آیا می توانم در دوران بارداری از تردمیل استفاده کنم؟

اگر باردار هستید و می خواهید از تردمیل برای تمرین استفاده کنید، همه چیز با درک این موضوع شروع می شود که چه چیزی ایمن است و چه کارهایی را باید روی تردمیل انجام دهید. بنابراین این پست به پاسخ به سوال شما اختصاص داده شده است که "آیا می توانم در دوران بارداری از تردمیل استفاده کنم؟"

این شامل توانایی تشخیص علائم زمانی است که باید دویدن یا راه رفتن را متوقف کنید، هنگام بارداری با چه سرعتی می توانید بدوید، برای چه مدت و با چه شدتی.

با توجه به اینکه بسیاری از ما قرنطینه را تجربه می کنیم، افزایش زیادی در خرید تجهیزات باشگاه ورزشی خانگی از جمله تردمیل وجود داشته است. بنابراین این زمان خوبی است تا در مورد ایمنی خود هنگام استفاده از تردمیل در خانه صحبت کنید.

مانند هر ورزش دوران بارداری، هدف شما کمک به بهبود سلامت کلی، تناسب اندام و تندرستی خود در حین شرکت در یک تمرین ایمن است.

فقط احتیاط ها و دستورالعمل ها را برای ایمن ماندن در حین شرکت در تمرینات قلبی قبل از تولد دنبال کنید.

آیا تردمیل در دوران بارداری مشکلی ندارد؟

بله، ورزش تردمیل در دوران بارداری به‌طور کلی بی‌خطر است، به شرطی که احتیاط‌های مهم را رعایت کنید تا ایمنی خود را حفظ کنید، همانطور که در زیر توضیح داده‌ام.

در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید برای پیاده‌روی به بیرون بروید تا کمی هوای تازه دریافت کنید. اما اغلب در شرایط سخت در زمستان یا تابستان بهتر است در خانه ورزش کنید و تردمیل می تواند مفید باشد.

با ممانعت از شرایط پزشکی که شما را از ورزش در دوران بارداری باز می دارد، می توانید و باید یک روال تناسب اندام قبل از تولد را حفظ کنید. مزایای بی پایان است.

بنابراین، از متخصص مراقبت های بهداشتی خود تأییدیه بگیرید و اگر می خواهید روی تردمیل تمرین کنید، بیایید شروع کنیم به ارائه تمام حقایقی که باید برای اطمینان از ایمنی خود بدانید.

افراد باردار با چه سرعتی روی تردمیل راه بروند؟

می‌توانید با همان سرعتی که قبل از بارداری انجام می‌دادید روی تردمیل راه بروید، مگر اینکه عوارض سلامتی داشته باشید یا در سه ماهه سوم بارداری خود باشید. پیاده روی با سرعت ایمن و ثابت ایده آل است تا زمانی که بتوانید تعادل خود را با خیال راحت حفظ کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه بفهمید با سرعت مطمئنی راه می‌روید یا خیر، استفاده از «تست صحبت» است. اگر می توانید در حین راه رفتن به مکالمه ادامه دهید، سرعت اوکی است.

اگر نفس شما تنگ است و صحبت کردن برایتان مشکل است، شاید لازم باشد سرعت را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، می دانید که در حین ورزش، مسافر بسیار مهمی همراه خود دارید، بنابراین اهداف شما اکنون ورزش برای سلامتی است، نه برای ایجاد بهترین های شخصی جدید.

اگر «تست صحبت» برای شما مناسب نیست، از میزان تلاش درک شده (RPE) استفاده کنید. این جایی است که شما سطوح مختلف تلاش را بر روی یک مقیاس ارزیابی می کنید تا خود را در مسیر درست نگه دارید. اگر مقیاسی از یک تا 20 دارید که 20 شدیدترین است و یک اصلاً هیچ، می خواهید بین 12 تا 14 باشید.

باید راه بروم یا بدوم؟

پیاده روی در دوران بارداری گزینه بهتری است. اما اگر قبل از بارداری می دویدید، می توانید در دوران بارداری به دویدن ادامه دهید. برای من، پیاده‌روی را ترجیح می‌دهم، زیرا این یک نوع تمرین کم‌تأثیر است و می‌توانم اطمینان حاصل کنم که تعادل بیشتری روی تردمیل در مقایسه با دویدن دارم.

 

اگر دویدن برای شما مناسب نیست، شاید وقت آن رسیده است که به جای آن پیاده روی کنید. شما باید به بدن خود گوش دهید و اگر سرعت شما بیش از حد احساس می شود، پس شدت آن را به چیزی راحت تر برای بدن خود کاهش دهید.

با ورود به سه ماهه سوم بارداری، توصیه می‌کنم تمرکز بیشتری روی راه رفتن روی تردمیل داشته باشید. شکم در حال رشد شما شروع به مانع شدن می کند و تعادل شما به آن خوبی نیست.

چقدر ورزش زیاد است؟

اگر بدن شما شروع به گرفتن بدن درد، درد یا درد زیادی کرده است، باید از تمرینات پرتحرک اجتناب کنید. همچنین می‌خواهید از بالا بردن بیش از حد دمای بدن خود اجتناب کنید، که در صورت دویدن بیشتر احتمال دارد اتفاق بیفتد.

مدت زمانی که پیاده روی می کنید و با چه سرعتی احتمالاً به سطح تناسب اندام فعلی شما و میزان ورزش قبل از بارداری بستگی دارد.

با مسافت پیاده روی که با آن راحت هستید و سرعتی که احساس می کنید قادر به حفظ آن هستید شروع کنید. سپس در صورت نیاز می توانید به آرامی مسافت و سرعت را افزایش دهید.

چه زمانی از تمرین با تردمیل اجتناب کنید

زنان باردار باید بتوانند بیشتر تمریناتی را که قبل از بارداری انجام می دادند، انجام دهند. پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری ثابت انتخاب‌های مطمئنی هستند.

زنانی که باید در دوران بارداری به طور کامل ورزش را کنار بگذارند، کسانی هستند که دارای شرایطی مانند بیماری قلبی یا ریوی، ضعیف شدن دهانه رحم، فشار خون بالا (پره اکلامپسی)، مشکلات جفت، خونریزی یا کسانی هستند که در معرض خطر زایمان زودرس هستند. .

فواید ورزش تردمیل در دوران بارداری

راه رفتن یا دویدن روی تردمیل در دوران بارداری می تواند برای شما و کودک در حال رشد شما مفید باشد. ورزش به شما کمک می کند وزن بدن خود را سالم نگه دارید، به حمل نوزاد در حال رشد با خستگی کمتر و همچنین آماده سازی بدن شما برای زایمان کمک می کند.

ورزش همچنین می تواند به جلوگیری از بسیاری از عوارض ناخواسته مرتبط با بارداری مانند دیابت بارداری کمک کند، که می تواند بر سلامت شما و فرزندتان تأثیر بگذارد.

و یکی دیگر از فواید این است که راه رفتن روی تردمیل می تواند به کاهش تورم کمک کند. این به این دلیل است که حرکت در اطراف می تواند به کاهش تجمع مایع در پاها، مچ پاها و پاها که با بارداری به وجود می آیند کمک کند.

نکات تمرینی با تردمیل در دوران بارداری

·        یک راه خوب برای شروع ورزش در بارداری این است که با شدت، سرعت و مدت کمی تمرین کنید و ببینید چه احساسی دارید. از سطح تناسب اندام قبل از بارداری خود برای سنجش برنامه ورزشی جدید دوران بارداری خود استفاده کنید.

·        هنگام راه رفتن یا دویدن روی تردمیل، بزرگترین خطر برای شما افتادن است. بنابراین شما باید نرده ها را نگه دارید یا حداقل آماده باشید که آنها را نگه دارید. ترکیبی از وزن کودک در جلو و شیب می تواند منجر به عدم تعادل در هنگام راه رفتن یا دویدن شود.

·        تا زمانی که به نرده های تردمیل بچسبید، شیب خوب است. نرده های جانبی به منظور کمک به حفظ شما در جای خود هستند. اگر برای زندگی تان در انتظار هستید، وقت آن رسیده که شیب و سرعت را به سطوح ایمن تری کاهش دهید.

·        از هر گونه فعالیتی که خطر افتادن یا ضربه به شکم را در پی دارد باید اجتناب شود. این شامل ورزش هایی مانند اسب سواری، اسکی یا دوچرخه سواری در جاده می شود. اگر با خیال راحت از تردمیل استفاده کنید، استفاده از تردمیل کاملاً در این دسته قرار نمی گیرد.

·        وقتی در طول تمرین به خوبی هیدراته باشید، می توانید از گرمای بیش از حد جلوگیری کنید. خنک نگه داشتن دمای بدن در دوران بارداری بسیار مهم است و همراه داشتن یک بطری آب روی تردمیل به دستیابی به این هدف کمک می کند.

 

·        کم آبی بدن یکی از دلایل زایمان زودرس است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در حالی که روی تردمیل هستید به نوشیدن ادامه دهید.

·        می توانید برخی از حرکات کششی توصیه شده بارداری را بعد از گرم کردن و دوباره بعد از خنک شدن انجام دهید. هنگام بارداری، سیستم شما هورمونی به نام ریلکسین تولید می کند.

سخن آخر

در نتیجه، ورزش در دوران بارداری نه تنها می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، بلکه برای کودک شما نیز مفید است. راه رفتن یا دویدن روی تردمیل در دوران بارداری می تواند گزینه خوبی باشد اگر نمی توانید بیرون بروید.

مهمترین نکته این است که با سرعت مناسب با سطح تناسب اندام خود ورزش کنید و همیشه تعادل خود را حفظ کنید. مطمئن شوید که علائم زمانی که باید تمرین خود را متوقف کنید را می دانید.