اهمیت عکاسی از محصول در وبسایت فروشگاهی

عکاسی از محصول وینا
عکاسی از محصول وینا
عکاسی از محصول وینا

 

اگر قصد دارید با راه اندازی وبسایت فروشگاهی، کسب و کار سنتی خود را وارد فضای بیزینس آنلاین کنید، به شما تبریک می گویم. اما بجز نکات مهم در طراحی سایت، رنگ سازمانی و این موارد، یکی از مهم ترین کار هایی که مستقیما در میزان فروش محصولات شما تاثیرگذار است، عکاسی حرفه ای از محصولات و قرار دادن آنها در معرض دید کاربران می باشد. در ادامه به این می پردازیم که اساسا عکاسی محصول به چه معناست و چه اهمیتی به عنوان پیشران کسب و کار آنلاین در وبسایت های فروشگاهی دارد؟

عکاسی محصول چیست؟

عکاسی لوکیشن محور محصولات
عکاسی لوکیشن محور محصولات
عکاسی لوکیشن محور محصولات

عکاسی محصول، معمولا برای مقاصد تجاری به کار می رود و در آن، عکاس حرفه ای سعی می کند با نورپردازی استاندارد، دوربین های با کیفیت و کمی چاشنی خلاقیت، عکس های تبلیغاتی از محصول بگیرد. استفاده از تصاویر عکاسی شده از محصولات معمولا در کمپین های بازاریابی، خود سایت یا به عنوان پست در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد.

اکثر مشتریان در فروشگاه های آنلاین در ابتدا به دنبال زیبایی بصری محصولات هستند و سپس به دنبال اطلاعات از کالا می گردن؛ از این رو عکاسی حرفه ای از محصولات در وبسایت های فروشگاهی، حرف اول را می زند و باعث شروع جریان خرید مشتریان می شود.

اهمیت عکاسی از محصول در وبسایت های فروشگاهی

اهمیت عکاسی از محصول در وبسایت فروشگاهی
اهمیت عکاسی از محصول در وبسایت فروشگاهی
اهمیت عکاسی از محصول در وبسایت فروشگاهی

اهمیت عکاسی از محصول در تجارت الکترونیک بسیار بالاست. هنگام خرید آنلاین، بر خلاف خرید حضوری کاربران مزیتی ندارند که بتوانند محصول را از نزدیک ببینند یا آن را لمس کنند؛ اما عکاسی از محصولات بخصوص عکاسی حرفه ای لباس این مهم را با حداکثر بازدهی انجام می دهد.

عکاسی محصول مزایای بسیار زیادی از جمله موارد زیر دارد:

  • عکاسی از محصولات شما، تصویر واضحی از آنچه مشتری در نهایت خریداری می کند را به وی نشان می دهد. (مثل اونی که سفارش میدی و اونی که در نهایت میگیری نمیشه!!)
  • تصویری با کیفیت از آنچه محصول شما عرضه می کند مستقیما تاثیر مطلوبی بر ذهنیت مشتری از برند شما می گذارد.
  • تصاویر با کیفیت اعتماد سازی می کنند. سایتی را تصور کنید که تصاویر بی کیفیت و تار از محصول دارد ولی قیمت پایین تری ارائه می دهد. در مقابل وبسایتی با تصاویر زیبا، کار شده و تمیز از محصولات ارائه می دهد اما کمی قیمت بالاتری دارد. طبیعی است اکثر مشتریان آنلاین گزینه دوم را انتخاب می کنند زیرا تصاویر خوب از محصول مستقیما نشان دهنده احترام به شعور مخاطب است.
  • تصاویر خلاقانه عکاسی شده می تواند اندازه چندین صفحه متن حرف برای گفتن داشته باشد.
  • عکس ها یک راه عالی برای ایجاد هویت برند شما هستند.
  • عکاسی محصول مستقیما روی نرخ فروش تاثیر مثبت می گذارد و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
  • عکس های حرفه ای از محصولات می توانند در تمامی کانال های بازاریابی مانند رپورتاژ آگهی، وبسایت، شبکه های اجتماعی و ... مورد استفاده قرار بگیرند.

چند حقیقت جالب در مورد عکاسی محصول

حقایق جالب در مورد عکاسی از محصولات
حقایق جالب در مورد عکاسی از محصولات
حقایق جالب در مورد عکاسی از محصولات
  • 65 درصد کاربران آنلاین، شیفته محتوای تصویری هستند. (تصاویر بیشتر از کلمات تاثیرگذارند.)
  • 90 درصد مشتریان آنلاین وجود تصویر باکیفیت را عاملی مهم در خرید توصیف کرده اند
  • عکاسی حرفه ای از محصول می تواند نرخ تبدیل شما را تا 30 درصد افزایش دهد.
  • عکاسی خلاقانه و جذاب از محصولات احتمال اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی را تا 40 درصد افزایش می دهد.
  • حدود 70 درصد از فعالیت های شرکت های تولید محتوا شامل محتوای تصویری (عکاسی محصول و ویدئو) میشود.

منبع این چند فکت: وبسایت splento