رسیدن به اکسپلور در سال 2022

رسیدن به اکسپلور میتونه یکی از بهترین اتفاقاتی باشه که برای یه اینستاگرامر میوفته. برای این که این اتفاق بیوفته، باید شرایط زیادی مهیا بشه. حالا این شرایط چیه و رسیدن به اکسپلور در سال 2022 ممکنه یا نه رو در ادامه ی مقاله همراه با ما بخونین.

اکسپلور اینستاگرام چیه؟

به غیر از صفحه اصلی اینستاگرام، یه صفحه با علامت ذره بین هم هست که میشه توی اون انواع مختلف پست ها رو دید. این فضا برای این ایجاد شده که کاربرا با محتواهای جدید هم برخورد داشته باشن. این بخش از اینستاگرام از همون اول مورد علاقه ی خیلی از اینستاگرامرها بوده. رسیدن به این قسمت به معنای دسترسی به کلی بازدیدکننده ی جدیده و این هم یعنی مشهوریت و درآمد بیشتر. اما چی تعیین میکنه که چه کسی به اکسپلور برسه و چه کسی نرسه؟

الگوریتم اینستاگرام چیه؟

اینستاگرام یه محیط خیلی گسترده است که توسط یه هوش مصنوعی کنترل میشه. این هوش مصنوعی یا الگوریتم جوری طراحی شده که پست ها رو تشخیص بده، ارزیابی کنه، بهشون امتیاز بده و بر اساس همین امتیاز اونا رو به کاربرا نشون بده.

پست هایی که امتیاز بالاتری دارن معمولا به اکسپلور میرسن. اما این امتیاز بندی اصول خاص خودش رو داره که دونستن اونا میتونه به هر کسی کمک کنه تا کار راحت تری برای رسیدن به اکسپلور داشته باشه. موارد مورد توجه الگوریتم شامل:

  1. زمینه ی مورد علاقه ی کاربر
    پست شما در اکسپلور به کسانی نشان داده خواهد شد که به زمینه ی کاری شما علاقه دارند. البته همین موضوع است که اکسپلور را تبدیل به یک فرصت طلایی میکند.
  2. تعامل کاربر با شما
    اگر شما با کاربری تعامل داشته باشید که شما را فالو نکرده باشد، احتمال این که پست های بعدی شما به اکسپلور او برسد بسیار زیاد خواهد بود. البته این تعامل میتواند از طریق دایرکت باشد یا جواب دادن به کامنت شما زیر پست شلوغ. اینستاگرام این نقاط را به هم وصل میکند و ساختار اکسپلور افراد را می سازد.
    البته کارهایی مانند بازدید از پروفایل هم میتواند در این دسته قرار گیرد. برای این کار هم میتوانید از عکس پروفایل جذاب استفاده کنید و زیر پست های شلوغ کامنت بنویسید. با این کار خواهید دید که چقدر رشد شما سرعت میگیرد و راه رسیدن شما به اکسپلور چقدر هموارتر میشود.
  3. تعامل کاربر با محتوا
    احتمالا خود شما هم متوجه این قضیه شده اید که کاربرانی که شما را از طریق هشتگ یا موارد دیگر پیدا کرده اند، در صورت این که برای شما کامنت بگذارند یا پست شما را لایک کنند، باعث میشوند شما به اکسپلور آن ها برسید.
  4. زمان
    یکی از مهم ترین المان های رسیدن به اکسپلور زمان است. به این صورت که احتمال رسیدن شما به اکسپلور با گذشت زمان کمتر و کمتر می شود. 

چه ترفندهایی را میتوان برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام استفاده کرد؟

جلب توجه الگوریتم و رسیدن به اکسپلور نیازمند برخی حرکت‌ها و ترفندهاست که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  1. تولید محتوای مناسب
    به قول اساتید تولید محتوا، محتوا پادشاه است. باید بدانید که هر قدر هم که به اصول و قواعد الگوریتم مسلط باشید، اگه تولید محتوای خوبی نداشته باشین نمیتونین به هدف خودتون برسین.
  2. تحریک کاربر به تعامل 
    محتوایی از دید الگوریتم خوب است که کاربرها با آن تعامل داشته باشند. همانطور که در بالا گفتیم اگر کاربران با شما در ارتباط باشند، احتمال رسیدن به اکسپلور افزایش پیدا میکند. این کار که بیشتر با CTA شناخته میشه، بیشتر یه هنر تلقی میشه؛ پس مطمئن باشین که وقت گذاشتن و مسلط شدن به اون میتونه ارزشش رو داشته باشه.
  3. فعالیت بیشتر در اینستاگرام
    یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به اکسپلور، در ارتباط بودن با افراد بیشتر است. برای این کار شما میتوانید در زیر پست های دیگران کامنت هایی بنویسید که ریپلای زیادی میخورند. در این صورت شما به سادگی به اکسپلور بسیاری از آن ها میرسید. البته اگر این کار را در پیج هایی انجام دهید که زمنیه ی کاری آن ها به شما نزدیک است، احتمالا بازخورد مثبت خیلی بیشتر میشود.
  4. ویرایش یا حذف پست
    اگه شما بدونین که قراره پستتون چطوری باشه، دیگه بعد از ارسال نیازی به ادیت کردنش نخواهید داشت. حتما یادتون باشه که پست شما در چند ساعت اولی که ارسال شده، خیلی به تغییرات حساسه. اگه میخواین شات کنین، بهتره که این زمان ها این کار رو انجام بدین. با این کار شما خیلی راحت میتونین آمار پست رو بالا ببرین و راحت تر الگوریتم رو قانع کنین که پستتون ارزش داره که به اکسپلور برده بشه.
  5. استفاده از هشتگ درست
    هشتگ ها یه فرم خیلی قدیمی از جستجو هستن که هنوز هم میتونن خیلی کاربرد داشته باشن. اگه تا حالا تونسته باشین که ترکیب درست از هشتگ بچینین، میبینین که بازدیدهای شما خیلی خوب بالا میره. این بالا رفتن ها مثل یه سیگنال خیلی قوی توجه الگوریتم رو جلب میکنه تا شما بتونین به جمع پست های برگزیده برید.
  6. لوکیشن
    استفاده از لوکیشن جاهای شلوغ میتونه روی اکسپلور افراد اون منطقه تاثیر بزاره. شما با گذاشتن یه لوکیشن نسبتا با ربط به پست، میتونین وضعیت خودتون رو بین رقبا بهتر کنین. فقط فراموش نکنین که اگه پستتون لوکیشن نداره، الکی لوکیشن نزنین.
  7. فوت کوزه گری: کیفیت بالا
    فراموش نکنین که هیچ چیز نمیتونه جای کیفیت رو بگیره. اگه شما محتوای خودتون رو با کیفیت بالا بسازین، کار خیلی راحتی برای جلب توجه کاربرا خواهین داشت. پس هرگز این نکته رو فراموش نکنین. کیفیت قرار نیست فقط توی لنز دوربین شما باشه. این که شما برای ادیت این محتوا وقت کافی بزارین، ادیت های ترند رو یاد بگیرین و همیشه محتوای دست اول تحویل کاربر بدین، خودش کیفیت حساب میشه.
    البته باید بگم که کیفیت بالا هم یکم زیادی کلی شد، اما امیدوارم تونسته باشم منظور خودم رو انتقال بدم.

جمع بندی

رسیدن به اکسپلور اینستاگرام اونقدر هم که به نظر میرسه کار سختی نیست. فقط کافیه به اصول و قواعد اون مسلط بشین. این که این کار چقدر طول میکشه کاملا بستگی به خود ادمین داره. امیدوارم که با خوندن این مقاله تونسته باشین راه خودتون برای رسیدن به هدفتون رو پیدا کنین. از این که تا آخر این مقاله با ما همراه بودین از شما ممنونیم. اگه راه دیگه ای برای رسیدن به جمع پست های منتخب میشناسین، خوشحال میشیم که زیر همین پست برامون بنویسین تا بقیه هم ازش مطلع بشن.