بازاریابی ویدیویی: راهنمای قطعی

 

بازاریابی ویدیویی در جلو و مرکز صحنه قرار دارد.

به هر کجا که نگاه کنید، آخرین آمار نشان دهنده روند صعودی تماشای آنلاین فیلم است.

یک بررسی اخیر نشان داد که 27.2٪ از بینندگان آنلاین هر هفته بیش از 10 ساعت فیلم آنلاین تماشا می کنند:

این یک واقعیت است که در شبکه های رسانه های اجتماعی از بین نرفته است زیرا هر پلتفرم از TikTok تا LinkedIn و YouTube محتوای ویدیویی بیشتر را تأمین می کند تا تقاضای کاربر را برآورده کند.

اگر هنوز از ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده نکرده اید ، اکنون زمان تجدیدنظر است.

 

بازاریابی ویدیویی چیست؟

این مدل بازاریابی مزایای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به تبلیغات در فضای گسترده اشاره کرد. مثلا شما وقتی بازاریابی به صورت تراکت یا چسباندن پوستر بر روی دیوارها انجام می دهید، فقط دارید بازاریابی را به آن هایی که از شما تراکت را می گیرند و دور نمی اندازند و نگاهی بهش می اندازند یا رهگذارانی که آن پوستر را بر روی دیوار می بینند انجام می دهید ولی در ویدیو مارکتینگ و در فضای بزرگی مثل اینترنت وقتی تیزر تبلیغاتی که ساخته اید را پخش می کنید ممکن است حتی از آن سوی دنیا هم مشتری پیدا کنید.

بازاریابی ویدیویی شامل استفاده از ویدئو برای تبلیغ یا بازاریابی نام تجاری ، محصول یا خدمات شما است. با کلیک روی این لینک میتوانید اطلاعات زیادی راجع به بازاریابی بدست آورید.

شما می توانید برای جلب مخاطبان خود ، افزایش آگاهی ، افزایش تعامل و فروش محصولات تبلیغاتی خود برای تبلیغات خود از انواع مختلف ویدئوها ، از قبیل فیلم های چگونگی تهیه فیلم ، توضیحات و توضیحات مشتری استفاده کنید.

 

انواع بازاریابی ویدیویی

سه دسته گسترده از فیلم های بازاریابی وجود دارد که توسط افراد در مکان های مختلف در مراحل مختلف قیف بازاریابی مشاهده می شود:

 

اطلاع رسانی:

فیلم های شبکه های اجتماعی، مشتریان جدیدی را به خود جلب می کنند. آنها معمولاً کلیپ های ویدیویی کوتاهی هستند که برای پخش خودکار با صدا خاموش (اما زیرنویس روشن) طراحی شده اند که شخصیت برند شما را نشان می دهد.

 

توجه:

فیلم های بازاریابی محتوایی، آموزش و سرگرمی می دهند. شما می توانید ویدیوهای توضیح دهنده و چگونگی نحوه نمایش را نشان دهید که نشان می دهد چگونه محصول یا خدمات شما به حل یک مشکل مشتری کمک می کند، به علاوه فیلم های رهبری فکر که شما را به عنوان منبع اخبار و بینش صنعت معرفی می کنند.

 

تصمیم:

فیلم های تبدیل شده چشم اندازهای شما را پرورش می دهند و باعث ایجاد اعتماد می شوند. در این مرحله، انتظار می رود فیلم های آزمایشی محصول، فیلم های صفحه اصلی، مطالعات موردی و فیلم های صنعتی مشتری را ببینید. مدت زمان این فیلم ها در مقایسه با فیلم های کوتاه رسانه های اجتماعی معمولاً طولانی تر است.

چرا نام تجاری شما باید اکنون در بازاریابی ویدیویی شرط بندی کند

هر کجا آنلاین نگاه کنید ، ویدئو در جلو و مرکز صحنه قرار دارد.

 

سه دلیل اصلی وجود دارد:

 

1. انتظارات کاربر

انتظارات کاربر
انتظارات کاربر
انتظارات کاربر

افراد بیشتر در حال تماشای محتوای ویدیویی هستند ، چه در تلفن همراه آنها باشد یا در تلویزیون آنها پخش می شود. بیایید ارقام را بررسی کنیم:

زنیت تخمین می زند که هر فرد به طور متوسط ​​در سال 2021 هر روز 100 دقیقه وقت صرف می کند - تقریباً 19 درصد بیشتر از سال 2019:

طبق تحقیقات HubSpot ، بیش از نیمی از مصرف کنندگان بیش از هر نوع محتوای دیگر مایل به دیدن فیلم از مارک ها هستند:

 

بازاریابی ویدیویی: راهنمای قطعی
بازاریابی ویدیویی: راهنمای قطعی
بازاریابی ویدیویی: راهنمای قطعی

2. بسترهای اجتماعی

برای برآوردن انتظارات کاربران ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی "ابتدا ویدیو" شده اند و قالب های ویدیویی پسندیده ای مانند Stories ، Reels و پخش زنده ایجاد کرده اند.

فیلم های رسانه های اجتماعی معمولاً کلیپ های کوتاهی هستند که در Feed / Stream مربوطه مشاهده می کنید و برای جلب توجه شما طراحی شده اند. اما قالب های طولانی تری نیز وجود دارد ، از جمله پخش زنده ، vlogs ، توصیفات مشتری ، نمایش محصول و فیلم های آموزشی.

 

ویژگی های ویدیویی و آمار هر سیستم عامل

ویژگی های ویدیویی و آمار هر سیستم عامل
ویژگی های ویدیویی و آمار هر سیستم عامل
ویژگی های ویدیویی و آمار هر سیستم عامل

گذشته از ویدیوی بومی ارسال شده به جدول زمانی شما ، هر پلتفرم اجتماعی دارای ویژگی های ویدیویی دیگری است.

اینستاگرام: Stories ، Reels ، IGTV و پخش زنده.

60٪ استوری های اینستاگرام با صدا روشن تماشا می شوند.

پست های حاوی ویدئو در حدود 38٪ بیشتر از پست های حاوی تصاویر درگیر می شوند.

فیس بوک: داستان ها و فیس بوک زنده. 

85٪ فیلم های فیس بوک بدون صدا تماشا می شوند.

62٪ از مردم گفتند که پس از دیدن یک محصول در استوری فیس بوک ، علاقه بیشتری به آن دارند.

لینکدین: Stories و LinkedIn Live.

کمپین های ویدیویی در LinkedIn 50٪ میزان بازدید دارند.

ویدئوهای LinkedIn Live به طور متوسط ​​7 برابر واکنش بیشتر و 24 برابر بیشتر از ویدیوی بومی دریافت می کنند.

توییتر: ناوگان و پخش زنده.

توییت های دارای ویدیو 10 برابر بیشتر از موارد بدون تعامل مشاهده می کنند.

مردم هر روز 2 میلیارد فیلم در توییتر تماشا می کنند.

TikTok: فیلم های کوتاه با چند جلوه.

روزانه بیش از 1 میلیارد فیلم در TikTok مشاهده می شود.

یک کاربر متوسط ​​TikTok 52 دقیقه در روز را صرف برنامه می کند.

YouTube: چندین قالب ویدیویی ، از جمله پخش مستقیم و وبینارها.

هر روز مردم بیش از یک میلیارد ساعت فیلم تماشا می کنند و میلیاردها بازدید از سیستم عامل ایجاد می کنند.

بیش از 70٪ از زمان مشاهده YouTube از طریق تلفن همراه است

 

3. پیشرفت فناوری

جدیدترین نرم افزار ، سخت افزار و زیرساخت ها تولید و مصرف فیلم را آسان تر می کنند.

پیشرفت سخت افزار: 

همانطور که دوربین های 4K ویدیویی با کیفیت بالاتر به ارمغان می آورند ، بازاریابی محتوا و تبلیغات از طریق ویدئو همچنان در حال رشد است. برای تولید فیلم های با کیفیت لازم نیست فیلمبرداران و استودیوها را استخدام کنید. برای ضبط ویدئوی 4k با کیفیت بالا می توانید از جدیدترین تلفن های هوشمند استفاده کنید.

تکامل شبکه:

 با گسترش اینترنت پرسرعت و 5G در سراسر جهان ، افراد بیشتری به جریان سریعتر دسترسی دارند. در هر ثانیه تقریباً 1 میلیون دقیقه ویدیو از اینترنت عبور می کند. بعلاوه ، تا سال 2021 ، سیسکو حساب فیلم های آنلاین بیش از 82٪ از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده را تشکیل می دهد - 15 برابر بیشتر از سال 2017.

برنامه ها و ابزارهای نرم افزاری: 

امروزه می توانید فیلم های با کیفیت بالا را در تلفن هوشمند خود ضبط کرده و مستقیماً در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بدون مهارت های خلاقانه یا بودجه زیادی ارسال کنید. به علاوه ، یک نرم افزار ویرایش ویدیوی رایگان دیگری نیز وجود دارد که به کاربران امکان می دهد انواع مختلفی از فیلم ها را ایجاد کنند.

به طور خلاصه ، این پیشرفت ها بدان معنی است که اکنون تولید ویدئو راحت تر است و تماشای آن از همیشه بیشتر است.

 

بازاریابی ویدیویی موثر و احساسی است زیرا ارتباط عمیق تری از انسان ایجاد می کند. این به مخاطبان شما کمک می کند:

مارک خود را مشاهده کنید.

پیام مارک خود را بشنوید.

ایده های برند خود را درک کنید.

نمونه هایی از کمپین های موفق بازاریابی ویدیویی

 

در اینجا چهار نمونه از مبارزات موفقیت آمیز بازاریابی ویدیویی آورده شده است تا شما را الهام بخشد.

Dollar Shave Club - تیغه های ما عالی هستند

Dollar Shave Club یک سرویس اشتراک DTC برای تیغ های تیغ است که قیمت آن یک دلار است. فروش سختی وجود ندارد ، اما این ویدئو (که ویروسی شد) تعادل درستی بین طنز و اطلاعات ایجاد می کند. آنها 4500 دلار برای این فیلم هزینه كردند و ظرف 48 ساعت پس از پخش 12000 سفارش جدید دریافت كردند.

 

GoPro - آتش نشان بچه گربه را نجات می دهد

فیلم های GoPro معمولاً شامل ماجراهای کوهنوردان ، چتربازان و موج سواران پرجمعیت است. اما در این کمپین بازاریابی ویدیویی ، آنها احساسات را به یک آتش نشان مجهز به یک دوربین کلاه ایمنی GoPro که یک بچه گربه را نجات می دهد تبدیل کردند. سبک متفاوت محتوا به آنها اجازه می دهد تا مخاطبان بیشتری داشته باشند.

Spotify - مونتاژ

فیلم های توضیح دهنده متحرک ، فیلم های کوتاه مارک دار (به طور متوسط ​​کمتر از 1 دقیقه) هستند که معمولاً برای توصیف سریع یا خلاقانه یک محصول یا خدمات استفاده می شوند. آنها به برندها اجازه می دهند شخصیت منحصر به فرد خود را از طریق تصویرگری سفارشی و سبک های انیمیشن نشان دهند. ویدئوی متحرک Spotify ایجاد شده است تا مخاطبان جهانی را با سلیقه بسیار متنوع جذب کند و مشترکان بالقوه Premium را به خود جلب کند.

 

راه حل های کاربردی تناسب اندام - داستان موفقیت کریستینا

فیلم های توصیفی مشتری به ایجاد اعتماد به برند شما کمک می کنند. در این مثال ، برنامه های کاربردی تناسب اندام یک داستان موفقیت مشتری را به اشتراک می گذارند که در آن کریستینا پیام خود را به روشی واقعی و شخصی ارائه می دهد که باعث می شود ویدیوی شهادتین به نظر واقعی و قابل اعتماد برسد.

 

چگونه می توان استراتژی بازاریابی ویدیویی برنده را برای برند خود پیاده کرد

اکنون شما یک ایده از امکان بازاریابی ویدیویی دارید ، وقت آن است که شما با این راهنمای 5 مرحله ای استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را پیاده سازی کنید:

اهداف تجاری و ویدیویی خود را تراز کنید

محتوای ویدیوی خود را برنامه ریزی کنید

فیلم های بازاریابی خود را تولید کنید

عملکرد خود را بسنجید

بشویید و تکرار کنید

 

مرحله 1. اهداف تجاری و ویدیویی خود را تراز کنید

اولین قدم در ایجاد استراتژی ویدیویی خود همسویی اهداف تجاری و ویدیویی خود با کانال بازاریابی است:

آگاهی: بالای قیف

ویدیوها در مرحله آگاهی باید کاربران را به خود جلب کرده و برند شما را به مخاطبان جدید معرفی کنند.

شما می خواهید اهداف مرتبط با کشف نام تجاری خود را تنظیم کنید ، مانند کل بازدیدها ، بازدیدهای 3 ثانیه ای و مدت زمان مشاهده.

 

ملاحظه: وسط قیف

در این مرحله ، بینندگان در حال تحقیق در مورد چگونگی حل مشکل خود هستند ، بنابراین شما می خواهید فیلم های محصول / خدمات و فیلم های توضیح دهنده را ایجاد کنید.

می توانید از معیارهایی مانند میزان کلیک و طول مشاهده استفاده کنید:

میزان کلیک نشان می دهد چه تعداد از افراد به اندازه کافی علاقه مند شده اند تا بر روی ویدیوی شما کلیک کرده و به صفحه مقصد شما بروند.

طول مشاهده میزان تعامل (یا علاقه) بینندگان شما را نشان می دهد.

 

تبدیل: پایین قیف

در حال حاضر ، بینندگان تقریباً آماده خرید محصول یا خدمات شما هستند ، بنابراین خوب است که با اثبات اجتماعی از طریق فیلم های توصیفی مشتری ، به علاوه فیلم های توضیح دهنده و محصول / خدمات ، اعتماد ایجاد کنید.

برای فیلم های تبدیل شده شما ، مهمترین معیار فروش یا ثبت نام است ، اما همچنین لازم است نرخ کلیک را کنترل کنید تا ببینید چند نفر از صفحه فروش شما بازدید کرده اند اما خرید نکرده اند.

 

لذت: پس از فروش

همچنین می توانید برای لذت بردن از مشتریانی که قبلاً محصول یا خدمات شما را خریداری کرده اند ، فیلم ایجاد کنید. تولید آموزشهای مبتدی و پیشرفته را در نظر داشته باشید تا به مشتریان کمک کنید تا از محصول یا خدمات شما بیشترین بهره را ببرند.

 

مرحله 2. محتوای ویدیوی خود را برنامه ریزی کنید

گام بعدی در ایجاد استراتژی ویدیویی خود برنامه ریزی محتوای خود پیش از موعد برای روایت داستانی ثابت است.

 

برنامه ریزی داستان شما

چهار عنصر اصلی برای گنجاندن در داستان شما وجود دارد:

شخصیت: شخصی که با مخاطب هدف شما همسو است.

تعارض: نقطه درد مشتری بالقوه شما.

تلاش: جایی که محصول یا خدمات خود را معرفی می کنید.

وضوح: در جایی که محصول یا خدمات شما مشکل آنها را حل می کند.

گفتن یک داستان ثابت بینندگان شما را به سفری می کشاند که با هر ویدیوی جدید گسترش می یابد.

گردش کار تأیید هنگامی که محتوای خود را برنامه ریزی می کنید ، اطمینان حاصل کنید که در یک روند کار تأیید ایجاد کرده اید و برای هر مرحله ایجاد ویدیو زمان کافی را در نظر گرفته اید. به عنوان مثال ، ممکن است لازم باشد که همکاران سایر بخش ها را نیز شامل کنید:

 

خلاقیت: هر فیلمبردار ، طراح یا نویسنده ای که در ایجاد ویدئو نقش دارد.

فروش: برای بررسی درستی پیام های فروش.

محصول: برای بررسی صحت اطلاعات محصول.

منابع انسانی: برای اطمینان از مطابقت مطالب با خط مشی شرکت.

امور مالی: برای اطمینان از عدم وجود هیچ گونه بودجه.

حقوقی: برای اطمینان از عدم مسئولیت

اشخاص ثالث: هر مشتری ، آژانس یا پیمانکاری که ممکن است با آن کار کنید.

تقویم تحریریه

جدا از تأییدیه ها ، باید تقویم تحریریه خود را ایجاد کنید تا ترکیب مناسبی از محتوای منتشر شده در زمان مناسب را بدست آورید.

تقویم بازاریابی ویدیویی شما به احتمال زیاد شامل دو نوع محتوای ارگانیک و پولی است.

محتوای ارگانیک به فیلم هایی گفته می شود که مخاطبان فعلی شما می خواهند ببینند و در وسط یا پایین قیف قرار بگیرند.

محتوای پولی به تبلیغات ویدیویی پرداخت می شود که برای اجرای آن در جستجو یا شبکه های اجتماعی پرداخت می کنید و تمام سطوح قیف را از آگاهی تا ملاحظه تا تبدیل پوشش می دهد. یک اسم دیگر فیلم های بازاریابی، تیزر تبلیغاتی می باشد، به نوعی شما با ساخت کلیپ کوتاه تبلیغاتی، یک فیلم بازاریابی ساخته اید.

مرحله 3. فیلم های بازاریابی خود را تولید کنید

گام بعدی در ایجاد استراتژی ویدیویی خود تولید محتوای ویدیویی خود است. سه مرحله تولید فیلم وجود دارد:

پیش تولید

تولید

پس تولید

مرحله پیش تولید قبل از شروع ضبط ، تمام مراحل آماده سازی شما را پوشش می دهد. شما باید در مطالب مربوط به بخش برنامه ریزی بالا ، ایده خوبی در مورد آنچه می خواهید داشته باشید. اما همچنین می خواهید موارد زیر را پوشش دهید:

اسکریپت نویسی ویدیوی خود، از جمله گفتگو، پخش صدا، موسیقی، جلوه های تصویری و صوتی.

استوری بورد می تواند با ماکت هایی که می خواهید به دست آورید ، جزئیات بیشتری داشته باشد.

استخدام تجهیزات، کارمندان و لوازم جانبی.

مرحله تولید جایی است که همه چیز دور هم جمع می شود و شما می توانید ویدیوی خود را بسازید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست است ، از جمله کیفیت صوتی و تصویری ، نورپردازی و یک ظاهر طراحی شده.

مرحله پس از تولید جایی است که می توانید جلوه های نهایی مانند جلوه های تصویری ، صوتی و گرافیکی را اضافه کنید. همچنین باید اضافه کردن زیرنویس (به یاد داشته باشید بسیاری از ویدیوها ، به ویژه در شبکه های اجتماعی ، بدون صدا پخش می شوند) و فراخوان برای اقدام.

خود فیلم تولید می کند

همانطور که قبلاً اشاره شد ، با پیشرفت تکنولوژی در دهه گذشته ، اکنون برای هر کسی امکان تولید فیلم وجود دارد.

چند گزینه برای تولید خود فیلم وجود دارد:

 

ابزارهای سازنده فیلم

اینها شامل ابزارهایی مانند Biteable ، InVideo یا Adobe Spark هستند ، جایی که می توانید کتابخانه ای از الگوهای از پیش ساخته شده به علاوه تصاویر و تصاویر موجود را دریافت کنید. اینها ساده ترین ابزارها برای شروع هستند و برای تولید فیلم برای بالا و وسط قیف مناسب هستند.

 

ابزارهای ویرایش ویدئو

مرحله بعدی استفاده از ابزارهای ویرایش ویدئو مانند iMovie ، Adobe Premiere Pro یا Final Cut Pro است ، جایی که از فیلم ها و مهارت های خود برای تولید فیلم های با وضوح بیشتر استفاده می کنید.

 

برون سپاری تولید فیلم

گزینه دیگر ، برون سپاری تولید فیلم است. اگر وقت و منابع داخلی ندارید ، این یک گزینه ایمن است. بعلاوه ، شما همچنین می خواهید این گزینه را برای تولید ویدیوهای تبدیل شده با قیف بیشتر صیقلی در نظر بگیرید. در این مرحله ، بینندگان در مقایسه با ویدیوهای خام و پرتحرک شبکه های اجتماعی انتظار کیفیت تولید تصفیه شده بیشتری را دارند.

 

مرحله 4. عملکرد خود را اندازه بگیرید

در این مرحله از استراتژی بازاریابی ویدیویی خود ، باید عملکرد ویدیوی خود را بررسی کنید و ببینید آیا به اهدافی که در مرحله شماره 1 تعیین کرده اید ، رسیده اید یا خیر.

براساس قیف بازاریابی ، در اینجا معیارهایی برای تمرکز در هر مرحله آورده شده است.

 

آگاهی: جذب مشتریان جدید

در بالای قیف می خواهید مشتریان جدیدی جذب کنید. شما می توانید روی معیارهایی مانند بازدیدها ، نمایش ها و کاربران منحصر به فرد متمرکز شوید تا ببینید چه تعداد بازدید کننده جذب می کنید.

بازدیدها

برداشت ها

کاربران منحصر به فرد

ملاحظه: مخاطبان خود را درگیر کنید

اکنون مخاطبان شما از برند شما اطلاع دارند ، باید آنها را درگیر خود کنید. مدت زمان مشاهده و میزان بازبینی از مهمترین معیارها در اینجا هستند زیرا میزان جذابیت محتوای ویدیویی شما را نشان می دهند. همچنین می توانید هنگام ارسال ویدیوی خود در شبکه های اجتماعی از معیارهایی مانند پسندیدن ، نظرات و اشتراک گذاری برای اندازه گیری میزان تعامل استفاده کنید.

مدت زمان مشاهده

میزان بازدید از طریق

دوست دارد

نظرات

سهام

 

تصمیم: چشم انداز خود را پرورش دهید

اگر چشم اندازهای خود را با موفقیت پرورش دهید ، نتایج را در تبدیلات مشاهده خواهید کرد ، از جمله ثبت نام در خبرنامه ها ، اشتراک های آزمایشی رایگان و خریدها.

کلیک می کند

تماس

ثبت نام

حراجی

 

موفقیت: مشتریان خود را خوشحال کنید

هدف در اینجا این است که مشتریان را برای خریدهای آینده یا ارزش افزوده به مارک شما علاقه مند کنیم. روی بازدیدهای برگشتی و مشارکت اجتماعی تمرکز کنید تا ببینید مشتریان شما چقدر به برند شما اعتماد و حمایت می کنند

بازدید مجدد

تعامل اجتماعی

 

مرحله 5. شستشو داده و تکرار کنید

سرانجام ، پس از بررسی عملکرد محتوای ویدیویی خود ، باید درسهایی را بخوانید که چه عواملی موثر بوده و چه عواملی موثر نیستند.

به عنوان مثال ، اگر میزان بازبینی ویدیوی شما پایین است ، می توانید نسخه کوتاه تری از ویدیو ایجاد کنید تا مخاطبان خود را درگیر خود کنید.

اگر می خواهید مبارزات ویدیویی خود را بهبود بخشید ، باید محتوای خود را به طور مداوم تنظیم و تنظیم کنید.

 

بازاریابی ویدیویی به صورت خلاصه

بازاریابی ویدیویی یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است ، زیرا اکنون افراد بیشتری نسبت به سایر محتواها تماشای فیلم از مارک ها را ترجیح می دهند.

بازاریابی ویدیویی می تواند به برند ، محصول یا خدمات شما کمک کند تا توسط مخاطبان هدف شما دیده ، شنیده و تحت تأثیر قرار گیرند.

برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی ویدیویی خود این راهنمای 5 مرحله ای را دنبال کنید:

اهداف تجاری و ویدیویی خود را تراز کنید

محتوای ویدیوی خود را برنامه ریزی کنید

فیلم های بازاریابی خود را تولید کنید

عملکرد خود را بسنجید

بشویید و تکرار کنید