گینر یا پروتئین وی؟

در این مطلب همه چیزهایی را که در مورد پروتئین وی و مکمل گینر می‌دانستیم بازنگری کنیم، به علاوه به شما می‌گویم که کدام مکمل  برنده است. همراه ما باشید.

Image for post
Image for post

گینر چیست؟

گینر مکملی است که به عنوان افزایش دهنده کالری یا جایگزین وعده غذایی طراحی شده است. در اصل، این مکمل یک وعده غذایی به شکل پودر است. به طور معمول، از کربوهیدرات بسیار بالا، پروتئین متوسط و حداقل چربی تشکیل شده است. معمولاً کربوهیدرات و پروتئین به نسبت 2:1 یا 3:1 است، به این معنی که هر وعده انبوه گینر 60 گرم کربوهیدرات و 30 گرم پروتئین را فراهم می کند. بخش عمده ای از کالری به دست آمده از انبوه گیرها از کربوهیدرات هایی است که معمولاً مخلوطی از مالتوز و گلوکز هستند.

پودر گینر موارد استفاده متعددی دارد، مانند کمک به پسران و دختران لاغر در عضله سازی، یا جایگزین غذا برای افراد کم غذا. به زبان ساده، مکمل های گینر فقط برای یک هدف طراحی شده اند؛  افزایش وزن. نسبت بالایی از کربوهیدرات ها و چربی های موجود در پودرهای گینر به فرد کمک می کند تا کالری دریافتی مورد نظر خود را به دست آورد.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی به عنوان یک محصول جانبی در صنایع فرآوری شیر یا پنیرسازی به دست می آید. در واقع، پروتئین وی خالص ترین شکل پروتئین موجود است. به راحتی هضم می شود و سپس به سرعت وارد جریان خون می شود.

مکمل پروتئین وی معمولا حاوی چند گرم کربوهیدرات و چربی است. بر اساس محتوای پروتئین، پروتئین‌های وی به دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند (که به ترتیب نزولی محتوای پروتئین آنها مرتب شده‌اند)

·        پروتئین وی ایزوله

·        پروتئین وی کنسانتره

·        پروتئین وی هیدرولیز

پروتئین وی نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه برای ورزشکاران متوسطی که فقط می‌خواهند سالم بمانند نیز مفید است. این مکمل ورزشی محبوب به بدنسازان کمک می کند تا با تقویت ماهیچه ها و افزایش استقامت و قدرت به پتانسیل واقعی خود دست یابند.

به همین ترتیب، به افراد چاق کمک می کند تا با بهبود احساس سیری، وزن خود را کاهش دهد و چربی بسوزاند. علاوه بر این، به عنوان منبع انرژی نیز عمل می کند و به هر فرد کمک می کند تا پروتئین مصرفی روزانه خود را افزایش دهد.

گینر یا پروتئین وی؟

تفاوت گینر و پروتئین وی را از جهات مختلف بررسی می کنیم:

 بدنسازی  

حقیقت تلخ این است که اکثر گینر های افزایش وزن حاوی کربوهیدرات هایی هستند که باعث افزایش انسولین می شوند و در نتیجه منجر به ذخیره چربی ناخواسته می شوند. در حالی که برعکس، مکمل های پروتئین وی بدن شما را با آنچه که بیش از همه به آن نیاز دارد یعنی پروتئین خالص  سوخت رسانی می کند. بنابراین، اگر هدف شما عضله سازی و افزایش قدرت است، توصیه می شود پروتئین وی را به جای گینر انتخاب کنید.

کاهش وزن

اگر تنها با یک هدف و آن اینکه لاغر اندام به نظر برسید، به باشگاه می روید، پس مکمل پروتئین وی به افزایش وزن کمک می کند. بهتر است از پروتئین وی ایزوله استفاده کنید که فاقد کربوهیدرات و چربی است تا به کاهش چربی و رسیدن به اندامی لاغر کمک کند.

بهبود عملکرد ورزشی

بدنسازان و ورزشکاران معمولاً در مورد وزن خود بسیار محتاط هستند زیرا ممکن است بر عملکرد آنها در زمین تأثیر بگذارد. بنابراین، مصرف گینرها به عنوان مکمل ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در عوض، ورزشکاران باید خود را با پروتئین وی تغذیه کنند  که ثابت شده است که استقامت، استقامت و بهبود عملکرد را افزایش می دهد.

افزایش وزن و حجم

همانطور که همه ما می دانیم، افزایش وزن برای برخی افراد لاغر اندام یک سردرد همیشگی است. افزایش وزن به کمک پودر گینر در چنین مواردی که افزایش وزن در سریع ترین زمان ممکن تنها هدف است، بسیار مفید هستند. با این حال، مانند هر مکمل دیگری، گینر یک مکمل جادویی نیست. چسبیدن به گینرها برای مدت طولانی ممکن است لایه‌هایی از چربی‌های ناخواسته اضافه کند که خلاص شدن از شر آن دشوار خواهد بود.

سلامتی  

بسیاری از مردم بر این باورند که پروتئین وی باید فقط زمانی مصرف شود که فرد بخواهد عضلات بزرگی بسازد. اما این یک دروغ بزرک است. پروتئین وی نه تنها برای رشد عضلات موثر است، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است! تعداد بی شماری از تحقیقات نشان داده اند که پروتئین وی فشار خون را کنترل می کند، از سرطان پیشگیری می کند و از قلب سالم حمایت می کند.

کالری

یکی از تفاوت های عمده بین پروتئین وی و گینر، تعداد کالری دریافتی از هر یک است. یک پودر پروتئین وی معمولاً حاوی حدود 100 تا 150 کالری در هر وعده است در حالی که یک وعده گینر 1250 تا 1500 کالری دارد.