آموزش سئو فروشگاهی

برای افرادی که تازه شروع به یادگیری سئو کردند، سئو سایت فروشگاهی برای آنان چالش برانگیز است. در این مطلب قصد دارم کمی در مورد آموزش سئو فروشگاهی صحبت کنم.

سوالی که پیش می آید این است چرا سئو سایت فروشگاهی مهم است؟ به دلیل اینکه بیشتر مردم امروزه محصولات خود را از طریق اینترنت و سرچ در سایتهای فروشگاهی تهیه می کنند و به نوعی خرید آنلاین انجام می دهند.

به دلیل زیاد بودن محصولات و همینطور افزایش فروشگاه های اینترنتی سئو اینجا اهمیت پیدا می کند که با سئو اصولی و درست سایت فروشگاهی خود را به رتبه های بالای صفحات جستجو آورده و کاربران بیشتری جذب سایت شما شود. که این منجر به فروش بیشتر برای صاحبان سایتها می شود.

 

اهمیت انتخاب عنوان مناسب برای سئو

در پست قبلی در مورد تحقیق کلمه کلیدی بیان شد. انتخاب عنوان مناسب نقش مهمی در سئو دارد. این امر باعث جذب مشتری در نگاه اول می شود. به خصوص اگر در عنوان خود از کلمات ارزانتر یا بهترین و یا دارای تخفیف استفاده کنید نرخ کلیک بیشتری خواهید داشت.

اگر یکی از خدمات شما ارسال رایگان است آن را در عنوان صفحه لحاظ کنید. و یا می توان از ایموجی برای جذب کاربر استفاده کرد.

تولید محتوای مناسب و ارائه ویژگی ها و نظرات مشتریان

در فروشگاه بزرگی مانند دیجی کالا برای محصولات خود بخش توضیحات و ویژگی ها و همینطور نقد و بررسی گذاشته است و چون افراد برای خرید ابتدا به نظرات دیگر خریداران توجه می کنند، به محصولات فروشگاه اعتماد کرده و خرید صورت می گیرد.

پس یک روش دیگر سئو تولید محتوای مناسب در رفع نیاز مخاطب می باشد. برای مثال برای دسته گوشی تلفن همراه محتوا با عناوین بررسی گوشی تلفن همراه مدل سامسونگ و یا معرفی بهترین گوشی تلفن همراه و همینطور بهترین برند گوشی در سال 2022 را می توان قرار داد.

استفاده از طول محتوای مناسب

طبق الگوریتم ها، گوگل علاقه زیادی به محتوای طولانی و با کیفیت دارد. محتوای مناسب باعث ماندن کاربر در صفحه شده  و طبق الگوریتم رنک برین باعث بالا رفتن رتبه سایت می شود.

در محتوا از تصاویر جذاب و یا ویدئو استفاده کنید. اگر در مورد محصول از جهات مختلف عکس قرار داده شود و یا ویدئویی نه چندان بلند از ویژگی محصول بیان شود کاربر را در انتخاب محصول کمک می کند.

قرار دادن بخش نظرات برای مشتریان

بخش نظرات در صفحات خیلی مهم هستند همینطور پاسخ به سوالات مشتریان خیلی به سئو سایت کمک می کند. نظرات خود به عنوان محتوا محسوب می شوند و کاربر با مطالعه  نظرات و پرسش ها بیشتر در سایت می ماند و نرخ ماندن در سایت بالا می رود.

چطور صفحات محصول مشابه دارای محتوای تکراری نباشد

تاجایی که امکان دارد برای محصولات مشابه که توضیحات مشابه دارد حتی الامکان محتوای تکراری ننویسیم طوریکه برای یک محصول ابتدا در پاراگراف اول در مورد  معرفی محصول و انواع آن صحبت شود. در ادامه مشخصات و ویژگی های آن بیان شود.

همینطور می توان از روش پرسیدن و پاسخ دادن در متن استفاده کرد. و تصاویر و ویدئو را هم می توان به کار برد. و در آخر خلاصه ای از توصیف محصول بیان شود.

ایجاد وبلاگ برای رفع نیاز سوالات مشتریان

برای رفع نیاز مخاطبان در خصوص محصول و یافتن پاسخ در مورد سوالاتی که برای نوع محصول و کاربرد های آن پیش می آید که نمی توان در سئو صفحات محصول آنها را گنجاند ایجاد وبلاگ است. در واقع صفحاتی ایجاد می کنیم با محتوای بیشتر و از صفحه محصول و یا هر صفحه دیگری به این صفحات وبلاگ ارجاع می دهیم. در این روش مخاطبان پاسخ سوالات خود را پیدا می کنند و در انتخاب محصول مورد نظر آزادی عمل بیشتری دارند.

موارد دیگری در سئو سایتهای فروشگاهی موثر است که مربوط به سئو تکنیکال می باشد. شامل بالا بردن سرعت سایت و همینطور نحوه قرارگیری محصول در منو طوری باشد که با تعداد کلیک کمتر مشتری به صفحه محصول برسد. برای این امر از مگا منو می توان استفاده کرد.

همینطور کوتاه بودن لینک هم در سئو تاثیرگذار است.

مورد دیگر در سئو فروشگاهی این است که محصولاتی که ناموجود هستند بهتر است در پایین صفحات محصول باشند و همینطور محصولات جدید و پرفروش در ابتدای محصولات در بالای صفحه باشد. این برای فروش بیشتر کمک می کند.

بهتر است در صفحه محصول موارد محصولات مشابه و مرتبط قرار داده شود این کار باعث ماندگاری بیشتر مشتری در صفحه می شود.

استفاده از اسکیما مخصوص سایتهای فروشگاهی

برای صفحه محصول می توان از اسکیما product استفاده کرد. در این نوع اسکیما نام محصول و پیوند صفحه محصول و شرح محصول قرار داده می شود. وجود اسکیما باعث افزایش نرخ کلیک می شود.

استفاده از bread crumb یا مسیر سایت

استفاده از مسیر سایت به کاربر کمک می کند که بداند در کدام صفحه قرار دارد و صفحات قبل چیست. این امر باعث می شود که کاربر با تعداد کلیک کمتر به صفحه مورد نظر برسد.

سئو تصاویر صفحه فروشگاه

سئو تصاویر برای صفحات فروشگاهی که دارای عکس زیادی است خیلی مهم می باشد. کم کردن حجم عکس و همینطور استفاده از کلمه کلیدی در متن جایگزین عکس (alt) و همینطور انتخاب کلمه کلیدی برای نام عکس خیلی به سئو کمک می کند.

برای یادگیری بیشتر در مورد سئو تصاویر به آموزش سئو تصاویر بروید.

تولید محتوا برای دسته بندی های محصول

دسته بندی محصول و فروشگاه نباید بدون محتوا باشد زیرا گوگل از طریق محتوا مفهوم صفحات را درک می کند. بنابراین برای دسته بندی محصول هم متنی در حدود 500 تا 700 کلمه نوشته شود و با این کار به سئو صفحه کمک می شود. برای مثال برای دسته محصولی خاص می توان با کلمه کلیدی خرید آن محصول و یا قیمت آن محصول این صفحه را سئو کرد.

سئوی محلی یا local seo

میتوان فروشگاه خود را در منطقه و یا شهری که قرار دارید سئو کنید. می توان با عنوان مناسب و جذاب برای مخاطبان و قرار دادن نام شهر یا منطقه مشتریان بیشتری جذب فروشگاه خود کنید. افراد برای رفع نیاز خود به دنبال مکان های نزدیک تر به محل زندگی خود هستند، با سئوی محلی افراد بیشتری که در منطقه و یا شهر شما هستند از شما خرید می کنند. همینطور می توانید کسب و کارتان را در نقشه گوگل ثبت کنید، که یکی از موارد سئوی محلی است.


در این مطلب سعی شد که اطلاعاتی در خصوص سئوی سایت فروشگاهی بیان شود برای یادگیری بیشتر در زمینه سئو می توانید به سایت www.khanomsin.ir در اینجا مراجعه کنید.