کدام چراغ برای نورپردازی هر بخش از فروشگاه مناسبتر است؟
نورپردازی فروشگاه باید مجموعهای از چراغ فروشگاهی مختلف و متنوع با حالت های تابش و مقدار نورهای گوناگون باشد چراکه یکدستی نور در فروشگاه ممکن است یکنواخت و حوصله سر بر به نظر برسد به همین دلیل با ایجاد تنوع نور در فروشگاه در بخشهای مختلف آن هم هر بخش را به صورت اصولی نورپردازی کنید و هم به خلاقانه به نظر رسیدن فضا و دکوراسیون فروشگاه خود کمک کنید.
در ادامه به بررسی نورپردازی چند بخش مختلف فروشگاه پرداختهایم تا بتوانید هنگام نورپردازی فروشگاه خود برای هر بخش از آن راحتتر تصمیم بگیرید.
نورپردازی ویترین فروشگاه
ویترین فروشگاه از این نظر حائز اهمیت است که اولین فضایی است که با عابران؛ که هریک میتوانند تبدیل به مشتری شما شوند، برخورد دارد. به همین دلیل نورپردازی ویترین فروشگاه باید به نحوی باشد که بیشترین نور در حدود 1000 تا 1500 لوکس نور داشته باشد. بنابراین اگر به فکر نورپردازی ویترین فروشگاه خود هستید، به سراغ چراغ هایی با توان بالا مانند چراغ ریلی 60 وات ویا چراغ گرد توکار COB 60 وات و یا چراغهای چندخانه AR111 بروید تا بتوانید نور مورد نیاز برای روشنایی ویترین مغازه خود را به خوبی تامین کنید.
نورپردازی مسیر حرکت مشتریان
فرض کنید شخصی با مشاهده نورپردازی خوب ویترین شما جذب فروشگاهتان شده و وارد آن میشود. قدم بعدی و اینکه چگونه میتوان او را به بخشهای مختلف هدایت کرد چیست؟ این امر طبیعی است که نمیتوان برای هر مشتری یک فروشنده در نظر داشت تا او را هدایت کند به همین دلیل دکوراسیون فضا میتواند بخشی از این کار را به عهده بگیرد و انجام دهد. برای مثال شما میتوانید برای هدایت مشتریان به بخشهای مختلف فروشگاه از چراغ های خطی و ریلی استفاده کنید. از نظر علمی هم چشم انسان خطوط را دنبال میکند و به دنبال ابتدا و انتهای آن میگردد و بدین ترتیب شما میتوانید چشم مشتریان را به بخشهایی از فروشگاه که میخواهید هدایت کنید. یکی از مهمترین مزیتهای چراغ خطی در این راستا این است که، چراغ خطی انعطاف بسیار بالایی بر اساس نقشه فضای شما داشته و میتوانید آن را به حالتهای مختلف بر اساس نیاز فضای خود سفارشی سازی کنید.
نورپردازی محصولات داخل فروشگاه
شخصی که در طول مسیر حرکت خود به نقاط دلخواه شما در فروشگاه هدایت شده، حال باید به سراغ انتخاب محصول نهایی خود برود و در این بین مهمترین نکته انتخاب محصول نهایی مد نظر است و نورپردازی دقیق و اصولی محصول مهمترین و ضروریترین نکته است. منظور از نورپردازی دقیق این نیست که نور بسیار زیادب بر محصولات بتابانید بلکه وضوح رنگی محصولات و کالاها نکته دیگری است که در چراغهایی با CRI>95 رعایت شده باشد. پیشنهادی که میتوان برای این نقطه از کار گفت استفاده از محصولاتی است که امکان جابه جایی داشته باشند علاوه بر این چراغ های خطی نیز در همه زمان به کارتان میآید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان نورپردازی فروشگاه خود با مشاورین و مهندسین فنی تیم اکووات در تماس باشید.