لنت ترمز چیست؟

در حالی که سیستم ترمز اتومبیل از اجزای مختلفی مانند روتور ، کولیس ، مایع هیدرولیک ، سیلندر ، شیلنگ تشکیل شده است ، نکته ای که اکثر ما با شنیدن کلمه "ترمز" در مورد آن فکر می کنیم ، لنت ترمز است.

در حالی که تمام اجزای سیستم به یک اندازه مهم هستند اگر قسمتی خراب شود ، کل سیستم از کار می افتد این لنت ترمز است که مسلماً کار سختی را انجام می دهد.

هنگامی که پدال ترمز فشار می دهیم ، اجزای سیستم با فشار هیدرولیکی با هم کار می کنند تا لنت ترمز را به سمت روتور فشار دهند و ماشین را مجبور به کاهش سرعت می کنند. سطح اصطکاک و گرمای ایجاد شده توسط لنت گرفتن روتور بسیار زیاد است و سایش ناشی از آن به همین دلیل است که این جز سیستم ترمز است که باید بیشتر اوقات تغییر کند.

لنت های ترمز نسبتاً کوچک هستند ، تقریباً به اندازه کف دست بزرگسالان و از دو عنصر تشکیل شده اند ، صفحه پشتی و مواد اصطکاک که به آن صفحه متصل شده اند. مواد اصطکاک بخشی از لنت است که به سمت روتور رانده می شود.

 

نوع لنت های ترمز

چندین نوع مختلف لنت ترمز وجود دارد که تفاوت آنها در اندازه و ترکیب ماده اصطکاک است.

 

ارگانیک، آلی

لنت های ترمز ارگانیک از ترکیبی از الیاف و مواد تشکیل شده اند - مانند لاستیک ، کربن ، فایبرگلاس و کولار که همراه با رزین نگه داشته می شوند.

لنت های ارگانیک نسبتاً ساکت و سایندگی کمتری در برابر روتورهای ترمز به دلیل ترکیب غیر فلزی دارند. این لنت ترمز ها از ارزانترین لنت های موجود در بازار هستند. به دلیل قیمت و قابلیت استفاده برای استفاده عادی و روزمره از محبوبیت بالایی برخوردارند اما در برابر سایش کمترین مقاومت را دارند.

 

نیمه فلزی

مواد اصطکاک روی یک پد نیمه فلزی از ترکیبی از الیاف فلزی همراه با رزین ها و مواد پرکننده مانند گرافیت تشکیل شده است. انواع مختلفی از لنت نیمه فلزی وجود دارد که ترکیب مواد اصطکاک بسته به نوع کار لنت ترمز متفاوت است. به عنوان مثال ، یک ماشینممکن است دارای یک لنت ترمز نیمه فلزی باشد ، اما ترکیب آن متفاوت باشد با آنهایی که در یک ماشین سواری استاندارد نصب می شوند.

لنت های ترمز نیمه فلزی عملکرد ترمز خوبی را در طیف وسیعی از دما ارائه می دهند و فلز به خوبی گرما را هدایت می کند ، که به خنک شدن سریعتر کمک می کند. مقاومت آنها در برابر محو شدن ترمز و گرم شدن بیش از حد از لنت های آلی است اما گران ترند و ساینده تر و پر سر و صدا هستند.

 

سرامیکی

لنت های ترمز سرامیکی از یک ماده سرامیکی بادوام تشکیل شده اند که اغلب دارای الیاف مس در ترکیب هستند.

گرچه گرانترین نوع لنت ترمز هستند ، اما در انتقال گرما به اندازه نیمه فلزات مهارت ندارند ، اما کم صدا هستند ، عملکرد مطلوبی را در طیف وسیعی از شرایط محیطی ارائه می دهند ، دوام بیشتری دارند و تمایل دارند برای تولید گرد و غبار (باقی مانده ای که در هنگام ترمز از بین می رود) نسبت به انواع دیگر لنت ها.

 

کدام صفحه های ترمز برای من مناسب است؟

این امر بیشتر به ماشین ، محیطی که در آن رانندگی می کنید و سبک رانندگی شما بستگی دارد. یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا که بیشتر در یک منطقه تپه ای و یا پرتردد و در مکانی که باران زیادی می بیند رانده می شود ، به یک نوع لنت ترمز متفاوت برای اتومبیل خانوادگی که در یک شهر گرم و گرم در اطراف شهر رانده می شود ، نیاز دارد.

البته اتومبیل شما با مجموعه ای از لنت های کارخانه مجهز شده است که توسط سازنده مناسب تشخیص داده شده است. با جایگزینی مستقیم برای آن ها احتمالاً خیلی اشتباه نخواهید کرد. با این حال ، اگر می خواهید بفهمید که آیا لنت های پس از فروش به درد شما می خورند ، بهترین گزینه این است که با یک متخصص یا مکانیک ترمز واجد شرایط صحبت کنید و یا از فروشگاه اینترنتی لنت ترمز مشورت بگیرید. در مورد گزینه های مربوط به سبک رانندگی ، محیط محلی و غیره را بحث کنید. شما واقعاً نمی خواهید با چیزی به اندازه سیستم ترمز گیر بیفتید ، بنابراین تهیه لنت های مناسب یک ضرورت است و به نظر می رسد صحبت با یک حرفه ای کاملا منطقی است.

https://lent.ir/product-category/لنت-ترمز-تویوتا-toyota/