اینستاگرام چگونه نتایج جستجو را رتبه بندی میکند
در این مقاله میآموزید که اینستاگرام چگونه نتایج جستجو را رتبهبندی میکند و چگونه میتوانید محتوا را برای رتبهبندی کلمات کلیدی هدف بهینه سازی کنید. سرپرست اینستاگرام ، آدام ماسری ، نحوه رتبه بندی برنامه نتایج جستجو و به اشتراک گذاری چند روش بهترین SEO را توضیح میدهد.
نحوه رتبهبندی نتایج جستجو در اینستاگرام متفاوت است زیرا برای بازگشت نتایج به کاربر متکی است که متن را وارد میکند. در حالی که برای مثال صفحه جستجوی محتوا را به طور خودکار پر میکند. هدف اینستاگرام سازماندهی نتایج جستجو بر اساس مواردی است که بیشتر به کاربر مربوط می شود.
"فرض کنید شما علاقه مند به یافتن تصاویری از فضا پس از دیدن ماه آبی هستید. وقتی روی نوار جستجو در صفحه Explore ضربه می زنید، اولین چیزی که میبینید جستجوهای اخیر شما است. با شروع تایپ کردن "فاصله"، اینستاگرام حسابها ، صدا، هشتگها و مکان هایی را که با متن جستجوی شما مطابقت دارند به شما نشان می دهد. در این مورد ، نتایج مانند space و # space نشان داده می شود زیرا "space" در نام آنها ظاهر می شود. "
مثال او در تصویر زیر نشان داده شده است:


سیگنالهای رتبه بندی جستجوی اینستاگرام
الگوریتم جستجوی اینستاگرام علاوه بر متن وارد شده توسط کاربر ، از اطلاعات حساب ها ، هشتگ ها و مکان ها برای رتبه بندی نتایج استفاده می کند.
رتبه های برتر اینستاگرام به ترتیب اهمیت عبارتند از:
متن شما
متنی که در نوار جستجو وارد میکنید مهمترین علامت رتبه بندی اینستاگرام است. ابتدا سعی میشود متن را با نام کاربری، شرح حال، زیرنویس ها، هشتگها و مکانهای مربوط مطابقت دهد.
فعالیت شما
این شامل حسابهایی است که دنبال میکنید، پستهایی که مشاهده کردهاید و نحوه تعامل شما با حسابها در گذشته. اینستاگرام معمولاً حسابها و هشتگهایی را که دنبال میکنید یا از آنها بازدید میکنید بالاتر از مواردی که دنبال نمیکنید نشان میدهد.
مشارکت کاربر
وقتی نتایج بالقوه زیادی وجود داشته باشد اینستاگرام سیگنالهای تعامل را بررسی میکند. این موارد شامل تعداد کلیک، لایکها، اشتراک گذاری و دنبال کردن برای یک حساب ، هشتگ یا مکان خاص است.
بهترین شیوههای سئو اینستاگرام
نکاتی در زیر برای سهولت یافتن مطالب شما در اینستاگرام ارائه شده است.
نام کاربری و نام پروفایل مرتبط انتخاب کنید.
با توجه به اینکه متن مهمترین سیگنال رتبهبندی است، باید سعی کنید دسته یا نام کاربری اینستاگرام را که محتوای شما را مرتبط میکند انتخاب کنید. این بهترین گزینه برای نمایش در جستجوهای مربوطه است.
اگر مخاطبان شما را با نام خاصی میشناسند، آن نام را در نام کاربری یا نمایه خود وارد کنید تا هنگام جستجوی شما بتوانید ظاهر شوید.
کلمات کلیدی و مکانهای مرتبط را در بیوگرافی خود قرار دهید.
نوشتار در بیوگرافی شما نیز اهمیت دارد، بنابراین کلمات کلیدی و مکان های مربوطه را وارد کنید. مطمئن شوید که بیوگرافی شما حاوی متنی در مورد شخصیت شما و صفحه شما باشد.
اگر حساب شما مختص موقعیت مکانی است، مانند مشاغل کوچک اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما در بیوگرافی شما میتواند افراد را برای پیدا کردن شما راحت تر کند.
از کلمات کلیدی و هشتگهای مرتبط در زیرنویس استفاده کنید.
برای اینکه یک پست در جستجو پیدا شود کلمات کلیدی و هشتگها را در کپشن قرار دهید نه نظرات.
مجازاتهای جستجوی اینستاگرام
همانطور که Google مجازات جستجو را دارد، نقض دستورالعملهای توصیه شده اینستاگرام میتواند محتوای شما را در نتایج جستجو تنزل دهد. اینستاگرام ممکن است پستهای شخصی، کل حسابها یا کل هشتگها را مجازات کند.
حسابهایی که هرزنامه ارسال میکنند یا دستورالعملهای اینستا را نقض میکنند ممکن است در نتایج جستجو کمتر ظاهر شوند و برای یافتن آنها باید نام کاربری کامل آنها را جستجو کنید.
یک حساب کاربری اینستاگرام در سایه شباهت دارد با راه اندازی وب سایت در حالی که در گوگل ایندکس نشده است. تنها راه مشاهده محتوا مراجعه مستقیم به آن است.
اینستاگرام دارای مجموعه جداگانهای از دستورالعملهای جامعه است که با دستورالعملهای توصیه متفاوت است. در صورت نقض موارد حساب به طور کامل از سایت حذف می شود.
پیشرفتهای آتی در جستجوی اینستاگرام
اینستاگرام به زودی مجموعهای از پیشرفتها را در نتایج جستجو راه اندازی میکند که به کاربران امکان میدهد بیش از حسابها و هشتگها پیدا کنند. این شرکت در حال کار بر روی "تجربه نتایج جستجوی کامل" است که باعث میشود افراد بتوانند به راحتی به علایق خود بپردازند.
اینستاگرام همچنین قصد دارد کلمات کلیدی را که کاربران میتوانند جستجو کنند و امکان کاوش بیشتر در موضوع را فراهم کند، گسترش دهد.
در حال حاضر جستجوی "فضا" در اینستاگرام حسابها و هشتگهایی با کلمه "فاصله" را در آن باز می گرداند. به زودی با همان جستجو میتوانید عکسها و فیلمهای فضا را علاوه بر حسابها و هشتگها بازگردانید. در اینجا نمونهای از تجربه جستجوی جدید اینستاگرام در حال کار است:

