آیا طول URL بر سئو تاثیر دارد؟

 URL‌های کوتاهتر ممکن است زیباتر به نظر برسند، اما آیا برای رتبه‌بندی جستجو مزایایی دارد؟ جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ می دهد.

آیا گوگل URL های کوتاه تر را به URL های طولانی تر ترجیح می دهد؟
آیا گوگل URL های کوتاه تر را به URL های طولانی تر ترجیح می دهد؟
آیا گوگل URL های کوتاه تر را به URL های طولانی تر ترجیح می دهد؟

آیا گوگل URL های کوتاه تر را به URL های طولانی تر ترجیح می دهد؟ این یک راز سئو است که از بین نخواهد رفت. در این مقاله آمده است که چه زمانی طول URL مهم است و چه زمانی مهم نیست. طول URL موضوع مورد بحث در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در YouTube است.

سوال زیر توسط جان مولر گوگل پاسخ داده شده است:

"آیا URL های کوتاه تر در مقایسه با URL های طولانی تاثیر دارند یا این فقط یکی دیگر از افسانه های SEO است؟"

در پاسخ او متوجه شدیم که طول URL تفاوتی نیست که برخی فکر می کنند. اگرچه یک مورد وجود دارد که در جستجو نقش دارد.
پاسخ کامل مولر را در زیر بخوانید.

پاسخ جان مولر از گوگل در مورد طول URL

مولر توضیح می دهد که طول URL برای SEO مهم نیست. به جز یک موقعیت که ممکن است.

به عنوان یک اولویت شخصی، مولر سعی می‌کند URL‌ها را کمتر از 1000 کاراکتر نگه دارد، زیرا ردیابی داده‌ها از این طریق آسان‌تر است.

«جواب مستقیم منفی است. طول URL مهم نیست. ما از URL ها به عنوان شناسه استفاده می کنیم، مهم نیست چقدر طول دارند. من شخصاً سعی می‌کنم آنها را کوتاه‌تر از 1000 کاراکتر نگه دارم، اما این فقط برای آسان‌تر کردن نظارت است. تعداد اسلش ها در آنجا نیز مهم نیست.»

این توصیه با توصیه ای که در سال 2019 ارائه کرد، زمانی که برای اولین بار شروع به پیشنهاد نشانی‌های اینترنتی زیر 1000 کاراکتر کرد، مطابقت دارد.

تنها حوزه ای از سیستم‌های رتبه‌بندی گوگل که طول URL می‌تواند در آن نقش داشته باشد، متعارف سازی است. هنگامی که چندین URL مشابه محتوای درون صفحه یکسان داشته باشند، Google همه سیگنال‌های آن صفحات را در یک URL ادغام می‌کند.

این URL به عنوان URL متعارف شناخته می شود و این همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجو مشاهده می کنند. در فرآیند تصمیم گیری برای نشان دادن کدام URL در نتایج جستجو، گوگل ممکن است طول URL ها را به عنوان یکی از عوامل در نظر بگیرد.

من در حال حاضر فقط از یک قسمت از سیستم‌هایمان اطلاع دارم که طول URL در آن نقش دارد - آن بخش متعارف‌سازی است. متعارف سازی زمانی اتفاق می افتد که ما چندین نسخه از یک صفحه را در وب سایت شما پیدا می‌کنیم و باید یک URL را برای فهرست کردن انتخاب کنیم.

اگر URL کوتاه‌تر و واضح‌تری پیدا کنیم، سیستم‌های ما تمایل دارند آن آدرس را انتخاب کنند."

مولر تصریح می کند که متعارف سازی هیچ ارتباطی با رتبه بندی ندارد.

به طور خلاصه، طول یک URL می تواند بر ظاهر قطعات جستجو تأثیر بگذارد، اما بر رتبه بندی جستجو تأثیر نمی گذارد.

"این بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد. این صرفاً به این بستگی دارد که کدام URL در جستجو نشان داده شود. بنابراین، به طور خلاصه، وقتی نوبت به رتبه بندی جستجو می شود، نه طول URL و نه تعداد اسلش ها مهم است. از ساختار URL استفاده کنید که برای شما کار می کند و می توانید آن را برای طولانی مدت نگه دارید.

وقتی مولر از اسلش‌ها در URL ها نام می‌برد، او در مورد یکی دیگر از افسانه های SEO صحبت می‌کند که ساختارهای URL مسطح رتبه بهتری دارند. با این تصور که بر روی رتبه بندی تاثیر می‌گذارد، برخی از سایت‌ها با صاف کردن ساختار URL خود را کوتاه می کنند.

آدرس اینترنتی مانند: homepage.com/blog/blog-title

می شود: homepage.com/blog-title

این تلاش بیهوده است، زیرا مولر بیان کرده است که هیچ فایده ای برای ساختار URL مسطح وجود ندارد.