101 ایده بازاریابی برای مشاغل کوچک
اگر یک کسبوکار کوچک راهاندازی میکنید، عامل اصلی موفقیت آن در نحوه بازاریابی آن نهفته است. بازاریابی مشتریان بالقوه را جذب میکند، مشتریان بالقوه خریدار میشوند و خریداران سود میآورند. اما بازاریابی چیزی فراتر از انتشار نام کسب و کار شما در جهان است. طبق مدیریت کسب و کار کوچک ایالات متحده، بازاریابی باید یک ارتباط ایجاد کند:
بازاریابی هر کاری است که یک سازمان برای ایجاد رابطه بین شرکت و مصرف کننده انجام می دهد
این تعریف امروز بیش از هر زمان دیگری مرتبط است، زمانی که مصرف کنندگان در هر مرحله با تبلیغات مواجه می شوند و انتظار می رود که مشاغل درگیر و پاسخگو باشند.
یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که یک صاحب کسب و کار کوچک می تواند انجام دهد این است که برای تهیه یک برنامه بازاریابی وقت بگذارد. یک برنامه بازاریابی به وضوح نشان می دهد که چگونه با اجرای موثر استراتژی بازاریابی خود به مشتریان ایده آل خود دست یابید.
راه های بی شماری برای تبلیغ کسب و کار کوچک شما وجود دارد، بنابراین مهم است که موثرترین تاکتیک ها را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید. در اینجا لیستی از 101 ایده بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک برای چرخاندن چرخ ها وجود دارد.
برنامه ریزی بازاریابی
بازاریابی در مورد یافتن مشتری ایده آل و به اشتراک گذاری پیام شماست: چگونه زندگی آنها را بهتر کنید. برای انجام این کار، باید تحقیق کنید و بازار هدف خود را شناسایی کنید، تصمیم بگیرید که چگونه کسب و کار شما برجسته خواهد شد و یک برنامه تدوین کنید. در اینجا استراتژی هایی برای شروع وجود دارد:
1. یک برنامه بازاریابی برای کسب و کار خود به روز کنید یا ایجاد کنید.
2. دوباره بررسی کنید یا تحقیقات بازار خود را شروع کنید.
3. مخاطب و جایگاه هدف خود را اصلاح کنید.
4. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) بنویسید.
5. ویژگی ها و مشخصات محصول یا خدمات خود را تعریف کنید.
6. برای استفاده در ایجاد پیام های بازاریابی موثر، ویژگی های خود را با مزایا مطابقت دهید.
مواد بازاریابی
با منابع سفارشی که می توانید هم به صورت آنلاین و هم حضوری به اشتراک بگذارید، آماده باشید. شما باید همیشه چیزی همراه خود داشته باشید که نشان دهنده ماموریت و تصویر شرکت شما باشد و بتوانید آن را به یک رهبر تحویل دهید. همین مفاهیم در انجمن های آنلاین نیز اعمال می شود. حضور دیجیتال برای موفقیت بسیار مهم است.
7. کارت های ویزیت خود را ایجاد یا به روز کنید تا از بقیه متمایز شوند.
8. اگر به گسترش این موضوع در صنعت شما کمک می کند، یک جزوه یا بروشور تهیه کنید.
9. یک وب سایت بسازید، چه یک صفحه فرود ساده یا یک تجربه آنلاین چند منظوره.
10. در مورد محصولات تبلیغاتی خلاقیت به خرج دهید و آنها را در نمایشگاه تجاری بعدی یا رویداد شبکه ای که در آن شرکت می کنید به آنها هدیه دهید.
11. مردم به چیزهایی که می توانند استفاده کنند آویزان می کنند، بنابراین چنگال هایی مانند آهن ربا، خودکار، نوت بوک، توپ های استرس و غیره ایجاد کنید.
12. از USP خود برای طراحی های منحصر به فرد استفاده کنید.
شبکه های حضوری
حتی اگر تجارت شما عمدتاً آنلاین است، شبکه سازی را به تاکتیک های بازاریابی خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که موفقیت در کسب و کار مربوط به روابط است و شبکه سازی به شما این امکان را می دهد تا انواع روابطی را ایجاد کنید که منجر به فروش، ارجاع و سایر رشدهای مهم تجاری می شود.
3. یک طرح آسانسور بنویسید.
برای ایجاد یک مسابقه آسانسوری برنده، با قلابی شروع کنید که نمیتوانید از آن چشمپوشی کنید، اجازه دهید اشتیاق شما در آن بدرخشد و دادهها را برای پشتیبانگیری از ادعاهای خود آماده کنید.
14. برای یک کنفرانس ثبت نام کنید.
15. خود را به دیگر صاحبان مشاغل محلی معرفی کنید یا به یک گروه شبکه رسمی مانند Business Network International بپیوندید.
16. یک کارگاه تجاری محلی را برنامه ریزی کنید.
17. به اتاق بازرگانی محلی خود بپیوندید.
18. یک غرفه در نمایشگاه اجاره کنید.
ایمیل مستقیم
پست مستقیم می تواند گران باشد، اما اگر لیستی هدفمند پیدا کنید و پیشنهادات جذابی ارسال کنید، می تواند بسیار موثر و سودآور باشد. در واقع، پست مستقیم منجر به فروش پنج برابر بیشتر از ایمیل می شود
19. یک کمپین پست مستقیم چند قسمتی راه اندازی کنید.
20. چندین رویکرد ایجاد کنید و نامه های خود را تقسیم کنید تا تأثیر را اندازه گیری کنید.
21. شامل یک فراخوان برای اقدام واضح و فریبنده در هر پست مستقیم است.
22. از کارت های پاره کردن، درج ها، لوازم جانبی و پاکت های جلب توجه برای تأثیرگذاری بر روی نامه های خود استفاده کنید.
23. به مشتریان گذشته نمونه های رایگان و سایر مشوق ها بفرستید تا کسب و کار خود را به دست آورند.
تبلیغات
تبلیغات و بازاریابی اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند، اما در واقع آنها دو چیز متفاوت هستند. بازاریابی شامل تمام جنبه های رساندن محصول یا خدمات شما به بازار است. تبلیغات بخشی از بازاریابی است که شامل رساندن پیام شما در مورد محصول یا خدمات شما به بازار است
24. یک نقطه در رادیو بخرید.
25. در نشریه ای که بازار هدف شما خوانده می شود، تبلیغ کنید.
26. یک بیلبورد اجاره کنید.
27. از برچسب یا آهنربا برای تبلیغات روی ماشین خود استفاده کنید.
28. یک آگهی در روزنامه محلی خود بیرون بیاورید.
29. در یک ایستگاه تلویزیون کابلی محلی تبلیغ کنید.
30. فضای تبلیغاتی را در وب سایت مربوطه بخرید.
31. از تابلوی پیاده رو برای تبلیغ محصولات ویژه خود استفاده کنید.
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
حضور معتبر در رسانه های اجتماعی دیگر برای مشاغل کوچک اختیاری نیست. بیشتر مصرف کنندگان انتظار دارند که بتوانند پیشرفت یک شرکت را دنبال کنند، به روز رسانی ها را مشاهده کنند و با جامعه ارتباط برقرار کنند. رسانه های اجتماعی می توانند به تعریف تصویر شما، تبلیغ محصولات، به دست آوردن مشتریان و ایجاد روابط کمک کنند. اما مانند سایر اشکال بازاریابی، شما باید یک ایده محکم از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، کجا آنها را پیدا کنید و چگونه با آنها صحبت کنید، داشته باشید. در نهایت، شما نیاز به یک برنامه رسانه اجتماعی دارید.
مدیریت چندین اکانت رسانه های اجتماعی، پاسخ به نظرات و سوالات کاربران و همگامی با روندها می تواند کار زیادی باشد. اگر با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد، استخدام یک مدیر حرفه ای رسانه های اجتماعی یا برون سپاری کار را در نظر بگیرید.
32. با رسانه های اجتماعی برای تجارت شروع کنید.
33. یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
34. یک URL یا نام کاربری برای صفحه فیس بوک خود دریافت کنید.
35. یک حساب توییتر ایجاد کنید و شروع به دنبال کردن کارشناسان و تأثیرگذاران کنید.
36. در سایر حساب ها پاسخ دهید، بازتوییت کنید یا نظر دهید.
37. پلتفرمهای کمتر شناخته شده یا خاص مانند Foursquare، Pinterest، Reddit یا Tumblr را کاوش کنید.
38. یک نمایه لینکدین برای خود و کسب و کارتان ایجاد کنید.
39. پست های وبلاگ را به طور منظم بنویسید. ارسال نسخه های سفارشی برای پلتفرم های مختلف
40. اگر میخواهید به جمعیت جوانتر دسترسی پیدا کنید، در TikTok ویدیو بسازید.
41. یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید و زیبایی شناسی جذابی ایجاد کنید.
42. برای وبلاگ و محتوای اجتماعی خود یک تقویم تحریریه ایجاد کنید.
بازاریابی اینترنتی
روش های مختلفی برای استفاده از اینترنت برای بازاریابی فراتر از رسانه های اجتماعی وجود دارد. در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد:
43. مطمئن شوید که وب سایت و سایر محتوای آنلاین خود را با استفاده از سئو بهینه کرده اید.
44. با استفاده از تبلیغات گوگل یا فیس بوک یک کمپین پرداخت به ازای کلیک راه اندازی کنید.
45. با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید تا پست های تبلیغاتی به پایگاه کاربران آن ها برسد.
46. یک پست وبلاگ ویدیویی ضبط کنید تا یک چهره را به نام ضمیمه کنید.
47. یک ویدیو در یوتیوب آپلود کنید.
48. فهرست های دایرکتوری آنلاین خود را بررسی کنید و در فهرست های دلخواه قرار بگیرید.
49. در فیس بوک تبلیغ کنید.
50. در لینکدین تبلیغ کنید.
51. Google Analytics را در وب سایت خود راه اندازی کنید.
52. آمار تجزیه و تحلیل را مرور کنید تا در مورد بازار خود و نحوه دستیابی به آن بیشتر بدانید.6
53. از روندهای فعلی و رو به رشد مانند پلتفرم ها یا ابزارهای جدید رسانه های اجتماعی مطلع باشید.
54. درباره بازاریابی جستجوی محلی بیشتر بدانید.
55. شهرت آنلاین خود را پیگیری کنید.
56. در سرویس Help a Reporter Out (HARO) ثبت نام کنید تا برای داستان های رسانه ای مصاحبه کنید.
بازاریابی ایمیلی
کلیک کردن روی "دنبال کردن" در رسانه های اجتماعی آسان است، اما مصرف کنندگان همیشه مشتاق نیستند ایمیل خود را ارسال کنند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، به این معنی است که می خواهند بدانند شما چه چیزی را ارائه می دهید. داشتن یک لیست ایمیل مناسب می تواند در تلاش های بازاریابی شما بسیار ارزشمند باشد.
57. در وب سایت یا وبلاگ خود یک ایمیل انتخاب کنید.
58. یک بارگیری رایگان یا هدیه رایگان ارائه دهید تا افراد را ترغیب کنید تا آدرس ایمیل خود را به شما بدهند.
59. ایمیل های معمولی را به لیست خود ارسال کنید.
60. یک خبرنامه ایمیل ماهانه رایگان راه اندازی کنید.
61. از تست A/B برای اندازهگیری اثربخشی کمپینهای ایمیلی خود استفاده کنید و فهرست را برای هدف قرار دادن بهتر علایق بازار خود تقسیم بندی کنید.
62. امضای ایمیل خود را کامل کنید.
63. از یک سرویس ایمیل برای مدیریت لیست خود استفاده کنید، مانند Mailchimp یا Constant Contact.
مسابقات، کوپن ها و مشوق ها
مردم چیزهای رایگان و تخفیف را دوست دارند. اگر بتوانید آن مقدار سروتونین را که همراه با چیزهای رایگان ارائه می شود، یا برنده شدن در یک مسابقه تهیه کنید، یک طرفدار جدید خواهید داشت.
64. مسابقه ای را شروع کنید.
65. یک کوپن ایجاد کنید.
66. یک برنامه پاداش "خریدار مکرر" ایجاد کنید.
67. یک برنامه قدردانی از مشتری یا سفیر برند را شروع کنید.
68. برنامه مشتری ماه ایجاد کنید.
69. یک نمونه رایگان بدهید.
70. یک برنامه وابسته را شروع کنید.
هدایا و مسابقات معمولاً تحت مقررات ایالتی و فدرال قرار می گیرند. قبل از اجرای هر هدیه ای، مطمئن شوید که از تمام قوانین مناسب پیروی می کنید.
ایجاد رابطه
بیشتر بازاریابی در مورد ایجاد آگاهی از کسب و کار شما است. اما وقتی توجه مردم را به خود جلب کردید، باید اعتماد و ارتباط برقرار کنید، چه از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی.
71. نظرسنجی رضایت مشتری ارسال کنید.
72. درخواست معرفی کنید.
73. ارجاع دهید.
74. به ترویج یا اختصاص دادن وقت خود برای یک رویداد خیریه کمک کنید.
75. اسپانسر یک تیم ورزشی محلی.
76. محصولات و خدمات خود را با سایر مشاغل محلی تبلیغ کنید.
77. به یک سازمان حرفه ای بپیوندید.
78. تبلیغات بعدی تعطیلات خود را برنامه ریزی کنید.
79. هدایای تعطیلات را برای بهترین مشتریان خود برنامه ریزی کنید.
80. برای مشتریان خود کارت تولد بفرستید.
81. در مورد یک سرمایه گذاری مشترک به یک همکار نزدیک شوید.
82. جوایز مارک دار را برای جمع آوری کمک های محلی اهدا کنید.
83. یک مربی شوید.
"فروش دیگر برای فروش نیست، بلکه ایجاد اعتماد و آموزش است." — Siva Devaki، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل MassMailing, Inc.7
بازاریابی محتوا
ارائه محتوای سرگرم کننده می تواند افراد را به سمت کسب و کار شما جذب کند، جایی که می توانید آنها را برای خرید ترغیب کنید. اما برای فراتر رفتن از تبلیغات صرف، حتما چیزی مفید و مرتبط به خواننده یا بیننده ارائه دهید.
84. یک کنفرانس تلفنی یا وبینار رایگان برنامه ریزی کنید.
85. پادکست را شروع کنید.
86. یک بیانیه مطبوعاتی را به رسانه های محلی یا خدمات ارتباطی مانند PR Newswire.8 ارسال کنید
87. محتوای خود را برای اشتراک گذاری در مکان های دیگر تغییر دهید. به عنوان مثال، محتوای YouTube را برای اینستاگرام، TikTok یا فیس بوک به هم متصل کنید.
88. نسخه فروش خود را با یک چرخش داستان سرایی بازنویسی کنید.
89. کتاب خود را منتشر کنید.
راهنما بازاریابی
بازاریابی می تواند یک شغل تمام وقت باشد، بنابراین اگر جنبه هایی از بازاریابی شما وجود دارد که دوست ندارید یا در آن مهارت ندارید، کمک بگیرید.
90. مشاور بازاریابی استخدام کنید.
91. یک کارشناس روابط عمومی استخدام کنید.
92. یک کپی رایتر حرفه ای استخدام کنید.
93. یک شرکت بازاریابی موتور جستجو را استخدام کنید.
94. یک کارآموز یا دستیار مجازی برای کمک به کارهای بازاریابی روزانه استخدام کنید.
95. اگر بودجه کمی دارید، از برنامه ها و ابزارهای بازاریابی برای خودکار کردن برخی کارها، مانند برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی، استفاده کنید.
ایده های بازاریابی منحصر به فرد
بسیاری از بازاریابی ها به معنای متمایز کردن کسب و کار شما از سایرین است. خلاق بودن یا تحریک آمیز بودن می تواند راهی موثر برای جلب توجه باشد.
96. با یک نام تجاری مکمل یا محصولی که همگام با شما کار می کند و تبلیغ متقابل می کند، شریک شوید.
97. یک طلسم تجاری برای کمک به تبلیغ برند خود ایجاد کنید.
98. با استفاده از الگوی کسب و کار خود، یک کلاس بازاریابی یا استارتاپ رایگان برای مخاطبان هدف برگزار کنید.
99. برای اقلام پوشیدنی مارک دار پرداخت کنید.
100. یک کار رنگ مارک دار با پوشش کامل روی خودروی شرکت خود انجام دهید.
101. در آموزش کسب و کار آنلاین ثبت نام کنید تا همه مهارت های قابل فروش خود را اصلاح کنید، گسترش دهید و به خوبی تنظیم کنید.
سوالات متداول
یک کسب و کار کوچک چقدر باید برای بازاریابی هزینه کند؟
بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید، اما اگر ترجیح می دهید احتیاط کنید، اکثر مؤسسات مالی موافق هستند که برای شرکت های تجاری-مصرف کننده، صرف حدود 5 تا 10 درصد از درآمد شما برای بازاریابی محدوده محتاطانه ای است.
چگونه می توان یک برنامه بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک تهیه کرد؟
ابزارها و منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند. اداره کسب و کارهای کوچک ایالات متحده راهنمایی های کلی را در قالبی به خوبی سازماندهی شده ارائه می دهد. 10 SCORE برای یک رویکرد شخصی تر، راه اندازی کسب و کارهای کوچک را با مربیان مطابقت می دهد.
استراتژی موقعیت یابی چیست؟
استراتژی موقعیت یابی یا موقعیت یابی در بازار، روشی را توصیف می کند که شما تصویر برند یا محصول خود را از رقبا متمایز می کنید. این امر بر ادراک خریداران شما به روش های بسیار خاص، استراتژیک و هنرمندانه تأثیر می گذارد تا یک برند یا هویت محصول ایجاد کند.
میانگین بازده سرمایه گذاری برای بازاریابی مشاغل کوچک چقدر است؟
وقتی تازه شروع به کار می کنید، قبل از اینکه سود را مشاهده کنید، سربار پرداخت می کنید، و ممکن است برای اصلاح استراتژی بازاریابی خود کمی تمرین لازم باشد. با این حال، ROI 15٪ -30٪ به طور کلی توسط اکثر کارشناسان مالی برای مشاغل کوچک سالم در نظر گرفته می شود.