بهترین تجهیزات ورزشی برای کاهش وزن

حفظ وزن سالم برای سلامت و تندرستی کلی ضروری است. ساده ترین راه عضویت در باشگاه یا سرمایه گذاری در تجهیزات بدنسازی خانگی است.

با بالا رفتن سن، شروع به از دست دادن توده و ماهیچه های بدون چربی می کنیم و رسوبات چربی بیشتری ایجاد می کنیم که باعث افزایش BMI می شود. متابولیسم ما کند می شود و برای کاهش نسبت چربی به عضله ما بیش از حد معمول تلاش می کنیم.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین تجهیزات ورزشی برای کاهش وزن و سلامت عمومی بیندازیم. در مورد اینکه چگونه می توان از تجهیزات مختلف استفاده کرد و هر تمرین چقدر موثر است بحث خواهیم کرد. نکته کلیدی یافتن تمریناتی است که از آن لذت می برید تا ناامید نشوید و تسلیم نشوید.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای بیایید به بررسی چند گزینه عالی برای بهترین دستگاه ورزشی برای چربی سوزی بپردازیم!

تردمیل
تردمیل تردمیل ها ماشین آلات ورزشی همه جانبه عالی برای ریختن چربی از تمام نواحی بدن شما هستند. به علاوه، تردمیل ها انتخاب های محبوبی برای تجهیزات باشگاه های خانگی و سالن های ورزشی تجاری هستند.

با استفاده از برنامه های مختلف می توانید با سرعت ها و شیب های مختلف روی تردمیل راه بروید یا بدوید. گروه های عضلانی اولیه که هدف تمرینات روی تردمیل قرار می گیرند، عضلات پایین تنه هستند. استفاده از تردمیل نیز استقامت قلبی عروقی را افزایش می دهد. اگر فضا دارید تردمیل انتخاب خوبی برای یک باشگاه خانگی است.

سطح فعالیت: متوسط-بالا
کالری سوزانده شده در ساعت: 700-1000
مبتدی دوستانه: بله
مناسب برای افراد مسن: خیر
مناسب برای خانم ها: بله
خطرناک برای: تردمیل برای افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با تنفس، مانند آسم، خوب نیست.
نکات استفاده: در روزهای متوالی از تردمیل استفاده نکنید زیرا می تواند پاهای شما را تحت فشار قرار دهد. سعی کنید در حالی که روی تردمیل هستید حالت ایستاده داشته باشید و شانه های خود را عقب نگه دارید. آهسته شروع کنید و به تدریج استقامت خود را افزایش دهید. مراقب قرار دادن پای خود روی کمربند باشید تا از کشیدگی مچ پا جلوگیری کنید. فقط زمانی سعی کنید که روی تردمیل احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید.
مزیا:
برنامه های مختلف تردمیل از خستگی جلوگیری می کند
یک قطعه همه کاره از تجهیزات انرژی سوز
کنترل کامل بر تمرین
سریع کالری بسوزانید
معایب:
تردمیل واقعاً نشان دهنده دویدن در زمین های واقعی نیست
استفاده بیش از حد می تواند باعث ایجاد آتل ساق پا شود
ورزش با ضربه زیاد می تواند باعث مشکلات زانو شود.

استپ میل
استپ میل یا پله نوردی دستگاه فوق العاده ای است که برای شبیه سازی بالا رفتن از پله ها عالی است. اگر با بالا رفتن از پله ها آشنا هستید، می دانید که چقدر برای چربی سوزی موثر است. یک پله‌نورد یا پله‌نورد تمرین موثری را برای پایین تنه فراهم می‌کند، زیرا شدت، فواصل و شیب‌های متنوعی دارند. استفاده از پله پله می تواند به تقویت و ساخت عضله در همسترینگ، ساق پا، باسن و هسته شما کمک کند.

سطح فعالیت: بالا
کالری سوزانده شده در ساعت: 130-266 در 30 دقیقه.
مناسب برای افراد مسن: خیر
مناسب برای خانم‌ها: بله، قسمت‌هایی از بدن را هدف قرار می‌دهد که خانم‌ها بیشتر در معرض چربی‌های بدن هستند.
خطرناک برای: هر کسی که مشکل پا یا مفصل دارد.
نکات استفاده: پله‌های پله‌ای یک تمرین هوازی با انرژی شدید ارائه می‌دهند، بنابراین همیشه هنگام استفاده از آن، ضربان قلب خود را کنترل کنید. به یاد داشته باشید که بعد از هر وقفه استراحت کنید، تا خود را خسته نکنید.
طرفداران:
گروه های عضلانی اصلی شما را برای کاهش چربی هدف قرار می دهد
استقامت قلبی عروقی شما را افزایش می دهد
تطبیق پذیری را به تمرینات اضافه می کند
معایب:
فقط روی پایین تنه شما تمرکز می کند، نه قسمت بالایی بدن شما
خطر بالای مشکلات کمر در صورت عدم استفاده صحیح
فقط برای کوهنوردی خوب است - اجازه دویدن را نمی دهد
به فضای زیادی نیاز دارد، برای اکثر سالن های ورزشی خانگی مناسب نیست.

 

الپتیکال
الپتیکال برای بالا رفتن از پله ها، راه رفتن، دویدن و موارد دیگر استفاده کنید. این یک جایگزین کم تاثیر برای بسیاری از گزینه های ورزشی دیگر است. از دویدن در فضای باز در آب و هوای بد جلوگیری می کند. بیضوی ها به عنوان یک تمرین دهنده متقاطع نیز شناخته می شوند و یک تمرین فوق العاده برای کل بدن است که به سرعت کالری می سوزاند. دستگاه بیضوی یکی از بهترین دستگاه های قلبی کم ضربه موجود است.

سطح فعالیت: کم
کالری سوزانده شده در ساعت: 340-450 با شدت متوسط
مبتدی دوستانه: بله
مناسب برای افراد مسن: بله
مناسب برای خانم ها: بله
خطرناک برای: هرکسی که از مشکلات زانو رنج می برد نباید با استفاده از دستگاه الپتیکال تمرینات قلبی انجام دهد.
نکات استفاده: هنگام استفاده از دستگاه هایا الپتیکال، همیشه صاف بایستید و کمر خود را قوس ندهید.
طرفداران:
تمرینات کل بدن
چربی بدن را می سوزاند
تعادل را بهبود می بخشد
استقامت ایجاد می کند
معایب:
حرکت غیر طبیعی
برای تجهیزات ورزشی خانگی گران است
به فضای زیادی نیاز دارد
تمرینات ممکن است خسته کننده شوند

ایربایک
air-bike این دوچرخه های ورزشی ثابت هستند، دارای یک فن داخلی هستند و مجهز به دسته های متحرک هستند که می توانند دوچرخه سواری را تقلید کنند. حتی اگر برای کاهش وزن عالی است، این یک قطعه سنگین و پرهزینه از تجهیزات تناسب اندام است.

مسلماً بهتر از یک دوچرخه ثابت است زیرا فن داخلی هنگام تمرین شما را خنک می کند. با استفاده از این دوچرخه ورزشی می توانید هم بر روی قسمت پایین و هم بر روی بالاتنه تمرکز کنید.

سطح فعالیت: بالا
کالری سوزانده شده در هر ساعت: حدود 20-30 در دقیقه
مبتدی دوستانه: بله
مناسب برای افراد مسن: خیر
مناسب برای خانم ها: بله، تمرکز زیادی روی قسمت پایین بدن دارد و به زنان اجازه می دهد تا باسن بهتر رشد کنند.
خطرناک برای: هرکسی که ریه های ضعیفی دارد یا شرایطی مانند آسم دارد باید قبل از استفاده از دوچرخه های ورزشی با پزشک مشورت کند.
طرفداران:
به دلیل مقاومت در برابر باد به سرعت کالری می سوزاند
استقامت قلبی عروقی را بهبود می بخشد
ورزش سریع برای کاهش وزن
تمرینات متنوع ممکن است
معایب:
برای استفاده پر سر و صدا
نگهداری بالا
گران قیمت به عنوان تجهیزات ورزشی خانگی

دوچرخه ثابت
دوچرخه ثابت یک دوچرخه ورزشی است که به شما امکان می دهد در حالت نشسته دوچرخه سواری کنید. همه چیز به غیر از پدال ثابت است. دوچرخه‌های ورزشی ثابت تجهیزات همه‌کاره‌ای هستند که می‌توانید در سالن‌های ورزشی تجاری و باشگاه خانگی خود استفاده کنید.

حتی می توانید در حین تماشای تلویزیون ورزش کنید!

دوچرخه های ثابت به تقویت عضلات ساق پای شما کمک می کنند و همزمان سرعت متابولیسم شما را افزایش می دهند. عالی برای کاهش وزن!

سطح فعالیت: کم
کالری سوزانده شده در ساعت: 500-800 کالری
مبتدی دوستانه: بله
مناسب برای افراد مسن: بله
مناسب برای خانم ها: بله
خطرناک برای: هر کسی که از مشکلات کمر یا گردن رنج می برد.
نکات استفاده: برای قرار دادن صندلی وقت بگذارید و به آرامی مقاومت را در حین سواری افزایش دهید.
طرفداران:
شما مقاومت و سرعت را کنترل می کنید
متابولیسم را افزایش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد
آمادگی قلبی شما را افزایش می دهد
معایب:
عمدتا قسمت پایین بدن را کار می کند
می تواند خسته کننده شود
استفاده بیش از حد می تواند منجر به گردن درد شود

چگونه دستگاه لاغری مناسب را برای خود انتخاب کنیم؟
در حالی که طیف وسیعی از ماشین‌ها می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند، باید زمان خود را صرف کنید تا ببینید کدام یک بهترین مزایای را برای شما دارند. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید ماشین‌هایی اضافه کنید که دارای تناسب اندام قلبی عروقی و مقاومت هستند تا تمرین شما هیجان‌انگیزتر شود. با این حال، قبل از استفاده از هر دستگاهی، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

هدف - قبل از استفاده از هر دستگاهی، باید به دقت به اهداف کاهش وزن خود فکر کنید. به عنوان مثال، کجا می‌خواهید وزن کم کنید و در چه بازه زمانی می‌خواهید وزن کم کنید. اگر نمی‌خواهید وزن کم کنید، بلکه فقط آن را کنترل کنید - این یک هدف متفاوت است. وزن ایده آل شما، میزان کالری که می خواهید بسوزانید و سایر اهداف سلامتی بر دستگاهی که استفاده می کنید تأثیر می گذارد.
سطح دانش - مجموعه ای از تجهیزات وجود دارد که به شما در کاهش وزن کمک می کند، اما همه آنها برای مبتدیان مناسب نیستند، مثلاً کتل بل. در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید ماشین‌ها و تجهیزاتی را انتخاب کنید که با مهارت شما همخوانی داشته باشند.
کالری سوزی - ماشین ها و تجهیزات مختلف شدت های مختلفی دارند. مدت زمانی که باید تمرین کنید به شما کمک می کند که از چه ماشینی استفاده کنید. به عنوان مثال، طناب زدن تا 888 کالری در ساعت می سوزاند، در حالی که باندهای مقاومتی در همان زمان 250 کالری می سوزانند. انواع مختلف تمرینات، اعم از مقاومتی، کاردیو، مبتنی بر قدرت یا وزنه های آزاد، می تواند تعیین کند که چه مقدار کالری می سوزانید.
نتیجه
در این مقاله، ما ثابت کرده‌ایم که انواع بهترین تجهیزات ورزشی برای کاهش وزن وجود دارد که می‌توانید از آنها در باشگاه یا خانه استفاده کنید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید.

وقت خود را صرف کنید و به قسمت هایی از بدن که می خواهید هدف قرار دهید، زمانی که باید به تمرینات خود اختصاص دهید و ماشین هایی که در بالا ذکر شد فکر کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به بررسی ماشین‌های خاص نگاه کنید و از یک مربی شخصی مشاوره بگیرید. هر چند به یاد داشته باشید؛ ورزش برای کمک به کاهش وزن کافی نیست، بلکه به یک رژیم غذایی خوب نیز نیاز خواهید داشت.