چگونه به کودک خود غذا بدهید
 

هیچ چیز اساسی تر از غذا دادن به فرزندتان تربیت کودک برای والدین نیست. اما حتی در دوران شیردهی نیز باید تصمیماتی گرفت. (بله، مادران شیرده در صورت تمایل باید غذای تند بخورند. خیر، آنها نباید با شیر دادن به تمام ناراحتی های شیرخوار پاسخ دهند.) پزشکان اطفال در حال حاضر شیردهی انحصاری با شیر مادر را برای شش ماه اول توصیه می کنند و سپس شیر مادر را ادامه دهند. همانطور که طیف وسیعی از غذاهای جامد را معرفی می کنید، تغذیه کنید. مادران شیرده در جامعه به طور کلی و در محیط کار به طور خاص شایسته حمایت و توجه هستند و همیشه آن را دریافت نمی کنند. و برعکس، گاهی اوقات مادران احساس ناکافی می کنند، اگر شیردهی دشوار است، یا اگر نتوانند به این توصیه ها عمل کنند.

شما باید کاری را انجام دهید که برای شما و خانواده تان مفید است، و اگر شیردهی انحصاری با شیر مادر انجام نشد، هر مقداری که می توانید انجام دهید برای کودکتان مفید است. همانطور که کودکان رشد می کنند، انتخاب ها و تصمیم گیری ها چند برابر می شود. که سال اول خوردن غذاهای جامد، از 6 تا 18 ماهگی، در واقع می تواند زمان خوبی برای دادن طیف وسیعی از غذاها به کودکان باشد و با ارائه طعم های مکرر، ممکن است متوجه شوید که کودکان دامنه خود را گسترش می دهند. آموزش جامع تربیت کودک

کودکان کوچک در نحوه غذا خوردن بسیار متفاوت هستند. برخی حریص و همه چیزخوار هستند و برخی دیگر بسیار حساس هستند و تغذیه آنها بسیار دشوار است. به او اجازه دهید در اسرع وقت و تا آنجا که ممکن است خودش را تغذیه کند. با "بازی" با غذای او در مورد بافت، طعم و استقلال یاد خواهد گرفت. از همان ابتدا جنبه های اجتماعی غذا خوردن را بسازید، به طوری که کودکان با فکر غذا در چارچوب اوقات خانوادگی و تماشای سایر اعضای خانواده در حال خوردن انواع غذاهای سالم و در عین حال صحبت کردن و گذراندن وقت با هم رشد کنند. (کودکان نباید هنگام تماشای صفحه نمایش غذا بخورند.) والدین نگران افرادی هستند که غذا می خورند و البته در مورد کودکانی که زیاد غذا می خورند و خیلی سریع وزن اضافه می کنند. شما می خواهید به فرزندتان کمک کنید تا انواع غذاهای واقعی را بخورد، به جای تنقلات فرآوری شده، در زمان صرف غذا و میان وعده، به جای "چریدن" یا "جرعه جرعه" مداوم، غذا بخورد و برای رفع گرسنگی غذا بخورد، نه اینکه غذا را تجربه کند. یک پاداش یا مجازات

برای یک کودک حساس غذای خاصی نپزید، اما از زمان صرف غذا یک میدان نبرد معمولی درست نکنید.

چند نکته برای امتحان:

با بچه‌های کوچک در مورد «خوردن رنگین کمان» و قرار دادن رنگ‌های مختلف در بشقاب‌هایشان (کدو سبز نارنجی، فلفل قرمز، ذرت زرد، هر چیز سبز و غیره) صحبت کنید.
آنها را به خواربارفروشی یا بازار کشاورز ببرید و بگذارید چیز جدیدی را که دوست دارند امتحان کنند انتخاب کنند.
بگذارید در تهیه غذا کمک کنند.
آماده باشید تا غذاهایی را که آنها از آن لذت می برند به روش های جدید استفاده کنید (کره بادام زمینی روی هر چیزی، سس گوجه فرنگی روی اسفناج).
برخی از کودکان تقریباً هر چیزی را می خورند اگر در کوفته یا روی پاستا باشد.


طعم آنچه را که دیگران می خورند ارائه دهید.


زمانی که فرزندتان چیزی را که پیشنهاد می شود نمی خورد، چند جایگزین قابل اعتماد پیدا کنید. (بسیاری از رستوران‌ها چیزهای ساده‌ای را از منو برای کودک آماده می‌کنند، مانند ماکارونی ساده یا برنج.)
مهمتر از همه، فرزندتان را تشویق کنید که به مزه کردن ادامه دهد. بعد از چند بار تلاش هیچ چیز را رد نکنید. و اگر کودکی دارید که یک سبزی سبز خاص را دوست دارد، خوب است که آن سبزی را بارها و بارها بچرخانید.