چگونه محتوا سئو شده بنویسم؟


در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه محتوایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرد.
این نکات برای سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ نیز کار می کند.
ما یک فرآیند گام به گام کامل را برای نوشتن محتوایی انجام خواهیم داد که بدون توجه به موضوعی که پوشش میدهید یا کلمات کلیدی که روی آن تمرکز کردهاید، رتبه خوبی را کسب میکنیم.
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، زمانی که بهترین شیوه ها برای نوشتن محتوای سئو برای اهداف بازاریابی دیجیتال را بدانید، بهینه سازی موتور جستجو کار دشواری نیست. و این مهارتهای نوشتاری میتواند به شما در موفقیت در هر صنعت یا جایگاه تجاری کمک کند.
1. یک کلمه کلیدی برای نوشتن محتوا انتخاب کنید
اولین قدم برای نحوه نوشتن محتوایی که در گوگل رتبه بندی می شود، انتخاب کلمه کلیدی برای مقاله است.
هر محتوایی که برای اهداف سئو می نویسید باید حداقل بر روی یک کلمه کلیدی اصلی متمرکز شود. این ستون فقرات یک استراتژی خوب بازاریابی محتوای SEO است. در حالت ایده آل، محتوا باید شامل سه تا پنج کلمه کلیدی باشد که نزدیک به هم مرتبط هستند. اما همه موضوعات اجازه این تجمل را نمی دهند.
برای یافتن کلمات کلیدی هدف مناسب برای محتوایی که می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، می توانید از ابزارهای مختلف کم هزینه یا رایگان استفاده کنید، از جمله:
- Google Keyword Planner
- Keyword Chef
- Keysearch
- KWFinder
- Longtail Pro
- Ubersuggest
به طور معمول، بهترین و ساده ترین کلمات کلیدی برای رتبه بندی عبارت های رقابتی کم با حجم جستجوی بالا هستند که اکثر ابزارهای فوق می توانند به شما در یافتن آن کمک کنند.
تبلیغ خدمات رخ نت : طراحی سایت اصفهان
2. قبل از نوشتن، قصد جستجو را تجزیه و تحلیل کنید
گام بعدی در نوشتن محتوایی که رتبه بندی می شود، تجزیه و تحلیل هدف جستجو در گوگل برای کلمات کلیدی هدف است.
این مهم است زیرا اگر محتوایی را ننویسید که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، صفحه به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالایی نخواهد داشت.
در سال 2013، گوگل به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار را منتشر کرد که به موتور جستجو کمک کرد تا هدف واقعی پشت جستجوی کاربران را درک کند، به نام جستجوی معنایی.
جستجوی معنایی یک پیشرفت بزرگ بود زیرا تلاش میکند صفحات وب مناسب در فهرست گوگل را با زبان درخواست کاربر، فراتر از کلمات کلیدی منفرد، مطابقت دهد. این الگوریتم جستجوی معنایی جدید، زمینه وسیع تری را برای جفت کردن نتایج SERP که واقعاً با نیازهای کاربر مطابقت دارند (چه ضمنی یا صریح) در نظر می گیرد.
بنابراین بهترین کاری که می توانید قبل از نوشتن محتوای خود برای سئو انجام دهید، جستجوی سریع کلمات کلیدی خود در گوگل است. سپس صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی برای آن عبارت جستجو ارائه می شود.
شما اغلب الگوهای رایجی را در بین نتایج SERP پیدا خواهید کرد مانند:
- صفحات اطلاعاتی (به عنوان مثال، نحوه کار، فهرست ها و راهنماها)
- صفحات تراکنش (به عنوان مثال، لیست محصولات تجارت الکترونیک، فرم های ثبت نام، و درگاه های پرداخت)
- صفحات ناوبری (به عنوان مثال، صفحات اصلی شرکت، صفحات تماس، و ساعات کاری باز)
پس از اینکه الگو را در محتوای با رتبه برتر کشف کردید، سپس می توانید محتوای صفحه وب خود را با همان قالب برنامه ریزی کنید تا هدف جستجوی کاربر را برآورده کنید.


2. قبل از نوشتن، قصد جستجو را تجزیه و تحلیل کنید
گام بعدی در نوشتن محتوایی که رتبه بندی می شود، تجزیه و تحلیل هدف جستجو در گوگل برای کلمات کلیدی هدف است.
این مهم است زیرا اگر محتوایی را ننویسید که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، صفحه به احتمال زیاد در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالایی نخواهد داشت.
در سال 2013، گوگل به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار را منتشر کرد که به موتور جستجو کمک کرد تا هدف واقعی پشت جستجوی کاربران را درک کند، به نام جستجوی معنایی.
جستجوی معنایی یک پیشرفت بزرگ بود زیرا تلاش میکند صفحات وب مناسب در فهرست گوگل را با زبان درخواست کاربر، فراتر از کلمات کلیدی منفرد، مطابقت دهد. این الگوریتم جستجوی معنایی جدید، زمینه وسیع تری را برای جفت کردن نتایج SERP که واقعاً با نیازهای کاربر مطابقت دارند (چه ضمنی یا صریح) در نظر می گیرد.
بنابراین بهترین کاری که می توانید قبل از نوشتن محتوای خود برای سئو انجام دهید، جستجوی سریع کلمات کلیدی خود در گوگل است. سپس صفحات با رتبه برتر را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی برای آن عبارت جستجو ارائه می شود.
شما اغلب الگوهای رایجی را در بین نتایج SERP پیدا خواهید کرد مانند:
- صفحات اطلاعاتی (به عنوان مثال، نحوه کار، فهرست ها و راهنماها)
- صفحات تراکنش (به عنوان مثال، لیست محصولات تجارت الکترونیک، فرم های ثبت نام، و درگاه های پرداخت)
- صفحات ناوبری (به عنوان مثال، صفحات اصلی شرکت، صفحات تماس، و ساعات کاری باز)
پس از اینکه الگو را در محتوای با رتبه برتر کشف کردید، سپس می توانید محتوای صفحه وب خود را با همان قالب برنامه ریزی کنید تا هدف جستجوی کاربر را برآورده کنید.
3. عناوین صفحات منحصربفرد را برای رتبه بندی محتوای خود بنویسید
عنوان صفحه که عنوان متا نیز نامیده می شود، یک عنصر مهم HTML است که به گوگل و کاربرانش می گوید که موضوع یک صفحه وب خاص چیست.
این عنوان صفحه همان چیزی است که در SERP ها برای لیست URL شما نمایش داده می شود. بنابراین مهم است که عناوین منحصر به فرد و فریبنده بنویسید تا توجه و کلیک بیشتری برای محتوای خود جلب کنید.
برخی از نکاتی که باید هنگام تلاش برای نوشتن محتوایی که در گوگل، یاهو و بینگ رتبه بندی می شود رعایت کنید عبارتند از:
- یک عنوان صفحه منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود ایجاد کنید. هرگز آن را کپی نکنید.
- محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کنید.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید.
- کلمات کلیدی ثانویه را به روشی طبیعی و بدون تکرار بیش از حد کلمات مشابه وارد کنید.
- تا جایی که می توانید عنوان صفحه را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید. اگر طولانی تر باشد، می توان عنوان را در SERP ها کوتاه کرد.
- با افزودن اعداد، استفاده از احساسات یا ایجاد کنجکاوی برای کاربر، آن را قابل کلیک کنید.
4. توضیحات متا خوبی ایجاد کنید
تگ توضیحات متا یکی دیگر از عناصر HTML است که گوگل می تواند برای لیست صفحه وب شما به عنوان یک قطعه در SERP ها استفاده کند. توضیحات متا به موتورهای جستجو خلاصه ای کوتاه از محتوای مربوط به آن می دهد تا کاربر بتواند ارزیابی سریعی از صفحه انجام دهد تا متوجه شود که آیا نیازهای او را برآورده می کند یا خیر.
با این حال، گوگل 100٪ مواقع از متنی که شما در تگ توضیحات متا می نویسید استفاده نمی کند. اگر آن قطعه کار بهتری برای تطبیق با درخواست کاربر داشته باشد، ممکن است Google انتخاب کند که از بخش مرتبطی از محتوای شما برای نمایش به عنوان متن قابل مشاهده برای کاربر در موتور جستجو استفاده کند.
صرف نظر از این، شما همیشه باید توضیحات متا خوبی بنویسید که به درستی برای سئو و نرخ کلیک بهینه شده باشد تا رتبه بندی محتوای خود را بهبود بخشد. زیرا ممکن است گوگل بیشتر از توضیحات متا شما استفاده کند.
در اینجا چند نکته برای نحوه نوشتن توضیحات متا بهتر برای محتوای خود آورده شده است:
- محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید.
- برای هر صفحه یک توضیح منحصر به فرد بنویسید. هرگز آن را کپی نکنید.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدای تگ توضیحات متا قرار دهید.
- کلمات کلیدی ثانویه را به روشی طبیعی و بدون تکرار بیش از حد کلمات مشابه وارد کنید.
- تا زمانی که می توانید توضیحات متا را زیر 160 کاراکتر نگه دارید. اگر طولانی تر باشد، می توان توضیحات متا را در SERP ها کوتاه کرد.
آشنایی با خدمات رخ نت : قیمت سئو اصفهان
5. از تگ های عنوان برای تاکید بر محتوای مهم استفاده کنید
اگر هدف نهایی شما نوشتن محتوایی است که در گوگل، یاهو و بینگ رتبه بندی می کند، پس باید به تگ های عنوانی که در صفحه استفاده می کنید توجه ویژه ای داشته باشید. سرفصل ها چارچوبی برای محتوای خوب هستند زیرا ساختاری سلسله مراتبی برای سند ایجاد می کنند تا هم خزنده های موتورهای جستجو ارزیابی کنند و هم کاربران بتوانند در صفحه حرکت کنند.
تگهای عنوان مناسب اغلب توسط نویسندگان بیتجربه نادیده گرفته میشوند یا برای سئو بهینه نمیشوند، که میتواند بر رتبهبندی محتوای شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.
برای دریافت بیشترین ارزش از سرفصل های خود، این نکات را دنبال کنید:
- فقط یک تگ H1 را در صفحه قرار دهید.
- عنوان متا صفحه خود را در تگ H1 کپی کنید. این امر شانس بازنویسی عناوین صفحه شما توسط گوگل را در SERP کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که کلمات کلیدی اصلی شما در هر دو مکان HTML برای SEO هستند.
- بخش های اصلی صفحه را با تگ های H2 جدا کنید.
- در صورت امکان، هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر خود را در یک تگ H2 قرار دهید.
- از تگ های H3 برای تقسیم زیر بخش های محتوا تحت تگ H2 استفاده کنید.
- فقط در جایی که منطقی است از تگ های عنوان استفاده کنید. تگ های عنوان بیش از حد در یک صفحه می تواند تعیین اینکه یک موضوع در کجا پایان می یابد و موضوع دیگری شروع می شود را برای کاربران دشوار می کند.
6. شامل هر تغییر کلمه کلیدی
در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی، امیدواریم چندین نسخه از کلمه کلیدی مورد نظر را که میخواهید بنویسید و محتوا را در گوگل رتبهبندی کنید، پیدا کردهاید. به طور معمول، چندین روش مختلف وجود دارد که یک رشته کلمه کلیدی را می توان در موتور جستجو تایپ کرد، که یک ابزار خوب تحقیق کلمه کلیدی می تواند به شما در کشف آنها کمک کند.
هنگام نوشتن محتوای خود، باید سعی کنید هر گونه تغییر کلمه کلیدی را در متن قرار دهید تا بتوانید ارزش سئوی این تکرارها را به طور کامل دریافت کنید. و نگران تراکم کلمات کلیدی نباشید زیرا این یک تاکتیک قدیمی سئو است که دیگر اهمیتی ندارد. فقط طبیعی بنویس و خوب میشی.
یک مثال به معنی بیشتر این فرآیند کمک می کند.
این صفحه وب را در سایت SEO Chatter ببینید: تفاوت SEO در صفحه در مقابل خارج از صفحه. به جای تمرکز بر روی یک عبارت کلیدی واحد مانند «سئوی داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه»، محتوا را برای رتبهبندی بالاتر در گوگل، یاهو و بینگ با گنجاندن همه تغییرات کلیدواژه در سراسر محتوا، از جمله:
- سئو داخل صفحه و سئو خارج از صفحه
- سئو داخل صفحه و خارج از صفحه
- سئو داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه
- تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه
همانطور که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی هستید، به روش های مختلف استفاده از یک عبارت توجه داشته باشید و سپس مطمئن شوید که آنها را در محتوای خود قرار دهید.
7. شامل نهادهای مرتبط
در سئو، موجودیت به هر چیزی که به طور خاص قابل تعریف است، مانند شخص، مکان یا چیز تعریف می شود. و در زمان نگارش این مقاله، سئو مبتنی بر موجودیت یک رویکرد نسبتا ناشناخته برای بهینهسازی موتورهای جستجو است، اما میتواند تأثیر چشمگیری بر رتبهبندی شما داشته باشد.
و در حالی که مفهوم سئو و نهادها پیچیده است، یک راه ساده برای شما وجود دارد که بفهمید چگونه می توانید بیشترین ارزش را برای وب سایت خود داشته باشید. اساساً همه موجودات با سایر موجودات که رابطه را تشکیل می دهند ارتباط دارند. و زمانی که محتوای شما شامل این موجودات مرتبط در سراسر متن باشد، درک موضوع صفحه و رتبه بندی آن را برای جستجوی مناسب برای گوگل آسان تر می کنید.
اگر محتوای شما در گوگل رتبه خوبی ندارد، اما مقاله خوبی نوشته اید که به درستی برای سئو بهینه شده است، احتمالاً موجودیت های کلیدی صفحه را از دست داده است.
در اینجا مثالی آورده شده است تا به شما کمک کند بفهمید این روش نوشتن محتوا برای سئو در عمل چگونه به نظر می رسد:
تصور کنید که می خواهید برای این سوال، “تحقیق کلمات کلیدی چیست؟” برای رتبه بندی محتوا بنویسید. برای افزایش شانس خود برای رتبه بندی بالا در گوگل، یاهو و بینگ، باید نهادهای مرتبط را در صفحه بگنجانید که رابطه نزدیکی با عبارت “تحقیق کلمات کلیدی” دارند.
این اصطلاحات عبارتند از:
- Google Ads Keyword Planner
- Google Trends
- جستجوی گوگل
- بهینه سازی موتور جستجو
- موتورهای جستجو
- ترافیک وب
- پر کردن کلمات کلیدی
- بک لینک ها
- اصطلاحنامه
از کجا فهمیدم که این اصطلاحات در محتوا مورد نیاز است؟ و چگونه آنها را پیدا کردم؟
آسان.
من موضوع «تحقیق کلمات کلیدی» را در ویکیپدیا جستجو کردم و آن عبارات در صفحه اختصاصی ویکی پیوند داده شدند. کلمات پیوند داده شده در یک صفحه ویکیپدیا، موجودیتهای نزدیک به هم هستند، و بنابراین، باید مطمئن شوید که محتوای شما همان عبارات را در سراسر محتوای شما دارد تا به رتبه بهتر آن در موتورهای جستجو کمک کند.
8. طوری بنویسید که اعتماد را نشان دهد
این مرحله برای نحوه نوشتن محتوایی که در گوگل رتبه بندی می کند اغلب توسط بسیاری از صاحبان وب سایت ها و وبلاگ نویسان نادیده گرفته می شود، اما می تواند برای بهبود رتبه بندی سایت به طور کلی بسیار مفید باشد.
با تکامل موتورهای جستجو، نیاز به نوشتن به گونه ای که اعتماد را نشان دهد اهمیت بیشتری پیدا می کند. وب سایت هایی که قابل اعتماد به نظر می رسند، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند که عاملی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی محتوا در SERP ها به آن توجه می کنند.
نمایش اعتماد به نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:
- یک صفحه درباره ما مدون و عمیق داشته باشید.
- اطلاعاتی در مورد افرادی که محتوا را در سایت شما منتشر می کنند ارائه دهید.
- شامل یک صفحه تماس با ما با آدرس ایمیل. و نام، آدرس، و شماره تلفن، اگر یک کسب و کار محلی هستید.
- نکات کلیدی و اهداف برای هر قسمت از محتوا را در مقدمه قرار دهید تا کاربر بداند چه انتظاری دارد.
- اگر سبد خرید یا تراکنش های مالی دارید، مطمئن شوید که اطلاعات شفاف و رضایت بخش خدمات مشتری برای کمک به کاربران در حل مشکلات دارید.
- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ارتباط امنی با HTTPS دارد.
- از تبلیغات مزاحم پاپ آپ یا تبلیغاتی که مانع دید کاربران از محتوا برای اهداف تبلیغاتی می شود، خودداری کنید.
9. تخصص و اقتدار خود را روشن کنید
آیا تا به حال توجه کردهاید که روزنامهنگاران حرفهای و نشریات خبری اصلی در نوشتن محتوای رتبهبندیشده متخصص هستند؟
خوب، یکی از ترفندهایی که آنها استفاده می کنند این است که تخصص و اعتبار خود را برای خزنده های موتورهای جستجو و کاربران وب سایت روشن می کنند. نویسندگان در آن سایتها معمولاً بیوگرافی دقیقی با فهرستی از مدارک تحصیلی دارند که تخصص آنها را در یک زمینه خاص ثابت میکند. و پیوندهایی به حسابهای رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر محتوایی که در اینترنت منتشر کردهاند را اضافه کنید.
به عبارت دیگر، این وب سایت های بزرگ دارای نویسندگان و ویراستارانی هستند که به وضوح تخصص و اعتبار خود را در مورد موضوعات نشان داده اند.
اگر نوشتن محتوایی که بتواند به بالای گوگل برسد، اولویت اصلی شماست، پس باید همان بهترین شیوه ها را دنبال کنید. سعی نکنید که چه کسی هستید، چه کسی محتوای شما را می نویسد یا چه شرایطی باعث می شود شما و تیمتان واجد شرایط نوشتن در مورد چنین موضوعاتی باشید، پنهان نکنید.
10. ارائه اطلاعات جامع
دو جنبه از نوشتن محتوا برای سئو وجود دارد که می تواند شانس شما را برای رتبه بالا در گوگل از بین ببرد:
- عدم نوشتن محتوای کافی برای ارضای هدف جستجو.
- نوشتن محتوای بیش از حد که موضوعات زیادی را خارج از هدف جستجوی اصلی پوشش می دهد.
وقتی نوبت به رتبهبندی مقالات در SERP میرسد، یک خط قوی بین مبهم بودن در محتوای شما و بیش از حد کلمهای وجود دارد. معمولاً نوشتن یک محتوای اساسی در مورد موضوعی که نیاز به توضیح طولانیتری دارد، رتبه خوبی ندارد. با این حال، گنجاندن کلمات بیشتر به منظور افزایش طول محتوا نیز عمل خوبی در سئو نیست.
نوشتن محتوای با کیفیت بالا به مقدار قابل توجهی حداقل یکی از موارد زیر نیاز دارد:
- زمان: برای تجزیه و تحلیل SERP ها برای یافتن آنچه رقبای شما می نویسند، بنابراین شما می توانید بفهمید که چه چیزهایی را نیز باید در نظر بگیرید و شکاف های محتوا را کشف کنید.
- تلاش: شامل تمام اطلاعات لازم که هدف جستجو را برآورده می کند. یک قطعه محتوا ممکن است به اطلاعات اضافی مانند جداول، نمودارها، نمودارها، تصاویر یا ویدیوها نیاز داشته باشد.
- تخصص: ارائه اطلاعات دقیق در مورد یک موضوع بدون اینکه برای نیازهای کاربر خیلی گسترده یا پیچیده باشد.
یک قانون خوب این است که هنگام نوشتن محتوای خود تا حد امکان مختصر و در عین حال جامع باشید. اجازه دهید موضوع، راهنمای شما را روی تعداد کلمات شرط بندی کند، نه لزوماً صفحات با رتبه برتر در SERP.
به عنوان مثال، این مقاله ای که در حال حاضر می خوانید در نهایت 2800 کلمه است، زیرا برای نوشتن محتوایی که در گوگل، یاهو و بینگ رتبه خوبی داشته باشد، باید هر مرحله از فرآیند را مشخص کند. یک پست وبلاگ 800 کلمه ای آن را بر اساس موضوع مورد نظر کاهش نمی دهد.
با رخ نت آشنا شوید : طراحی لوگو در اصفهان
11. شامل پیوندهای داخلی و خارجی
پیوندهای داخلی برای تجربه کاربر عالی هستند و این می تواند به محتوای شما کمک کند تا بازدیدکنندگان را طولانی تر در وب سایت خود نگه دارید و به صفحه در رتبه بالاتر در SERP کمک کند.
پیوندهای خارجی نیز برای سئو مفید هستند زیرا می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا سودمندی، تخصص و کیفیت صفحات وب شما را تعیین کنند. یک مثال خوب از این موضوع، پیوند دادن به وبسایتهای دیگر بهعنوان مرجع و منابعی است که از دادهها و ادعاهایی که در محتوای خود دارید، نسخه پشتیبان تهیه میکنند. با پیوند دادن به این سایتهای دیگر، نشان میدهید که محتوای شما قابل اعتماد است زیرا به کاربران و الگوریتم Google نشان میدهید که وبسایتهای دیگر در اینترنت با آنچه شما مینویسید موافق هستند (یا مخالف هستند).
توجه: مراقب باشید که به چه سایت هایی لینک می دهید. همیشه مطمئن شوید که آنها از مقامات قابل اعتماد در جایگاه شما هستند. یک وبسایت اغلب بر اساس سایتهایی که به آنها پیوند میدهد مورد قضاوت قرار میگیرد و اگر به سایتهای بیکیفیت زیادی پیوند دهید، آنگاه سایت شما شهرت بدی خواهد داشت و به طور بالقوه از رتبهبندی رنج میبرد.
12. تصاویر خود را بهینه کنید
همیشه یک نام فایل توصیفی و ویژگی متن ALT برای هر تصویری که در محتوای خود قرار می دهید ارائه دهید. سعی کنید تا حد امکان کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این زمینه ها قرار دهید. تنها با یک نام فایل تصویر و ویژگی متن ALT بهینه شده برای هر کلمه کلیدی.
ویژگی متن ALT به شما این امکان را میدهد که متن جایگزین را برای تصویر مشخص کنید، در صورتی که توسط مرورگر وب نمایش داده نمیشود و یک فیلد HTML است که موتورهای جستجو برای اهداف نمایهسازی میخزند. یک فیلد متنی ALT که به درستی بهینه شده باشد به رتبه بندی تصاویر شما در جستجوی تصویر گوگل کمک می کند.
خواندن ادامه مقاله در لینک زیر :