چگونه از Google trends برای سئو استفاده کنیم؟

آیا از Google Trends برای به کسب مزیت رقابتی خود استفاده می کنید؟در این مقاله با 12 نکته در مورد نحوه استفاده از Google Trends برای بهینه سازی سئو بهتر آشنا شوید.

Image for post
Image for post

یکی از کم استفاده ترین و قدرتمندترین ابزارها برای سئو Google Trends است. Google Trends به دلیل قدرت آن برای هر بازاریاب ابزاری ارزشمند است. درک اینکه چگونه از این ابزار به درستی استفاده کنید و "روابطی" که وجود ندارند را کشف کنید از اطلاعات بسیار ارزشمند است.

در این مقاله، همه مواردی را که باید درباره Google Trends بدانید، به علاوه 12 روش استفاده از آن برای سئو را خدمت شما ارائه خواهم کرد.

Google Trends چیست؟

Google Trends ابزاری رایگان است که داده ها و نمودارهای مربوط به محبوبیت اصطلاحات مورد استفاده در جستجوی Google و YouTube را فراهم می کند. این ابزار ابتدا در سال 2006 معرفی شد و آخرین نسخه آن در ماه مه 2018 منتشر شد.

از Google Trends می توانید برای موارد زیر استفاده کنید:

  • بدانید که چه موضوعاتی اخیراً پرطرفدار است.
  • موضوعات یا زیرموضوعات پرطرفدار را در صنعت یا موضوع اصلی شناسایی کنید.
  • روند جستجوی جغرافیایی محلی را در منطقه خود کشف کنید.
    آماده رفتن به Google Trends هستید؟

در اینجا 12 نکته در مورد چگونگی استفاده از Google Trends برای سئو بهتر آورده شده است.

1. جستجوی کلمات کلیدی

شما می توانید با وارد کردن یک عبارت خاص در جعبه جستجو در صفحه اصلی، در Google Trends جستجو کنید. به طور پیش فرض ، این جستجو از محبوب ترین کلمات کلیدی Google را انجام می دهد و با تغییر فیلتر می توانید جستجوی YouTube را به صورت جدا گانه ببینید.

Google Trends به صورت پیش فرض نمودار محبوبیت عبارت جستجو شده در یک سال گذشته را برمی گرداند. همچنین می‌توانید با گسترش دامنه تاریخ ، بازه زمانی را تغییر دهید. با نگاهی به دو یا سه سال گذشته داده ها ، در مقایسه با فقط یک سال گذشته، می توانید بین تم ها و روندهای واقعی تفاوت قائل شوید.

ویژگی جستجوی کلمات کلیدی به شناسایی کلمات کلیدی که محبوبیت آنها در حال افزایش است کمک می‌کند و از کلمات کلیدی که با گذشت زمان کمتر محبوب می شوند جلوگیری می کند.

2. پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

آنچه Google Trends را منحصر به فرد می کند، توانایی آن در توصیه کلمات کلیدی مرتبط است که در حال حاضر به محبوبیت بیشتری رسیده اند. این ویژگی از این جهت قدرتمند است که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی مرتبط و مناسب تری را بر اساس اصطلاح جستجوی اصلی خود شناسایی کنید. هنگامی که شما یک اصطلاح جستجو را در صفحه اصلی تایپ می کنید، سایت لیستی از کلمات کلیدی را که به نظر شما مرتبط با جستجوی شما است باز می گرداند.

Google Trends این کلمات کلیدی را به ترتیب محبوبیت به شما نشان می دهد و حتی درصد دقیق افزایش حجم جستجو را برای هر کدام به شما ارائه می دهد. گاهی اوقات ،٪ جستجو را با کلمه "Breakout" جایگزین می کند. این بدان معناست که کلمه کلیدی بیش از 5،000٪ افزایش یافته است.

از نظر من ، این روندها از مهمترین مواردی است که می توان در آنها جست و جو کرد ، زیرا هنوز رقابتی نشده اند. به این معنی که شما می توانید اسلات شماره 1 را در صفحه جستجوی Google قرار دهید قبل از اینکه کلمه کلیدی به جریان اصلی تبدیل شود.

تنها نکته منفی در ایجاد استراتژی شما در مورد کلمات کلیدی "Breakout" این است که بعضی اوقات ممکن است تبدیل به یک مد شوند ، نه روندهای واقعی. برخلاف محتوای همیشه سبز، محتوایی که شما در اطراف این اصطلاحات پرطرفدار جستجو می‌کنید ممکن است سرانجام قدیمی شود.

3. موضوعات مرتبط را کشف کنید

علاوه بر استفاده از Google Trends برای کشف عبارات جستجوی مرتبط، می توانید از آن برای کشف موضوعات مرتبط برای محتوای مورد نیاز  آینده نیز استفاده کنید.

در جدول سمت چپ کوئری های مرتبط ، جدول دیگری به نام موضوعات مرتبط وجود دارد. این جدول به جای نشان دادن اصطلاحات جستجوی خاص به شما ، دیدگاهی در مورد موضوعات گسترده تر را که افراد در جستجوی آن هستند، فراهم می‌کند. همچنان باید برای هر موضوعی که انتخاب می کنید در مورد کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. این توصیه ها می تواند به شما در یافتن ایده های جدید و پرطرفدار برای محتوای آینده کمک کند. روش های بی شماری برای استفاده از Google Trends برای استفاده بهتر وجود دارد - اما به عنوان یک بازاریاب، اینها مهمترین مواردی است که باید از آنها آگاه باشید.

اکنون ، بیایید به برخی از نکات خاص تر برای استفاده از Google Trends برای بهبود استراتژی SEO خود بپردازیم.

4. بزرگ و بدون سر و صدا شروع کنید

برای موضوع خود کلمه کلیدی زمان زیادی را وارد کنید و Enter را فشار دهید.از آنجا که، Google Trends شما را به روش های زیر دعوت می کند: استفاده از اینترنت به شما کمک می کند از نظر جغرافیایی یک بازار خاص را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، کلمه "چتر" را در زمان های مختلف در نیمکره های مختلف مشاهده خواهید کرد. انتخاب زمان از "2004 تا کنون" است ، تا "4 ساعت گذشته".
نکته حرفه ای: برای گرفتن ایده از روندهای بلند مدت در مقابل روند کوتاه مدت از چندین بازه زمانی  استفاده کنید. بعداً بیشتر در این باره فیلتر کردن بر اساس دسته بندی ضروری است. 
نوع جستجوی وب (شامل وب ، تصویر ، اخبار ، خرید Google و YouTube) دسته حیاتی دیگری است ، اما موارد دیگر در مورد شماره 3 وجود دارد. با برآورد 6.3 میلیارد جستجو در روز و تقریباً 2.3 تریلیون جستجو جهانی در سال، کلید اصلی در اینجا شروع بزرگ و سپس فیلتر کردن برای به دست آوردن مرتبط ترین اطلاعات است.

5. محتوا، محتوا، محتوا

Google Trends به صورت کاملا نسبی کار می کند. یعنی نتایج امروز با محبوبیت کلی همه روندها مقایسه نمی شود ، بلکه با تعداد کلمات کلیدی قبلی وارد شده مقایسه می شود. عبارت "Caribbean cruise" را ببینید - pre-COVID-19 ، یک عبارت جستجو بسیار محبوب.این مواردی است که در تنظیمات پیش فرض مشاهده خواهید کرد ، که شامل "12 ماه گذشته" است.

Image for post
Image for post

تعجب آور نیست، زیرا محبوبیت سفرهای دریایی کارائیب کاهش یافته است. اما اگر تاریخ را به "2004 تاکنون" تغییر دهیم چه می شود؟

Image for post
Image for post

روند کلی بسیار پایدارتر به نظر می رسد. این الگوی آشنای  "ضربان قلب" از ویژگی های جستجوی فصلی مانند سفر دریایی کارائیب است. 

قبل از اینکه فکر کنید الگویی را کشف کرده اید که شخص دیگری ندارد ، سعی کنید از شر نقاط کور خود خلاص شوید. روش های دیگر افزودن زمینه شامل موارد زیر است: با استفاده از +  فیلتر بر اساس کشور یا گروه و غیره را نیز برای مقایسه اضافه کردن کلمات کلیدی جدید اضافه کنید.

6. با گزینه های جستجوی خاص بیشتر پیش بروید

استفاده از "کوئری های مرتبط" و سایر گزینه های جستجوی خاص می تواند به شما در یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی و حتی سرقت تجارت از رقبا کمک کند. پنج گزینه را مشاهده خواهید کرد بسیاری از آنها حتی کاربران مکرر Google Trend از آنها استفاده نمی کنند:

جستجوی وب (پیش فرض).
جستجوی تصویر
جستجوی اخبار
خرید Google
جستجوی YouTube
هر کلیک براساس بخشهای مختلف بازارهای بالقوه نتایج را نمایش می‌دهد. همچنین می توانید در اینجا گزینه های بیشتری برای مرتب سازی موضوعات و سوالات پرطرفدار مشاهده کنید:

Image for post
Image for post

توجه داشته باشید این تنظیم به صورت پیش فرض خاصی انجام شده است: این روند روند صعودی را به شما نشان می دهد. روی Rising کلیک کنید و همچنین می توانید برترین کلمات کلیدی را مشاهده کنید. اگر بخواهید روندهای داغ را شناسایی کنید، معمولاً Rising گزینه بهتری است. این پیشنهادات برای سئو بسیار مفید است زیرا می تواند به شما در الهام گرفتن برای محتوای جدیدی که از روندهای جدید پذیرفته شده کمک کند. همچنین این احتمال وجود دارد که بتوانید روند جدید را قبل از کهنه شدن  به "ترند" تبدیل کنید و برای آخرین پست خود موقعیت بالایی را کسب کنید.

7. براساس موقعیت جغرافیایی جستجو کنید

بیشترین استفاده کوتاه از Google Trends منحصراً بر روی کلمات کلیدی متمرکز خواهد بود. برای داشتن بهترین نتیجه ، باید مکان را نیز در ترکیب قرار دهید. با استفاده از روند کلمات کلیدی محلی، می‌توانید دقیقاً ببینید که کدام مناطق و زیرمجموعه ها به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند و به شما امکان می دهد با استراتژی SEO خود آن را هدف قرار دهید.

فیلتر کردن موقعیت مکانی به شما امکان می دهد مناطق جغرافیایی با بیشترین تقاضا برای محصولات یا خدمات خود را انجام دهید. با استفاده از روندهای "سفر دریایی کارائیب" ما از اوایل ، متوجه خواهید شد که Floridians یا حداقل افراد قبلا در فلوریدا - بیشترین علاقه را به این موضوع دارند:

Image for post
Image for post

با یک کلیک بر روی فلوریدا ، یک قدم جلو بروید و در می یابید که منطقه مترو Orlando-Daytona Beach-Melbourne بالاترین است و پس از آن میامی و سپس ناپل بیشترین تقاضا را داشته اند.

8. پیش بینی روند

ورود به سیستم Google Trends و شناسایی روندهایی که از قبل وجود دارند ساده ترین کار در جهان است.مشکل همینجاست؟ هر بازاریاب دیگری از این داده های مشابه استفاده می کند. اگر اطلاعات بیشتری می خواهید، از داده های موجود برای پیش بینی روند استفاده کنید. برای اینکه قبل از شخص دیگری این کار را انجام دهد، به آخرین روندها بپرد ، باید همیشه انگشت خود را بر روی روند فصلی و محلی نگه دارید.

با کمک Google Trends می توانید موضوعات مرتبط را پیدا کنید که همین حالا ترند هستند. و قبل از اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد در مورد آنها محتوا ایجاد کنید. چندی پیش ، شیوه "جنجال اخبار" راهی مطمئن برای استفاده از داستانهای داغ فعلی بود. Google Trends می تواند دقیقاً به شما نشان دهد که کدام یک از اخبار روز داغترین هستند.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

روندها را با فیلتر کردن بر اساس دسته ها یا کشورها مشخص کنید. داستان برتر سلامتی امروز ممکن است در Google Trends سرفصل اصلی نباشد ، اما می تواند به شما در شناسایی موضوعات کمک کند.
دو عبارت اصلی را در یک روند واحد مقایسه کنید. به عنوان مثال ، هر دو "رای به ترامپ" (قرمز) و "رای به بایدن" (آبی) طی 30 روز گذشته روند صعودی را تجربه کرده اند. معنی آن چیست؟ این سوال عالی برای شروع مکالمه است (یعنی افزایش تعامل)

Image for post
Image for post

9. از عبارات کلیدی Long-Tail برای الهام بخشیدن به محتوا استفاده کنید

رتبه بندی در بالای SERP ها برای "دریای کارائیب" هنوز کاملاً کاری است، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که شما بتوانید برای تغییر یک عبارت تروفی در بالای نتایج جستجوی Google قرار بگیرید.

 فرض کنید شما در حال نوشتن یک وبلاگ موسیقی هستید و می خواهید از یک رویداد آینده استفاده کنید. جوایز گرمی. با کلیک بر روی روند ، سوالات مهمی که از گوگل پرسیده می شود ، بهترین هنرمندان جدید در جستجوی بیشتر، و حتی سوالات مربوط به میزبان گرمی ها - مانند "جیمز کوردن چند ساله" است؟

اما شما می خواهید عمیق تر شوید و محتوایی پیدا کنید که واقعاً کارآمد باشد.برای یافتن سوالات مرتبط با ایجاد Google Trends از نکته شماره 3 استفاده کنید. اما در اینجا متوقف نشوید. این پرسش ها را با یکدیگر ارجاع دهید (نکته شماره 2) برای بدست آوردن زمینه مناسب و یافتن آنچه در هسته کنجکاوی مشتری وجود دارد.

10. از داده ها برای بهینه سازی فیلم استفاده کنید

مشاهده موضوعات مرتبط - نه فقط سوالات مرتبط می تواند به شما در بهینه سازی بهتر محتوای ویدئویی خود برای جستجو کمک کند. بگذارید بگوییم شما یک ویدیو در مورد نحوه تخفیف در سفرهای دریایی کارائیب ارسال کرده اید.

عبارت جستجوی خود را وارد کنید.
از جستجوی وب به جستجوی YouTube بروید.
کوئری های مرتبط و موضوعات مرتبط را بررسی کنید.
مرتب سازی بر اساس بالا یا در حال افزایش را بررسی کنید.

از اینجا می فهمید که افراد سفرهای دریایی را نه فقط با جستجو در کشتی ها بلکه براساس کلاس های کشتی جستجو می‌کنند. با داشتن این دانش، در نوشتن عناوین و توضیحات مربوطه وضعیت بهتری دارید. با شروع فصل مسافرت، این فرصت شما را برای جذب ترافیک YouTube بهبود می بخشد. حتی ممکن است تصمیم بگیرید که مجموعه ای از فیلم ها (یا محتوای وبلاگ) را توضیح دهید که کلاس های مختلف کشتی موجود در خط سفر خود را توضیح می دهد.

11. برای موقعیت یابی برند از روندهای چرخه ای استفاده کنید

فرض کنید شما برای یک سایت که در زمینه ازدواج فعالیت دارد، تولید محتوا میکنید. آیا علاقه به ازدواج تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است؟ یک جستجوی ساده برای "ازدواج" طی 5 سال گذشته نشان می دهد که علاقه به ازدواج در اواسط سال 2020 کاهش یافته است ، اما دوباره برطرف شده است.

از نظر تاریخی ، علاقه به عروسی در تمام طول سال کاملاً یکنواخت است.

Image for post
Image for post

از این طریق می توانید درک کنید که برنامه های عروسی ، بدون توجه به همه گیری کرونا دوباره به راه افتاده اند و از نظر تاریخی با تعطیلات رقابت ندارند. این بدان معنا نیست که عروسی ها، با همان شرایط عروسی های یک سال قبل در حال برگزاری هستند. 

12. نقاط کور را شناسایی کنید و روندها را اشتباه بخوانید

استفاده پیشرفته از Google Trends به این معنی است که شما یک گام فراتر از آنچه فکر می کنید را خواهید دید که آیا نقاط کور دارید یا خیر.

مثلا:

هرگز به یک نمودار اعتماد نکنید. همیشه دید گسترده تری از یک جدول زمانی داشته باشید تا ببینید چه اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است.آیا روند افزایش یافته در یک عبارت کلیدی هنوز توسط عبارات مهمتر کاهشی شده است؟ 

همیشه به دنبال دلیل بگردید.در مورد ازدواج در شماره 8 ، در تابستان 2017 با افزایش شدید روند YouTube برای عروسی ها روبرو شدیم.  بسیار بیشتر از تابستان های گذشته - که علاقه قبلی تقریباً چهار برابر شده است. تحقیقات بیشتر نمی تواند یک کلمه کلیدی خاص را شناسایی کند ، مگر اینکه نشان دهد افزایش شدید علاقه به ازدواج در آسیای جنوبی است. این روند از نظر جغرافیایی مثالی عالی از بینش منحصر به فرد است که از جستجوی بی پایان برای درک زمینه حاصل می شود.
با دانستن اینکه اکنون چه کاری انجام می دهید، می توانید از Google Trends برای برنامه ریزی تقویم محتوای خود استفاده کنید.

از آنجا که از نقاط کور خود آگاه هستید (اگرچه ممکن است رقابت شما اینگونه نباشد) ، می توانید برای اطلاع از یافته های پیچیده تر ، به نتایج جستجو برای اطلاع از استراتژی SEO خود بپردازید.