تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش

امروزه نقش جعبه های بسته بندی فراتر از محافظت و نگه داری از کالاست. میزان دیده شدن و فروش بالای یک محصول علاوه بر کیفیت ، کارایی و بازاریابی به جعبه بسته بندی نیز مربوط می شود!!! یعنی نقش طراحی و چاپ جعبه محصول در بازاریابی و تبلیغات بسیار موثر است

بسیاری از تولید کنندگان بزرگ و سازمان ها از جعبه های اختصاصی برای استفاده می کنند و اعتقاد دارند که طراحی اختصاصی جعبه علاوه بر دیده شدن کالا و محصول بعنوان هویت و شناسامه یک سازمان و یا برند می باشد

Image for post
Image for post

در این جا نکته ای را باید همیشه مد نظر قرار داد که بسته بندی می تواند یک محصول خوب را در دید مشتری به یک محصول عالی تبدیل کند

هدف از تولید جعبه و بسته بندی

اگر دیدید که یک تولید کننده بیش از حد به چاپ و بسته بندی محصولات توجه ویژه ای دارد زیاد تعجب نکنید زیرا بیشترین اهمیت بسته بندی را می توان در برند سازی برای یک محصول در نظر گرفت

در واقع اگر مشتری کالا یا خدمات شما را بخرد برند شما را هم می خرد پس  بهتر است که همراه بازار یابی محصول از برند غافل نشوید

مثلا شما بعنوان یک مشتری فرض کنید از بین دو برند تولید کننده کرم مرطوب کننده برند قوی تر را می خرید که برای شما شناخته شده تر می باشد

اما سوال اینجاس که شناخت شما از این برند فارغ از تبلیغات چگونه حاصل شده ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بسته بندی درست و اصولی با طراحی مناسب نقش ویژه ای در شناسایی برند شما دارد و گاهی اگر این طراحی بسته بندی اگر با رنگ و دیزاین خاصی طراحی شده باشد می تواند برند شما را در ذهن مشتری حکاکی کند

اما هدف بعدی بسته بندی حفاظت از محصول در جابه جایی ها و نگه داری کیفیت محصول می باشد. برای مثال هدف از بسته بندی مواد غذایی علاوه بر جابه جایی آسان، نگه داری و جلوگیری از فساد مواد غذایی می باشد

Image for post
Image for post

نقـش بستـه بنـدی

در واقع هدف از بسته بندی کالا با دو هدف مهم انجام می شود

1-    نگهداری از کالا

2-    ایجاد حس خرید در مشتری و معرفی محصول

نکته ای که باید از آن غافل نشوید این است که بسته بندی بعنوان یک فروشنده پنهان عمل می کند زیرا کالا یا محصولات شما مستقمیا خود را به مشتری نشان نمی دهند و این جعبه های بسته بندی آن هاست که با اشکال مختلف و یا جملات تبلیغاتی  معرف جنس درون جعبه می باشد و مشتری را ترغیب به خرید می کند .

یک بسته بندی موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد

در ادامه این مطلب به معرف ویژگی های یک بسته بندی موفق از نظر بازاریابی و فروش می پردازیم

سهم بیشتری از بازار نسبت به رقبا داشته باشد

به میزان فروش بالای یک محصول کمک کند

وجه تمایز محصول شما و رقبایتان باشد

معرف برند باشد

به ماندگاری برند در ذهن مشتری کمک کند

حس هیجانی خرید را در مشتری تقویت کند

با مشتری ارتباط برقرار کند

مشتری برای خرید یک محصول فرصت آنچنانی ندارد و در لحظه برای خرید تصمیم می گیرد بنابراین در طراحی و چاپ جعبه باید به گونه ای عمل کنید که بیشترین تاثیر را رو مخاطب بگذارد و مشتری را قانع کند تا توضیحات محصول شما را دریافت کند و در نهایت به خرید منجر شود

Image for post
Image for post
Image for post
Image for post

چاپ جعبه بسته بندی در استودیو هنر امروز

یکی از خدمات استودیو هنر امروز در کنار سفارش طراحی کاتالوگ می توان به خدمات چاپ جعبه اشاره کرد. این مجموعه  راهکارهای مختلفی را به مشتری های خود ارائه می دهیم تا هر کسب و کاری و با هر میزان بودجه، بتواند از خدمات طراحی و چاپ جعبه ما استفاده نماید.

یکی از راه های ارزان شدن و پایین آمدن قیمت چاپ استفاده از مقوای پشت طوسی در چاپ و طراحی جعبه می باشد. این نوع مقوا به دلیل اینکه از مواد ارزان بازیافتی ساخته شده است باعث کم شدن قیمت تمام شده جعبه های چاپ شده می شود. اگر به دنبال چاپ جعبه ارزان هستید ما به شما این گزینه را پیشنهاد میدهیم.

چاپ جعبه در تعداد کم به دلیل این که یا کسب و کار ما در ابتدای راه است و نیازی به چاپ جعبه در تیراژ بالا نداریم و در صورت منحل شدن کسب و کار جعبه های ما روی دستمان می ماند. بنابراین چاپ در تعداد کم مناسب وضعیت ما است.

استودیو هنر امروز امکان این را برای مشتریان خود فراهم ساخته تا کسب و کارهایی که از موفقیت در کار خود مطمئن نیستند و بودجه محدودی دارند سفارش چاپ جعبه تعداد کم و تیراژ پایین، و در تعداد دلخواه خود را به ثبت برسانند و در صورت موفقیت در حوزه کسب و کارشان امکان افزایش تیراژ چاپ جعبه برایشان میسر خواهد بود.

منبع : https://kardival.royablog.ir/post/15/تاثیر-جعبه-و-بسته-بندی-در-افزایش-فروش