پودر پروتئین بدنسازی 

پروتئین چیست؟

یکی از مهمترین مواد مغذی که بدن انسان همیشه به آن نیاز دارد پروتئین است. جدا از اینکه پروتئین تاثیر زیادی بر سلامت افراد دارد، نقش بسیار زیادی در  بدنسازی نیز دارد. در واقع، اگر با متخصصان این حرفه صحبت کنید، متوجه خواهید شد که رژیم غذایی تاثیر بیشتری بر عضله سازی نسبت به ورزش  دارد. به همین دلیل است که اکثر ورزشکاران حرفه ای پودر پروتئین را برای بدنسازی خریداری می کنند.

 بدنسازان از انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی برای افزایش توده عضلانی بدون چربی و بهبود  سنتز پروتئین ماهیچه ها استفاده می کنند. حال اینکه بدن افراد مختلف به چه میزان پروتئین نیاز دارد موضوع مهمی است که ورزشکاران باید به آن توجه کنند. در واقع برای  پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا  بدن خود را بشناسید و در نهایت با توجه به میزان و نوع ورزشی که انجام می دهید از مکمل های پروتئینی استفاده کنید. در ادامه به معرفی این ماده مغذی و مکمل های آن خواهیم پرداخت.

بدن انسان برای ادامه حیات خود به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد. بدن انسان خود توانایی تولید تعداد معینی از ترکیبات مغذی مختلف را دارد. اما بقیه مقدار مورد نیاز  باید از طریق غذا به بدن ما برسد. پروتئین یکی از این ترکیبات ضروری و ضروری است که به صورت زنجیره بلندی از اسیدهای آمینه در بدن وجود دارد

پودر پروتئین
پودر پروتئین
پودر پروتئین

مقدار معینی از این ترکیبات که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد، اسید آمینه غیر ضروری نامیده می شود. پروتئین از  هیدروژن، کربن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است و در غذاهای مختلف به مقدار متفاوتی وجود دارد. کسانی که فعالیت بدنی و ورزش بیشتری انجام می دهند به پروتئین بیشتری  نیاز دارند. وجود پروتئین در بدن فرد را در تعادل مثبت نیتروژن  یا حالت آنابولیک قرار می دهد.

 

در این موقعیت، فرد می تواند عضله بسازد. خرید پروتئین مناسب برای بدنسازی نیاز به تحقیق دارد.

 

میزان پروتئین در هر غذا کاملاً متفاوت است. با توجه به اینکه 22 نوع اسید آمینه مختلف  وجود دارد،  انواع پروتئین ها نیز می تواند متفاوت باشد. در نتیجه، مقدار و نوع پروتئین موجود در  

 غذای مختلف با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر مصرف غذاهای پروتئینی، افرادی که ورزشکار حرفه ای هستند به مکمل های پروتئینی نیز نیاز دارند تا میزان پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنند. .

 

انسانها معمولاً به ازای هر کیلوگرم  وزن خود به یک تا دو گرم پروتئین نیاز دارند. با این حال، بدنسازان حرفه ای برای موفقیت در  عضله سازی  به پروتئین بیشتری  نیاز دارند.