آموزش بازاریابی - راه حل، انگیزه/اطلاعات، ارزش و دسترسی

Solution, Incentive/Information, Value, and Access :SIVA  (راه حل، انگیزه/اطلاعات، ارزش و دسترسی)

بازاریابی متمرکز بر مشتری به عنوان SIVA شناخته می شود که یک جایگزین تقاضا محور برای طرف عرضه چهار P در مدیریت بازاریابی ارائه می دهد.

اهداف یادگیری

بازسازی مدل سمت عرضه "Four P" (محصول، قیمت، مکان و تبلیغ) برای ایجاد "SIVA" (راه حل، اطلاعات / مشوق ها، ارزش و دسترسی)، یک جایگزین مشتری محور.

مفاهیم کلیدی

  • این محصول دیگر یک پیشنهاد تک سایز برای همه نیست، بلکه راه حلی است که برای حل یک مشکل برای مشتری ایجاد شده است.
  • اطلاعات می تواند شامل تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، تبلیغات ویروسی و هر نوع ارتباط بین شرکت و مصرف کننده باشد. "I" همچنین مخفف "انگیزه ها" مانند تبلیغات تجاری است.
  • ارزش را می توان به عنوان میزانی تعریف کرد که کالا یا خدمات توسط مشتریان برای برآوردن نیازها یا خواسته های آنها درک می شود.
  • Access سهولت خرید محصول، یافتن محصول، یافتن اطلاعات مربوط به محصول و چندین عامل دیگر را در نظر می گیرد.


هزینه فرصت

هزینه یک فرصت از دست رفته (و از دست دادن مزایایی که می توان از آن فرصت دریافت کرد). با ارزش ترین جایگزین فراموش شده

تبلیغات ویروسی

 یک تکنیک بازاریابی که از شبکه‌های اجتماعی و سایر فناوری‌ها برای افزایش آگاهی از برند یا فروش استفاده می‌کند. می توان آن را به صورت دهان به دهان ارائه کرد یا با تأثیرات شبکه ای اینترنت و شبکه های تلفن همراه تقویت کرد. بازاریابی ویروسی ممکن است به شکل کلیپ‌های ویدئویی، بازی های تعاملی، کتاب های الکترونیکی، تصاویر، پیام های متنی، ایمیل یا صفحات وب باشد.
SIVA یک رویکرد رسمی برای بازاریابی متمرکز بر مشتری است. مخفف عبارت Solution، Information، Value و Access است. این سیستم اساساً چهار P است که برای ارائه تمرکز مشتری تغییر نام و تغییر نام داده شده است. مدل SIVA یک جایگزین تقاضا و مشتری محور برای مدل معروف طرف عرضه چهار Ps (محصول، قیمت، مکان، تبلیغات) مدیریت بازاریابی ارائه می دهد.

رویکرد مشتری مداری SIVA: 

راه حل → محصول :

«محصول» در مدل چهار P با «راه حل» جایگزین می شود تا تمرکز بر روی ارضای نیازهای مصرف کننده تغییر کند. این محصول دیگر یک پیشنهاد تک سایز برای همه نیست، بلکه راه حلی است که برای حل یک مشکل برای مشتری ایجاد شده است. تمرکز مشتری مداری به مشتریان این امکان را می دهد که احساس کنند از آنها مراقبت می شود زیرا یک راه حل سفارشی به آنها پیشنهاد می شود.

راه حل
راه حل
راه حل

اطلاعات/ مشوق‌ها ← ترفیع:

«ترفیع» در مدل چهار P با «اطلاعات» جایگزین می‌شود که تمرکز گسترده‌تری را نشان می‌دهد. اطلاعات می تواند شامل تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، تبلیغات ویروسی و هر نوع ارتباط بین شرکت و مصرف کننده باشد. "I" همچنین مخفف "انگیزه ها" مانند تبلیغات تجاری است. ترفیع تجاری یک تکنیک بازاریابی است که با هدف افزایش تقاضا برای محصولات بر اساس قیمت گذاری ویژه، وسایل نمایش، نمایش ها، پاداش های ارزش افزوده، هدایای بدون تعهد و غیره انجام می شود.

مشوق‌ها
مشوق‌ها
مشوق‌ها 

ارزش ← قیمت 

«قیمت» در مدل چهار P با «ارزش» جایگزین می‌شود که منعکس‌کننده کل ارزش به‌دست‌آمده از خرید محصول است. ارزش را می توان به عنوان میزانی تعریف کرد که کالا یا خدمات توسط مشتریان برای برآوردن نیازها یا خواسته های آنها درک می شود. این به مزایایی اشاره دارد که خریدار در صورت برآورده شدن نیازهایش دریافت می کند. ارزش بر حسب تمایل مشتری به پرداخت برای یک محصول سنجیده می شود و اغلب بیشتر به درک مشتری از ارزش محصول بستگی دارد تا ارزش ذاتی آن. این تصورات می تواند در رابطه با مزایای محسوس و ناملموسی باشد که یک محصول ارائه می دهد. عوامل زیادی بر ارزش تأثیر می گذارند، از جمله هزینه مشتری برای تغییر یا اجرای محصول یا خدمات جدید و هزینه مشتری برای انتخاب نکردن محصول یا خدمات رقیب. هزینه در این موارد را می توان با هر اصطلاحی که برای مشتری قابل استفاده است تعریف کرد: می تواند پولی، زمان، تلاش، هزینه فرصت یا ترکیبی از آنها باشد.

ارزش
ارزش
ارزش 

دسترسی → مکان (توزیع)

 "مکان" در مدل چهار P با "دسترسی" جایگزین شده است. با ظهور اینترنت و مدل های ترکیبی خرید، جغرافیا کمتر مرتبط می شود. Access سهولت خرید محصول، یافتن محصول، یافتن اطلاعات مربوط به محصول و چندین عامل دیگر را در نظر می گیرد. دسترسی همچنین به کانال های توزیع مرتبط با یک محصول اشاره دارد. کانال های توزیع، محصولات و خدمات را از مشاغل به مصرف کنندگان و سایر مشاغل منتقل می کند. این کانال‌ها معمولاً از مجموعه‌ای از سازمان‌های وابسته به یکدیگر مانند عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و نمایندگان فروش تشکیل شده‌اند.

دسترسی
دسترسی
دسترسی