بلاگینگ و سئو 

وبلاگ نویسی و سئو هر دو مشارکت کنندگانی هستند که شما باید محکم در استراتژی بازاریابی گسترده خود جای دهید. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که چگونه این دو می‌توانند با هم کار کنند تا نتایج عالی را برای ما ایجاد کنند و در نهایت کسب و کار شما را رونق بخشند.

Image for post
Image for post

 بلاگ چیست؟ 

جالب است بدانیدکه 89٪ از بازاریابان در استراتژی گسترده تولید محتوای خود از پست‌های وبلاگ استفاده می‌کنند. این استراتژی ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد. وبلاگ‌ها به عنوان یک مجله آنلاین شناخته می‌شوند، در طی زمان جهش‌های زیادی داشته اند و اکنون توسط کسب و کارها برای جذب بازدیدکنندگان استفاده می‌شوند. هدف اصلی وبلاگ ارائه محتوای نوشتاری مرتبط و ارزشمند به مخاطبان است که در نهایت به افزایش بازدید سایت شما منجر می شود.

 SEO چیست؟ 

SEO یا به فارسی بهینه سازی موتور جستجو، روش یا روند افزایش قابلیت مشاهده ارگانیک یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. به طور خلاصه، رتبه‌بندی شما موقعیت وب سایت شما را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص تعیین می کند.

هرچه یک وب سایت در SERP بالاتر باشد، میزان کلیک بالاتر خواهد بود و فرصتی بهتر برای افزایش بازدید به شما می‌دهد. SEO عمدتا به 3 نوع مختلف تقسیم می شود - فنی، درون صفحه ای و خارج از صفحه 

 همه اینها به ایجاد قدرت و اعتماد وب سایت شما از نظر موتور جستجو و البته کاربران کمک می‌کند. درک اساسی از سئو و بهترین روش‌های انجام آن ضروری است اما گاهی اوقات ممکن است موجب سردرگمی شما شود و برایتان مشکل ایجاد شود. 

سئو بلاگ چیست؟ 

موتورهای جستجو با راهنمایی کاربران به سمت محتوای شما به صورت ارگانیک از طریق عبارت‌های کلیدی جستجو یا عبارت جستجو عامل اصلی بازدید از وبلاگ شما هستند. سئو وبلاگ عملی بهینه سازی محتوای وبلاگ و همچنین عناصر فنی برای اطمینان از درک و خواندن محتوای وبلاگ توسط موتورهای جستجو و همچنین ارائه تجربه خوب برای بازدید کنندگان است. 

آیا وبلاگ نویسی به SEO کمک می‌کند؟ 

پاسخ ساده این است که بله، وبلاگ نویسی با ارائه محتوای نوشته شده مرتبط و ارزشمند به افزایش کیفیت SEO وب سایت شما کمک می‌کند به کاربرانی که به دنبال پاسخی هستند که در دسترس دارید. لازم به ذکر است که داشتن یک وبلاگ به خودی خود عامل رتبه بندی نیست. با این حال، وبلاگ ها برای از بین بردن برخی از عوامل مهم رتبه‌بندی بسیار مهم هستند. وبلاگی که به طور مداوم با پست هایی با کیفیت بالا و ارزشمند برای خوانندگان به روز می شود، می تواند در عملکرد کلی وب سایت شما تفاوت زیادی ایجاد کند. 

بازدیدکنندگان برای مدت طولانی‌تری وب سایت شما را مرور می کنند: اگر محتوای طولانی مدت را ارائه دهید که دارای بینش دشوار برای دستیابی به جای دیگر باشد، احتمال اینکه کاربران شما مدت طولانی تری در صفحه وب شما بمانند وجود دارد. ارائه محتوای ارزشمند باعث ایجاد اعتماد با مخاطبان می شود و آنها را تشویق می کند که مطالب خود را به اشتراک بگذارند یا برای مطالب بیشتر بازگردند. 

اگر بازدیدکنندگان شما مدت طولانی تری بمانند یا مدت زمان ساکن شما طولانی‌تر خواهد شد، باعث کاهش نرخ پرش، افزایش بازدید و همچنین احتمال رشد متوسط ​​صفحات شما در هر جلسه می‌شود. همه این موارد شاخص‌های بسیار خوبی برای گوگل هستند که شما اطلاعات معتبری را به کاربران خود ارائه می‌دهید. 

حفظ پویایی وب سایت 

 با به روزرسانی منظم محتوای وبلاگ خود به صورت هفتگی، نه تنها محتوای عالی‌تری به مخاطبان خود ارائه می‌دهید بلکه به SE (موتورهای جستجو) نشان می‌دهید که به طور مداوم وب سایت خود را بروزرسانی و نگهداری می‌کنید. اگرچه تاثیر "تازه بودن محتوا" بر رتبه بندی تأیید نشده، اما ناگفته نماند که Google همیشه محتوایی را ارائه می‌دهد که برای جستجوگران مرتبط و جدید باشد. 

هدف قرار دادن کلمات کلیدی Long-Tail 

کلمات کلیدی، سوالات جستجو که معمولاً از چهار کلمه یا بیشتر ساخته می‌شوند. تعبیه برخی از این کلمات کلیدی ممکن است در صفحات معمول محصول یا خدمات شما دشوار باشد، وبلاگهای شما این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که به طور طبیعی این کار را انجام دهید. وقتی کاربران در حال تحقیق یا جستجوی پاسخ به سوالات هستند، ترافیک واجد شرایط بیشتری از طریق کلمات کلیدی طولانی مدت به سایت شما می رسند.

 Link-Building Google

 از پیوندهایی برای جستجوی وب استفاده می‌کند و کل زمان پیوند وب سایت‌ها و صفحات وب را با هم یاد می‌گیرد. پیوندهای تحریریه نمونه ای عالی از پیوندهایی است که می توان به طور طبیعی بدست آورد و به موتورهای جستجو اشاره می‌کند که محتوای شما قابل اعتماد است. هیچ عملی درست یا غلطی وجود ندارد زیرا عمدتا به سایت‌های دیگر متکی است ، و تضمینی برای دستیابی به آنها نیست. با این حال، با ارائه محتوای وبلاگ منحصر به فرد یا یک مطالعه جدید، شانس بیشتری برای به دست آوردن پیوندهای تحریریه خواهید داشت. 

چگونه می‌توان پست‌های وبلاگ خود را برای جستجوگرها بهینه کرد؟

نمونه ای از یک پست داخلی یک سایت
نمونه ای از یک پست داخلی یک سایت
نمونه ای از یک پست داخلی یک سایت

Title and Title Tag

مثال حاشیه ای بین استفاده از عناوین غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی در صفحه اول همبستگی وجود دارد. همیشه سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در برچسب عنوان صفحه قرار دهید. در این رابطه مقاله زیر را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

عناوین H1 ، H2 و H3 

بیشتر ابزارهای CMS مانند وردپرس سعی می‌کنند این کار را به صورت خودکار برای شما انجام دهند اما ممکن است گاهی اشتباه گرفته شود. عنوان H1 شما باید عنوان وبلاگ شما را منعکس کند، با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که این تغییر کمی متفاوت در برچسب عنوان صفحه است. از H2 و H3 می توان برای تجزیه بخش ها با استفاده از زیرعنوان ها استفاده کرد ، آنها به ارائه متن محتوای صفحه کمک می کنند. 

طول محتوای شما

 به عنوان یک قانون اساسی، خوب است که کلمات کلیدی اصطلاحاتی را که مربوط به موضوع هستند در 100 مقاله اول قرار دهید کلمات با این کار SEها رابطه بین عناوین و محتوای شما را تضمین می کنند. اگرچه به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته نمی شود، اما شما باید طول محتوای خود را نیز در نظر بگیرید، اما محتوای طولانی مدت به دلیل کاوش بیشتر و ارائه بینش بیشتر، در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارد.

 تصاویر و Alt-Text  

 موتورهای جستجو بر خلاف انسان، این کار را انجام می دهند شگفتی‌های دید نداشته باشید برای توصیف تصاویری که در محتوای خود دارید از متنی استفاده کنید. SE ها از این متن به عنوان یک سیگنال مربوط استفاده می کنند ، همچنین باعث بهبود تجربه کاربر برای کسانی که کم بینایی نیز هستند می شود. 

لینک‌ها

هر دو پیوند داخلی و خارجی می توانند به موتورهای جستجو در درک محتوای وبلاگ شما کمک کنند. پیوندهای داخلی به خزنده ها کمک می کند تا رابطه بین وبلاگ و سایر مطالب مرتبط را شناسایی کرده و ارتباط را بهبود بخشند. پیوندهای خارجی به نفع SE و کاربران است زیرا این امکان را برای آنها فراهم می کند تا منابع اطلاعاتی را جستجو کنند در حالی که دانش SE را درباره محتوای شما تقویت می کنند.

مقاله زیر در زمینه سئو را برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید.