نقد قسمت دوازدهم سریال قورباغه _مینیمال ترین قسمت قورباغه

قسمت دوازدهم سریال قورباغه پخش شد و دیگر چیزی تا پایان اتمام این سریال باقی نمانده ، در هر قسمت هومن سیدی ما را با دنیایی روبرو می کند که دل کندن از آن دشوار است.قسمت دوازدهم سریال قورباغه مینیمال ترین قسمت این سریال نام می گیرد.با همراه باشید با نقد قسمت دوازدهم سریال قورباغه :

Image for post
Image for post

شمس آبادی کیست؟

Image for post
Image for post

در قسمت دوازدهم قورباغه همان طور که پیش بینی می شد ما با رابطه لیلا(فرشته حسینی) و امیر علی شمس آبادی (هومن سیدی ) آشنا شدیم.اما سوالی که مطرح می شود این است که شمس آبادی کیست؟ با توجه به دیالوگ های سریال حدس می زنم که شمس آبادی آقازاده است اما آقا زاده بودن او در سریال مطرح نمی شود.سکانس برخورد لیلا با همسر شمس آبادی در گالری که به او می گوید از کدام جناح هستی این ایده را قوت می بخشد.نحوه ورود لیلا به زندگی شمس آبادی و علاقه اش با او آغاز گر جنایتی است که بسیار شوکه کننده است .بازی فرشته حسینی در این قسمت فوق العاده است.و او به زیبایی توانسته بود شخصیت لیلا را به درستی بازگو کند که برای بازیگری به سن و سال او یک موفقیت بسیار چشمگیر است.

Image for post
Image for post

مینیمال ترین قسمت قورباغه

بدون شک قسمت دوازدهم سریال قورباغه  مینیمال ترین قسمت این سریال است.تمام قاب های این سریال مینیمال هستند.اولین فیلم مینیمال در دنیای سینما فیلمی ژاپنی به نام کوایدان به کارگردانی ماساکی کوبایاشی است که آغاز گر دنیای مینیمال در صنعت سینما بود.استفاده از رنگ های مینیمال ، وجود تنها دو بازیگر در هر سکانس همه از آثاری است که باعث می شود قسمت دوازدهم سریال قورباغه را مینیمال ترین قسمت بنامیم.علاقه هومن سیدی به سینما ژاپن در سکانس های دیگر نیز به چشم می خورد.استفاده از موسیقی فیلم old boy در سکانسی که فرشته حسینی تلفن همراهش را به شمس آبادی می دهد یا استفاده از چکش برای قتل همه نشانه های علاقه او به سینمای ژاپن و کره است.

یکی دیگر از زیباترین موسیقی های متن این قسمت استفاده از موسیقی فیلم یکشنبه غم انگیز به کارگردانی رولف شوبل در سکانس دیدار لیلا با همسر شمس آبادی در گالری است.انتخاب موسیقی های فیلم در قسمت دوازدهم نشان از سلیقه خوب کارگردان و تسلط او بر دنیای مینیمال است.

تصویر برداری

Image for post
Image for post

تصویربرداری قسمت دوازدهم سریال قورباغه نیز از فیلم های ژاپنی و فیلم هتل بزرگ بودا پست الهام گرفته شده است.در فیلم سینمایی هتل بزرگ بوداپست در برخی سکانس ها دوربین از بالا گرفته می شود و در این قسمت نیز در سکانس گالری و برخورد لیلا با همسر شمس ابادی این نکته به چشم می خورد.

قسمت دوازدهم سریال قورباغه را می توان جزو کامل ترین قسمت های سریال چه از لحاظ بازیگری و دوربین ، قاب و هر چیزی که لازمه یک سریال خوب است دانست.عشق و نفرت به خوبی در سریال نمایش داده شده .مونولوگ های سریال به خصوص در سکانس آخر که در مورد دانستن موضوعی که شما می دانید و حالا کسی غیر از شما آن را می داند و می خواهد با دیگری در ارتباط بگذارد در نوع خود بی نظیر است.همه ما در زندگی خود شاید حتی یک بار هم این اتفاق را تجربه کرده باشیم.و با استرس آن آشنا باشیم.بازیگری هومن سیدی در این قسمت یکی از نقاط قوت سریال است.سکانس رستوران و برخورد او با همسرش بسیار فوق العاده است و نشان می دهد سیدی علاوه بر اینکه کارگردان خوبی است بازیگر بسیار توانایی نیز است.

چهار قسمت دیگر داستان هومن سیدی و تیمش به پایان می رسد.بی صبرانه منتظر دیدن قسمت های بعدی سریال هستم.زیرا سیدی در هر قسمت شما را وارد دنیایی می کند که تا به حال نظیرش را در سریال های ایرانی مشاهده نکرده ایم.