سوالات متداول درباره لنت ترمز
به عنوان مناسب ترین ویژگی ایمنی در خودروی شما، مهم است که به ترمزهای خودرو خود اهمیت دهید و درک درستی از آن داشته باشید.
هر چند وقت یک بار باید لنت ترمز را عوض کنم؟
به طور معمول، هر 50000 مایل برای تعویض لنت ترمز اقدام شود. با این حال، این تعداد می تواند بر اساس چند عامل مختلف متفاوت باشد. کیفیت ترمزها، محیطی که در آن رانده می شود و عادات راننده همگی می توانند بر مدت زمان ماندگاری لنت ترمز شما تأثیر بگذارند. اطمینان حاصل کنید که مکانیک خود را در طول تعمیر و نگهداری معمولی لنت ترمز خود را برای اطمینان از کیفیت آنها و مایل های باقی مانده بررسی کنید.
چرا ترمزهای من صدای جیر جیر می کنند؟
صدای جیر جیر می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. اگر خوش شانس باشید، جیرجیر ناشی از رطوبت و کثیفی است که روی روتورها جمع شده است. این بدان معناست که ترمزهای شما هنوز فعال هستند. با این حال، صدای جیر جیر میتواند ناشی از ساییدگی بیش از حد لنتها، روتورهایی که یکپارچگی خود را از دست میدهند یا بسیاری از مشکلات دیگر باشد. صدای ترمزهای شما در صورتی که مکرر باشد و بیش از یک روز طول بکشد، باید فوراً بررسی شود.
کدام ترمز بیشتر کار را انجام می دهد؟
وقتی ترمز می زنید، وزن ماشین شما به سمت جلو تغییر می کند. به همین دلیل ترمزهای جلو بیشترین کار را انجام می دهند. خودروها معمولاً مجهز به ترمزهای دیسکی در جلو هستند تا اطمینان حاصل شود که می توانند این فشار ترمز اضافی را تحمل کنند. ترمزهای طبلی معمولاً در عقب خودرو یافت می شوند.
آیا ترمزها بدون روغن ترمز می توانند کار کنند؟
ترمزها برای کار کردن به مایعی نیاز دارند که از طریق خطوط ترمز شما رانده می شود. به همین دلیل است که همیشه سطح روغن ترمز خود را چک کنید. همچنین، اگر لنت ترمز را به تنهایی تعویض کردید، سعی کنید با خطوط ترمز تداخل نداشته باشید. هنگامی که مایع از خطوط ترمز آزاد شد، قبل از اینکه بتوانید مایع را دوباره به سیستم اضافه کنید، سیستم باید تخلیه شود. اگر قرار بود هنگام تعمیر ترمز، روغن ترمز را از دست بدهید و به سادگی آن را از طریق مخزن روغن ترمز به داخل آن اضافه کنید، می توانید هوا را به خطوط ترمز وارد کنید. این می تواند باعث شود که دفعه بعد که مجبور به ترمز شدید هستید، ترمزهای شما از کار بیفتد. تخلیه و پر کردن مجدد سیستم خط ترمز بدون ابزار مناسب دشوار است، بنابراین حتما این کار را به متخصصان بسپارید.
چرا هنگام توقف ترمزهای من می لرزد؟
ترمزهای ارتعاشی معمولاً توسط روتورهایی که تاب برداشته اند ایجاد می شوند. روتورها در صورت قدیمی بودن، تمایل به ترمز شدید یا گرم شدن بیش از حد ممکن است دچار پیچ و تاب شوند. همه این شرایط باعث میشود که روتورها دیگر کاملاً صاف نباشند و وقتی لنتهای شما روی آنها فشار میآورند، باعث ایجاد اثر شاتر میشود. در حالی که خودروی شما هنوز می تواند با روتورهای تاب دار ترمز کند، بر طولی که برای توقف وسیله نقلیه شما طول می کشد تأثیر می گذارد. سعی کنید روتورهای تابدار را فورا تعمیر کنید.
اگر با هر یک از مشکلات ذکر شده در بالا مواجه هستید، تماس بگیرید و برای قرار ملاقات با ما تماس بگیرید. . خوشحال میشیم که کمک کنیم