سقوط قند که خیلی زود پیش می‌آیند به پیش می‌برند.

خواب. خواب تاثیر زیادی بر خلق و خو دارد. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، علائم افسردگی شما بدتر می شود. کم خوابی تحریک پذیری، بدخلقی، غمگینی و خستگی را تشدید می کند. مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی می خوابید . تعداد بسیار کمی از مردم در کمتر از هفت ساعت در شب عملکرد خوبی دارند. هر شب بین هفت تا نه ساعت هدف گذاری کنید.

کاهش استرس. تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید تا به مدیریت و کاهش استرس کمک کنید. استرس بیش از حد افسردگی را تشدید می کند و شما را در معرض خطر افسردگی آینده قرار می دهد. جنبه‌هایی از زندگی‌تان را که به شما استرس وارد می‌کنند، مانند فشار کاری زیاد یا روابط غیرحمایت‌کننده، در نظر بگیرید و راه‌هایی برای به حداقل رساندن تأثیر آن‌ها پیدا کنید.

رد دلایل پزشکی افسردگی

اگر مشکوک هستید که ممکن است افسرده باشید و تغییرات سبک زندگی موثر واقع نشده است، برای معاینه کامل به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید. اگر افسردگی شما نتیجه دلایل پزشکی باشد، درمان و داروهای ضد افسردگی کمک چندانی به شما نمی کنند. افسردگی تا زمانی که مشکل اصلی سلامت شناسایی و درمان نشود برطرف نمی شود.

پزشک شما شرایط پزشکی مشابه افسردگی را بررسی می‌کند و همچنین مطمئن می‌شود که از داروهایی استفاده نمی‌کنید که می‌توانند باعث افسردگی به عنوان یک عارضه جانبی شوند. بسیاری از شرایط پزشکی و داروها می توانند باعث علائم افسردگی شوند ، از جمله غم و اندوه، خستگی و از دست دادن لذت. کم کاری تیروئید، یا کم کاری تیروئید، به ویژه در بین زنان ، از بین برنده خلق و خوی شایع است. افراد مسن یا هر کسی که هر روز داروهای مختلف مصرف می کند، در معرض خطر تداخلات دارویی است که باعث علائم افسردگی می شود. هر چه داروهای بیشتری مصرف کنید، خطر تداخلات دارویی بیشتر است.

Image for post
Image for post

روان درمانی برای درمان افسردگی

اگر هیچ دلیل پزشکی زمینه ای برای علائم افسردگی شما وجود نداشته باشد، گفتار درمانی می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. آنچه در درمان یاد می گیرید به شما مهارت ها و بینشی می دهد تا احساس بهتری داشته باشید و از بازگشت افسردگی جلوگیری کنید.

انواع مختلفی از درمان موجود است. سه مورد از متداول‌ترین روش‌های مورد استفاده در درمان افسردگی شامل درمان شناختی رفتاری، درمان بین فردی و روان‌درمانی است. اغلب، یک رویکرد ترکیبی استفاده می شود.

برخی از انواع درمان به شما تکنیک‌های عملی می‌آموزد که چگونه تفکر منفی را صلاح کنید و از مهارت‌های رفتاری در مبارزه با افسردگی استفاده کنید. درمان همچنین می تواند به شما کمک کند تا ریشه افسردگی خود را برطرف کنید، به شما کمک می کند تا بفهمید چرا احساس خاصی دارید، محرک های شما برای افسردگی چیست، و چه کاری می توانید انجام دهید تا سالم بمانید.