راهنمای بهبود رتبه الکسا

بسیاری از افراد و صاحبان سایت‌ها به دنبال ارتقا رتبه خود در الکسا هستند. همه می‌دانند که این معیار برای  تجارت در فضای مجازی چقدر مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و شرکای بالقوه Alexa Rank سایت‌ها را جستجو می‌کنند و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب و کار مورد نظر استفاده می‌کنند. به همین دلیل، پیشرفت در رتبه الکسا تاثیر مستقیمی در درآمد دارد

Image for post
Image for post

برای کسانی که در استفاده از الکسا تازه کار هستند یا با Alexa Rank آشنایی ندارند، این یک معیار خوب است که خلاصه‌ای سریع از عملکرد یک سایت (شما یا رقیب خود) را نسبت به سایر سایت‌های وب بدست آورند. اگر روی آن متمرکز نباشید، ممکن است همه تلاش خود را انجام ندهید تا ارزش و نمایان بودن تجارت خود را به حداکثر برسانید. در کل، اقتدار سایت شما در وب به عنوان Alexa Rank شما شناخته می شود.

اما قبل از اینکه به چگونگی بهبود رتبه الکسا در سایت خود بپردازیم، باید یک قدم به عقب برگردیم. درک ترکیب Alexa Rank بسیار مهم است، در این مقاله می فهمیم که چگونه می توان رتبه الکسا را بهبود بخشید.

رتبه الکسا چیست؟

Alexa Rank شما تخمینی از محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت‌ها است. Alexa به این سوال پاسخ می‌دهد: در مقایسه با سایر سایت‌ها، وضعیت سایت شما چگونه است؟ توجه داشته باشید که از آنجا که رتبه یک معیار نسبی است، رتبه سایت شما نه تنها به بازدید آن سایت وابسته است، بلکه به تغییر در بازدید سایر سایت‌ها نیز بستگی دارد.

الکسا چگونه داده‌های خود را بدست می آورد؟

الکسا دارای یک صفحه اطلاعات ترافیک بزرگ است که متشکل از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. بر اساس داده‌های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان از همه سایت‌های موجود در اینترنت را تخمین می‌زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل اصلاح تعصبات و همچنین شناسایی و حذف ترافیک جعلی یا هرزنامه است. دانشمندان داده در الکسا یکی از بهترین‌های این زمینه هستند و آنها اطمینان می‌دهند که داده‌های آنها بدون داده‌های هرز  و غیر انسانی است، بنابراین شما می‌توانید بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟

 الکسا هر روز میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحه هر سایت در طول 3 ماه گذشته را تخمین می زند. سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکننده و بازدید از صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار دارد. سایت با کمترین رتبه در حدود 30 میلیون است. اگر در 3 ماه گذشته هیچ کس در صفحه اندازه گیری الکسا از سایتی بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای آن سایت وجود ندارد.

تعداد بازدیدکنندگان یک سایت چگونه بر رتبه الکسا تأثیر می گذارد؟

اگر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را در مقایسه با رتبه ترسیم کنید، به نظر می رسد چیزی شبیه به این است: 

بازدید کنندگان در مقابل Rank
بازدید کنندگان در مقابل Rank
بازدید کنندگان در مقابل Rank

 در بالای این نمودار Google.com است که تعداد زیادی بازدید کننده دارد و در رتبه 1 قرار دارد. سایت‌های واقع در انتهای نمودار، مانند Google.com، در مقایسه با سایت‌های واقع در "دم بلند" در انتهای دیگر، بازدید زیادی دارند. نکته مهمی که باید توجه کنید این است که به دلیل شکل توزیع، تغییر بسیار ناچیزی در تعداد بازدیدکنندگان یک سایت در دم طولانی منجر به تغییر زیادی در رتبه می شود. 

Image for post
Image for post

تفاوت زیادی در میزان بازدید از سایت دارای رتبه 10 در مقابل سایت دارای رتبه 200 وجود دارد. 

Image for post
Image for post

گرفتن رتبه الکسای دقیق تر

برای به دست آوردن رتبه الکسای دقیق‌تر می‌توانید معیارهای سایت خود را درباره الکسا تأیید کنید. سایت‌های دارای سنجه‌های مجاز دارای معیارهای خود هستند و به جای اینکه براساس اطلاعات پنل دادههای الکسا تخمین زده شوند، مستقیماً توسط الکسا اندازه گیری می شوند. تأیید معیارهای سایت شما رتبه دقیق تری را ارائه می دهد، اما لزوماً رتبه بهتری نیست! چندین معیار دیگر از مجوزهای سایت معتبر وجود دارد، اما Alexa یکی از آنهاست.بنابراین ، چگونه رتبه الکسا بهتری کسب می‌کنید؟

چندین روش وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا کمک می کند:

محتوای جذاب و اصلی تولید کنید

محتوایی تولید کنید که مرتباً به روز شود و ارزش واقعی مخاطبان شما را فراهم کند. محتوایی که از این انگیزه دور باشد در ایجاد مخاطبان وفادار موفق نیست. وقتی خوانندگان منابع را با ارزش و آموزنده می یابند، آنها با محتوای آینده درگیر می‌شوند و در شبکه‌های خود به اشتراک می‌گذارند، بازدید کنندگان جدیدی را معرفی می‌کنند که به طور بالقوه به مشتری تبدیل می‌شوند. محتوای با کیفیت همچنین توسط موتورهای جستجو مانند Google پاداش می‌گیرد.

سایت‌هایی را برای لینک دادن به سایت خود بیابید

سایت‌های مرتبط بیشتری را برای پیوند به وب سایت خود پیدا کنید. این روش به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به وضوح جایگاه شما را مشخص کنند و همچنین باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما می‌شوند. به عبارت دیگر، لینک‌های ورودی معتبر (از سایتهایی که عملکرد خوبی دارند) به سایت شما اعتبار می‌دهند. این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصلی پشتیبانی شود، چرا که اگر بازدیدکنندگان هدفمند نمی‌خواهند بمانند چرا به سایت شما هدایت می شوند؟

از طرف دیگر، پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه دیگری منتهی می‌شوند. اینها مفید هستند زیرا بازدیدکنندگان را از طریق وب سایت شما (به عنوان مثال پیمایش وب سایت) راهنمایی می‌کنند، و آنها را با اینترنت درگیر می‌کند محتوای مربوط و مرتبط. آنها همچنین به پیوندهای سایت کمک می کنند ، این پیوندهای فرعی است که در موتور جستجو زیر پیوند صفحه اصلی شما ظاهر می شود. اما دوباره، ایجاد محتوای درجه یک با هر استراتژی پیوند داخلی همراه است، بنابراین مطمئن شوید محتوای تولید شده شما برای بازدیدکنندگان شما مرتبط و دارای ارزش است.

در کل، لینک‌های ورودی و داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت (های) شما را بفهمند و میزان ارزش آن را برای بازدید کنندگان تعیین کنند. اما در حالی که قسمت مهمی از استراتژی آنلاین شماست، باید از لینک دهی به طور مناسب استفاده کنید. پیوند بیش از حد می تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را پیدا کنید که بازدیدکنندگان را به سمت ترافیک سوق می‌دهد و سایت خود را برای آنها بهینه سازی کنید یا برای این کلمات کلیدی کمپین‌های PPC (پرداخت به ازای کلیک) بخرید. با کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌توانید درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه هستند. به نوعی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یادگیری تکلم به زبان مشتریان شما در متن نیازها و خواسته‌های آنها است. 

درک رقبا

استراتژی بازاریابی رقبا را درک کنید و بدانید چه عواملی موثر است. دلایل مختلفی وجود دارد که تجزیه و تحلیل رقابت شما مهم است، اما به طور خلاصه تجزیه و تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل سایت خود را در متن قرار می‌دهد. بنابراین، درک صحیح تری از معیارهای مهم، راهکارهای مفید (برای شما و رقبایتان) به شما می‌دهد و به شما امکان می‌دهد روندهای صنعت را شناسایی و پیش بینی کنید. تمام این زوایا به شما کمک می کند تا استراتژی کلی شما را آگاه سازد و به شما این امکان را می‌دهد با آگاهی بیشتری تصمیمات شغلی بگیرید که بر موقعیت شما در بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

SEO

بهترین روشهای جستجوگرها را در وب سایت خود دنبال کنید. سئو یک استراتژی بسیار مهم است که سزاوار مقدار قابل توجهی از وقت و توجه شماست. اما سئو فقط بهبود تبلیغات و نمایان بودن وب سایت شما نیست. بلکه در مورد بهتر کردن سایت شما برای مشتریانی است که از آن برای ارتباط با نام تجاری شما استفاده می کنند. بدون داشتن تجربه کاربری خوب، امید چندانی به حفظ یا تبدیل مشتریان خود ندارید.