برنج قهوه ای: خواص و فواید سلامتی



دقیقه خواندن
برنج قهوه ای-خواص-و-فواید-برای-سلامت

Image for post
Image for post


آیا می دانستید برنج یکی از پرمصرف ترین غلات در جهان است؟ 

 

ین یک غذای اصلی است که در بسیاری از فرهنگ ها وجود دارد، تهیه آن بسیار ساده است و تقریباً با همه چیز ترکیب می برنج چمپا  شود. در واقع، این یک ماده بسیار متنوع است و می توان آن را به هر غذایی اضافه کرد.

مطمئنا تا به حال فقط به برنج سفید فکر کرده اید. اگر به شما بگوییم که فواید برنج قهوه ای آن را به گزینه ای بسیار مغذی تر و خوش طعم تر تبدیل می کند، چه می گویید؟

بسیاری از انواع شناخته شده برنج وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند و به همان اندازه یا خوشمزه تر از برنج سفید هستند.

در این مقاله، همه چیز را در مورد برنج قهوه ای، فواید، تفاوت ها و ایده هایی برای شروع گنجاندن این غلات سالم در رژیم غذایی خود خواهید یافت. شروع کنیم؟

فواید برنج قهوه ای
اگرچه به این شکل به سفره ما نمی رسد، اما هنگام برداشت، دانه برنج در پوسته سختی قرار می گیرد که در حالی که هنوز در بلال است از آن محافظت می کند. هنگام پردازش و تمیز کردن آن، این پوشش برداشته می شود و غلات از سبوس، جوانه و دانه سفید تشکیل شده است.

برنج سفید نتیجه یک فرآیند پولیش است که هم سبوس و هم جوانه را از بین می برد، در حالی که برنج قهوه ای بخشی از کوتیکول خود را ترک می کند و به همین دلیل رنگ قهوه ای دارد. این نوع غلات طبیعی تر است و فیبر بیشتری را تامین می کند.

از دیگر فواید برنج قهوه ای این است که حاوی ویتامین های A، B1، B3 و B12 است. مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم و درشت مغذی ها مانند کربوهیدرات ها و پروتئین ها. علاوه بر این، میزان چربی آن بسیار کم است.

بنابراین اگر به دنبال تهیه لیستی از غذاهای حاوی ویتامین B12 هستید، برنج قهوه ای را نمی توان از دست داد، زیرا دارای این ویتامین است. حالا بیایید به بررسی سایر فواید برنج قهوه ای بپردازیم.

برنج پخته
حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی است
برنج قهوه ای مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که به به تاخیر انداختن اولین علائم پیری کمک می کند. این نه تنها به ظاهر بدن کمک می کند، بلکه به سلامتی نیز کمک می کند، زیرا از بروز برخی بیماری های دژنراتیو جلوگیری می کند.

علاوه بر این، مواد معدنی موجود در آن مانند منگنز و سلنیوم، سیستم ایمنی را تقویت کرده و سلامت قلب و عروق را تا حد زیادی بهبود می بخشد. آنها همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آرتریت را کاهش می دهند و همچنین مصرف آنها باعث تقویت سیستم عصبی و افزایش کلسترول خوب می شود.

منبع بسیاری از ویتامین ها است
یکی دیگر از فواید برنج قهوه‌ای این است که ویتامین‌های ضروری برای سلامتی بدن را در اختیار دارد و آن را تامین می‌کند، بنابراین سیستم ایمنی و گوارش بسیار مفید است. با داشتن کربوهیدرات های پیچیده و منبع خوبی از منیزیم، نیاسین، ویتامین B3، کلسیم و آهن، انرژی طولانی مدت را تامین می کند. همه این عناصر برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند.

به این دلیل و دلایل دیگر، برنج قهوه ای همراه ایده آل توفو است، به این ترتیب رژیم غذایی پر انرژی به دست خواهید آورد. آیا می خواهید بدانید توفو چیست و چه فوایدی دارد؟ سپس این مقاله را بخوانید.

کمک به کاهش وزن
اگرچه برنج قهوه ای حاوی کربوهیدرات است، اما واقعیت این است که یکی از مزایای اصلی آن این است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. این به این دلیل است که یک غذای بسیار غنی از فیبر است و عملکرد فعال متابولیسم را تقویت می کند، که به مدفوع حجم می دهد و به انتقال روده کمک می کند. این نوع غلات کامل نیز به دلیل داشتن فیبر، احساس سیری بیشتری ایجاد می کند که از خوردن بیش از حد لازم جلوگیری می کند.

این یک منبع عالی از فیبر است
همانطور که قبلا ذکر کردیم، برنج قهوه ای منبع عالی فیبر است و همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند. همچنین روند هضم روزانه را تسهیل می کند.

ریزوتو-قهوه ای-برنج
تفاوت با برنج سفید
تفاوت های بین برنج سفید و برنج قهوه ای بیشتر از رنگ آنهاست. بیشتر آنها به دلیل فرآوری آنها برای مصرف، علاوه بر تفاوت در ارزش غذایی و نشانه های پخت و پز آنها است.