بهترین سایت های خارجی و ایرانی اشتراک گذاری ویدیو در سال 2021

در دنیای امروزی،فراگیری اینترنت باعث محبوبیت و اشتیاق افراد به سایت ها و اپلیکیشن های ویدئو محور شده به طوریکه کاربران ساعت ها در این پلتفرم ها به تماشای ویدئوهای مختلف طنز، آموزشی و… می پردازند. این پلتفرم ها بر اساس ویژگی حیاتی هر انسان یعنی تمایل به دیدن و دیده شدن و همچنین سادگی انتقال مفاهیم از طریق ویدیو ساخته شده اند.

اگر شما هم جزئی از افرادی هستید که ساعت زیادی را در پلتفرم های ویدیویی به تماشا می نشینید و یا تولیدکننده محتوا هستید و به دنبال راهی برای انتشار محتوای ویدیویی خود می گردید با ما همراه باشید تا با بهترین بسترهای تماشا و اشتراک گذاری ویدیو ایرانی و خارجی آشنا شویم.

سرویس های خارجی اشتراک گذاری ویدیو

1- یوتیوب (Youtube)

تو دنیا کمتر کسی هست که اسم یوتیوب به گوشش نخورده. یوتیوب یکی از محبوب‌ترین و معروف ترین سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان است. در این سایت همه جور محتوای ویدیویی که به دنبالش هستید را می توانید به راحتی پیدا کنید، از ویدیوهای خنده‌دار و پرطرفدار گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی محبوب و فیلم‌های هالیوودی . شاید به خاطر همین ویژگی یوتیوب هست که از اون به عنوان موتور جستجوی ویدیو نیز یاد می شود.

جهت ورود یه یوتیوب کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۲۰۰۵

رتبه جهانی: ۲

صاحب امتیاز: گوگل

تعداد بازدید ماهانه: بیش از دو میلیارد نفر در ماه از این پلتفرم بازدید می کنند

میزان ساعت تماشا روزانه: بیش از یک میلیارد ساعت

تعداد آپلود در دقیقه: هر دقیقه بیش از ۵۰۰ ویدیو در یوتیوب آپلود می شود

مزایا و معایب یوتیوب

–  استفاده و تماشای ویدیوها رایگان است اما برای حذف تبلیغات درون ویدیوها و یا دانلود ویدیوها باید اشتراک ماهانه تهیه کنید.

– امکان درآمد زایی برای تولیدکنندگان محتوا وجود دارد

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– قوانین سخت گیرانه به خصوص در رابطه با حق کپی رایت

– رابط کاربری زیبا و آسان

– مخاطبان پرشمار

– امکان پخش زنده ( استریم)

– امکان اشتراک گذاری ویدیو در رسانه های دیگر یا سایت شما

– امکان تبلیغ برند و کسب و کار

– مصرف اینترنت بالا

– پشتیبانی از ۷۰ زبان زنده دنیا

– کیفیت بالا و تنوع ویدیو ها

2- دیلی موشن (Dailymotion)

دیلی موشن یک ماه پس از یوتیوب تاسیس شد و همچنان یکی از رقبای اصلی آن است. این پلتفرم پس از یوتیوب محبوب ترین سایت اشتراک گذاری است. در این پلتفرم می توانید آخرین اخبار، موسیقی و ویدیوهای سرگرم کننده و … را با کیفیت بالا به تماشا بنشینید.

جهت ورود یه دیلی موشن کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۲۰۰۵

رتبه جهانی: ۳۲۰

صاحب امتیاز: شرکت ویوندی

تعداد بازدید ماهانه: بیش از ۳۰۰ میلیون نفر

مزایا و معایب دیلی موشن

– استفاده و تماشای ویدیوها رایگان است

– امکان درآمد زایی

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– رابط کاربری مناسب

– امکان پخش زنده ( استریم)

– امکان اشتراک گذاری ویدیو در رسانه های دیگر یا سایت شما

– محدودیت آپلود ۱۰ ویدیو در روز

– محدویدیت آپلود ویدیو تا سقف ۲ گیگابایت

– پشتیبانی از ۲۴ زبان زنده دنیا

۳- ویمیو (Vimeo)

یکی از پلتفرم هایی که با تمرکز بر کیفیت ویدیوهای آپلودی و ارائه خدمات رایگان پیشرفت خوبی داشته و حتی توانسته بود زمانی جزو رقبای اصلی یوتیوب هم شود پلتفرم ویمیو بوده است.

جهت ورود یه ویمیو کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۲۰۰۴

رتبه جهانی: ۱۵۶

صاحب امتیاز: جیک لودویک ، زک کلاین

تعداد بازدید ماهانه: بیش از ۲۸۰ میلیون نفر

مزایا و معایب ویمیو

– استفاده و تماشای ویدیوها رایگان است

– امکان درآمد زایی ندارد

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– امکان پخش زنده ( استریم)

– امکان اشتراک گذاری ویدیو در رسانه های دیگر یا سایت شما

– محدودیت آپلود هفتگی ۵۰۰ مگابایت برای پلن رایگان

– محدودیت اپلود ۱۰ ویدیو در روز

۴- توییچ (Twitch)

توییچ یکی از پیشروترین سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان ویژه گیمرها با هر سنی است. اگر شما فردی هستید که عاشق تماشای پخش زنده بازی های رقابتی و یا گیم پلی بازی های مختلف هستید، توییچ می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

جهت ورود یه توییچ کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۲۰۱۱

رتبه جهانی: ۳۷

صاحب امتیاز: شرکت آمازون

تعداد استریمرها:  ۳.۸ میلیون استریمر در سراسر دنیا

بازدید ماهانه: حدود ۴۰۰ میلیون نفر

مزایا و معایب توییچ

– امکان درآمد زایی از طرق مختلف دارد

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– امکان پخش زنده ( استریم)

– بستری منایب برای گیمرها و علاقه مندان به گیم

– محدودیت بارگزاری ۱۰۰ ویدیو در روز

– امکان تماشا و استفاده از ویدیوها به صورت رایگان

– امکانات متنوع برای استریم گیم

– رابط کاربری زیبا و آسان

۵- تیک تاک (Tiktok)

تیک تاک یک پلتفرم ویدیو محور است که درچین ساخته شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها در بین جوانان تبدیل شد و روز به روز نیز به محبوبیت و تعداد کاربران آن افزوده می شود. این شبکه اجتماعی به نوعی رقیب سرسخت اینستاگرام هم به شمار می رود. تیک تاک امکان آپلود ویدیوهای کوتاه حداکثر ۶۰ ثانیه ای خلاقانه با پس زمینه، افکت ها و فیلترهای مختلف را می دهد.

جهت ورود یه تیک تاک کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۲۰۱۶

رتبه جهانی: ۶۳

صاحب امتیاز: شرکت بایت دنس

تعداد کاربران:  بیش از یک میلیارد نفر

مزایا و معایب تیک تاک

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– امکانات متنوع و خوب

– تعامل کاربری عالی

– رابط کاربری آسان

– اعتیاد آور بودن

– امکان کسب درآمد از طریق بازاریابی

سرویس های ایرانی اشتراک گذاری ویدیو

۱-  آپارات (Aparat)

آپارات یکی از سرویس‌های محبوب و شناخته شده اشتراک‌گذاری ویدئو در ایران و میان فارسی زبانان است. این سایت توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده) تاسیس شد و مدیریت در حال حاضر بر عهده محمدجواد شکوری‌ مقدم است.

جهت ورود یه آپارات کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۰

رتبه جهانی: ۴۶

رتبه در ایران: ۲

صاحب امتیاز: شرکت صبا ایده

تعداد بازدید ماهانه:  بیش از ۲۵ میلیون نفر

مزایا و معایب آپارات

– نسخه اندروید و آی او اس دارد

– رابط کاربری زیبا و آسان

– عدم رعایت حق کپی رایت

– امکان کسب درامد دارد

– امکانات خوب

– امکان پخش زنده (استریم)

– پایین آوردن بیش از حد کیفیت در هنگام پردازش ویدیو

-عدم پشتیبانی از کیفیت های ۲k و ۴k

– تماشای رایگان ویدیوها

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

۲-  نماشا (Namasha)

بعد از آپارات پربازدیدترین سایت اشتراک ویدیو، نماشا است در این وب سایت نیز کلی ویدیو مختلف در معرض نمایش افراد قرار گرفته است.

جهت ورود یه نماشا کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۳

رتبه جهانی: ۳۷۵

رتبه در ایران: ۹

صاحب امتیاز: مسعود چنگیزی

مزایا و معایب نماشا

– اپلیکیشن ندارد

– رابط کاربری آسان

– امکان آپلود ویدیو از یوتیوب

– امکان کسب درامد ندارد

– امکانات خوب

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– کیفیت بهتر ویدیوها نسبت به آپارات

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

۳-  تماشا ( tamasha)

اینما سرویس اشتراک ویدیو نوپاییست که در زمان کوتاهی توانسته به جایگاه خوبی برسد و یکی از پلتفرم های آینده دار به شمار می رود.

جهت ورود یه تماشا کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۸

رتبه جهانی: ۱۷,۰۹۰

رتبه در ایران: ۴۹۰

صاحب امتیاز: شرکت آی نوتی

مزایا و معایب تماشا

– امکان درآمدزایی دارد

– آپلود ویدیو از آدرس بدون کاهش حجم اینترنت

– ایجاد (­کانال­) با قابلیت شخصی­ سازی کانال

– ارایه محتواهای اختصاصی در ژانرهای مختلف ویدیویی به کاربران

– ارایه ویدیوهای ۳۶۰ درجه و با کیفیت به مخاطبان

– اپلیکیشن ندارد

– امکان پخش زنده ندارد

۴- جعبه (Jabeh)

جعبه به عنوان سرویس اشتراک گذاری ویدیو با رویکردی متفاوت در خرداد ماه ۱۳۹۵ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون با شروع همکاری با سنجاق به عنوان نمایش دهنده تبلیغات ویدئویی نیز ارایه خدمات خود را گسترش داده است.

جهت ورود یه جعبه کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس:  ۱۳۹۵

رتبه جهانی: ۶۱,۰۹۶

رتبه در ایران: ۱۵۲۴

مزایا و معایب جعبه

– در حال حاضر امکان درآمدزایی ندارد

– رابط کاربری مناسب

– امکان آپلود ویدیو

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری ویدیو

– پخش زنده ندارد

– اپلیکیشن ندارد

۵-  دالفک (Dalfak)

اینما سرویس اشتراک ویدیو نوپاییست که در زمان کوتاهی توانسته به جایگاه خوبی برسد و یکی از پلتفرم های آینده دار به شمار می رود.

جهت ورود یه اینما کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۸

رتبه جهانی: ۱,۵۱۷

رتبه در ایران: ۷۰

مزایا و معایب دالفک

– اپلیکیشن ندارد

– رابط کاربری مناسب

– امکان آپلود ویدیو

– امکان کسب درامد ندارد

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

۶-  نمایش (Namayesh)

پلتفرمی کابرمحور که طراحی شبیه آپارات دارد و امکان آپلود ویدیو و به اشتراک گذاری آن را برای افراد فراهم می کند.

جهت ورود یه نمایش کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

رتبه جهانی: ۷,۰۹۳

رتبه در ایران: ۲۱۱

مزایا و معایب نمایش

– اپلیکیشن ندارد

– رابط کاربری آسان

– امکان آپلود ویدیو

– امکان کسب درامد ندارد

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

7- ام پی فور (MP4)

وب سایتی با امکانات محدودتر اما محیطی مناسب برای دیده شدن و اشتراک گذاری ویدیو.

جهت ورود یه ام پی فور کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۳

رتبه جهانی: ۴۴,۲۹۲

رتبه در ایران: ۱۰۲۸

مزایا و معایب MP4

– اپلیکیشن ندارد

– رابط کاربری آسان

– امکان آپلود ویدیو

– امکان کسب درامد ندارد

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

– عدم رعایت حق کپی رایت

8- اینما (Enama)

اینما سرویس اشتراک ویدیو نوپاییست که در زمان کوتاهی توانسته به جایگاه خوبی برسد و یکی از پلتفرم های آینده دار به شمار می رود.

جهت ورود یه اینما کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۸

رتبه جهانی: ۱۲,۲۱۲

رتبه در ایران: ۳۴۱

مزایا و معایب اینما

– اپلیکیشن دارد

– رابط کاربری آسان

– امکان آپلود ویدیو و موسیقی

– امکان کسب درامد از طرق مختلف

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

– عدم رعایت حق کپی رایت

9- فیلو (filio)

فیلو نیز یکی از سرویس های آینده داری است که با فراهم کردن امکان درآمدزایی بدون محدودیت و قوانین سخت گیرانه پیشرفت خوبی کرده است.

جهت ورود یه فیلو کلیک کنید

برخی از اطلاعات و آمار این پلتفرم

سال تاسیس: ۱۳۹۸

رتبه جهانی: ۳۴,۰۶۶

رتبه در ایران:۷۵۳

مزایا و معایب فیلو

– اپلیکیشن دارد

– رابط کاربری آسان

– امکان آپلود ویدیو

– امکان آپلود ویدیو از طریق لینک (یوتیوب، اینستا و…)

– امکان کسب درامد

– امکان پخش زنده (استریم) ندارد

– امکان اشتراک گذاری و جایگذاری ویدیو در سایت

-عدم رعایت حق کپی رایت

تجربه و نظر شخصی نویسنده : اگر به دنبال تبلیغ کسب وکار یا برندسازی هستید قطعا پلتفرم های ایرانی می تونن تو این راه کمکتون کنن اما اگر دنبال کسب درآمد از پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو ایرانی مثل آپارات و… هستید پیشنهاد میکنم نه تنها سمتش نرید بلکه بهش فکرم نکنید. چون طبق تجربه خودم و اکثر افراد نمیگم همشون ولی اکثر این پلتفرم های ایرانی بیشتر به فکر منفعت و سود خودشون هستند و خیلی کم پیش میاد به مخاطباشون و سلیقه اونها اهمیت بدن و دنبال نوآوری باشن . ته نوآوریشون هم منتظرن رقیب یا فیلتر بشه یا یه قابلیت جدید بیرون بده همونو کپی کنن. من خودم راستش ۳ سال پیش تو آپارت یه کانال زدم به امید اینکه بتونم درآمد کسب کنم هر روز تو کانالم ویدیو آپلود میکرد روز اولی که کانالو زدم قانون درآمد برای بازنشرکننده ها ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۱۰۰ هزار بازدید کل بود با کلی تلاش ظرف ۶ ماه بهش رسیدم اما بعد قانونو عوض کردن و گفتن باید ۱ میلیون بازدید کل و ۵۰۰۰ دنبال کننده داشته باشی بعد از حدود یکسال فعالیت زیاد تونستم بهش دست پیدا کنم . یه چیزی میگم یه چیزی می شنوید روزانه ۲۰ تا ۳۰ تا ویدیو باکیفیت آپلود میکردم بعدش که شرایط مدنظرو داشتم به پشتیبانی پیام دادم ایشون فرمودن قانون عوض کردن یعنی ۸ میلیون بازدید کل و ۱۰ هزار دنبال کننده اون موقع بود که فهمیدم هیچ وقت نمیشه روی پلتفرم هایی مثل آپارات حساب کرد بااینکه کلی پول اینترنت و مهمتر وقت گذاشتم آخرش به هیچی نرسیدم در صورتیکه اگر همین وقتو روی تولید محتوا تو یوتیوب میگزاشتم شاید خیلی موثرتر بود.

ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله را تا انتها مطالعه فرمودید. اگر نظر یا تجربه خاصی درباره پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو دارید خوشحال می شویم با ما درمیان بگذارید و اگر اطلاعات مفیدی درباره پلتفرم های مختلف ذکر شده دارید باهامون به اشتراک بگذارید تا به کامل شدن این مقاله کمک کرده باشید.

برای نوشتن این مقاله زحت زیادی کشیده شده لطفا منبع بزنید باتشکر.

منبع : karynet.ir