آموزش افیلیت مارکتینگ: چگونه به درآمد بالا برسید؟
در سالهای اخیر، مطالب آموزش افیلیت مارکتینگ طرفداران زیادی پیدا کردند و این نوع بازاریابی بهسرعت رشد میکند. این روش همچنین یکی از کمهزینهترین استراتژیها برای رشد انواع کسبوکارها است.
امروزه از هر پنج برند، چهار برند از این نوع مارکتینگ استفاده میکنند. استفاده از این استراتژی به کسبوکارها کمک میکند با ارائه اطلاعات کافی به مشتریان، فروش خود را بالا ببرند. آنها برای بهینهسازی تکنیکهای فروششان از نرمافزار و ابزارهای جدیدی استفاده میکنند تا روند کاری خود را بهبود بخشند. هدف از این مطلب آموزش همکاری در فروش و معرفی بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ است.


افیلیت مارکتینگ چیست؟
«آموزش افیلیت مارکتینگ» را باید با تعریف بازاریابی وابسته شروع کنیم؛ یک نوع مدل تبلیغاتی که شرکتها به کمک آن و استفاده از افرادی تحت عنوان وابسته، فروششان را بالا میبرند و کسبوکار خود را رونق میدهند.
در اصل میتوان گفت این روش یکی از بهترین تکنیکهای کسب درآمد در اینترنت است و طبق گزارشهای انجام شده، ارزش فعلی آن به ۷ میلیارد دلار آمریکا میرسد. افراد وابسته محصولی را تبلیغ میکنند که اگر باعث فروش آن محصول شود، شرکت موظف است درصدی را به افیلیتور پرداخت کند.
مراحل افیلیت مارکتینگ
این نوع بازاریابی از مراحل زیر تشکیل شده است:
· فرد متقاضی در یک سیستم همکاری در فروش ثبتنام میکند.
· با کسبوکار مربوطه قرارداد میبندد، لینک محصول را در سایت خود میگذارد و در مورد آن توضیح میدهد یا در مورد آن تولید محتوا میکند. فعالیت و تبلیغات او میتواند در هر پلتفرمی باشد از یوتیوب و اینستاگرام گرفته تا تیک تاک.
· خریدار از این تبلیغ دیدن میکند.
· او پس از بررسی روی لینک افیلیت کلیک میکند و وارد وبسایت فروشنده محصول میشود.
· او محصول را از وبسایت فروشنده میخرد.
· فروشنده درصدی را برای افیلیتور در نظر میگیرد و پس از یک ماه باتوجهبه فروش خود هزینهای را به او میدهد.
برای درک بهتر ماجرا فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که میخواهید محصولات خود را در آن بفروشید؛ بنابراین از اصول آموزش افیلیت مارکتینگ استفاده میکنید تا فروش کالای خود را بالا ببرید. برای این کار از سایتهایی کمک میگیرید که با استفاده از تبلیغ محصولات شرکتهای مختلف کسب درآمد میکنند.
این افراد با استفاده از تبلیغات بنری یا متنی و لینک دادن به وبسایت شما محصولتان را به مخاطبان خود پیشنهاد میدهند. اگر مشتری موردنظر روی تبلیغ موردنظر کلیک کند و محصول شما را بخرد، باید به افیلیتور موردنظر درصدی از هزینه آن را بپردازید.
در ادامه نکات مهم آموزش افیلیت مارکتینگ را برای افراد تازهکار توضیح میدهیم:
حیطهای را مشخص کنید که به آن علاقه دارید
باید تصمیم بگیرید قصد فعالیت در چه حیطهای را دارید. بهعنوانمثال یک کسبوکار در زمینه مواد غذایی کار میکند و دیگری لباسهای زنانه ترند را میفروشد. بسیار مهم است فعالیت شما در راستای علاقهتان باشد تا برای تولید محتوا وقت و انرژی قابل قبولی بگذارید.
از بهترین انتخابها در این نوع مارکتینگ میتوان به محصولات مربوط به سبک زندگی، فناوری، مواد غذایی و پوشاک اشاره کرد. البته میتوانید از بین دهها گزینه دیگر نیز انتخاب کنید و پیش از آن باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
· درباره بازار محصول موردنظر اطلاعاتی کسب کنید.
· تعداد طرفداران بالقوه این محصول را بررسی کنید و به شناخت کامل از آن برسید.
· باید از فعالیت در حوزه انتخابی خود لذت ببرید.
پلتفرم محبوب خود را برای فعالیت مشخص کنید
پس از یادگیری نکات «آموزش همکاری در فروش»، باید بدانید در چه پلتفرمی میخواهید کار کنید. برای مثال، فردی ممکن است تنها از طریق اینستاگرام کسب درآمد کند، اما شخص دیگری در یوتیوب یا تیک تاک فعال باشد یا تصمیم به طراحی یک سایت و سئوی آن برای فروش بیشتر بگیرد.
برنامه همکاری در فروش مناسبی را انتخاب کنید
معمولاً سایتهای همکاری در فروش برای هر خرید حدود ده تا بیست درصد کمیسیون میدهند.
محتوای خوب تهیه کنید
اگر محتوای خوبی داشته باشید، میتوانید کاربران زیادی را جذب کنید. معمولاً مشتریان تمایل دارند در مورد محصول ابتدا اطلاعات کافی کسب کنند و سپس آن را بخرند. میتوانید برای محصول موردنظر محتوای ویدئویی یا متنی تولید کنید و در مورد آن توضیح دهید.
مزایای افیلیت مارکتینگ
پس از تسلط روی مطالب آموزش همکاری در فروش متوجه مزایای این نوع بازاریابی خواهید شد. از جمله:
· افرادی با هزینه کم محصولی را تبلیغ میکنند و آن را میفروشند.
· معمولاً با این روش کسبوکارها زودتر شناخته میشوند و مشتریان بیشتری را میتوانند جذب کنند.
· ثبتنام در سیستم همکاری در فروش روشی سریع و راحت برای درآمدزایی است.
· این نوع مارکتینگ برای مشتریها نیز مزایایی دارد. زیرا نیازی نیست آنها حضوری به فروشگاه بروند و خرید کنند، بلکه میتوانند با یک کلیک و پرداخت هزینه محصول خود را اینترنتی بخرند.


سه گروه افیلیت مارکتینگ
این صنعت سه گروه کسبوکار، فروشنده، افیلیتور و کاربران را در بر میگیرد.
· فروشنده: صاحبان کسبوکار هستند که تمایل دارند از این نوع مارکتینگ استفاده کنند و به کمک آن محصولات خود را بفروشند.
· افیلیتور: این افراد واسطه هستند که محصولات فروشندگان گوناگون را با تبلیغ آنها میفروشند.
· کاربران: افرادی که محصولات تبلیغ شده را میخرند و با این کار به هر دو فروشنده و ناشر منفعت میرسانند.
بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ خارجی و ایرانی
سایتهای زیادی تحت عنوان سیستم همکاری در فروش فعالیت میکنند. از بین نمونههای خارجی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
· Everflow
· ledDyno
· Refersion
و در بین سایتهای ایرانی، دیجیکالا، دایان افیلیت شناخته شده بشمار میروند. در ادامه یکی از سایتهای خارجی را به همراه دایان افیلیت برای آشنایی بیشتر معرفی میکنیم.
سایت refersion
از بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ میتوان به refersion اشاره کرد. معمولاً مخاطبان این وبسایت افرادی هستند که میخواهند تجارت الکترونیکی خود را از طریق اینفلوئنسر و افیلیتورها رشد دهند. در اصل این وبسایت نوع فعالیت افیلیت و اینفلوئنسر مارکتینگ را با تجزیهوتحلیل دادهها و ابزارهای دیجیتالی ساده میکند.
این سایت تعداد کاربران زیادی دارد، زیرا به آنها کمک میکند تمامی کارها از پرداخت کمیسیون گرفته تا جذب وابستهها را انجام دهند.
باید اشاره کنیم برای فروش کالاها نیازی به هزینه برای طراحی و برپایی سایت نیست. بسیاری از فروشگاه سازهای خارجی مانند مگنتو و شاپیفای اجازه میدهند روی پلتفرم آنها فروشگاه اینترنتی برای راهاندازی تجارت الکترونیک خود بسازید.
سایت دایان
یکی از بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ ایرانی دایان افیلیت است. هدف این گروه نیز کمک به افراد برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی، تبلیغ، معرفی و دریافت کمیسیون در هر فروش است.
با ثبتنام رایگان در سایت دایان افیلیت میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید. این سایت تمرکز اصلی خود را همکاری در فروش گذاشته است بنابراین در این زمینه بسیار قوی عمل می کند.
برای فعالیت در دایان افیلیت و کسب سود باید مراحل زیر را طی کنید:
· ثبتنام و ورود به وبسایت دایان افیلیت
· معرفی فروشگاه اختصاصی خود
· دریافت بنرهای محصولات
· تبلیغ و معرفی کالا به مشتریان
· فروش و دریافت کمیسیون
میزان کمیسیون برای هر محصول متفاوت است و کمتر از 24 ساعت پس از ثبت درخواستتان، به حساب شما واریز خواهد شد.
سخن نهایی
اگر بخواهید کسبوکار خود را رونق دهید باید از «بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ» مانند دایان افیلیت استفاده کنید. این سایتها توانایی بالای خود را برای فروش فراوان کالاهای مختلف ثابت کردهاند و میتوانند به شما در این مورد کمک کنند.
برای استفاده از نکات این مطلب آموزش افیلیت مارکتینگ، تنها یادگیری آنها کافی نیست. چون باید برای تولید محتوا و تبلیغ محصول وقت بگذارید، بنابراین توصیه میکنیم حوزه فعالیت خود را طبق علاقهتان انتخاب کنید.
سؤالهای رایج
برای افیلیت مارکتینگ باید از کجا شروع کنیم؟
ابتدا باید حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. هر بازاریاب افیلیت با فعالیت هدفمند خود سعی میکند مخاطبانش را تحتتأثیر قرار دهد و مجاب به خرید کند.
برای افیلیت مارکتینگ محصولات کدام حوزهها پرطرفدار هستند؟
· سرگرمی
· مواد غذایی
· فناوری
· پوشاک
بزرگترین خطر استفاده از سیستمهای همکاری در فروش چیست؟
بدون شک ریسک دریافت نکردن کمسیون همیشه وجود دارد؛ بنابراین توصیه میکنیم از سایتهای افیلیت مارکتینگ معتبر مانند دایان افیلیت استفاده کنید.