نحوه انتخاب کلمه کلیدی هدفمند

نحوه انتخاب کلمه کلیدی هدف

Image for post
Image for post

در افزونه Yoast SEO، یک فیلد ورودی عبارت کلیدی متمرکز برای هر صفحه در سایت خود پیدا خواهید کرد. در اینجا، می‌توانید کلمه کلیدی یا عبارتی را که می‌خواهید صفحه در گوگل رتبه‌بندی شود، وارد کنید. اگر این کار را انجام دهید، Yoast SEO محتوای آن صفحه را بررسی می کند تا ببیند آیا موتورهای جستجو تشخیص می دهند که صفحه شما در مورد چیست. در اینجا، ما توضیح خواهیم داد که هدف از عبارت کلیدی هدف چیست و چگونه آن را به خوبی انتخاب کنیم.

کلمه کلیدی هدف چیست؟

کلمه کلیدی هدف یا عبارت کلیدی ، عبارت جستجویی است که شما می خواهید یک صفحه یا پست برای آن رتبه بندی شود. وقتی مردم آن عبارت را جستجو می کنند، باید شما را پیدا کنند. اگر یک عبارت کلیدی هدف برای صفحه ای با SEO Yoast تنظیم کنید، این افزونه محتوای صفحه را ارزیابی می کند و بازخوردی در مورد چگونگی بهبود محتوا برای افزایش شانس رتبه بالاتر برای آن عبارت جستجو ارائه می دهد.

فیلد ورودی برای عبارت کلیدی هدف خود را در نوار کناری Yoast SEO در سمت راست ویرایشگر خود خواهید یافت. اگر نوار کناری Yoast SEO را نمی بینید، ابتدا روی نماد Yoast در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید.

انتخاب کلمه کلیدی هدف
انتخاب کلمه کلیدی هدف
انتخاب کلمه کلیدی هدف

همچنین می توانید فیلد ورودی عبارت کلیدی تمرکز را در متا باکس Yoast SEO در زیر ویرایشگر پست پیدا کنید:

Image for post
Image for post

بازخورد بهبود محتوای خود را در برگه تجزیه و تحلیل SEO پیدا خواهید کرد. اگر صفحه خود را با این بازخورد اصلاح کنید، برای موتورهای جستجو راحت تر خواهد بود که تشخیص دهند پست یا صفحه شما در مورد چیست.

چرا عبارت کلیدی فوکوس؟

افزودن منظم محتوای با کیفیت به وب سایت یا وبلاگ خود یک استراتژی خوب سئو است. گوگل می بیند که وب سایت شما فعال است زیرا اطلاعات جدیدی اضافه می کنید و حجم محتوای خود را افزایش می دهید.

اما افزودن تصادفی محتوا به سایت شما چندان مفید نیست. شما باید یک استراتژی کلمه کلیدی بسازید و بر اساس آن استراتژی باید محتوای باکیفیتی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند ایجاد کنید. وقتی آن مقالات را می نویسید، مهم است که آنها را برای عبارات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید. و این همان چیزی است که Yoast SEO به شما کمک می کند.

نحوه انتخاب عبارت کلیدی هدف

از نظر ما، حداقل سه کار وجود دارد که باید انجام دهید تا تعیین کنید برای کدام کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی باید پست های وبلاگ خود را بهینه کنید:

  1. کلمه کلیدی اصلی ای را که مردم جستجو می کنند پیدا کنید
  2. در مورد حجم جستجو تحقیق کنید
  3. عبارت کلیدی خود را گوگل کنید

بیایید این مراحل را کمی توضیح دهیم:

1. کلمه کلیدی اصلی ای را که مردم جستجو می کنند پیدا کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، استراتژی کلمه کلیدی شما باید ایده ای از آنچه می خواهید بنویسید به شما می داد. اگر هنوز استراتژی کلمه کلیدی ندارید، باید واقعاً یک استراتژی ایجاد کنید. اگر برای یافتن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی کامل خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید راهنمای نهایی ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بخوانید

کلمات کلیدی دنباله دار

اگر می خواهید یک پست یا صفحه رتبه بندی شود، می توانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. کلمات کلیدی دنباله دار اغلب دارای کلمات بیشتری هستند و کمتر از کلمات کلیدی بسیار محبوب “head” جستجو می شوند. اما محبوبیت کمتر نیز به معنای رقابت کمتر است و شانس تبدیل معمولاً بالاتر است همانطور که می توانید در این راهنمای سئوی محتوا بخوانید.

ابزارهایی که به شما کمک می کنند عبارات کلیدی دم بلند و مرتبط را پیدا کنید

هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دادید و از قبل ایده ای در مورد آنچه می خواهید بنویسید دارید، می توانید از ابزارهای مختلفی برای یافتن انواع دم بلند آن عبارت کلیدی یا عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنید. درباره این ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بیشتر بخوانید.

یکی از این ابزارها دقیقاً در Yoast SEO در اختیار شماست: یک ادغام SEMrush برای یافتن آسان عبارات کلیدی مرتبط. وقتی می‌دانید در مورد چه چیزی بنویسید، می‌توانید روی «دریافت عبارات کلیدی مرتبط» در زیر عبارت کلیدی تمرکز خود کلیک کنید تا ببینید مردم چه عباراتی را در Google جستجو می‌کنند:

Image for post
Image for post

صفحه ای با پیشنهادات عبارت کلیدی مرتبط باز می شود:

Image for post
Image for post

2. حجم جستجوی عبارت کلیدی خود را بررسی کنید

هنگامی که یک عبارت جستجوی طولانی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید پیدا کردید، باید تحقیق کنید که آیا جستجوهای زیادی برای آن کلمه یا عبارت کلیدی وجود دارد یا خیر. این قبلاً نیاز به تلاش زیادی داشت: شما باید در Google Adwords یا Google Trends غوطه ور شوید. اما، همانطور که در تصویر بالا می بینید، اکنون می توانید به راحتی اطلاعاتی در مورد عبارات کلیدی مرتبط یا طولانی در Yoast SEO بدست آورید!

برای مثال، می‌توانید حجم جستجو (چند دفعات جستجو در یک دوره زمانی مشخص) و روندها (چگونه در طول زمان تغییر کرد) را بررسی کنید. اکنون می‌توانید به راحتی عبارات کلیدی مرتبط احتمالی را با هم مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید در پست‌های فعلی یا سایر پست‌ها روی کدام یک تمرکز کنید.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید :

منبع : رخ نت