مبانی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

از دیدگاه کلی، بازاریابی عمل شناسایی و برآورده کردن نیازهای مشتری است. این یک کار به خصوص مهم در زمینه کسب و کار است، به عنوان تلاش های بازاریابی موفق می تواند منجر ورودی درایو و جذب یک مورد مشتری بزرگ است. چرخه بازاریابی سنتی شامل تجزیه و تحلیل جهت گیری بازار، مخلوط محصول و محیط کسب و کار است. با اینکه بازاریابی ریشه های عمیقی در تاریخ و فرهنگ کسب و کار دارد، بازاریابی دیجیتال یک عمل نسبتاً جدید است. برای خواندن مطالب تخصصی تر می توانید به سایت آگاه نا مراجعه کنید.

Image for post
Image for post

با انفجار تکنولوژی دیجیتال - از جمله استفاده گسترده و فراگیر از کامپیوتر و تلفن های هوشمند کسب و کار شروع به آزمایش با تاکتیک های بازاریابی جدید. به این ترتیب بازاریابی دیجیتال به دنیا آمد.

سریع به جلو به بازاریابی در حال حاضر و دیجیتال به عنوان مهم است، اگر نه بیشتر از روش های بازاریابی سنتی است. این شکاف به نظر می رسد مقدر به رشد گسترده تر در طول زمان، به عنوان بسیاری از کسب و کار منحرف بودجه از روش های سنتی به بازاریابی دیجیتال است. گرفته شده به عنوان یک کل، آن را حیاتی است برای کسب و کار به برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قابل دوام است.

مبانی بازاریابی دیجیتالی چه هستند؟

به طور خلاصه، بازاریابی دیجیتال اشاره به هر روش بازاریابی انجام شده از طریق دستگاه های الکترونیکی است که با بهره گیری از نوعی از یک کامپیوتر است. این شامل تلاش های بازاریابی آنلاین انجام شده در اینترنت است. در روند انجام بازاریابی دیجیتال، یک کسب و کار ممکن است وب سایت ها، موتورهای جستجو، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو، ایمیل و کانال های مشابه برای رسیدن به مشتریان اهرم.

Image for post
Image for post

برخلاف بازاریابی سنتی که ایستا است و اغلب به آن ارتباطات «یک طرفه» گفته می شود بازاریابی دیجیتال یک فرایند پویا و همیشه در حال تغییر است. در غیر این صورت، مشتریان نمی توانند از طریق یک بیلبورد یا آگهی چاپی با کسب و کار تعامل داشته باشند، در حالی که بازاریابی دیجیتال راهی برای ارتباط دو طرفه بین یک کسب و کار و مشتریان واقعی یا آینده نگر آن فراهم می کند.

این روزها، زمان صفحه نمایش در تمام وقت بالا برای بسیاری از مردم است. بازاریابی دیجیتال از این واقعیت بهره می برد، ترویج محصولات و خدمات کسب و کار در سراسر اینترنت است. به این ترتیب، کسب و کارها اطمینان حاصل می کنند که تلاش های بازاریابی آن ها بیشتر به مشتریان می رسد، با هدف قرار دادن آن ها در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند.

از استارتاپ ها گرفته تا کسب و کارهای سازمانی، یک رویکرد بازاریابی دیجیتالی چند وجهی می تواند منجر به مزایای تجاری قابل توجهی شود. استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق به طور کلی شامل ترکیبی از روش های مختلف، از جمله تبلیغات آنلاین، بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و مدیریت و ایجاد محتوا، در میان دیگران است.