معرفی متا: یک شرکت فناوری اجتماعی
امروز در Connect 2021، مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ Meta را معرفی کرد که برنامهها و فناوریهای شرکت را تحت یک برند جدید گرد هم میآورد. تمرکز متا این خواهد بود که متاورس را زنده کند و به مردم کمک کند تا با هم ارتباط برقرار کنند، جوامع را بیابند و کسب و کارها را رشد دهند.


متاورس مانند ترکیبی از تجربیات اجتماعی آنلاین امروزی است که گاهی اوقات به سه بعدی گسترش می یابد یا به دنیای فیزیکی ارائه می شود. این برنامه به شما امکان میدهد حتی زمانی که نمیتوانید با هم باشید، تجربیات همهجانبهای را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و کارهایی را با هم انجام دهید که در دنیای فیزیکی نمیتوانستید انجام دهید. این تحول بعدی در خط طولانی فناوری های اجتماعی است و فصل جدیدی را برای شرکت آغاز می کند. مارک در نامه یکی از بنیانگذاران بیشتر در مورد این دیدگاه به اشتراک گذاشت.
کنفرانس سالانه Connect توسعه دهندگان واقعیت افزوده و مجازی، سازندگان محتوا، بازاریابان و دیگران را گرد هم می آورد تا شتاب و رشد صنعت را جشن بگیرند. رویداد مجازی امسال به بررسی تجربیات متاورس در دهه آینده پرداخت. از ارتباط اجتماعی گرفته تا سرگرمی، بازی، تناسب اندام، کار، تحصیل و تجارت. همچنین ابزارهای جدیدی را برای کمک به مردم برای ساخت متاورس معرفی کرد، از جمله Presence Platform، که تجربههای جدید واقعیت ترکیبی را در Quest 2 امکانپذیر میکند و سرمایهگذاری 150 میلیون دلاری در یادگیری همهجانبه برای آموزش نسل بعدی سازندگان.
میتوانید سخنرانی کامل Connect را تماشا کنید و درباره نحوه بازگشایی فرصتهای جدید متاورس در meta.com بیشتر بدانید. همچنین می توانید در مورد کار آنها در چند ماه گذشته برای توسعه نام تجاری متا در وبلاگ طراحی آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مارک زاکربرگ در این رابطه گفته است:
ساختار شرکتی ما تغییر نمی کند، با این حال، نحوه گزارش مالی ما تغییر خواهد کرد. با شروع نتایج خود برای سه ماهه چهارم سال 2021، قصد داریم در مورد دو بخش عملیاتی گزارش دهیم: خانواده برنامه ها و آزمایشگاه های واقعیت. ما همچنین قصد داریم در تاریخ 1 دسامبر معاملات خود را تحت عنوان سهام جدیدی که رزرو کردهایم، MVRS، آغاز کنیم. اطلاعیه امروز بر نحوه استفاده یا اشتراکگذاری دادهها تأثیری ندارد.
متا فناوریهایی ایجاد میکند که به افراد کمک میکند با هم ارتباط برقرار کنند، جوامع را پیدا کنند و کسبوکار را رشد دهند. هنگامی که فیس بوک در سال 2004 راه اندازی شد، نحوه ارتباط افراد را تغییر داد. اپلیکیشنهایی مانند مسنجر، اینستاگرام و واتساپ میلیاردها نفر را در سراسر جهان قدرتمند کردند. اکنون، متا فراتر از صفحهنمایشهای دوبعدی به سمت تجربههای فراگیر مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی حرکت میکند تا به ایجاد تکامل بعدی در فناوری اجتماعی کمک کند.