چگونه استراتژی رسانه ای خود را ایجاد کنید

هنگام تلاش برای جلب توجه یک مخاطب خاص، مهم است که اطلاعات جمعیتی دقیقی را که می‌خواهید جذب کنید و اینکه چه چیزی آنها را به مؤثرترین شکل جذب می‌کند، مهم است. استراتژی رسانه ای یک برنامه عملی است که به کسب و کار شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسد و نرخ تبدیل کلی مشتری را بهبود بخشد.

 

نرخ تبدیل درصدی از افرادی است که پس از درگیر شدن با وب سایت شما یا هر شکل دیگری از رسانه که فراخوانی برای اقدام ایجاد می کند، اقدام دلخواه را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک هدف ممکن است فروش مستقیم باشد. بنابراین، این نرخ بر اساس استراتژی رسانه ای شما، تعداد افرادی است که از وب سایت شما بازدید می کنند، تقسیم بر تعداد افرادی که خرید انجام می دهند. گاهی اوقات اهداف بلند مدت هستند - مثلاً تولید سرنخ یا دریافت اشتراک در خبرنامه شرکت

 

هدف از یک استراتژی رسانه ای

دلیل یک استراتژی رسانه ای بستگی به آنچه شرکت امیدوار است با آن به دست آورد. بهبود روابط عمومی نیازمند رویکردی متفاوت نسبت به افزایش سود است. با این حال، هر دو را می توان با استفاده از یک برنامه رسانه ای کامل و خاص با جدول زمانی مشخص و اشکال متمایز رسانه (تلویزیون، رادیو، چاپ، پادکست، وب سایت، اجتماعی و غیره) برای دستیابی به اهداف تجاری خاص به دست آورد.

 

همه راهبردهای رسانه ای در حین ایجاد رویکرد یکسانی دارند. همه آنها باید اهداف مشخص و جمعیت شناسی خاصی را در ذهن داشته باشند. با این حال، یک استراتژی که برای افزایش آگاهی در مورد یک موضوع یا شرایط خاص اجرا می‌شود، معمولاً با استراتژی مورد استفاده برای تبلیغ نسخه آتی یک محصول یا فیلم متفاوت است. در حالی که تبلیغات خدمات عمومی برای یک موضوع ممکن است در یک سینما در طول اکران جدید روی صفحه نمایش داده شود، تبلیغ فیلم نیاز به یک استراتژی رسانه ای دارد که مخاطب را به سمت نمایش بکشاند.

 

به طور فزاینده ای، ترکیبی از رسانه ها برای افزایش فرکانس دریافت پیام مورد نیاز است. گاهی اوقات به این طرح رسانه ای یکپارچه می گویند. برای مثال فیلم، ممکن است به معنای رادیو، بیلبورد، وب‌سایت، اجتماعی، یا تبلیغی در فروشگاه باشد که نوعی انگیزه برای تحریک رفتار مورد نظر برای بردن مردم به تئاتر باشد.

 

 

اجزای استراتژی رسانه

این مراحل در ایجاد طرح رسانه ای شما هستند:

 

تحقیق کنید و بازار هدف خود را شناسایی کنید: جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر در مورد بازار هدف خود بدانید، استراتژی بازاریابی کلی شما موثرتر خواهد بود. بازار خود، مکان و نحوه گذراندن وقت خود و رسانه ها و پیام رسانی را برای دسترسی موثرتر به آنها شناسایی کنید. به عنوان مثال، بازاریابی از طریق اپلیکیشن های موبایل و رسانه های اجتماعی برای دستیابی به جمعیت نوجوان موثرتر از تبلیغات در رسانه های چاپی و سنتی است.

 

اهداف و اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید: هدف و اهداف کلی بازاریابی خود را در طول فرآیند ایجاد استراتژی در نظر داشته باشید. اینها باید قابل اندازه گیری و مشخص باشند. از متد SMART استفاده کنید که مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Realistic, and Time-Based است. هدف ساده «درآمد بیشتر» را می‌توان اندازه‌گیری کرد، اما «افزایش سود تا 20 درصد تا سه ماهه سوم» یک هدف بسیار خاص‌تر است – و راهی برای ایجاد یک جدول زمانی ارائه می‌دهد که شما را در مسیر نگه می‌دارد.

 

بودجه بازاریابی خود را تعیین کنید: بودجه بازاریابی نیز بخشی از استراتژی رسانه ای شما است. بدون بودجه، ممکن است هزاران دلار برای یک مشکل پرتاب شود و راه حل روشنی به دست نیاید. داشتن یک بودجه معین شما را تشویق می کند تا به هر تاکتیکی فکر کنید و در حل مسئله خلاق تر باشید. از شما در برابر خرج کردن یا خرج کردن پولی که ندارید محافظت می کند.

 

پیام خود را بسازید: پیشنهاد بازاریابی مشکل مشتری است که کسب و کار شما حل خواهد کرد و چگونه آن را انجام خواهد داد. پیام بر اساس تحقیقات شما در مورد آنچه که برای مخاطبان هدف جذاب است، است. شما می توانید پیام های مختلفی برای اهداف مختلف داشته باشید که همگی در یک موضوع مرتبط هستند. به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام قرار دهید.

 

از نتایج خود بیاموزید: موثرترین استراتژی های رسانه ای در طول زمان تکامل می یابند. اگر یک استراتژی راه‌اندازی کنید که نتایج تجاری مورد انتظار را نداشته باشد، شرکت شما می‌تواند از جایی که اشتباه کرده است درس بگیرد و راه‌اندازی‌های بعدی را بهبود بخشد.

 

به همین دلیل است که دانستن اینکه به دنبال چه چیزی هستید و اندازه گیری نتایج بسیار مهم است. این داده ها به بهبود استراتژی رسانه ای آینده کمک می کند.