مقایسه بهترین سیستم های همکاری در فروش ایرانی و خارجی

در دنیای اینترنت امروز و با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی و محبوبیت آن ها در بین کاربران، صاحبان کسب و کار به فکر توسعه فروش کالا ها و خدمات خود در فضای نت شده اند. از این رو در سال های اخیر سیستم های همکاری در فروش بسیاری در سراسر جهان راه افتاده اند که با توجه به روش های مختلف و ایجاد یک بازی برد-برد، سودی دو طرفه به صاحبان کسب و کار و بازاریابان تعلق می گیرد.

در همین بین در کشور عزیزمان ایران، سیستم های همکاری در فروش مختلفی در سال های گذشته راه اندازی شده است. مدل قالب اکثر این سیستم ها، پرداخت پورسانت درصدی بر اساس فروش کالا توسط شخص واسط به مشتری است. معمولا این سیستم ها اینگونه طراحی می شوند که شخص واسط، لینک های فروش را در شبکه های اجتماعی، وبسایت خود و یا پلتفرم های دیگر به اشتراک می گذارد، و مشتری از طریق آن ها اقدام به خرید می کند. در نتیجه بعد از نهایی شدن خرید توسط مشتری، پورسانت به شخص واسط تعلق می گیرد و در بازه های زمانی مختلف، این پورسانت به شخص پرداخت می شود.

در این مقاله سعی می کنیم که به بررسی و مقایسه تعدادی از سیستم های همکاری در فروش ایرانی و خارجی که در بین مخاطبان محبوبیت خاصی دارند بپردازیم.

1- همکاری در فروش ShareAsale

بعد از 17 سال فعالیت، ShareAsale توانسته است جایگاهی خوب و معتبر در بین همراهان خود بدست بیاورد. این سیستم همکاری در فروش با توجه به گستردگی و تنوع کالاهای موجود در بازار جهانی توانسته است که اعتماد تولید کننده، وارد کننده و مشتری را به سمت خود جلب کند.

از مزایای این سیستم همکاری در فروش، روش های پرداخت انعطاف پذیر است. پرداخت ها در این سایت به صورت دیجیتال و استاندارد امکان پذیر است. امروزه به دلیل محبوبیت پرداخت های دیجیتال در بین مخاطبان، ایجاد چنین امکانی در سایت های همکاری در فروش، یکی از امتیازهای خاص به شما می رود. همچنین داشتن حق انتخاب از بین کالاهای بسیار زیاد، یکی دیگر از مزایای رقابتی این سایت همکاری در فروش به شمار می رود. یکی از اشکالات و در حقیقت معایب این سیستم فروش، وجود بسیار زیاد رقبا است و این مسئله پیشرفت را تا حدودی سخت و زمانبر می کند.

2- همکاری در فروش آمازون Amazon

تقریبا همه سایت آمازون را می شناسند. در این وب سایت به اصطلاح از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به فروش می رسد. حتی می توانید هواپیمای سفارشی خود را از طریق این وب سایت خریداری کنید. سالهاست که سیستم همکاری در فروش آمازون بستری مناسب برای کسب درآمد در بین مخاطبان شده است. به همین دلیل می تواند یک شروع عالی برای سرمایه گذاری در عرصه همکاری در فروش باشد.

از مزایای این سیستم همکاری در فروش دریافت پورسانت 10% از فروش هر محصول می باشد از طریق لینک های اختصاصی شما می باشد. یکی دیگر از مزایای این سیستم فروش، دریافت پورسانت از تمام خریدهای کاربرانی است که توسط شما به آمازون هدایت شده اند. وجود محصولات متنوع از دیگر مزایای رقابتی این سیستم همکاری در فروش به شمار می رود.

3- همکاری در فروش Ebay

در دنیای رقابتی امروز، حتی غول های بازار دیجیتال همچون eBay از شما می خواهند که به فروش بیشترشان کمک کنید. از همین رو سیستم همکاری در فروش eBay محصولات متنوعی را در پلتفرمش برای فروش های بازاریابی و واسطه ای قرار داده است. فقط کافی است لیستی از محصولاتی که می خواهید از طریق eBay بفروشید را تهیه کنید و سپس با فروش آنها پورسانت خود را دریافت کنید.

از مهمترین مزایای این سیستم همکاری در فروش، تنوع فوق العاده زیاد محصولات است. در حقیقت می توان گفت که هیچ بازار اینترنتی متنوع تر از eBay وجود ندارد. در هر کجای جهان که باشید از طریق این سیستم می توانید به فروش و کسب درآمد بپردازید. هیچ کس نمی تواند از نظر گستردگی محصولات با چنین غولی رقابت کند. از دیگر مزایای این سیستم همکاری در فروش، نبودن قوانین پیچیده و سخت در امر فروش است. در حقیقت فقط و فقط با قرار دادن لینک های اختصاصی خود در فضاهایی که متعلق به شماست، به کسب درآمد خواهید پرداخت.

4- سیستم همکاری در فروش Shopify

سیستم همکاری در فروش Shopify، یکی از پیشتازان در عرصه همکاری در فروش جهان است که توسط وبلاگ نویسان و خرده فروشان آنلاین استفاده می گردد. اگر شما دستی بر آتش نویسندگی و وبلاگ نویسی دارید، حتما با این سیستم آشنایی کامل را دارید. برای افرادی که در شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارند، این سیستم همکاری در فروش گزینه مناسب برای رسیدن به درآمد مطلوب است.

از مهمترین مزیت های این سیستم همکاری در فروش، دریافت پورسانت های فوق العاده زیاد است. به طوری که در 2 ماه نخست عضویت، بابت هر ارجاع برای عضویت می توانید تا 200% پورسانت دریافت کنید. شاپیفای یکی از مدعیان پیشرفت در فضای اینترنت و کسب و کار است.