تردمیل برای سیاتیک

طبق تحقیقات، پیاده روی می تواند خطر درد سیاتیک را کاهش دهد و نسبت به جراحی ستون فقرات، نتایج بهتری به دنبال دارد. زیرا پیاده روی می‌تواند در سیاتیک و التهاب را کاهش دهد و باعث ترشح اندروفین شود. ترشح این هورمون به کاهش درد سیاتیک و کمر درد کمک می‌کند. اما شاید برایتان سوال باشد که به طور کلی راه رفتن به کاهش درد سیاتیک مفید است یا راه رفتن روی تردمیل بیشتر به کاهش درد سیاتیک کمک می‌کند؟ در این مقاله به طور کامل درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

Image for post
Image for post

سیاتیک چیست؟

سیاتیک به تحریک و التهاب عصب سیاتیک اشاره دارد. این عصب از ستون فقرات شروع می شود، سپس از طریق باسن و باسن به سمت پاها حرکت می کند. این عصب، طولانی ترین عصب بدن است. با 5 عصب در قسمت پایین کمر شروع می شود که به هم می رسند و یک عصب واحد را تشکیل می دهند. سپس عصب از باسن شما عبور کرده و به سمت پایین پا می رود.

با این حال، سیاتیک نوع خاصی از درد باسن است که به پایین ساق پا می رسد. این ممکن است باعث شود که در پاها و باسن خود احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی و درد کنید. اما علت درد سیاتیک چیست؟

علت سیاتیک

عوامل مختلفی می‌توانند باعث درد سیاتیک شوند. علل اصلی درد سیاتیک عبارتند از: تنگی نخاع ودیسک های بیرون زده. فشار مکرر نیز می تواند به عصب سیاتیک آسیب برساند. همچنین عوامل خطر دیگری مانند افزایش وزن/قد و شکستگی ستون فقرات وجود دارد.

علائم دیگری نیز با سیاتیک مرتبط است. آنها عبارتند از:

·        ضعف اندام

·        سوزن سوزن شدن و بی حسی در شدت

·        افزایش درد هنگام نشستن طولانی

·        سفتی پایین بدن

·        درد لگن

در شرایط جدی، فرد حتی ممکن است مثانه و همچنین کنترل روده را از دست بدهد. در این مورد، من توصیه می کنم به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشید.

در بیشتر موارد، درد سیاتیک شدید است. به همین دلیل، اکثر بیماران تصور می کنند که یک بیماری بسیار جدی دارند. با این حال حدود 75 درصد از افراد مبتلا چند هفته طول می کشد تا بهبود پیدا کنند. علاوه بر این، این وضعیت معمولاً به دلیل برخی ناهنجاری های جزئی ستون فقرات ایجاد می شود. به همین دلیل است که پزشکان به ندرت آزمایش های تصویربرداری برای شناسایی سیاتیک را تجویز می‌کنند.

آیا راه رفتن برای سیاتیک خوب است؟

تحقیقات نشان می‌دهند که هر نوع پیاده روی برای تسکین درد سیاتیک مفید است. علاوه بر این، پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای بهبود درد در عصب سیاتیک است. ورزش التهاب را کاهش می دهد و باعث ترشح اندورفین می شود.

با این حال، پیاده روی در فضای باز می تواند خطرناک باشد، به خصوص زمانی که بارانی یا لغزنده است. اینجاست که تردمیل وارد می شود! اول، تردمیل به شما این امکان را می دهد که برای مدت معینی با سرعت ثابت حرکت کنید. حتی می توانید سرعت راه رفتن خود را روی تردمیل تنظیم کنید.

برای سیاتیک،  ورزش با تردمیل این یکی از بهترین تمرینات هوازی با شدت کم است که می توانید امتحان کنید. این به سادگی به این معنی است که ضربان قلب شما افزایش می یابد. حتی ممکن است عرق کنید، اما همچنان می‌توانید در حین تمرین صحبت کنید. به طور دقیق، می توانید 20 دقیقه با شیب 3 درصد و سرعت 3 مایل در ساعت روی تردمیل پیاده روی کنید. این یک تمرین عالی برای درد سیاتیک شما است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از تردمیل افزایش گردش خون و تقویت حرکت مفاصل است. افزایش گردش خون به روند بهبود و ترمیم کمک می کند. همچنین اثر روانی خوبی دارد. این به شما کمک می کند بر افسردگی مرتبط با درد سیاتیک و گردن غلبه کنید. پیاده روی همچنین حرکت شیمیایی و مکانیکی مناسب دیسک ها را تضمین می کند.

Image for post
Image for post

 

چگونه با درد سیاتیک روی تردمیل راه برویم؟

هنگام راه رفتن روی تردمیل، مطمئن شوید که شیب و سرعت راحت را انتخاب کرده اید. در ابتدا، این پارامترها می توانند کمتر از سرعت پیاده روی معمولی شما باشند. سپس با کاهش درد عصبی، شدت و سرعت آن را افزایش دهید.

به طور کلی، راه رفتن روی تردمیل معمولاً برای سیاتیک بی خطر است. با این حال، می تواند فشار روی دیسک های داخلی را افزایش دهد و باعث برآمدگی بیشتر آنها شود. به عبارت دیگر، راه رفتن ممکن است فشار بیشتری بر ریشه های عصب سیاتیک وارد کند و باعث درد بیشتر شود. اگر چنین است، باید از پیاده روی به عنوان یک ورزش تسکین سیاتیک اجتناب کنید.

به عنوان یک اقدام اضافی، برخی از اشتباهات تردمیل وجود دارد که هنگام درد سیاتیک باید از آنها اجتناب کنید. این اقدامات به شما کمک می کند تا از تحریک بیشتر و درد بیشتر عصب سیاتیک خود جلوگیری کنید که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

1. قدم های کوتاه تری بردارید

برداشتن گام های بلندتر هنگام راه رفتن، کشش بیشتری را در پشت ساق پا و کمر شما اعمال می کند. این می تواند فشار و درد روی عصب سیاتیک را افزایش دهد. به همین دلیل، اگر درد سیاتیک دارید، خوب است گام‌های کوتاه‌تری بردارید و آهسته‌تر روی تردمیل راه بروید.

علاوه بر این، باید وضعیت راه رفتن را در نظر بگیرید. وضعیت راه رفتن نادرست ممکن است به دیسک های کمر فشر وارد کند و در نتیجه عصب سیاتیک شما را تحریک کند. با این حال، استفاده از وضعیت صحیح راه رفتن از فشار بر ستون فقرات شما جلوگیری می کند. این به این دلیل است که عضلات پشت، شکم، ساق، ران و ران شما به طور هماهنگ کار خواهند کرد.

در مورد تماس اولیه با پا، هنگام راه رفتن روی تردمیل از تماس با انگشتان پا خودداری کنید. در عوض، باید بین پاشنه و وسط پا فرود بیایید. سپس به آرامی روی انگشتان پا بغلتانید و قدم بعدی را بردارید. در نتیجه، گام های شما کوتاه تر می شود زیرا چرخاندن پای شما آسان تر می شود.

2. ستون فقرات خود را با عضلات اصلی حمایت کنید

استفاده صحیح از عضلات شکم می تواند به شما در تسکین سیاتیک کمک کند. آنها این کار را با کاهش فشار روی ستون فقرات انجام می دهند. این به محافظت از عصب سیاتیک کمک می کند. اما راه رفتن نادرست باعث افزایش استرس و خستگی در این عضلات می شود. این ممکن است درد سیاتیک شما را تشدید کند یا حتی باعث کمردرد بیشتر شود. برای جلوگیری از این امر، هنگام راه رفتن بر روی دستگاه تردمیل موارد زیر را انجام دهید.

·        صاف بایستید.

·        تنفس ریتمیک را حفظ کنید و در حین راه رفتن متمرکز بمانید.

فعالیت هایی که با درد سیاتیک باید از آنها اجتناب کنید!

اگرچه پیاده روی برای تسکین درد سیاتیک شما مفید است، اما دویدن اینطور نیست! این به این دلیل است که دویدن یک تمرین تمرینی پر تاثیر است. بنابراین فشار بیشتری بر نخاع وارد می کند. این می تواند علائم و آسیب سیاتیک شما را تشدید کند.

منظور این نیست که که دویدن باعث سیاتیک می شود. با این حال، دویدن با سیاتیک ممکن است عصب سیاتیک شما را تشدید کند. علاوه بر این، دویدن از عضلاتی استفاده می کند که تحت تاثیر سیاتیک قرار گرفته اند. این عضلات شامل؛ عضلات پا، ساق پا و پشت هستند.

سوالات متداول درباره تردمیل و درد سیاتیک

1. چگونه درد سیاتیک را برای همیشه درمان کنم؟

در بیشتر موارد، سیاتیک باعث درد شدید در یک طرف بدن می شود. شما می توانید این درد را از طریق ماساژ/ درمان های فیزیوتراپی تسکین دهید. همچنین می توانید از بسته های یخ یا حرارتی استفاده کنید.

2. عصب سیاتیک در کدام سمت بدن شما قرار دارد؟ چپ یا راست؟

5 ریشه عصبی به هم می پیوندند و عصب سیاتیک چپ و راست را تشکیل می دهند. هر عصب از باسن، باسن و سمت چپ پایین می گذرد. درست به زیر زانوی شما ختم می شود، به اعصاب دیگر منشعب می شود و تا انگشتان پا و پا ادامه می یابد.

3. آیا پیاده روی می تواند به شما کمک کند تا از شر درد سیاتیک خلاص شوید؟

پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای درد سیاتیک است. التهاب را کاهش می دهد و باعث ترشح اندورفین می شود. این به مبارزه با درد کمک می کند. با این حال، وضعیت بد راه رفتن می تواند درد عصب سیاتیک را تشدید کند.

4. آیا استراحت برای سیاتیک مفید است؟

استراحت در رختخواب و غیر فعال ماندن ممکن است درد را بدتر کند. فراموش نکنید که استراحت زیاد بهبودی شما را به تاخیر می اندازند. در عوض، باید ورزش کنید و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید. با این حال، از فعالیت هایی که ممکن است درد را بدتر کنند مانند دویدن اجتناب کنید.

 

سخن آخر

امیدوارم به سوال شما پاسخ داده باشم. آیا راه رفتن روی تردمیل برای سیاتیک خوب است؟ به طور کلی ورزش های مختلف به شما در تسکین درد سیاتیک کمک می کند. و خرید تردمیل و راه رفتن روی تردمیل یکی از آنهاست! بنابراین، تردمیل می تواند بخش مهمی از برنامه تمرینی و ریکاوری سیاتیک شما باشد. با این حال، همیشه قبل از شروع تمرینات سیاتیک با پزشک خود مشورت کنید.