موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو می‌خواهند که شما موفق باشید. در واقع گوگل یک راهنمای مقدماتی بهینه‌سازی موتور جستجو+ دارد که برای مبتدیان عرضه شده است و از جامعه سئو کاملاً حمایت می‌کند. همایش‌های بازاریابی دیجیتال مانند Unbounce، MNsearch و SearchLove همواره نمایندگانی از موتورهای جستجو را جذب می‌کنند.

گوگل به وبمسترها و متخصصان سئو از طریق فوروم کمک مرکزی وبمستر کمک می‌کند. با این که راهنمای وبمسترها در هر موتور جستجو متفاوت است، اما اصول اولیه آن‌ها یکسان است: شما نباید تلاش کنید تا موتورهای جستجو را فریب بدهید. به جای آن باید تلاش خود را معطوف به ارائه تجربه آنلاین عالی به کاربرانتان بکنید. به این منظور باید از راهنمایی‌های موتور جستجو برای تأمین رضایت کاربران بهره بگیرید.

راهنمایی‌های وبمستر گوگل

اصول اساسی این راهنمایی‌ها به صورت زیر هستند:

  • صفحه‌ها را برای کاربران و نه موتورهای جستجو طراحی کنید.
  • کاربرانتان را گمراه نکنید.
  • از ترفندهایی که موجب بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می‌شود دوری کنید. قاعده سرانگشتی این است که آیا می‌توانید کاری که روی صفحه وب انجام داده‌اید را به راحتی به یکی از کارمندان گوگل توضیح دهید؟ آموزش سئو با خانوم سین همچنین از خود بپرسید آیا این کار به کاربران من کمک می‌کند؟ اگر موتور جستجو نبود هم من این کار را انجام می‌دادم؟
  • در مورد چیزهایی که وب‌سایت شما را منحصر به فرد‌، ارزشمند و جذاب می‌کند فکر کنید.

چه کارهایی نباید بکنید؟

  • محتوای تولید شده خودکار
  • مشارکت در تبادل لینک
  • ایجاد صفحه‌ها یا محتوای ارجینال کم یا بدون محتوای ارجینال (یعنی محتوای کپی شده)
  • فریب دادن موتور جستجو یعنی نمایش دو محتوای متفاوت به خزنده‌های موتور جستجو و کاربران معمولی
  • متن‌ها و لینک‌های پنهان
  • صفحه‌های پنهان یعنی برخی صفحه‌های خاص که برای کسب رتبه در برخی جستجوهای خاص طراحی شده‌اند تا ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت کنند.

راهنمایی‌های وبمستر موتور جستجوی بینگ (Bing)

اصول کلی این موتور جستجو به صورت زیر است:

  • ارائه محتوای روشن، عمیق، جذاب و آسان‌یاب روی سایت.
  • روشن و مرتبط نگه داشتن عناوین.
  • لینک‌ها به عنوان یک نشانه محبوبیت در نظر گرفته می‌شوند و بینگ به لینک‌هایی که به صورت ارگانیک رشد کرده‌اند پاداش می‌دهد.
  • تأثیرگذاری اجتماعی و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، نشانه‌های مثبتی هستند و می‌توانند روی شیوه رتبه‌بندی ارگانیک در بلندمدت تأثیر بگذارند.
  • سرعت صفحه مهم است و همراه با تجربه کاربری مثبت و مفید بر بهبود رتبه تأثیر می‌گذارد.
  • استفاده از خصوصیت‌های alt برای توصیف تصاویر نکته مهمی است که بینگ را به درک بهتر محتوا کمک می‌کند.

کارهایی که نباید انجام داد:

  • محتوای ضعیف، صفحه‌هایی که غالباً آگهی و یا لینک‌های پولی نمایش می‌دهند یا این که کاربران را به سایت‌های دیگر هدایت می‌کنند، رتبه خوبی دریافت نخواهند کرد.
  • تاکتیک‌های سوءاستفاده از لینک که با هدف افزایش ماهیت لینک‌های ورودی انجام می‌یابند از قبیل خرید لینک، و مشارکت در تبادل لینک ممکن است موجب حذف از اندیس شود.
  • مطمئن شوید که ساختارهای URL شامل کلیدواژه‌ها، منسجم و تمیز هستند. پارامترهای دینامیک می‌توانند URL-ها را آلوده سازند و منجر به مشکلات محتوای تکراری شوند.
  • مطمئن شوید که URL ها به طور روشن، کوتاه و در حد امکان با استفاده از کلیدواژه‌ها تهیه شده‌اند و از کاراکترهای غیر حرفی اجتناب کنید.
  • خرید لینک در جاوا اسکریپت، فلش و سیلورلایت کار مناسبی محسوب نمی‌شود.
  • محتوای تکراری نمره منفی می‌گیرد.
  • ساخت محتوا برای عرضه کلیدواژه نمره منفی دارد.
  • فریب موتور جستجو و نمایش محتواهای متفاوت برای دو دسته خزنده‌های موتور جستجو و کاربران رویه نامناسبی محسوب می‌شود.