چطور سئوکار شویم؟

از کجا سئوکار شدن رو شروع کنیم؟

شروع هر کاری متاسفانه با مفاهیم تئوری هستش و یکم باید تحمل به خرج داد تا به مرحله عمل و اجرا هم برسیم. تو مرحله اول شما باید برای سئوکار شدن، گوگل رو بشناسید و یکمی راجب الگوریتم های اون مطالعه کنید.

گوگل یکسری قواعد و چارچوب ها تعیین کرده که افراد برای بدست آوردن رتبه های بالا دست به بعضی تخلفات نزنند. این کار رو سطحی نبینید! بالا بودن روی یکسری عبارات کلیدی می تونه درآمد میلیاردی رو بصورت روزانه به همراه داشته باشه و خیلی مهمه که گوگل به کی رتبه اول رو بده.

اون کار شو خوب بلده شما باید فقط ببینید که راجب الگوریتم های رتبه بندیش چی گفته و قوانین پایه اون برای اعتبار سنجی مطالب یک وب سایت چی هستش.

اگر توی فهم مطالب اون به مشکل خوردید مقاله آموزش سئو رو یه نگاهی بندازید تا بهتون بگه اون اصطلاحایی که بکار رفته چی هستند!

حالا من توی این مقاله هم سعی می کنم اطلاعاتی رو که بیش رو براتون آماده کنه، در اختیارتون قرار بدم و بعدا برید با تمرکز کامل و نگاه دقیق تر مطالعه هاتون رو انجام بدید.

سئوکار کیست و چه تکنیک هایی بلد است؟

سئوکار کسیه که همونطور که گفتم اصول و پایه های رتبه بندی رو میدونه و با استفاده از اون ها و البته خلاقیت خودش، تکنیک هایی رو بکار میگیره که گوگل اون رو دوست داشته باشد!!

برای اینکه بطور کامل بدانید چگونه سئوکار شویم وارد شوید.

اما قبل از اینکه بخواد الگوریتم های گوگل رو بشناسه، باید بدونه رایج ترین اصطلاخاتی که در سئو بکار میره چیا هستند و طبق اون ها مطالعاتش رو انجام بده:

اصطلاحات رایج در سئو:

یک سئو کار باید حتما این موارد رو بشناسه و با شناخخت اصطلاحات، بتونه درک در تری از الگوریتم ها و توضیحاتی که داده میشه بدست بیاره…

  1. keyword یا کلمه کلیدی: پیاده سازی سئو روی یک سایت با پایه کلمه کلیدی اون انجام میشه. کلمه کلیدی یعنی شما با چه عبارتی میخواید رتبه هاب بالای گوگل رو داشته باشید!؟ عنوان شغل شما، محصولاتی که میفروشید، خدماتی که ارائه می کنید و … همه و همه کلمات کلیدی سایت شما هستند. هر سایت میتونه بی شمار کلمه کلیدی داشته باشه که معمولا برای هر صفحه از 1 تا 3 عدد از اون ها در نظر گرفته میشه و روش کار میشه که با اون کلمات به رتبه بالا برسه.
  2. onpage seo یا سئو داخلی: کلا فعالیت هایی که برای سئو سایت انجام میشه به دو صورت هستش یا داخل سایته یا خارج از سایته که به اون فعالیت های داخلی onpage یا سئو داخلی میگن؛ با داشتن یوزر نیم و پسورد سایت و هاست میشه همه اون هارو انجام داد.
  3. offpage seo: یا سئو خارجی: یکسری فعالیت ها هم وجود داره که خارج از سایت انجام میشه و هدف اون ارسال پالس های مثبت به گوگل و محبوب یا معتبر نشون دادن سایت هستش. حالا تو ادامه بعضی تکنیک های offpage رو بهتون معرفی می کنم که ابهام تون در مورد این اصطلاح برطرف شه
  4. headings یا سرتیتر ها: در بخش سئو داخلی،  سر تیتر های شما اهمیت ویژه ای دارند برای همین ممکنه اسم heading رو زیاد بشنوید و لازمه حتما راجب اون مطالعه انجام بدید.
  5. متا تگ meta tag: یکی دیگه از اصطلاحات بسیار رایج در سئو متا تگ یا meta tag ها هستند. این تگ ها، فضایی هستش که زبون html ( زبون طراحی صفخات سایت ) برای معرفی محتوای سایت به گوگل به وجو آورده و کاربرد خوبی در سئو کردن سایت داره.
  6. کانتنت یا content: در واقع محتوا؛ مهم ترین موضوع در سئو هستش که با عنوان های تولید محتوا، بازاریابی محتوا کانتنت کارکتینگ و … از اون یاد میشه و بلد بودن اون برای شما بهترین موهبت برای سئو کردن سایت خواهد بود. حالا راجب محتوا نویسی و این موارد مطالب خیلی خوبی رو دارم که بهتون پیشنهاد بدم.
  7. بک لینک یا backlink: خب بک لینک و لینک سازی هم عبارتی هستش که به وفور در مورد اون خواهید شنید؛ یکی از تکنیک های offpage محسوب میشه که با پخش کردن لینک سایت در فضای اینترنت، سعی در ایجاد اعتبار برای سایت داره؛ این مورد هم از اصلی ترین های سئو از شروع تا همین امروز بوده؛ البته بسیار تخصصی و حساسه که اجرای اون یکمی ریسکی هستش  و اگر درست انجام نشه میتونه موجب جریمه شدن از سوی گوگل بشه ( لینک سازی کلا تخلفه! )
  8. title با عنوان: عنوان صفحات شماست و از موارد مهم در onpage محسوب میشه. همون چیزیه که گوگل شما رو با اون در نتایجش نشون میده
  9. متای توضیحات یا description: یکی از همون متا تگ هاست که بهتون گفتم و بسیار مهمه؛ توضیحاتی هستش که زیر عنوان سایت شما در گوگل نمایش داده میشه و در واقع چکیده مطلب شما رو بیان میکنه: الان متای توضیحات ما همون دو تا سوالی هستش که اول مقاله مطح کردیم.
  10. خزنده گوگل یا creawler: ربات گوگل هستش که داخل صفحات میخزه و صفحات رو داخل موتور جستجو  به نمایش در میاره. الگوریتم ها بر روی خزنده ها نوشته میشن که بر اساس یک سری قوانین صفحات رو رتبه بندی کنند.
  11. ایندکس یا index: وقتی یک صفحه سایت شما در موتور جستوجو نمایش داده بشه، یعنی اون صفحه شما ایندکس شده. در واقع کار خزنده گوگل هستش که صفحات رو ایندکس کنه.
  12. سایت مپ یا نقشه سایت sitemap: نقشه سایت ابزاری هستش که کار رو برای creawler گوگل راحت تر میکنه و اون رو راهنمایی میکنه که سریع تر صفحات سایت رو ایندکس کنه
  13. لینک داخلی یا لینک سازی داخلی: ارتباط سازی بین صقحات داخل سایت که کاربر رو از یک صفحه به صفحه دیگر انتقال بده، از تکنیک های مهم onpage محسوب میشه و کلی روش های جالب و کارآمد داره.
  14. لینک فالو و نوفالو follow or nofollow: دو نوع کلی از لینک ها وجود دارند که یکی به گوگل میگه منو دنبال کن و دیگری میگه از دنبال کردن من پرهیز کن که از اسمش مشخصه کدوم به کدومه!
  15. الکسا یا alexa: سایتی هستش که به تمام سایت های دنیا رتبه میده و رتبه دادن اون یک سری  شاخص ها و فاکتور هایی داره که برای سئوکار ها مهمه و باید بعدا راجبش مطالعه کنید.

و موارد خیلی زیاد دیگه که فکر میکنم تا همینجا هم که اینارو گفتم باعث خستگی و سردرگمی شده اما نگران نباشید این ها همه مواردی هستند که برای شما با نهایتا 1 هفته مطالعه بطور کلی بر طرف میشه و برای کسی که بخواد یک شغل پر درآمد و با پرستیژ رو داشته باشه، دغدغه ای به حساب نمیاد.

خب حالا که با این موارد آشنا شدید، خیلی خوب شد و بخش از مسیر سئوکار شدن رو طی کردید. حالا میتونید خیلی راحت تر برید سراغ مطالعه در مورد الگوریتم های گوگل و اون ها رو بشناسید. اگر با این اصطلاحات آشنا نمی شدید مطالعه اون الگوریتم ها هم براتون عذاب آور میشد وخیلی مطالبش رو نمی فهمیدید.

یک عدد نکته مهم در مورد شغل سئو

ببینید برای شروع کار، خواهشا عجله نکنید. اول باید شما مسیر رو به دقت ببینید، هدف گذاری تون رو انجام بدید و بعد شروع به کار کنید تا یک سئوکار موفق بشید.

اگر این اطلاعات براتون پیچیده بود، پیشنهاد می کنم اول مقاله شغل سئو رو مطالعه کنید.

خب وقتی رفتیم و الگوریتم های گول رو شناختیم، متوجه این موضوع میشیم که نگاه نسبت به بهینه سازی سایت باید چجوری باشه و چه نکاتی رو حتما رعایت کنیم که گوگل ما رو جریمه نکنه. تو مرحله بعد باید با فضای فعالیتی که یک سئو کار داره آشنا بشیم و ببینیم کلا چه بخش هایی برای سئو کردن سایت وجود داره؟ مرحله به مرحله اون ها رو بشناسیم و راجبشون مطالعه کنیم.