مهارت های کلیدی لازم برای مدیران تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ


یک مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول ارائه تاکتیکی و ارتقاء یک شرکت در فضاهای دیجیتال است. این می تواند شامل وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، برنامه های موبایل و بازاریابی ایمیلی باشد. با تنوع گسترده ای از نقش هایی که یک مدیر بازاریابی دیجیتال می تواند مسئولیت آنها را بر عهده بگیرد، دانستن اینکه از یک موقعیت چه انتظاری باید داشته باشید می تواند چالش برانگیز باشد.
نقش ها و مسئولیت های بالقوه یک مدیر بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است. این می تواند چالش برانگیز باشد که بدانیم از یک شغل به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال چه انتظاری باید داشته باشیم و حتی دشوارتر از پیش بینی چگونگی تبدیل شدن به یک شغل است.
مطالعات نشان میدهد که بازاریابی دیجیتال یک عملیات تجاری ضد رکود است و پیشبینی میشود که پستهای مدیر بازاریابی دیجیتال در دهه آینده با نرخهای بالاتر از میانگین افزایش یابد.
این مقاله مسئولیتهای مدیران بازاریابی دیجیتال و مهارتهای مورد نیاز، دستمزدهای مورد انتظار و مسیر شغلی را که باید دنبال کنید تا موقعیت خود را تضمین کنید، مرور میکند.
مدیر بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟
مدیران بازاریابی دیجیتال می توانند مسئولیت ها و فرصت های متعددی را برای بهبود عملکرد آنلاین شرکت خود در نظر بگیرند.
از آنجایی که فضای دیجیتال به سرعت در حال تکامل است و بیشتر از محتوا اشباع می شود، راه های زیادی برای یک مدیر بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به دید مطلوب وجود دارد.
اساساً، فعالیت های بازاریابی دیجیتال به منظور بهینه سازی سرنخ ها و تبدیل ها از طریق SEO، پایگاه های داده بازاریابی، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی پولی است. یک مدیر بازاریابی دیجیتال می تواند مسئول هر یک یا همه این برنامه ها باشد.
علاوه بر ایجاد و حفظ کانال های بازاریابی دیجیتال، مدیران باید عملکرد را پیگیری کرده و استراتژی خود را در طول زمان اصلاح کنند. گزارش عملکرد و ردیابی معیارها می تواند جنبه مهمی از نقش روزانه یک مدیر بازاریابی دیجیتال باشد.
وظایف مربوط به ردیابی عملکرد ممکن است شامل تعدادی از موارد زیر باشد:
- گزارش تمام کمپین های بازاریابی دیجیتال فعال
- ارزیابی عملکرد در برابر KPIهای تعریف شده
- با روندهای صنعت همراه باشید و آنها را در کمپین های بازاریابی پیاده سازی کنید
- رسیدگی به تمام جنبه های تست تبدیل
- قیف های بازاریابی و کل سفر خریدار مورد نظر را نظارت و نگهداری کنید
به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال، این شما هستید که به عنوان متخصص داخلی در روندهای نوظهور خدمت کنید. شما به عنوان یک رهبر فکری در تیم خود در نظر گرفته میشوید که دارای تخصص مشاوره در مورد اتخاذ فناوریها یا فرآیندهای جدید است.
تجربه شما در ارزیابی موفقیت بازاریابی و مدیریت کانال های بازاریابی دیجیتال، شما را قادر می سازد تا به طور موثر در این راه خدمت کنید.
برای اینکه یک مدیر بازاریابی دیجیتال شوید به چه مهارت هایی نیاز دارید؟
انجام بسیاری از مسئولیتهای یک مدیر بازاریابی دیجیتال بدون داشتن مهارتهای پیشرفته که حول تصمیمگیری استراتژیک در فضای آنلاین متمرکز است امکانپذیر نخواهد بود.
اول و مهمتر از همه، مدیران بازاریابی دیجیتال نیاز به تجربه قبلی گسترده در این زمینه دارند. این یک موقعیت در سطح ارشد است، بنابراین درک عمیقی از آنچه برای اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق لازم است لازم است.
متقاضیان باید در تعیین جمعیت هدف و ایجاد کمپین هایی که با گروه مخاطبان منتخب به عنوان یک مدیر بازاریابی دیجیتال طنین انداز شود، احساس راحتی کنند.
به عنوان یک رهبر تیم در این نقش، مدیر بازاریابی دیجیتال احتمالاً هم تیمی های داخلی را که با هم در جهت اهداف بازاریابی کار می کنند، مربی و پشتیبانی خواهد کرد. اگر یک کاندیدای مدیر بازاریابی دیجیتال تجربه مدیریت یک تیم را داشته باشد، این پویایی راحتترین عملکرد را خواهد داشت.
در نهایت، مدیران بازاریابی دیجیتال باید مهارت های تحلیلی قوی داشته باشند. این امر هم در حین نظارت بر عملکرد و هم در هنگام برنامه ریزی بودجه مطرح می شود. مدیر بازاریابی دیجیتال بودجه را مدیریت می کند و یک استراتژی در اطراف آن بودجه ایجاد می کند. درک برنامه ریزی مالی در اجرای موثر آن حیاتی خواهد بود.
مدیر بازاریابی دیجیتال بودن همه کمپین ها و KPI ها نیست. برای موفقیت در این نقش، مقدار زیادی کار اداری، برنامه ریزی استراتژی دیجیتال و مهارت های مربیگری لازم است.
درآمد مدیران دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟
مدیران بازاریابی دیجیتال بسته به تجربه و دامنه مسئولیت خود می توانند انتظار داشته باشند که دستمزدهای گسترده ای دریافت کنند.
چگونه مدیر بازاریابی دیجیتال شوم؟
به عنوان یک نقش ارشد در یک صنعت گسترده و محبوب، بسیاری از راه ها منجر به تبدیل شدن می شوند
g یک مدیر بازاریابی دیجیتال. با این حال، اگر قصد دارید مدیر بازاریابی دیجیتال شوید، روندهای استاندارد صنعت و مسیر شغلی وجود دارد که باید دنبال کنید.
مدیران مشتاق بازاریابی دیجیتال باید شغلی را با تمرکز بر SEO یا SEM هدف قرار دهند تا با یک موقعیت ابتدایی شروع کنند. عناوین سطح ورودی ممکن است شامل همکاران SEO، متخصص SEM و سایر موقعیت های مشابه باشد.
این نقشهای سطح ابتدایی به شما درک درستی از ترافیک و تعامل با وبسایت شرکت میدهد. در این نقش، یاد خواهید گرفت که ردیابی اثربخشی کمپین ها را شروع کنید.
پس از خدمت در یک نقش بازاریابی دیجیتال در سطح ابتدایی، میتوانید به یک موقعیت سطح متوسط بروید. کارشناسان پیشنهاد می کنند که عنوان سطح متوسط شما احتمالاً چیزی در امتداد خطوط متخصص بازاریابی دیجیتال باشد.
در این نقش، با تلاش های PPC و SEO مسئولیت بیشتری را بر عهده خواهید گرفت. بهعلاوه، ممکن است فرصتهایی برای مشارکت با سایر تلاشهای بازاریابی، مانند توسعه محتوا یا بازاریابی رسانههای اجتماعی وجود داشته باشد.
پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت فعالیت های بازاریابی دیجیتال به عنوان یک متخصص، شما آماده خواهید بود تا یک مدیر بازاریابی دیجیتال شوید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این شما را در خط مقدم سئو، PPC و استراتژی دیجیتال قرار می دهد.
موقعیت خود را برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی دیجیتال قرار دهید
مدیر بازاریابی دیجیتال یک موقعیت ارشد است که مسئولیت های زیادی را به همراه دارد. اگر میخواهید یکی شوید، حتماً موقعیتهای سطح پایینتری برای خود ایجاد کنید که تجربه و مهارتهایی را که برای موفقیت در این نقش نیاز دارید، در اختیارتان قرار میدهد.
خدماتی که یک شرکت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می تواند انجام بدهد و از آنها کسب در آمد داشته باشد را می توانید در این لینک بخوانید.