چرا باید در توئیتر فعالیت کنیم؟(ویژه وبلاگ‌نویسان)

Image for post
Image for post

اغلب وبلاگ‌نویسان برای اینکه پست‌هایشان بازدید بیشتری داشته باشد، لینک کوتاه شده آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این موضوع در ایران بیشتر از بقیه‌ی کشورها رواج دارد. دلیلش هم مشخص است. مخاطب فارسی زبان خیلی سخت تا انتهای مقالات همراه نویسنده می‌شود و اشتراک گذاری پست‌های دیگران معمولا پس از خواندن کامل آن پست‌ها اتفاق می‌افتد.

یکی از شبکه‌های اجتماعی که با وجود فیلتر شدنش هنوز هم کاربران بسیار زیادی دارد، توئیتر است. توئیتر با وجود تمام محدودیت‌هایی که خودش گذاشته و فیلترینگ شدید، هنوز هم بهترین مکان برای اشتراک گذاری پست است. 

اما جدا از مسئله اشتراک گذاری پست، قصد دارم در ادامه چند دلیل برای فعالیت در این شبکه اجتماعی بیاورم و در مورد هریک از آنها توضیحاتی بدهم. بنابراین ادامه مطلب را از دست ندهید.


تمرین موجز نویسی

توئیتر بهترین مکان برای تمرین موجز نویسی است.
توئیتر بهترین مکان برای تمرین موجز نویسی است.
توئیتر بهترین مکان برای تمرین موجز نویسی است.

این حرف من نیست. حرفی است که از یک پست شاهین کلانتری یادم مانده که تاکید می‌کرد فعالیت در توئیتر را جدی بگیرید؛ چون محدودیت کاراکتر دارد و شما باید تمرین کنید حرفی که قرار است در ده جمله بگوئید را در یک جمله خلاصه کنید.

همانطور که در پست"چطور پست پر بازدید بنویسیم؟" گفتم، کوتاه کردن جملات در نوشتن کار بسیار مهمی است؛ اما این اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه شما کوتاه کردن جملات را تمرین کنید. حالا با ویرایش پست‌های قبلی‌تان یا نوشتن توئیت‌های پر معنا در توئیتر!

آشنایی با افراد جدید

وقتی شما در یک حوزه مطلب بنویسید و یا کسانی را که بر روی یک موضوع(مثل تولید محتوا) کار می‌کنند دنبال کنید، به مرور خود توئیتر شما را با افراد جدیدی آشنا می‌کند. افرادی که می‌توانند بهترین راهنما برای شما باشند.

در واقع الگوریتم توئیتر، به شما کمک می‌کند با افرادی که در حوزه مورد علاقه‌تان فعالیت می‌کنند آشنا شوید و بتوانید با گفتگو و تعامل با آنها چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

منتهی برای اینکه چنین اتفاقی بیفتد، لازم است که تنها اشخاصی را دنبال کنید که در حوزه کاری یا مورد علاقه شما فعالیت می‌کنند؛ چون اگر اشخاصی را دنبال کنید که حوزه کاری متفاوتی از شما دارند، به مرور اسیر هزاران توئیت اسپم و به درد نخور می شوید.

درباره خودتان اطلاعات بدهید.

برای مخاطب اینکه شما چه شخصی هستید، چه کارهایی انجام دادید و چه سابقه‌ای دارید اهمیت بسیاری دارد. در توئیتر می‌توانید از تجربیات خودتان به صورت قسمت قسمت بنویسید. اینطوری مخاطبی که توئیتر شما را دنبال می‌کند، اطلاعات کافی از شما در دست دارد. برای همین هم اگر روزی بخواهید محصولی بفروشید یا دوره‌ آموزشی‌ای برگزار کنید، مخاطب اعتماد بیشتری نسبت به شما خواهد داشت.

اطلاع رسانی

اگر مخاطب از آدرس صفحه شما در توئیتر آگاه باشد، می‌توانید زمان ارسال مقالات جدید یا ویرایش مقالات قدیمی را اطلاع رسانی کنید. یا حتی در مورد برنامه‌هایی که برای وبلاگتان دارید توضیحاتی بدهید. مشخصا وقتی مخاطب مدام در حال تعامل با شما باشد، اعتبار شما بیشتر می‌شود. بنابراین می‌توانید با اعتبار کسب شده، در آمدزایی هم داشته باشید.

انتشار پست‌های مناسبتی و کوتاه

شاید بخواهید در صفحه‌تان در پرسپت یا وبسایت خود مناسبت خاصی را تبریک بگوئید؛ اما به خاطر کوتاهی پست‌ها و فعالیت اصلی‌تان، نتوانید پست را در وبسایت یا پروفایل‌تان منتشر کنید. در این مواقع اگر مخاطب شما را در توئیتر دنبال می‌کند، می‌توانید در آنجا این‌کار را انجام دهید.


 

جمع بندی

در این پست سعی کردم تا دلایل شخصی خودم برای حضور در توئیتر را بگویم. البته که فعالیت من در توئیتر بیشتر برای همان مورد آشنایی با افراد تازه تر است نه مواردی دیگر؛ اما استفاده‌های دیگری هم از توئیتر دارم. در هر صورت امیدوارم که از خواندن این پست خسته نشده باشید و برایتان مفید بوده باشد. در این پست تیتررهای زیر آورده شد:

1.تمرین موجز نویسی

2.آشنایی با افراد جدید

3.درباره خودتان اطلاعات بدهید.

4.اطلاع رسانی

5.انتشار پست‌های مناسبتی و کوتاه

اگر دوست داشتید، می‌توانید صفحه من در توئیتر هم دنبال کنید:

توئیتر حبیب آذرگشسب 

پست‌های برتر من در پرسپت: