5 ترفند هیجان انگیز طراحی وب برای سال 2022


در اینجا به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از منحنی جلوتر باشید.
روند در طراحی وب چرخه ای است، اما سال 2022 ممکن است به دلایل مختلفی برجسته شود. بله، رویدادهای کنونی مانند همهگیری رخ میدهند، اما علاوه بر آن، دستگاههای تلفن همراه همچنان قدرتمندتر میشوند، و حفظ حریم خصوصی و ایمنی برای بسیاری از مردم مهمتر شده است.
با قابلیتهای فنی بیشتر، در چند سال گذشته شاهد اضافه شدن پیچیدگیهای زیادی به وبسایتها بودهایم – اما طراحان و توسعهدهندگان وب باید به پدیدههای فرهنگی مانند بهبود اقتصادی، حفظ حریم خصوصی و ایمنی پاسخ دهند. ما فکر میکنیم سال 2022 سالی است که در آن سایتهایی که در جهت شفافیت، باز بودن و سادگی مسیر درستی دارند، سایتهایی هستند که در بازار مورد توجه قرار میگیرند.
در اینجا روندهایی است که ما فکر می کنیم سال 2022 را شکل می دهند و چگونه می توانید در رهبری آنها یک شروع جهشی داشته باشید. برای مشاوره و بینش بیشتر، ابزار طراحی وب ما را ببینید یا در دوره طراحی UX با نام تجاری جدید ما ثبت نام کنید.
01. به اشتراک گذاری نه گفتن
آیا این یک روند است یا صرفاً توصیه ای بی انتها است؟ الهام بخشیدن به افراد با پیام خود به معنای جذب آنها با تصاویر و تعاملاتی است که شگفت زده و درگیر می شوند. در سال 2022، ویدیوهای پس زمینه و انیمیشن های بیشتری خواهید دید که ذهن بازدید کننده شما را درگیر می کند و حرکت ملایمی را به صفحه شما اضافه می کند، نرخ پرش را کاهش می دهد و کمک می کند. بازدیدکنندگان با کلمات و پیامها درگیر میشوند.
تعاملات میکرو و ریز انیمیشن ها نیز راه هایی هستند که به صفحات حیات و انرژی می بخشند. ظریف، اما قابل توجه ساختن آنها، سطحی از جزئیات را اضافه می کند که بازدیدکنندگان شما ممکن است قادر به بیان آن نباشند، اما به شما کمک می کند برجسته شوید.
ریز تعامل چیست؟ آنها را به عنوان انیمیشن های کوچکی در نظر بگیرید که با نگه داشتن مکان نما یا با پیمایش به قسمت خاصی از صفحه فعال می شوند. هنگامی که ماوس را روی دکمه یا بخشی از سایت میبرید و چیزی تغییر رنگ میدهد یا نمادی کمی حرکت میکند، از نظر بصری شما را درگیر میکند و حسی لمسی به صفحه میدهد.
انیمیشن ها به ویژه برای نشان دادن مفاهیم و فرآیندهای پیچیده به روشی ساده و قابل هضم مفید هستند. در حالی که می توان از آن بیش از حد استفاده کرد، انیمیشن های ساده و اصلاح شده پیام شما را به گونه ای نشان می دهند که کلمات هرگز نمی توانستند.
02. سادگی در طراحی وب
کسبوکارها تا سال 2022 با چالشهای جدی روبهرو هستند. اگر کسبوکار شما به دنبال رشد است، ایجاد موانع برای تعامل با مشتری به سادگی یک استراتژی عملی نیست. چگونه به طراحی وب ترجمه می شود؟
کلمات کمتر، رنگهای آرامبخش، تصاویر زنده و فراخوانهای بسیار واضح باید در سال 2022 مورد توجه قرار گیرند. طراحی صفحه به سمت تجربههایی با وزن سبکتر میرود که کاربر را تشویق میکند تا عمیقتر کاوش کند، به جای قرار دادن همه چیز در یک صفحه. . آنها پیامهای سادهتری خواهند داشت که از بازدیدکننده میخواهد که بخواهد بیشتر بیاموزد، نه مکالمات پیچیدهای که باعث میشود بازدیدکنندگان احساس بار اطلاعاتی کنند.
در حالی که چند سال پیش گرایش به سمت چیزهایی مانند اینفوگرافیک ها بود – طراحی محکم، تایپوگرافی محور، متراکم فضا – طراحی در سال 2022 فضای بیشتری و حرکت ملایم را در خود جای خواهد داد. این هنوز به شما امکان می دهد اطلاعات را منتقل کنید – اما به گونه ای که آشکار و گسترش یابد، نه اینکه اینقدر فشرده و طاقت فرسا باشد.
فرمهای وب احتمالاً وزن سادهتر و سبکتری پیدا میکنند تا از دست دادن سرنخ بالقوه به یک سری سؤالات پیچیده جلوگیری کنند. چند سوال که در چند تعامل با هم فاصله داشته باشند، ثابت میکند که روش موفقتری برای جذب سرنخهای جدید نسبت به ارائه یک فرم بزرگ است – و تعامل با آن در دستگاههای تلفن همراه نیز آسانتر است.
03. ابتدا امنیت وب سایت
مردم غرق شده اند! و در حالی که همه در حال یافتن چگونگی تعامل با دنیای جدید پس از سالهای 2020 و 2021 هستند، روندهای طراحی در حال تغییر هستند تا به مردم کمک کنند احساس امنیت کنند و آماده تعامل مجدد باشند. درست مانند دفاتر و فضاهای داخلی که برای ترغیب افراد به کار حضوری بازسازی می شوند، وب سایت ها نیز طراحی را برای دادن فضا به افراد، کاهش اضطراب و احساس راحتی و امنیت تطبیق می دهند.
صفحات وب را می بینیم که تصاویر بیشتری را ادغام می کنند که فضاهای بیرونی و طراحی الهام گرفته از دکوراسیون خانه را تداعی می کند. ادغام اشکال طبیعی و ارگانیک به صفحه کمک می کند تا احساس منحصر به فرد، الهام بخش و زنده داشته باشد. ما میخواهیم به بازدیدکنندگانمان کمک کنیم احساس کنند در فضای جدیدی هستند – اما آنها به همان اندازه که در خانه هستند امن هستند.
این واقعاً در مورد زیباییشناسی و احساسات است – ما میخواهیم از خانه دور باشیم، اما در عین حال امنیت خانههایمان را میخواهیم. طرحهایی که جادار، جذاب و سازگار به نظر میرسند، با احساس امنیت و امنیت بازدیدکنندگان شما صحبت میکنند.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید :
منبع : رخ نت