چرا ورزش با الپتیکال اینقدر سخت است؟ چند کار اشتباه با الپتیکال

چرا الپتیکال اینقدر سخت است؟ الپتیکال معمولاً به عنوان یکی از آسان‌ترین دستگاه‌های کاردیو در باشگاه در نظر گرفته می‌شود، اما حقیقت این است که استفاده از آن دشوار است، مخصوصاً زمانی که با دستگاه آشنایی ندارید.

ما دلایل سختی الپتیکال و نحوه مبارزه با این مشکلات را در طول تمرین توضیح می دهیم. هدف ما کمک به شما برای عرق کردن، افزایش تناسب اندام قلبی عروقی و عضله سازی با استفاده از دستگاه الپتیکال در باشگاه خانگی شما است.

Image for post
Image for post

شما سعی می کنید خیلی زیاد، خیلی سریع انجام دهید

وقتی سعی می کنید با انجام زیاد و خیلی سریع ورزش کنید، می توانید تمرینات معمولی را سخت تر کنید. بدن شما با عادت کردن آهسته به تمرینات قلبی عروقی بهترین عملکرد را دارد. به دویدن 5 مایل فکر کنید. از 0 مایل دویدن در هر هفته به دویدن ناگهانی 25 مایل در هفته با روزهای تمرینی 5 مایلی نخواهید رسید. خیلی زیاد است، خیلی سریع است و دویدن را سخت می کند.

به آرامی شروع کنید و تمرینات روزانه خود را هر هفته 30 ثانیه به 1 دقیقه افزایش دهید تا زمانی که به هدف خود برسید. ثبات مهمترین بخش تناسب اندام است، و تا زمانی که با پیشرفت های کوچک خود سازگار باشید، به جایی که می خواهید خواهید رسید.

درست نفس نمی کشید

اگر به درستی نفس نمی‌کشید، ورزش کردن برای مدت طولانی چالش برانگیز است. بدن شما به تنفس کامل، عمیق و مداوم در طول تمرین نیاز دارد. هنگامی که نفس خود را حبس می کنید یا با سرعت کم نفس می کشید، توانایی خود را برای استفاده از عضلات خود محدود می کنید.

ماهیچه های شما به اکسیژن نیاز دارند و وقتی میزان اکسیژن دریافتی را محدود کنید، تمرین سخت تر به نظر می رسد. احساس خواهید کرد که زودتر خسته می شوید. هنگام ورزش روی بیضی به تنفس خود توجه کنید.

عدم استفاده از دستگاه های دیگر به غیر از الپتیکال

اگر فقط روی دستگاه الپتیکال ورزش می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که به دلیل مولفه ذهنی تمرین مکرر روی یک دستگاه، سریع‌تر از حد معمول خسته می‌شوید. استفاده از دستگاه های دیگر خارج از الپتیکال می تواند به شما در افزایش تناسب اندام قلبی عروقی و استقامت عضلانی کمک کند.

همچنین می‌تواند باعث شود که استفاده از الپتیکال «سرگرم‌کننده‌تر» و کمتر سخت‌تر به نظر برسد، زیرا هر روز روی دستگاه ورزش نمی‌کنید. بیشتر مردم از انواع دستگاه‌های کاردیو سود می‌برند، زیرا تنوع آن‌ها را از نظر ذهنی جالب‌تر نگه می‌دارد و به محدود کردن ترس از تمرین که افراد می‌توانند احساس کنند کمک می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر خرید دستگاه الپیتکال، سایر تجهیزات ورزشی را خریداری کرده و در منزل استفاده کنید.

Image for post
Image for post

حفظ سرعت و فاصله یکسان

حفظ سرعت و فاصله یکسان برای هر تمرین الپتیکال می‌تواند باعث ایجاد حس ترس شود و باعث می‌شود که حرکت با وجود اینکه روتین است، سخت شود.

تمرینات خسته کننده می توانند یکنواخت به نظر برسند و استرس بیشتری به ذهن اضافه کنند و پایان تمرین را سخت تر کنند. سعی کنید سرعت یا فاصله را تغییر دهید تا به بدن و ذهن خود یک تجربه جدید بدهید.

عدم حفظ سرعت و تعادل صحیح

اگر هنگام استفاده از الپتیکال احساس عدم تعادل می کنید، تمرین می تواند به طرز خسته کننده ای سخت به نظر برسد. یکی از ساده ترین راه حل ها برای این مشکل استفاده از دسته های الپتیکال است.

این دسته‌ها به دلایلی وجود دارند، و اگر هنگام تمرین بر روی دستگاه الپتیکال تعادل قوی ندارید، استفاده از آنها برای ثابت نگه داشتن خود منطقی است. اگر خیلی آهسته یا خیلی سریع حرکت کنید، الپتیکال نیز می تواند احساس مشکل کند. همانطور که با این دستگاه شروع می کنید، سعی کنید با سرعتی که برای شما بهترین احساس را دارد تمرین کنید.

عدم استفاده از فرم مناسب

فرم مناسب روی الپتیکال مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود. این یک راه حل سریع است که می تواند به شما کمک کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و صدمات را به حداقل برسانید. برای استفاده از فرم مناسب روی اسکی فضایی، صاف بایستید و پشت خود را صاف نگه دارید.با کشیدن ماهیچه های شکمی، هسته خود را درگیر کنید و سپس با استفاده از پاهای خود برای حرکت رو به جلو، بدن خود را به چرخش در میان حرکات هدایت کنید. سعی کنید از حرکت استفاده نکنید. اگر آسان به نظر می رسد، مقاومت یا شیب را اضافه کنید. هنگام استفاده از فرمان به جلو خم نشوید. وضعیت عمودی را حفظ کنید.

فشار بیش از حد به انگشتان پا

هنگامی که برخی از افراد از الپتیکال استفاده می کنند، به انگشتان پا فشار می آورند و پاشنه خود را از روی پدال پا بلند می کنند. این شکل الپتیکال مناسبی نیست و فشار غیرضروری به مفاصل شما وارد می کند. روی انگشتان پاها را راحت کنید و اجازه دهید پاهایتان کاشته بمانند. شما می خواهید پای شما همیشه به پدال ها متصل باشد.

 تکیه بر دستگیره های ثابت

هنگامی که ورزشکاران از دسته های ثابت استفاده می کنند، گاهی اوقات عادت می کنند که روی آنها به جلو خم شوند. این مشکل ساز است زیرا فرم ضعیفی ایجاد می کند و کار را از پایین تنه دور می کند. اکنون می توانید بدون استفاده از ماهیچه های پایین تنه به روشی که باید از آنها استفاده کنید، در طول تمرین حرکت کنید.

همچنین با خم شدن در طول تمرین، کمردرد ایجاد خواهید کرد. تکیه بر دسته های ثابت نیز می تواند "احساس سنگینی" ایجاد کند. کار بر روی فرم خود و حفظ وضعیت عمودی به حل این مشکل کمک می کند.

خیلی سریع بدون مقاومت کافی

اگر تمرین الپتیکال خود را با سرعت زیاد و مقاومت کمی انجام دهید، ممکن است تمرین آسان به نظر برسد، اما به دست آوردن نتایج دشوار خواهد بود. حرکت خیلی سریع بدون مقاومت کافی باعث می شود به نظر برسد که الپتیکال کار نمی کند و مهم نیست که چقدر تلاش می کنید، نمی توانید به کاهش چربی یا نتایج عضله سازی که می خواهید برسید.در واقع، با آسان کردن تمرین، با تلاش اندکی در حال حرکت هستید و بنابراین به دستاوردهای مورد نظر خود نمی رسید.

چرا الپتیکال سخت تر از تردمیل است؟

الپتیکال سخت تر از تردمیل است زیرا حرکتی غیر طبیعی است و تردمیل یک حرکت طبیعی است. این بدان معنا نیست که الپتیکال تمرین سخت تری است، اما انجام خود حرکت می تواند چالش برانگیزتر باشد.

اکثر افرادی که دوی سرعت را روی یک الپتیکال انجام می‌دهند و سپس روی تردمیل دوی سرعت را انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند که تردمیل از منظر قلبی عروقی سخت‌تر است. با این حال، وقتی صحبت از دویدن سبک یا راه رفتن روی تردمیل و معادل آن روی الپتیکال می شود، الپتیکال سخت تر احساس می شود.

حرکتی که روی الپتیکال انجام می شود با بسیاری از دستگاه های ورزشی متفاوت است زیرا یک حرکت غیر طبیعی است. از آنجایی که پاها روی پدال قرار می گیرند، ورزشکاران راه رفتن غیرطبیعی دارند.

در نتیجه راه رفتن غیرطبیعی، گاهی اوقات حرکت برای ورزشکاران دشوار و عجیب است. هرچه بیشتر از الپتیکال استفاده کنید، حرکت طبیعی تر خواهد بود. همچنین استفاده از فرم صحیح با الپتیکال مهم است.

خم نشوید یا به جلو خم نشوید، بلکه در عوض، عمودی بایستید و روی دوچرخه سواری پایین تنه خود در طول حرکت تمرکز کنید بدون اینکه بالاتنه خود را به جلو ببرید.

نتیجه

استفاده صحیح از الپتیکال برای برخی از کاربران باشگاه دشوار است و در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی احساس سختی می کند. بهترین راه برای مبارزه با این احساس "خیلی سخت" این است که بر یادگیری فرم مناسب، ایجاد استقامت قلبی عروقی، تقویت قدرت عضلانی و تمرین حرکت با تمرین هفتگی روی الپتیکال خود تمرکز کنید.