10 قانون استراتژی برندینگ

ممکن است اخیرا برای کسب و کار خود در حال تدوین یک استراتژی برندینگ باشید. در این مقاله لیستی از راهکارها را خدمت شما ارائه خواهم کرد که  برای راهنمایی می‌توانید از این لیست استفاده کنید. این لیست برای بازنگری در استراتژی برندینگ، می‌تواند به شما کمک شایانی کند.

Image for post
Image for post

1. هرگز از دیگران تقلید نکنید

برندهای قوی بی نظیر هستند. آنها چیزی متفاوت از برندهای  دیگر می گویند و انجام می دهند. آنها لحن منحصر به فردی دارند ، عقیده ای بحث برانگیز را دنبال می کنند یا آینده را از دریچه دیگری می بینند. این ایده به شما کمک می‌کند تا در تمامی مسیرهای انتخابی خود بیشتر فکر کنید و یک مسیر منحصربفرد را برای خود انتخاب کنید

Image for post
Image for post

2. خاص باشید

حتما نیاز نیست هزینه زیادی صرف تبلیغات کنید فقط کافیست کمی بیشتر تلاش کنید. گاهی با ایجاد یک محتوای خوب و انتشار آن در شبکه های اجتماعی خود می‌توانید چندین میلیون تومان در هزینه بازاریابی خود صرفه جویی کنید. اصلا خاص بودن گاهی اوقات موجب بیشتر دیده شدن شما خواهد شد. باید تجربه کسب کنید و تنها کافیست راه هایی که دیگران امتحان کرده‌اند و موفق نبوده را انتخاب نکنید. 

Image for post
Image for post

3. با داستان پیش بروید، نه محصول

حتی وقتی صحبت از محصول است، باید روایتی احساسی در کسب و کار شما وجود داشته باشد. در غیر این صورت شما فقط یک شرکت مارک دار هستید که دارای یک محصول است که ممکن است مشابه آن در بازار فراوان باشد. اما چشم انداز تجاری واقعی ندارید. ایجاد احساس بین شما و مشتری یک حس اطمینان به او القا خواهد کرد که در صورت اثبات این حس تا همیشه با او خواهد ماند و در ارتتباطات بعدی دیگری نیاز به توضیحات برای او نیست.

Image for post
Image for post

4. به چرایی‌ها پاسخ دهید

همیشه این سوال را از خود بپرسید که چرا مشتری باید وقت خود را صرف تماشای تبلیغات یا بررسی محصول من کند. اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید به راحتی می‌توانید محصول یا کسب و کار خود را توصیف کنید. رعایت این نکته ساده به نظر می رسد، اما عمق زیادی دارد و به محض دریافت آن ، برند تجاری شما را بسیار متفاوت خواهید کرد.
دیدگاه شما، رسالت و قول شما نیست. این دلیل شما برای موجود بودن است، و به این سوال پاسخ می دهد ، "چرا من باید مراقبت باشم؟"

Image for post
Image for post

5. به دنبال عوامل محرک باشید

آنچه مخاطبان شما می گویند اغلب متفاوت است. به آنچه واقعاً گفته می شود توجه کنید. امکان دارد برخی از مخاطبان از محصولات شما انتقادات تندی داشته باشند و برخی محصول شما را کافی بدانند در هر دوحالت باید با کمال احترام و دقت به هر دسته گوش دهید و در صورت لزوم آنها را اصلاح کنید. این کار باعث میشود تا آن دسته از مخالفان شما نیز به جمع مشتریان شما اضافه شوند. 

Image for post
Image for post

6. مشتری، را در کانون توجه قرار دهید

این بهترین روش قدیمی است، هنگامی که به تجربه کاربری، محتوا، بسته بندی، حتی منوهای صفحه اصلی سایت نگاه می کنید، باید زبان را نه تنها برای گفتن در مورد مزایا ، بلکه مزایایی که مشتری را در معرض دید قرار می دهد قرار دهید. 

7. خود را با دیگر رقبا مقایسه نکنید

تا زمانی که خود را در مقابل یک رقیب تعریف کنید، هویت شما با هویت آنها مطابقت دارد و همیشه محدود خواهد بود. صاحبان کسب و کار این اشتباه را به طرق مختلف انجام می دهند: ایجاد مزایای تقریباً یکسان (اما شاید "بهتر"). اگر واقعاً یک شرکت با برند تجاری هستید ، باید این سیگنال را ارسال کنید که سایر بازیکنان حتی با شما قابل مقایسه نیستند.

Image for post
Image for post

8. به زبان مخفی خود صحبت کنید

برندهای قوی زبان مخفی خاص خود را دارند. یکی از نمونه های مورد علاقه من  شیر است ، جایی که من به عنوان یک مصرف کننده تجربه زبان مخفی خودم را داشته ام . شما همیشه قادر خواهید بود کیوسک استریل و سفید را در بسته بندی مشاهده کنید. در واقع شما به سمت آن جذب خواهید شد. چهره مدل ها در زوایای عجیب و غریب ضبط می شوند ، که فوق العاده به نظر می رسد است. این فقط نقطه خوب بازاریابی فروش نیست. این یک مکالمه است. شما بلافاصله مجبور می شوید مارک و موضوعات آن را شناسایی کنید. شما به زبانی صحبت می کنید که دیگران به آن محرم نیستند.

Image for post
Image for post

9. برای آینده فرضیه سازی کنید

در مورد 2 ، 5 یا 10 سال آینده کسب و کار خود فرضیه داشته باشید و شرط بندی های خود را روی این چشم انداز قرار دهید. حل مشکلی که امروز وجود دارد این واقعیت را که مصرف کنندگان شما پویا و همیشه در حال تغییر هستند کاملاً نادیده می‌گیرد. فرهنگ ها ، باورها و رفتارها سریعتر از هر زمان دیگری در حال تکامل هستند. استراتژی برند شما باید به آینده نگاه کند ، و آنچه که در آنجا می بینید باید امروز رویکرد شما را آگاه سازد.

10. ریسک های جسورانه انجام دهید.

اگر شانس خود را بر روی چشم انداز خاصی از آینده قرار می دهید ، پس ریسک می کنید و خطر راه دیگری را نیز کاهش می دهد. برندهای قدیمی خواستار اقتدار در بین مصرف کنندگان هستند و آنها به سرعت سهام بازار را از دست می دهند. این یک مدل قدیمی است که امروزه به سادگی کار نمی کند. اکثر بنیانگذاران از قبل متوجه این موضوع شده اند.
آنچه که همیشه به دست نمی آورند این است که مارک های جدید و نوظهور باید با ریسک های جسورانه اقتدار کسب کنند. این امر به ویژه در تجملات (که اساساً تمرین در استراتژی نام تجاری خالص است) مشهود است.

Image for post
Image for post