5 روش بازاریابی که فروش شما را چند برابر می کند

امروزه همه شرکت های مختلف با کمک روش های بازاریابی درآمد خود را افزایش می دهند.

آموزش بهترین تکنیک های بازاریابی به شما کمک می کند تا مشتریان را به سمت خود جذب کنید و به برند خود اعتبار بدهید.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع روش های بازاریابی و بهترین روش ها آشنا کنیم.

می توانید از چندین روش انتخاب شده به طور همزمان استفاده کنید.

البته لازم نیست از هر روش تبلیغاتی و بازاریابی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

زیرا برخی از روش ها در کسب و کار خاص شما قدیمی یا ناکارآمد هستند.

Image for post
Image for post

نکاتی که قبل از شروع بازاریابی باید بدانید

·         اولین نکته این است که اطلاعات کافی در مورد مخاطب هدف داشته باشید.

·         نوع کسب و کار شما و مخاطبانی که مشتریان بالقوه شما هستند بر انتخاب روش های بازاریابی تاثیر می گذارد.

·         روانشناسی دقیق مخاطب چیزی است که یک بازاریاب باید به آن توجه کند.

·         اطلاع از بودجه تبلیغاتی یکی دیگر از نکاتی است که قبل از انتخاب روش های تبلیغاتی باید به آن توجه کرد.

·         اگر بودجه شما محدود است، بهتر است کارآمدترین و در عین حال موثرترین روش های بازاریابی را انتخاب کنید.

·         روش های نوین بازاریابی را بشناسید.

·         امروزه روش های جدید بازاریابی جایگزین روش های قدیمی شده است.

·         در روش های جدید بازاریابی، محیط های مجازی و فضای اینترنت بیشترین سود تبلیغاتی را دارند.

 

تفاوت بازاریابی مصرفی و بازاریابی صنعتی

روش های بازاریابی که در آن تولید کننده یک محصول یا شرکتی که محصولی را مستقیماً به مخاطبان هدف خود عرضه می کند، بازاریابی مصرف کننده نامیده می شود.

البته عرضه مستقیم محصولات لزوما به معنای عرضه فیزیکی نیست، بلکه می تواند از طریق اینترنت باشد.

اما در بازاریابی صنعتی هدف جذب شرکت ها و صنایع دیگر است نه افراد. در این نوع بازاریابی، صنایع سعی می کنند جذب شرکت های صنعتی مرتبط یا مکمل برای خرید محصولات شوند

این نوع بازاریابی حرفه ای تر است و نیاز به افراد متخصص دارد که بتوانند اعتماد رقبا یا اتحادیه های آنها را جلب کنند.

Image for post
Image for post

انواع روش های بازاریابی

امروزه این نوع روش ها را می توان به دو شکل کلی بازاریابی آفلاین و بازاریابی اینترنتی تقسیم کرد.

درست است که امروزه بازاریابی اینترنتی بسیار رایج شده و اثربخشی آن افزایش یافته است

اما روش های بازاریابی سنتی یا غیر اینترنتی را نمی توان نادیده گرفت.

روش های غیر اینترنتی عبارتند از:

تبلیغات از طریق چاپ فیزیکی خصوصا چاپ کاتالوگ حرفه ای ، بازاریابی رسانه های جمعی، بازاریابی یک به یک و ….

Image for post
Image for post

چاپ تبلیغات فیزیکی

چاپ پوستر، بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ، بیلبورد و ... از این دسته هستند.

این نوع روش بازاریابی بسیار قدیمی است اما همچنان موثر است.

با توسعه روش های چاپ، روش تبلیغات فیزیکی نیز در نوع خود متنوع شده است. .

مردم برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود بروشورهایی را در مشاغل شخصی خود چاپ می کنند.

اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شرکت در بروشور نوشته شده است. مشاغل و صنایع نیز از این روش استفاده می کنند.

نصب بیلبوردهای بزرگ در مکان های عمومی پرتردد نمونه ای از این نوع روش بازاریابی است.

چاپ جعبه با کیفیت بالا ؛ با تاثیر مثبتی که در ذهن مصرف کنندگان میگذارد، تداعی کننده برتری برند شما نسب به سایر محصولات مشابه خواهد بود. بنابراین اهمیت طراحی و چاپ جعبه با کیفیت بالا بر هیچ کسی پوشیده نیست.

Image for post
Image for post

بازاریابی از طریق رسانه های جمعی

شرکت ها از رسانه های عمومی مانند تلویزیون و رادیو برای دیده شدن بیشتر و تاثیرگذاری بر ذهن مخاطبان خود استفاده می کنند.

این کار به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

نمونه ای از روش های بازاریابی مستقیم رسانه ای، پیام تجاری بین برنامه های تلویزیونی است.

راه دیگر این است که بازیگران به طور غیرمستقیم محصول را در سریال یا فیلم تبلیغ کنند.

یا مجریان برنامه گفتگو در مورد مزایای استفاده از یک محصول خاص که در واقع حمایت مالی می شود صحبت می کنند.

این روزها روش های تبلیغات غیر مستقیم رسانه ها افزایش یافته است.

بازاریابی یک به یک

وقتی محصول خود را یکی یکی به خانواده یا دوستان خود معرفی می کنید، درگیر بازاریابی یک به یک هستید.

این کار موثر است اما نمی توان از این طریق تعداد زیادی را جذب کرد.

Image for post
Image for post

بازاریابی اینترنتی

کیست که نداند اینترنت و فضای وسیع مجازی چقدر بر دنیای امروز تأثیر می گذارد؟

اینترنت درها را به روی بسیاری از مشاغل آنلاین باز کرده است و به شرکت ها کمک کرده تا رونق بگیرند.

روش های بازاریابی اینترنتی بسیار متنوع است.

این روش ها را می توان به روش های مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی کرد.

یکی از روش های این نوع بازاریابی، ارسال پیام ایمیل است.

البته طراحی سایتی که تمامی روش های اطلاعاتی و ارتباطی در آن مشخص شده باشد بسیار مهم است.

نوشتن و ایجاد محتوای مرتبط خود یکی از مهم ترین راه های جذب مخاطب به نام بازاریابی محتوا است.

همه کسانی که می خواهند بازاریابی اینترنتی خود را متمرکز کنند ابتدا باید یک سایت شخصی یا مرتبط با برند داشته باشند.

Image for post
Image for post

بازاریابی ویروسی

همان طور که یک ویروس واگیردار است و می تواند افراد زیادی را به خود مبتلا کند

با روش بازاریابی ویروسی هم تعداد زیادی را وادار به تبلیغات برند خود می کنید در حالی که ممکن است هیچ نقشی در شرکت شما نداشته باشند!

برای این کار باید بهانه های کافی به مردم بدهید تا پیام تبلیغاتی شما را به هر شکلی منتشر کنند، چه ایمیل، چه وبلاگ و چه انواع شبکه های اجتماعی.

به عنوان مثال می توانید یک هدیه در نظر بگیرید.

یعنی فرض کنید اگر شخصی پیام شما را به شماره خاصی ارسال کند، می تواند هدیه ای را که شما مشخص کرده اید دریافت کند.

طراحی سوالات و معماها یا اجرای چالش های مختلف نیز یک روش بازاریابی است که می تواند به سرعت در فضای مجازی منتشر شود و کاربران شما را چند برابر کند.

Image for post
Image for post

جمع بندی پایانی

در بین روش های بازاریابی، بازاریابی اینترنتی و استفاده از شبکه های مجازی در کنار بازار یابی فیزیکی و تبلیغات چاپی بهترین روش است اگر در این زمینه بلد باشید و آموزش کافی داشته باشید.

به این ترتیب می توانید بدون صرف هزینه زیاد برای تبلیغات، بازاریابی موفقی داشته باشید. . چنانچه شما از روش خاصی برای بازاریابی خدمات خود استفاده می کنید می توانید برای ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید تا در آپدیت های بعد از این مورد نیز استفاده شود

در صورتیکه این مطلب مورد رضایت شما قرار گرفته می توانید آن را در شبکه های اجتماعی خود برای سایر افراد علاقمند به اشتراک بگذارید

منبع : http://ahmada10.avablog.ir/post/4/5-Marketing-method