افزایش سریع رنکینگ SEO

اکثر افراد توجه خود را بر کلمات کلیدی متمرکز می‌کنند ولی با اینکه زمان زیادی را صرف استفاده بهینه از کلمات کلیدی نموده‌اند، هنوز در رنکینگ SEO جایگاه مناسبی ندارند. الگوریتم‌های موتورهای جستجو نه تنها به رتبه‌بندی ارتباط کلمات کلیدی صفحات می‌پردازند بلکه به ارزیابی اطلاعاتی همچون زمان صرف شده کاربران در بازدید، ثبات رتبه بندی، لینک‌های ورودی و خروجی و دیگر موارد نیز می‌پردازند.

Image for post
Image for post

ترغیب نمودن کاربران به بازدید از وب‌سایت و مطالعه‌ی محتواهای شما می‌تواند تأثیر مثبتی به رنکینگ وب سایت داشته باشد و شما می‌توانید با بهبود  تجربه ی کاربران از بازدید و همچنین افزایش کارایی وب سایت تان، رتبه‌بندی SEO را بهبود بخشید.

لازم به ذکر است که تشویق کاربران به کلیک نمودن لینک ورودی وب سایت‌تان تنها بخش کوچکی از آنچه که باید انجام شود است و اگر مایل به استفاده از روش‌های افزایش SEO می‌باشید باید برای اصل رضایت کاربر اهمیت زیادی قائل شوید.

 کاربردی بودن وب سایت

 موارد زیر تأثیر بسیاری بر کاربردی بودن سایت‌ها می‌گذارد.

 1. اثربخشی

 آیا افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند به آنچه که در ذهن دارند دست می‌یابند؟ برای مثال اطلاعاتی که نیاز دارند را بدست می آورند ، کالایی که نیاز دارند را می‌توانند سفارش دهند، می‌توانند از طریق وب سایت با شرکت و یا مجموعه‌تان تماس بگیرند؟

  2. کارایی

 کارایی نیز همانند اثربخشی از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می‌کنند به سرعت آنچه که می‌خواهند را بدست آورند؟ دسترسی آسان به این معناست که سایت شما از کارایی بالایی برخوردار می باشد.

 3. استفاده آسان

 آیا کاربران می‌توانند به سرعت نحوه ی کار با وب سایت‌تان را فرا گیرند و به راحتی آنچه که می‌خواهند را بدست آورند؟ هنگامی که کاربران نمی‌توانند به آسانی با وب سایت‌تان ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را با دشواری بسیار بدست می آورند، باعث می‌شود که دیگر به وب سایت‌تان مراجعه نکنند که همین امر اثر سویی بر رنک وب سایت‌تان می‌گذارد.

 4. به یاد سپاری آسان 

 آیا کاربران قادر به پیدا نمودن آسان وب سایت شما به هنگام مراجعه مجدد می باشند و می‌توانند به راحتی وب سایت‌تان را در موتور های جستجو بیابند؟ مراجعه‌های مجدد تأثیر بسیاری بر افزایش رنکینگ گوگل می‌گذارد چرا که هر کاربری که از وب سایت شما بازدید می‌کند ممکن است که به دلایل مختلفی آن را ترک کند و پس از چندی مجدّداً به آن مراجعه کند .

 5. پیشگیری از خطا

 برخی از خطاها در وب سایت می‌توانند اثر سویی نه تنها بر رضایت کاربران بلکه رنکینگ SEO سایت تان داشته باشند برای مثال خطای 404 Page Not Found که نشان می‌دهد در لینک و یا آدرس سایتی مشکلی وجود دارد می‌تواند اثر منفی بسیاری بر رنکینگ وب سایت شما داشته باشد.

 6. اهمیت کاربردی بودن وب سایت در چیست

 موتورهای جست و جو سایت‌هایی را از لحاظ رنکینگ ارتقا می‌دهند که کاربران را راضی نگاه می‌دارند و همین امر نشان می‌دهد که از کارایی بالایی برخوردارند رنکینگ SEO زمانی افزایش می‌یابد که کاربران زمان طولانی‌تری را از وب سایت‌تان بازدید نمایند.

 استفاده از محتوای کاربردی، با کیفیت و مرتبط با حرفه

 با دو برابر کردن زمانی که کاربران وب سایت‌تان را بازدید می کنند می‌توانید رنک SEO را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. از این رو، زمانی که از محتوای با کیفیت و کاربردی بهره مند می‌شوید، بازدید کنند گان زمان بیشتری را صرف مطالعه و بازدید می‌نمایند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، محتواهایی که شامل 2000 تا 2500 کلمه می‌باشند بالاترین رتبه را برای سایت به ارمغان می‌آورند. البته این عمل کمی ریسکی فرض می‌شود چرا که بازدید کنندگان نیازمند محتوایی هستند که در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را کسب کنند. ولی لازم به ذکر است که محتواهای طولانی موجب که محتواهای طولانی موجب استفاده‌ی بیشتر از کلمات کلیدی و لینک های خروجی می گردد و همچنین موجب می شود که بازدید کنند‌گان زمان بیشتری را در سایت به مطالعه بپردازند.

Image for post
Image for post

افزایش سرعت باز شدن صفحه

 موتورهای جستجویی همانند Bing و Google ، معیار سرعت باز شدن صفحات را در الگوریتم رتبه بندی لحاظ می‌کنند. از سویی اگر کاربران مجبور به صرف زیاد زمان و معطل شدن شوند به سرعت صفحه‌ی شما را ترک می‌کنند و هرچه صفحات کمتری در سایت‌تان باز شوند، رنک SEO کاهش می‌یابد.

روش‌های بسیاری برای افزایش سرعت باز شدن صفحات وجود دارد برای مثال می‌بایست  از اینکه کد درستی را انتخاب کرده اید اطمینان حاصل کنید و از تصاویری که سایز مناسب دارند استفاده نمایید.

بر اساس مطالعات انجام شده، تصاویری که دارای کیفیت بالا می‌باشند می‌توانند باعث افزایش سرعت باز شدن صفحات شوند. علاوه بر این، استفاده‌ی صحیح از تصاویر می‌تواند تأثیر مثبتی به جذب بازدیدکنندگان بگذارد.

 بهینه سازی تصاویر

 علاوه بر فرمت و سایز تصاویر، چندین روش دیگر جهت بهینه سازی تصاویر و در نهایت افزایش رتبه بندی SEO وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در نام، تگ، توضیح و متن تصویر، مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

تگ‌های عناوین

 هیچ کاربری خواستار مواجه شدن با متن طولانی نیست. از این رو، فرمت‌دهی صحیح محتوا باعث کسب رضایت بازدیدکنندگان وب سایت و همچنین موجب می‌شود که خوانندگان زمان بیشتری را صرف مطالعه محتوا نمایند و پس از مدتی مجددا به وب سایت شما بازگردند. از این رو انتخاب و فرمت دهی صحیح تگ‌های عناوین از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین ارتباط بین عناوین و کلمات کلیدی یکی از مهمترین عوامل موثر بر افزایش SEO می باشد.

Image for post
Image for post

لینک‌های خروجی

 جهت ارائه محتوای با کیفیت و کاربردی تر، می بایست که به دیگر سایت‌هایی که اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند را نیز ذکر کرده و لینک های خروجی از آنها را لحاظ کنید.

به بیان دیگر، ارائه لینک‌های خروجی نه تنها باعث افزایش ارتباط میان محتوا‌ها می شود بلکه به موتورهای جستجو این اطمینان را می بخشد که وب سایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است و اطلاعات بی نقصی را در اختیار همگان قرار می دهد. با این حال باید این نکته را در ذهن داشته باشد که استفاده‌ی بیش از حد از لینک های خروجی موجب حواس پرتی و پیچیده به نظر رسیدن محتوا می گردد.

استفاده از رسانه‌های مختلف

 تصاویر، ویدئو ها، اسلایدشوها و حتی فایل‌های صوتی باعث افزایش رضایت کاربران می‌گردد و امکان آن را به شما می دهد که اطلاعات را به شکل های گوناگون ارائه نمائید و رضایت رنج وسیعی از کاربران را جذب کنید. علاوه بر این بهره مندی از رسانه های گوناگون موجب معتبر سازی محتواهای ارائه شده توسط وب سایت‌تان می‌شود. اظهار گشته است که استفاده از ویدئو 4.8 درصد ترافیک وب سایت را افزایش دهد. علاوه بر این ویدئو ها موجب می‌شوند که کاربران دوره زمانی بیشتری را در وب سایت بگذرانند.

خودداری از ارائه لینک‌های نقض شده

 هیچ کاربری از دیدن پیام هشدار 404 احساس رضایت نمی کند. موتورهای جستجو نه تنها لینک‌های ناقص را شناسایی می‌کنند بلکه آنها را به عنوان نکته‌ی منفی در سایت‌تان می‌شمارند که در نهایت باعث کاهش رتبه SEO می‌شود.

لازم به ذکر است که دارندگان وب سایتها می‌توانند با بهره‌مندی از ابزارها و اپلیکیشن‌های گوناگون، لینک‌های ناقص را شناسایی نمایند لیست این ابزارها عبارتند از :

•        Screaming For SEO Spider

•        Google Webmaster Tool

•        W3C link checker

خوانایی

حتی اگر کاربرانی که به وب سایت‌تان مراجعه می‌کنند از سطح تحصیلی بسیار بالایی نیز برخوردار باشند خواستار مواجه شدن با متنی که همانند یک پایان نامه دکتری پیچیده است نمی‌باشند از این رو می‌بایست که به گونه‌ای محتواها را انتخاب نمائید که کاربران را به مطالعه تشویق کند چرا که برخی از بازدید‌کنندگان پس از مواجه شدن با متن‌های بسیار دشوار به سرعت صفحه را ترک می‌کنند. حال شما می‌توانید با استفاده از چند ابزار از خوانایی متون خود اطمینان حاصل نمائید و محتواهایی را ارائه کنید که کاربران بیشتری را جذب کنند.

 •        Readability-Score.com

•        The Readability Test tool

•        Readability statistics in MS Word

 ابزار های مذکور فوق می توانند میزان خوانایی متون را بررسی کنند.

طرح و فرمت دهی

 فرمت و طرح بندی مناسب که با سلایق کاربران همگون است باعث افزایش رضایت کاربران و سهولت بخشی به محتواها می‌شود چرا که کاربران می‌توانند راحت تر متون را خوانده و از آن لذت ببرند که در نهایت موجب می‌شود که زمان بیشتری را صرف بازدید از سایت نمایند.

فرمت دهی تأثیر بسیار ویژه ای بر سهولت بخشی به محتوا می گذارد و همین امر بازدیدکنندگان را به مطالعه ترغیب می کند.

  • از فونت و سایز فونتی استفاده نمایید که در خواندن راحت باشد
  • از فونت های بولد و رنگی بهره مند شوید چرا که نشانگر ارائه اطلاعات مهم است
  • پاراگراف ها می بایست کوتاه باشند و بین پاراگراف ها می بایست که فاصله ی مناسب رعایت گشته باشد.
  • از لیست های بولت دار استفاده نمایید.
  • از روش های مناسب در منوهای drop-down استفاده کنید.
  • محتواها را به بخش های مختلفی که هرکدام عنوان خاص خود را دارد تقسیم نمایید.

 ارائه صفحه تماس با ما

 بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت گوگل، وب سایت‌هایی که اطلاعات بیشتری را در صفحه‌ی تماس با ما ارائه می کنند، قابل اعتماد خوانده می‌شوند و همین امر موجب افزایش رنکینگ می‌گردد. به عبارت دیگر، طراحی صفحه‌ای ویژه در خصوص تماس و همچنین ارائه اطلاعاتی دقیق باعث جذب ترافیک شده و همچنین فرصت های تجاری جدیدی را با خود به همراه می‌آورد.

معماری و جهت‌یابی وب سایت

 هنگامی که کاربران نمی‌توانند به راحتی آن اطلاعاتی که می‌خواهند را بدست آورند صفحه را ترک می‌کنند که باعث کاهش ترافیک می‌شود.

سایتی که به شکل صحیحی معماری شده و تمام جهت‌یابی‌ها دقیق و مشخص است بازدیدکنندگان را ترغیب به صرف زمان بیشتر در وب سایت می نماید و همچنین آنها با کسب اطلاعات خشنود می‌شوند که در نهایت رنکینگ SEO افزایش پیدا می‌کند.

بهینه سازی وب سایت و همگون سازی آن جهت استفاده در تلفن‌های همراه از سال 2015 

شرکت گوگل وب سایت‌هایی که جهت استفاده در تلفن‌های همراه طراحی نشده‌اند را منسوخ می‌کند. از آنجایی که اکثر کاربران با بهره‌مندی از تلفن‌های همراهشان به جستجوی مطالب می ‌پردازند باید تمام وب سایت‌ها به نحوی طراحی شوند که به هنگام باز شدن در تمام دستگاه‌ها با مشکل مواجه شوند. این مسئله برای بازاریابان B2B نیز بسیار پر اهمیت شناخته می شود چرا که تحقیقات نشان داده است که حدود 77 درصد مدیران از تلفن‌های همراهشان جهت سرچ مطالب استفاده می کنند. علاوه بر این ، شرکت‌هایی همچون YELP که به عنوان دایرکتوری‌های جستجویی که مصرف کنندگان را با تجارت ها ارتباط می‌دهد اظهار داشته است که 55 درصد کل جستجوها از دستگاه‌های تلفن همراه بوده است. از این رو اگر مدتی است که رنک وب سایت‌تان کاهش پیدا کرده است حال زمان آن است که از نظر همگون سازی در تلفن های همراه وب سایت تان را مورد بررسی قرار دهید. این مسئله کاملاً اثبات شده می باشد که تعداد کار برانی که از تلفن‌های همراه جهت جستجوی مطالب استفاده می کنند بیشتر از افرادی است که از کامپیوتر های دسک تاپ بهره مند می شوند.

 به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

 ذکر رسانه‌های اجتماعی همچون Facebook ،Twitter ،Pinterest و دیگر بسترها می‌تواند باعث افزایش رنکینگ‌تان گردد. با تعبیه منوهایی جهت اتصال به رسانه های اجتماعی دیگر برندتان می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

به اشتراک‌گذاری پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی موجب افزایش خرید می‌گردد. حدود 4 نفر از هر 10 کاربر در فیس بوک اظهار دارند که از طریق لینک‌های ورودی، اشتراک گذاری و یا مراجعه به نظرهای اعلام شده تصمیم به خرید گرفته اند در حالی که 43 درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی پس از به اشتراک گذاری و مراجعه به لینک‌های pinterest ،facebook یا twitter تصمیم به خریداری محصولی گرفته اند.